HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: wladekx w 29 Styczeń 2012, 17:38:08
-
Witam! Czy ktoś z kolegów lub koleżanek wymieniał świece żarowe w Tucsonie z silnikiem 2.0 Diesel (moc 113KM) jaki jest dostęp i czy nie trzeba demontować turbiny lub innych elementów ? Jakiego producenta świec polecacie nie chciałbym przepłacać ale z drugiej strony pracy jest troszkę z wymianą. Co do tego że należy wymienić wszystkie 4 świece to już doświadczyłem i wiem z praktyki. Mam problemy z paleniem ma około 80 tyś. km. Dwu letni nowy akumulator który kreci a nie pali, rok temu przy -15 nie było większych problemów.
Pozdrawiam!
Władysław
-
Proponuję aby najpierw rozeznać temat, czy przy wykręcaniu świec się one nie urywają. Można sobie wtedy narobić kłopotu nawet ze zdejmowaniem głowicy włącznie....
Rozeznaj temat gdzieś w serwisie, czy takie cuda się nie zdarzają przypadkiem. Wiem że w niektórych samochodach lepiej ich nie ruszać. (wtedy tylko warsztat i niech oni się martwią) :oops: :oops:
-
Witam!
Jestem po wymianie świec żarowych w Tucson 2.0 113 KM 4x4 wnioski:
a. Na cztery świece trzy uszkodzone - wymiana zasadna, teraz na -20 pali na dotyk
b. Jeśli wymieniać to tylko na dobrej jakości - ja wymieniłem na HKT - oryginalnie montowane do hyundai - tak twierdził sprzedawca (warto rozważyć NKG, Beru, Bosch - jestem ciekaw waszych opinii ?), ze względu na trudny proces wymiany.
c. Wymiana nie jest taka prosta, należy:
- rozłączyć akumulator
- rozpiąć wiązkę do wtrysków
- odkręcić zawór EGR z chłodniczką bez rozpinania węży, 2 nakrętki z tymi był największy problem które się obrobiły, 2 śruby, odsunąć do tyłu
-odkręcić listwę elektryczną
-wykręcić świece żarowe które ja (kolega) odkręcił na szczęście bez problemów
- wkręcić nowe i zmontować wszystko w odwrotnej kolejności
d. Doradzam według mnie aby je wymienić samemu z sukcesem wymagane są dobre klucze różnego rodzaju i podstawowe doświadczenie przy naprawie, zgrabne ręce z dobrym czuciem. Sprawność fizyczna ze względu na wysokość pojazdu, wszechobecne plastiki na które non stop należy uważać!
Zaznaczam że wymieniałem swego czasu świece w golfie II i tam wymiana to bajka.
Pozdrawiam!
Władysław
-
Tylko pogratulować Władysławowi dobrze wykonanej pracy...
Bardzo dobry opis wykonanych czynności w odpowiedniej kolejności ( :mrgreen: fajnie mi się rymło)
Będziesz miał spokój na kilka lat ze świecami (pod warunkiem, że przy uruchamianiu nie będziesz ich grzał kilka razy).
-
jestem po wymianie świec żarowych w swoim CRDI 140 koni.U mnie były 2 spalone.
Potwierdzam identyczny mechanizm wymiany jak opisany wyżej, wszystko na początku wygląda na dużo roboty ale jak się okazało dla sprytnego mechanika to pryszcz - popatrzył, poodkręcał i godzinka roboty z wymianą 4 sztuk.Samemu bym się nie podejmował bo tam trzeba mieć naprawdę specjalistyczne klucze łamane i z przedłużkami. U mnie były od nowości NGK( rocznik 2007).Objawiało się to przy odpale 2 sekundowym rzucaniem silnika.
-
zastanawiam się czy świecie żarowe należy wymieniać wszystkie na raz czy tylko te niedziałające?
-
na jednym z forum ktoś napisał: a czy jak ci się spali jedna żarówka w domu to wymieniasz wszystkie?? Serwis, mój znajomy mechanik i ja uważamy ze trzeba wymienić wszystkie 4. Nawet jesli kupisz takie same które ci się spaliły a sprawne zostawisz jaką masz gwarancję ,że nie spali ci się zaraz któraś z tych sprawnych. Po drugie w miarę zużywania się świec zmienia się ich temperatura podgrzewania, czas.
Zakłądając 4 nowe masz pewność że działają tak samo i grzeją równo no i są nowe przez co zapomnisz o ich ponownej wymianie na długi czas pod warunkiem że nie założysz czegoś taniego i nietrwałego.pozdrawiam
-
na jednym z forum ktoś napisał: a czy jak ci się spali jedna żarówka w domu to wymieniasz wszystkie?? Serwis, mój znajomy mechanik i ja uważamy ze trzeba wymienić wszystkie 4. Nawet jesli kupisz takie same które ci się spaliły a sprawne zostawisz jaką masz gwarancję ,że nie spali ci się zaraz któraś z tych sprawnych. Po drugie w miarę zużywania się świec zmienia się ich temperatura podgrzewania, czas.
Zakłądając 4 nowe masz pewność że działają tak samo i grzeją równo no i są nowe przez co zapomnisz o ich ponownej wymianie na długi czas pod warunkiem że nie założysz czegoś taniego i nietrwałego.pozdrawiam
w tym problem, ze człowiek będzie się zastanawiał czy nie padnie zaraz ta pozostawiona "stara".
aby sprawdzić czy świeca działa trzeba ją wykręcać?
-
na jednym z forum ktoś napisał: a czy jak ci się spali jedna żarówka w domu to wymieniasz wszystkie??....
W domu nie,ale w samochodzie zmieniam zawsze parami tzn przy spaleniu lewej pozycji z przodu zmieniam obie przednie itd.Zakładanie żarówki nowej ze starą mija się z celem,bo za chwilę stara i tak się przepali.Tyle o żarówkach ,jeśli chodzi o świece żarowe podzielam pogląd kolegi piotrkiller ,wymień wszystkie na nowe
-
Gdybym miał spalona 1 wymieniłbym :jedna ,ale przy 2 spalonych wymieniłbym wszystkie.Relacja ceny świec do ceny wymiany i kłopotów mówi za siebie
-
po ciepłych wiosennych, później letnich, a nawet jesiennych dniach wróciła zima i razem z nią wrócił temat świec żarówych :-| , tym razem dotyczy on mnie :cry: .
Dzisiaj przy -6 musiałem zakręcić dłużej niż zwykle (niewiele ale jednak) i to przypomniało mi o mrozach z ubiegłej zimy i utrudnionym odpalaniu przy wiekszych mrozach. Aku nowy, paliwo tylko shell, zawsze do pełna, filtr paliwa swiezy, wiec pozostaje wymienic swieczki.
Dziś znalazłem NGK i jade ja nabyć. Muszę tylko znaleźć mechanika który mi je wymieni.
Wiecie ile może kosztować taka przyjemność ( sama robocizna) :?:
-
Witam.
Mnie ten temat też interesuje, auto na mrozie pali nierówno,
jak wymieniac to wszystkie cztery, oczywiście jakieś lepsze a wymiana nie jest podobno taka prosta, świece lubią się ukręcac, na razie ogłądałem je przez lusterko, bo trudno je dojrzeć a co dopiero do nich dojść.
-
auto na mrozie pali nierówno,
no właśnie - tu mam mały dylemat - czytam że przy spalonych swiecach samochód po odpaleniu nie równo pracuje - u mnie jak odpali to pracuje bez zarzutu.
ZYGID, przy jakich temperaturach zauważasz problemy ?
Dzwonilem do ASO-koszt zakupu jednej świecy żarowej 302zł dawno się tak nie ubawiłem. :mrgreen:
Jak zapytałem jaki jest koszt wymiany usłyszałem, że oddzwonią bo musi sprawdzić - sprawdza już blisko 6godzin. Chyba tanio nie będzie 8-)
jest jeden plus - diagnostyka komputerowa kosztuje 132zł i na bank wykaze czy siece są sprawne czy nie, dodatkowo moze okazac sie że walnięty jest np modół lub coś innego.
Aktualizacja: Zadzwonili 169zł za wymiane - dużo? na dwoje babka wróżyła
-
Witam.
Generalnie silnik odpala nierówno przy temperaturach minusowych może poniżej
-trzech stopni , trwa to kilka krótkich sekund, potem praca się wyrównuje i jest OK. Prawdopodobnie szwankuje jedna świeca, bo gdyby więcej to by ciężko odpalał, a z tym problemu niema.
Z cenami świec pojechali równo, dowiadywałem sie w sklepach i swieca do tego modelu BOSH lub NGK kosztuje w granicach 70 ZŁ.,a za wymiane 169 wydaje mi się niedużo.
-
Witam.
Generalnie silnik odpala nierówno przy temperaturach minusowych może poniżej
-trzech stopni , trwa to kilka krótkich sekund, potem praca się wyrównuje i jest OK. Prawdopodobnie szwankuje jedna świeca, bo gdyby więcej to by ciężko odpalał, a z tym problemu niema.
Z cenami świec pojechali równo, dowiadywałem sie w sklepach i swieca do tego modelu BOSH lub NGK kosztuje w granicach 70 ZŁ.,a za wymiane 169 wydaje mi się niedużo.
no właśnie dzisiaj -11 rano w nocy -13 i odpalanie..... pokręcił moze 3-4sek i tak jak by chciał załapać ale nie - dalej kręci tym razem 2-3 sek i znów jak by chciał załapac ale znowu nie - dalej kreci i po moze 1sek odpalił. wg mnie pracuje równo- może w pierwszej chwili ciut inaczej....może.... :-/
nie jest dramatycznie ale wkurza mnie to - ostatnio do paliwa dodałem shell depresator - wiec kaszy w zbiorniku nie ma.
Gdyby to był stary gaźnikowy silnik powiedział bym że nie dostaje paliwa :-P
-
-
Wiem, że wszystkie świece są połączone jakąś listwą razem ale czy jest możliwość podpięcia się pod komputer i sprawdzenie czy są sprawne. Było by to dużo łatwiejsze niż rozbieranie i ewentualne sprawdzanie na żarówkę bo wiem, że jest ciężki dostęp. Mam HI-SCAN z forum i działa mi ale czy jest taka opcja? Bo tak przy +1 stopień C kręci mi na zimnym silniku tak z 4-5 obrotów po zagrzaniu świec oczywiście. Inne marki aut diesli wiem ze 2 obroty wystarczą. Na ciepłym mój pali szybciej.