HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: gordoon w 06 Grudzień 2014, 22:01:59

Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 06 Grudzień 2014, 22:01:59
Jak wszyscy wiecie, o swój samochód trzeba dbać.

Nie wystarczy go myć i nakładać trzy warstwy wosku.

Trzeba przede wszystkim wymieniać olej,płyny i filtry w odpowiednim czasie. ( Przeważnie po przejechaniu 10.000km )


Od Kwietnia do Grudnia przejechałem już moim Accentem 10.000 km.

Nadszedł czas wymiany oleju oraz filtrów.

W moim silniku aktualnie jest olej Castrol GTX 10W40 i taki sam nowy olej zostanie wlany.

Po przekroczeniu 200.000km wymienia się olej na inny (na 10w ? - nie pamiętam)

Oczywiście nowy filtr oleju i powietrza to podstawa.

Filtr paliwa zostanie sprawdzony i ew. wymieniony

* Co ile km trzeba wymieniać filtr kabinowy ?
* Co jeszcze warto wymienić aby silnik "czuł się dobrze/lepiej" ?
* Dodatki do oleju silnikowego - Czy warto ?

Accent ma łańcuch rozrządu więc jest nie wymienialny ?
Słyszałem, że wytrzymuje nawet 300.000 km. Dopiero trzeba interweniować jak zacznie się coś tłuc.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 07 Grudzień 2014, 00:55:10
Kabinowy średnio co 15tys. km lub raz na rok.
Co do oleju - póki wszystko jest ok - jeździsz na tym samym oleju - nic nie zmieniasz po 100 albo 300tys. jeżeli nie ma potrzeby - szkoda silnika.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 07:43:20
Silniczek pięknie pracuje.  Szkoda by było go uszkodzić zmieniając olej na nie ten sam
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 17:58:23
(http://images67.fotosik.pl/435/402b4603c5e33297m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=402b4603c5e33297) (http://images70.fotosik.pl/432/6931f1cfcc44ae07m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6931f1cfcc44ae07) (http://images68.fotosik.pl/433/93c5b9c7cdd0aecdm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=93c5b9c7cdd0aecd)

FILTR KABINOWY wymiana co 15000 km lub co rok.
Numer OEM 97133-1E000
KNECHT LA 447
MANN CU 2331

Na rysunku numer 97623BENT97133-1E000

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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

Filtr oleju wymiana co 15000 km lub co rok.
Numer OEM 26320-2A001

Na rysunku numer 26320A
 
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D

Filtr paliwa zasadniczy w komorze silnika z lewej strony wymiana co 30000 km lub co 2 lata.

Na rysunku numer 31922

Numer OEM 31922-26910
KNECHT KC 101
MANN WK 824/2

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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

Filtr paliwa zgrubny w zbiorniku paliwa

(http://images68.fotosik.pl/433/89116149ffac5f28m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89116149ffac5f28) (http://images70.fotosik.pl/432/969e2c3986ef640am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=969e2c3986ef640a)

Płyn chłodniczy na bazie glikolu etylowego do chłodnic aluminiowych pojemność układu ok. 5,4 litra. Wymiana co 45000 km lub co 2 lata.

Płyn hamulcowy DOT-4 wymiana co 2 lata.

Płyn w układzie hydraulicznym sprzęgła DOT-4 wymiana warunkowana kolorem (zużyty kolor czarny) w praktyce co kilka lat.

Olej w manualnej skrzyni biegów syntetyczny klasy lepkości 75W/85 (75W/90), klasy jakościowej GL-4 lub GL-4+ lub GL-4/GL-5 pojemność układu 2 litry.

Castrol Syntrans Transaxle 75w90 GL-4+

Wymiana kiedyś określono termin co 30000 km lub co 2 lata.

Olej w silniku 5W30 lub 10W30 ACEA B4 lub wyższa, API CH-4 lub wyższa. Pojemność układu smarowania wraz z filtrem oleju 5,3 litra. Wymiana co 15000 km lub co rok.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 18:13:42
Jak zawsze pomocna jest twoja wiedza kosmos2011 :-)

U mnie nie ma płynu hydraulicznego sprzęgła?

Filtr paliwa zgrubny - 125zł - Nie można go wyczyścić ? On chyba zbiera osad ?

Jak da się wyczyścić to zrobię to przy wymianie filtra paliwa


Będę zamawiać olej za 70zł castrol GTX 10W40 bo darmowy kurier.
Dodatkowo filtry marki filtron. Chyba dobre będą ?
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 19:14:27
Cytuj
U mnie nie ma płynu hydraulicznego sprzęgła?
no tak zbiorniczek z płynem jest wspólny z płynem hamulcowym.

Cytuj
Filtr paliwa zgrubny - 125zł - Nie można go wyczyścić ? On chyba zbiera osad ?


Ten filtr nie ma numeru i skąd ta cena 125 pln ? Napisałem o nim byś tam spojrzał i wyczyścił bo pewnie dużo brudu na nim będzie.

Cytuj
Będę zamawiać olej za 70zł castrol GTX 10W40 bo darmowy kurier


Odpowiednia lepkość do D4FA to 5W30 lub 10W30 klasy B4 więc nie zamawiaj już tego GTX. Castrol GTX to olej o słabych parametrach np. niski wskaźnik lepkości i TBN. Do tego w zimie przy rozruchu jego lepkość spowoduje zbyt długi czas dotarcia do węzłów smarowania. No i na koniec mieszanina z której zrobiony jest ten olej zbyt szybko traci swoje parametry co za tym idzie ochronę silnika.  

Cytuj
Dodatkowo filtry marki filtron. Chyba dobre będą ?


Nie polecam tej marki napisałem jakiej marki odpowiedniki będą pasować, tylko filtr oleju trzeba kupić oryginał w ASO.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 19:39:14
Ale już nie mogę zmienić oleju ? Bo aktualnie mam Castrol GTX 10W40

Jak mogę to jaki olej polecasz ?

Nie wiedziałem, że marka filtron jest kiepska. Ja wszystkie filtry mam z filtrona.

Teraz to inne zamówię :D

A jaki mam kupić filtr powietrza ? bo bym kupił filtrona.

A i nie pisałeś, żebym sprawdził zgubny filtr
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: niebieskiultras w 07 Grudzień 2014, 19:57:05
jak chcesz mieć spokój z filtrami to kupuj knechta - najlepsze filtry na rynku

filtron nie jest aż taki zły - ostatnim czasem polepszyła się jakość . na pewno będzie lepszy niż nie jeden JC Premium lub inna chińszczyzna

Olej który na stop procent nie jest podrabiany to Motul - drogi ale dużo lepszy niż np. castrol edge (sprawdzane na passacie na pompowtryskach) na edgu po 6 tys kilometrów olej prawie czarny - ten sam przebieg na motulu i olej brązowy dodtakowa różnica to lżej zapala , i łatwiej się wkręca na obroty - na mrozie -30 nie dostaje takich drgawek jak na edgu
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 20:03:25
Ja na razie przy -8 nie odczułem drgawek. Nie wiem jak przy większych mrozach.

Potrzebuję olej dobry ale  nie za drogi.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 20:12:21
Tak jak napisał niebieski Knecht lub Mann.

Zapomniałem o filtrze powietrza.

Na rysunku część 28113

Numer OEM 28113-1G000

MANN C2775
KNECHT LX1808

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 20:16:01
Gdzie jak taki filtr kupię ? :D Olej już chcę kupić i nie ma czasu na sprowadzanie za granicy :)

To co z tym olejem ?
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 20:25:36
W Inter cars dostaniesz Knecht LX1808.

Olej zmień na 5w30 klasy B4 i wyższej (np. B5) o wskaźniku lepkości powyżej 160.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 20:38:00
No ale wiele osób mi mówiło, że nie można zmieniać oleju. Czy to prawda ?

Czytam o tym oleju i faktycznie jest lepszy 5W30 od 10W40.

Ale martwi mnie to czy to nie porobi czegoś z silnikiem
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 20:46:19
Ja mam zdanie wprost przeciwne jak masz trochę czasu to poczytaj np. http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=210

W moim samochodzie w 2013 r przy przebiegu 105000 km zmieniłem z 10W40 na 5W40 (taka lepkość jest zalecana do G4EA) i do teraz 124000 km jeżdżę na takim.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 07 Grudzień 2014, 20:49:46
5W ma mniejsza lepkość, wypłuka silnik oraz może rozszczelnić silnik.

No ale jest ryzyko. A ja nie chcę ryzykować

Tak samo jak zacznie ciągnąć olej ?
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: niebieskiultras w 07 Grudzień 2014, 21:59:33
oleje obecne na rynku są mieszalne - 0w40 możesz równie dobrze zmieszać z 15w40
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Grudzień 2014, 23:26:39
Cytat: "gordoon"
5W ma mniejsza lepkość


Nie prawda w temp roboczej 100 °C  oleje 5W, 10W, 15W mają taką samą lepkość ok 14 mm²/s. Czyli jeśli 10W nie będzie przeciekał to dlaczego 5W ma to robić ?

Wszystko dzieje się w czasie rozruchu i tutaj 5W pokazuje przewagę.

Przed wymianą należy zrobić płukankę np.LM, Motul, Amsoil (używałem), BG (używałem).

http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-do-oleju
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 08 Grudzień 2014, 00:59:32
Ja zmieniałem z 15W40 na 5W40 i na zerówkę - nic się nie stało a miałem 180tys km.
Zresztą co by się miało stać ? Silnik nie jest uszczelniany olejem tylko uszczelkami a czemu zmiana oleju miałaby co zrobić ? Rozpuścić uszczelki ?
To bajki jakich mało. Olej który krąży w silniku posiada takie same dodatki czyszczące co rzadszy, olej to nie nagar i jeśli teraz silnik dobrze pracuje a poz mianie oleju na rzadszy miałby się rozszczelnić to znaczyłoby że nie miałeś oleju w silniku tylko kisiel lub kit okienny.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 08 Grudzień 2014, 08:24:03
Mam mętlik w głowie :-P

Ale was posłucham. Czytałem artykuł który podesłałeś mi kosmos2011 .

Złośnik po kupnie auta nie wiedzieli jaki był olej w silniku.
Wymienili na Castrol GTX 10W40.  

Czy przy każdej wymianie oleju trzeba zrobić płukanie ?
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 08 Grudzień 2014, 18:36:00
Cytuj
Czy przy każdej wymianie oleju trzeba zrobić płukanie ?


Ja robię.
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 08 Grudzień 2014, 18:47:14
Ja też zrobię :) Nie zaszkodzi :)

A co do manetki kosmos2011 miałeś rację :) Dzisiaj przyszła nowa i wszystko gra ! Wielkie dzięki :)
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 08 Grudzień 2014, 22:03:38
Widzę że vin nad avatarem czyli czekamy z niecierpliwością na następną awar....  :-D
Tytuł: [Accent MC] Czynności eksploatacyjne silnik D4FA 1.5 CRDi
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 23 Luty 2015, 13:18:42
Kupiłem nowy filtr paliwa.

Powiedźcie mi proszę, jak go wymienić oraz jak nie zapowietrzyć układu :) - Wystarczy wykręcić stary filtr i wkręcić nowy zalany już dieslem ?