HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: volcan w 06 Grudzień 2014, 13:47:12
-
Mając auto bez tempomatu oraz kierownicę z przyciskami do sterowania tempomatem - jest możliwość doposażenia auta w pełni funkcjonalny tempomat, czy jest to zbyt skomplikowane? Jeżeli tak - jakie części (pewnie wiązki? jakiś sterownik?) trzeba dokupić?
-
Post #8, 9 i 10: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6131
-
Volcan to już teraz musisz podać vin to sprawdzimy co tam w Twoim aucie piszczy :-D w sensie czy ECU obsługuje tempomat.
http://forum.santafe-autoclub.ru/lofiversion/index.php/t2292-50.html
ECU w Twoim egzemplarzu ma numer 39101-27270 i obsługuje tempomat.
Lewy przycisk na rysunku 96710L numer OEM 96710-26000OW
Prawy przycisk na rysunku 96710R numer OEM 96700-26000OW
http://epc.japancars.ru/hyundai/#Y2M9PUVVUjI2MFBBfHxjYXQ9PUVVUjI2MFBBMDB8fFJlZ2lvbjI9PUVFTC9FRVIvfHxmMjM9PTI2MHx8dnllYXI9PTIwMDIwNjAxfHxEYXRlRnJvbT09MjAwMDEyMDF8fERhdGVUbz09fHx2aW49PUtNSFNDODFWUDJVMzA3MjU3fHxzbz09NDFkZjQxMTk1YmYyZWM2MTg2N2VjMzRmODEwMDk4Y2J8fG9vPT0xN2ZlZTU2MmVmZGQ1MzlhNzY2YzliZjBmM2VjYjA4MXx8ZmlsdGVyPT1XL0cvUy84L0MvLy8vL3x8c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MjBcdTA0NGJcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0M2EiLCIzMCI6IlNBTlRBIEZFICgyMDAwLSkgXC8gKEtNSFNDODFWUDJVMzA3MjU3KSIsIjQwIjoiXHUwNDI4XHUwNDMwXHUwNDQxXHUwNDQxXHUwNDM4IiwiNTAiOiI1NjU2MSBcdTA0NDBcdTA0NDNcdTA0M2JcdTA0MzVcdTA0MzJcdTA0M2VcdTA0MzUgXHUwNDNhXHUwNDNlXHUwNDNiXHUwNDM1XHUwNDQxXHUwNDNlIn18fGZ0cjAxPT1XfHxmdHIwMj09R3x8ZnRyMDM9PVN8fGZ0cjA0PT04fHxmdHIwNT09Q3x8ZnRyRFQ9PUx8fGdyb3VwPT1DSHx8dz09NTY1NjF8fHBhZ2U1MD09
Zegary będą wyświetlać uruchomienie tempomatu, czujnik stopu i taśma- zwijacz też są właściwe, .
Kłopot będzie tylko z zakupem przycisków + wsporniki do mocowania. Najlepiej będzie kupić całą kierownicę, ale teraz na allegro komplet za 520 pln :shock:
-
podłączę się pod temat . Też chciałbym dołożyć do mojego S.Fe tempomat. mam Vin KMHSH81WP9U463468. nie wiem jak czytać te dane z podanej strony.
-
Mirek przenieśmy dyskusję do modelu CM http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3060&highlight=tempomat
-
Zegary będą wyświetlać uruchomienie tempomatu, czujnik stopu i taśma- zwijacz też są właściwe, .
Kłopot będzie tylko z zakupem przycisków + wsporniki do mocowania. Najlepiej będzie kupić całą kierownicę, ale teraz na allegro komplet za 520 pln :shock:
Czyli podsumowując - wystarczy zamontować kierownicę z przyciskami, podłączyć je (instalacja będzie, czy trzeba ciągnąć?) i tempomat zadziała? :-)
-
W linku rosyjskiego forum jest schemat, zdjęcia kostek i rozmieszczenie w nich pinów odpowiedzialnych za tempomat. Instalacja raczej powinna być jeśli nie to do podłączenia będzie parę kabelków.
-
A wymiana na kierownicę po lifcie (czarną) z czym się wiąże? Taśma zostaje ta sama, czy trzeba zmieniać? Poduszka ze starej kierownicy pasuje, czy trzeba też poliftową kupić? Na aledrogo czarna bez poduszki kosztuje około 300 złotych.
-
Przyciski są takie same, taśma też, poduszki różnią się od spodu.
(http://images67.fotosik.pl/445/b1172eb2fc13d712m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b1172eb2fc13d712)
-
Dzięki :-) Czyli kupno nowej kierownicy z nową poduszką (w sensie nowy = poliftowy) powoduje, że jest normalnie zamontowana kierownica, z przyciskami itp. i w pełni funkcjonalną poduszką? (Głupie pytania pewnie ;-) - ale czasem coś gdzieś nie tak i np. inna poduszka ze sterownikiem nie strzeli).
[ Dodano: 2015-04-07, 14:18 ]
Udało się komuś zapisać instrukcję z rosyjskiego forum? Niestety mam błąd 502 bad gateway :-(
-
Stałem sie niedawno posiadaczem santa fe 2,0crdi 2003r 4x4 automat. Autko posiada praktycznie pełne wyposażenie prócz tempomatu którego potrzebuje dla swojej wygody bo autko będzie jeździło długie trasy. pierwsze pytanie czy jak kupie kierownicę to taśma pod kierownicę jest przystosowana do tempomatu czy nie?
czy trzeba go jakos aktywować kompem?
W ogóle bym o tym nie myślał gdyby nie to że w mojej kierownicy są zaślepki idealne pod ten tempomat.
Może ktoś zakładał i podzieli się informacjami.
-
Hej, ja jeszcze się nie zabrałem, czekam aż będzie cieplo, podrzuć mi swój VIN, jak ECU obsluguje tempomat to powinno dzialać ale musisz kable pociagnac
-
-
NR.VIN KMHSC81VP24346244.
Mam nadzieje że uda się założyć w kierownicy bo jak kupie kierownice to tam Będą poprowadzone kable do tempomatu do Taśmy pod kierownice tylko czy ja mam Taśmę ktora ogarnie tempomat?
-
gdzies cos pomyliles w VIN chyba
-
U
-
Fakt zjadłem litere
KMHSC81VP2U346244.
-
To pytanie dodatkowe... Był rosyjski manual ze zdjęciami, rozpiskami wtyczek itp. i oczywiście nie zapisałem sobie, gdy była taka możliwość... Teraz pojawiła się potrzeba, bo kupiłem dzisiaj kierownicę (fajna cena - zobaczymy jak wygląda po zdjęciu koszmarnych nakładek - gdyby była taka sobie, pójdzie do obszycia, potem cała wskoczy do mojego Santka) i chcę się merytorycznie przygotować do montażu tempomatu. Rosyjska strona, na której był opis niestety nie działa...
Według VIN komputer w samochodzie tempomat obsługuje, z tego, co wcześniej ustaliliśmy na forum może brakować u mnie kawałka instalacji między taśmą airbagu a komputerem. Niestety nie wiem teraz które piny gdzie podłączyć :cry:
Widzę manual do Tucsona, ale ja np. mam stare zegary, więc tam chyba niczego nie dotykam? No a cała reszta nie wiem na ile jest zbieżna z Tucsonem?
-
Właśnie miałem ja na oku... i miałem nie daleko a teraz czekam na twoje efekty ewentualnie porady. efekty bo bardzo potrzebuje mam nadzieje że Koreańczycy zaskoczą mnie i będzie ta taśma do tempomatu. A swoją drogą czy ktoś sprawdził na allegro czy są dwa piny czy 4
-
Zobaczymy kiedy kierownica przyjdzie i w jakim będzie stanie. Czuję, że renowacja będzie potrzebna.
Do tego czasu może uda się ogarnąć temat "który kabelek dokąd ciągnąć" (niestety zdjęcia złączek na rosyjskim forum zniknęły...).
-
Zniknęły ale dla benzyny dla diesla są dalej niżej.
-
Faktycznie - trzy pedały mnie zmyliły ;-)
No to czekam na kierownicę, zobaczymy jak będzie wyglądała i potem rozkminiamy złącza itp.
W każdym razie wiem do kogo zwrócić się z prośbą o pomoc 8-)
Edit: Kierownica już jest (w sumie już długo jest...) - niestety będę musiał zrobić hybrydę + pobawić się w "przemalowanie" skóry - okazało się, że kierownica nie jest szara, jak poprzednia, tylko lekko brunatna jakby. Kolory "na oko" mało się różnią - faktyczną różnicę widać dopiero po przyłożeniu nowej kierownicy do tapicerki samochodu - kolor kompletnie nie pasuje.
Co do hybrydy - tylna część kierownicy (plastik - ten między kołem kierownicy i obudową kolumny kierowniczej) przełożę ze starej kierownicy (zaślepki przycisków tempomatu są na wcisk?), natomiast skóra po zdjęciu drewnopodobnych nakładek okazała się lekko zadrapana w kilku miejscach, więc będzie polakierowana na właściwy kolor (jakiś ponoć bardzo porządny środek wnikający w strukturę skóry i odporny na ścieranie).
Niejako "przy okazji" wymieniona będzie kolumna kierownicza (pojawił się luz na mocowaniu do nadwozia - jedna ze "sztabek" górnego mocowania odspoiła się od reszty kolumny i pojawił się luz na kierownicy - "nowa" kolumna za 9 PLN już podróżuje w bagażniku).
Sprawą elektryki zajmie się elektryk samochodowy - częściowo w ramach "rehabilitacji" za poprzednie problemy przy naprawie samochodu.
Schematy elektryczne + serwisówkę ze zdjęciami wtyczek i schematy pinów już wydrukowane, czekają na najbliższy czwartek...
Fotorelacji z montażu tempomatu niestety nie zrobię (nie będę nad mechanikiem wisiał...), ale obiecuję, że napiszę co dokładnie trzeba było zrobić (tj. których fragmentów wiązki nie było - jeżeli faktycznie jej nie ma).
Sumarycznie koszty nie są zniewalające - kierownica za 179 złotych + kolumna kierownicza za 9 złotych, czyli z przesyłką niewiele ponad 200 złotych. Mam trochę złączek, pinów itp. z oryginalnych wtyczek HMC - obie skrzynki elektryczne, które kupiłem na allegro były wycięte z samochodu z kawałkami instalacji.
OT trochę... Miało nie być tjunów a już zaczynam kombinować jak tu wepchnąć podgrzewanie siedzeń ;-)
Edit: Nowa kierownica zamontowana (niestety - kolor farby do skóry na wzorniku był o dobre 3 tony ciemniejszy, niż faktycznie wyszedł na kierownicy... Niemniej jednak mam chytry plan obicia "budżetowo" starej kierownicy - kolor itp. dobierze się z natury, potem znowu przekładka kierownicy - to już sprawa szybka, bo wszystko ogarnięte, więc dosłownie kilka śrub i nakrętek...
Tempomat podłączony - udało się wykorzystać wsuwki do złączek od instalacji, której końcówki z konektorami przyszły wraz ze skrzynkami elektrycznymi, niestety nie udało się już tak łatwo ze złączem przy zegarach (do kontrolki) - tutaj wsuwki są jakieś mega-nietypowe i elektryk po prostu wlutował się w żarówkę i dorobił do tego normalną złączkę umożliwiającą wymontowanie zegarów z samochodu.
Testu drogowego tempomatu nie byłem w stanie przeprowadzić - auto jest nieposkręcane (czeka na obejmy gum stabilizatora - jak to się mówi... do czternastu razy sztuka ;-) ), ale kliknięcie "ON" na kierownicy zapala kontrolkę na desce, więc chyba powinno być OK?
W stosunku do schematu elektrycznego z rosyjskiej strony było trochę różnic - nie wszędzie zgrały się kolory kabli, ale właściwe piny zostały zidentyfikowane po obu stronach - przy kompie i wtyczkach pośrednich.
Faktycznie - brakowało jedynie czterech połączeń - cała reszta instalacji w aucie była gotowa.
-
Witam ja dołożylem przyciski na kierownice wraz z instalacją jednakże u mnie nie działa prosiłbym o schemat podłączenie kabli. Z góry dziękuję.
-
U mnie było dokładnie tak, jak tutaj (http://forum.santafe-autoclub.ru/lofiversion/index.php/t2292-50.html) . Poszukaj posta użytkownika DmiZar - tam są schematy elektryczne wiązki powiązanej z tempomatem (w tym rozpiska z zaznaczonymi pinami we wtyczkach), tych zaznaczonych na czerwono nie ma w samochodzie, reszta jest na miejscu.
Lokalizacja wtyczek jest tam na zdjęciach rozpisana i dokładnie pokazana. Generalnie potrzebujesz pociągnąć 3 przewody od taśmy airbagu (i tu musisz mieć piny, żeby je we wtyczce wpinanej w taśmę osadzić i następnie dolutować do nich przewody) do dwóch wtyków umiejscowionych mniej więcej obok pedału gazu (pod osłoną tunelu środkowego), oraz jeden przewód też z tamtego miejsca (tj. z tunelu środkowego) - ale do zestawu wskaźników (do kontrolki tempomatu).
Kolory kabli w wiązce są inne (tzn. u mnie były inne...), niż na schematach zamieszczonych na cytowanej przeze mnie stronie, ale umiejscowienie pinów we wtykach i gniazdach jest identyczne, jak na schematach.
Do wtyczki wpinanej w taśmę airbagu potrzebujesz pinów takich, jak w większości wiązki auta - jakby co - będę w stanie w czerwcu poratować Cię kilkoma takimi pinami (zostało mi jeszcze kilka wtyczek od skrzynek elektrycznych).
Do wtyczki przy zestawie wskaźników ciężko dostać pin (bardzo nietypowy - cienka blaszka) - elektryk wlutował się do żarówki i zrobił osobną złączkę. Jeżeli mi zapału wystarczy, to kiedyś, przy okazji, dokupię oryginalną wtyczkę i przełożę ten jeden pin (ale czy jest sens...).
-
Witam serdecznie!
Czy istnieje możliwość montażu tempomatu do tego modelu nr VIN: KMHSC81BP2U320304
Z góry dziękuję za odpowiedź!
-
W profilu masz Auto: Santa Fe SM (2004) 2.4 16V R4 +LPG 4WD lecz data produkcji Twojego auta to 2002-07-04 http://koreacat.ru/hyundai/vin?vin=KMHSC81BP2U320304
Napisz na PW do Administratora (czerwony nick) to poprawi.
W silniku G4JSG sterowanie tempomatem odbywa się poprze dodatkowy moduł z linką połączony z przepustnicą.
Do wymiany: przepustnica, prawdopodobnie sterownik silnika (ECU).
Do dokupienia moduł z linką, przyciski przy kierownicy.
Podsumowując cała przeróbka raczej nie opłacalna.
-
Dziękuję serdecznie za odpowiedź!
-
Witam
jestem na etapie poszukiwania Santa Fe i mam pytanie związane z tempomatem, korzystając z Waszego doświadczenia.
VIN pojazdu KMHSC81VP2U351797
z tego co udało mi się zorientować to posiada komputer w wersji: 39101-27250
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Czy ta wersja obsługuje tempomat?
Jakie prace mnie czekają, tylko wymiana kierownicy?
-
Jakie prace mnie czekają, tylko wymiana kierownicy?
Jeżeli obsługuje, to zerknij na post #24 :-)
-
Na początek trzeba zrobić to:
ZDJĘCIE http://www.fotosik.pl/zdjecie/3923f365289599e4
Tak obsługuje poniżej vin auta z tempomatem.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Z tej kierownicy można pozyskać części
http://www.mobiscenter.co.kr/shop/goods_contents.php?category=40000&sub_cate=40504&gid=681&mode=
http://allegro.pl/kierownica-multifunkcyjna-hyundai-santa-fe-i-i5901931656.html
ZDJĘCIE http://www.fotosik.pl/zdjecie/d79c4e49f7859feb
https://www.drive2.ru/l/3863210/
http://clubsantafe.ru/forum/viewtopic.php?f=19&t=4085&start=150
https://www.drive2.ru/l/6975033/
Omówienie tego egzemplarza http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=76974#76974
-
Witam
Czy istnieje możliwość montażu tempomatu do tego modelu nr VIN: KMHSC81BP4U773559
gdzie mogę znaleźć jakie posiada wyposażenie
-
Wyposażenie np. tutaj: http://hyundai.afora.ru/eur/vin/kmhsc81bp4u773559/
Co do tempomatu - musi się wypowiedzieć Kolega, który wie o Hyundaiach wszystko :-)
-
Czy istnieje możliwość montażu tempomatu do tego modelu
Zacytuje część postu #26 z tego tematu.
W silniku G4JSG sterowanie tempomatem odbywa się poprze dodatkowy moduł z linką połączony z przepustnicą.
Do wymiany: przepustnica, prawdopodobnie sterownik silnika (ECU).
Do dokupienia moduł z linką, przyciski przy kierownicy.
Podsumowując cała przeróbka raczej nie opłacalna.
-
Witam
Czy do silnika V6 2.7 możliwe jest dołożenie tempomatu? Mój VIN KMHSC81DP1U131275
-
Napisze bardziej szczegółowo niż w poście #33 w SM z silnikiem benzynowym dołożenie tempomatu wiąże się z wymianą przepustnicy ( bądź samego "walca" na którym nawinięta jest linka "gazu") numer przepustnicy z obsługą tempomatu 35100-37320.
(http://images78.fotosik.pl/798/aed07cdbcb70b201.png)
ECU (chyba też immo+kluczyki) dołożeniem przycisków na kierownicy i serwomechanizmu (numer 35100-37320) z linką do przepustnicy. To wszystko dlatego gdyż w odróżnieniu od diesla w benzynach pedał gazu nie jest elektroniczny.
-
EKU na allledrogo to 60zł, PRZEPUSTNICA 20ZŁ, SERWO 60ZŁ. Koszt nie taki duży. Czy wiesz może jaki oznaczenia powinien mieć EKU, czy wiąże się z przeróbka wiązki ?
-
Ze schematu wynika że serwo-moduł w V6 nie ma połączenia z ECU więc jego wymiana nie będzie potrzebna.
Numery ECU :
Twoje auto 39108-37500 (montowane 2000-2001)
Auto z fabrycznym tempomatem 39108-37501 (2001-2003) vin KMHSC81DP2U215243
39108-37502 (2003-2004)
39108-37505 (2004-2005)
(http://images78.fotosik.pl/798/9b6194080e55c5be.png)
(http://images76.fotosik.pl/797/d1792af3982e1658.png)
(http://images75.fotosik.pl/796/91503c365188a196.png)
Numery przycisków na kierownicę.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Numery serwo-modułu linką.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Numery przepustnicy z obsługą tempomatu
http://epc.japancars.ru/hyundai/#Y2M9PUVVUjI2MFBBfHxjYXQ9PUVVUjI2MFBBMDB8fFJlZ2lvbjI9PUVFTC9FRVIvfHxmMjM9PTI2MHx8dnllYXI9PTIwMDExMjI2fHxEYXRlRnJvbT09MjAwMDA4MDF8fERhdGVUbz09fHx2aW49PUtNSFNDODFEUDJVMjE1MjQzfHxzbz09ZDE2OWUxOWEzNjk4YzRiYjhiZTZjNzAwNmNiNDk0ZDd8fG9vPT0yMGZiNGRlMDlmMTVhOWYyMzVhOWMyNzg5MjVhM2Q1Znx8ZmlsdGVyPT1XL0cvSC82L0MvLy8vL3x8c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MjBcdTA0NGJcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0M2EiLCIzMCI6IlNBTlRBIEZFICgyMDAwLSkgXC8gKEtNSFNDODFEUDJVMjE1MjQzKSIsIjQwIjoiXHUwNDE0XHUwNDMyXHUwNDM4XHUwNDMzXHUwNDMwXHUwNDQyXHUwNDM1XHUwNDNiXHUwNDRjIiwiNTAiOiIzMTM1MSBcdTA0NDJcdTA0NDBcdTA0M2VcdTA0NDFcdTA0NDFcdTA0MzVcdTA0M2JcdTA0NGNcdTA0M2RcdTA0MzBcdTA0NGYgXHUwNDM3XHUwNDMwXHUwNDQxXHUwNDNiXHUwNDNlXHUwNDNkXHUwNDNhXHUwNDMwIFx1MDQzOCBcdTA0MzhcdTA0M2RcdTA0MzRcdTA0MzZcdTA0MzVcdTA0M2FcdTA0NDJcdTA0M2VcdTA0M2VcdTA0NDAifXx8ZnRyMDE9PVd8fGZ0cjAyPT1HfHxmdHIwMz09SHx8ZnRyMDQ9PTZ8fGZ0cjA1PT1DfHxmdHJEVD09THx8Z3JvdXA9PUVOfHx3PT0zMTM1MXx8cGFnZTUwPT0zMTM1MTEy
Numer wiązki łączącej przyciski ze zwijaczem 56121-26600 http://www.mobiscenter.co.kr/shop/goods_contents.php?category=40000&sub_cate=40504&gid=681&mode=
Schemat instalacji elektrycznej w SM http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=83
Traianus sprawdź czy do wtyczki pod kierownicą wchodzącą do zwijacza wchodzą cztery przewody (trzy od tempomatu jeśli będą to będzie mniej dorabiania) czy jeden (klakson).
(http://images76.fotosik.pl/797/a9f8068c4b33676a.png)
-
Serwo też trzeba jakoś podłączyć, żeby nie kombinować z dorabianiem kabelków, wolał bym wymienić kompletną wiązkę silnika, zwłaszcza że z tego co obserwuję na mojej starej, izolacja jest popękana w kilku miejscach... Problem w tym że na chwilę obecną na Allegro wystawiona jest tylko jedna wiązka do silnika 2.7. Czy wiązka o takich nr będzie miał podłączenie do serwa ?
-
Ta wiązka jest od anglika czym ma kostkę do serwa nie wiadomo.
-
Witam, co powiecie o doliozeniu takiego tempomatu, podobno montaz nie jest skomlikowany.
http://tempomaty.pl/
-
Ericsson rozumiem jakbyś miał benzynę to trochę gratów trzeba dołożyć, ale w dieslu przyciski na kierownicę i trzy (góra cztery) przewody.
.
-
Tak mam diesla a wiec i chyba przepustnica nie jest na linke a to bedzie latwiej?
I jeszcze czy trzbe pozniej kodowac sterownik?
-
Trzeba przeczytać pierwszą stronę tego dwustronicowego :shock: tematu i podać vin.
-
Ok podaje numer VIN KMHSC81VP4U847291
Oczywisce chodzi mi o tempomat ten uniwersalny z podanej strony, sam go zamontuje
a raczej moj kolega, tylko musza mi go przyslac.
Niestety ceny nie znam ale mysle ze nie bedzie drogo, u mie i tak nie mam gdzie cos takiego kupic.
-
Jeśli chodzi o fabryczny tempomat to masz taką samą konfigurację co kolega Volcan (pisze na pierwszej i drugiej stronie tego tematu) i takie same przeróbki musisz dokonać. Przyciski kupisz u siebie czyli w Szwecji https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Hyundai/HYUNDAI-SANTA-FE/2000_2006/Instrument-&-Str%C3%B6mst%C3%A4llare/%C3%96vrigt-Str%C3%B6mst%C3%A4llare/Alla/
https://www.drive2.com/l/3863210/
-
Dziekuje, slabo wladam inernetem :mrgreen: cenay widze ze niskie.
A wiec sprawa jasna, jeszcze raz dziekuje jestem pod wrazeniem
twojej wiedzy, dborze ze sa tacy na forum :-D
Tack så mycket ;-)
-
Cześć,
Proszę o sprawdzenie czy mój model obsługuje tempomat (kierownica z przyciskami jest).
KMHSB81VP1U119981
Dzięki
-
Masz ECU 39101-27250 więc tempomat będzie działał. Reszta w tym temacie.
-
Cześć, proszę o sprawdzenie, czy moje ecu obsłuży tempomat? VIN:
KMHSC81BP3U422463
-
W silnikach benzynowych tempomat nie jest połączony z ECU.
.
-
o
-
Ericsson rozumiem jakbyś miał benzynę to trochę gratów trzeba dołożyć, ale w dieslu przyciski na kierownicę i trzy (góra cztery) przewody.
.
i jeszcze pytanie od mechanika jako ze nie mam mizliwosci teraz wyswietlenia zadnych zdjec. Czy potrzebay jest nowy zwijak czy nie oraz co mial na mysli kolega volcan jezeli chodzi o skrzynki elektryczne
"obie skrzynki elektryczne" w poscie nr 23?
dziekuje za odpowiedz.
-
Zwijacza nie trzeba wymieniać.
"Skrzynki elektryczne" to pokłosie innej awarii i nic do tempomaty nie mają.
-
rozumiem czyli podlaczenie kabli do odpowiednich pinow weglug schematu
i bez kodowania czegokolwiek dziala.
kosmos 2011 bardzo dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi. ;-)
-
No i tempomat dziala idealnie :-D byl tylko problem z podlaczeniem do licznika
bo nie zgazaly sie piny z rosujskigo shematu reszta byla ok.
Dziekuje wszytskim za pomoc :mrgreen:
-
Witam, chciałbym odświeżyć temat
Kompletnie nie rozumiem jez. rosyjskiego i mimo starań nie jestem w stanie rozpoznać, czy ecu w moim aucie "obsłuży" tempomat. Wyczytałem też że w benzynowych V6 nie ma polaczenia z Ecu, potrzebny tylko moduł z linka i polaczenie z deska wskaznikow oraz przyciskami wiec nie jestem pewien czego konkretnie powinienem szukać.
Czy moglbym prosić o pomoc w kwestii dolozenia tempomatu w moim Hyundaiu? Co dokladnie powinienem kupic (wiązki, siłowniki?) i czy przyciski, ktorych nr oe został podany wczesniej beda pasować? Gdzie znajdę schematy połączeń elektrycznych?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
VIN; KMHSC81DP1U139575