HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: radeks w 30 Listopad 2014, 21:11:18
-
Witam!
przy wyborze sondy lambda należy zwrócić uwagę na datę produkcji samochodu.
Istnieją dwa rodzaje:
Starsze 0 do 5 Voltów
oraz
nowsze 0 do 1 Voltów.
Starsze maja oznaczenie TI:
39210- 37125, 37140, 37165 oraz 37180
Nowsze ZI:
39210- 37510,37520,37530,37540
Różnią się wtyczkami i nie można ich zainstalować.
Kopiłem 4 nowe ( ZI ) i niestety nie pasują. Spróbuje zmienić oprogramowanie ECU. wg TBS powinno pomoc.
Pozdrawiam
Radek
-
przy wyborze sondy lambda należy zwrócić uwagę na datę produkcji samochodu.
Sprawdzenie części po numerze vin jest raczej typowym zachowaniem.
Spróbuje zmienić oprogramowanie ECU. wg TBS powinno pomoc.
W czym ma to pomóc bo z Twoich dotychczasowych postów nie wynika jaki jest problem ?
Może to jest właściwy trop http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=10083&p=137584#p137584
Starsze maja oznaczenie TI:
39210- 37125, 37140, 37165 oraz 37180
Nowsze ZI:
39210- 37510,37520,37530,37540
Różnią się wtyczkami i nie można ich zainstalować.
Kupiłem 4 nowe ( ZI ) i niestety nie pasują.
Czy z tego można wnioskować że do EU4 pasują TI ?
[ Dodano: 2014-11-30, 22:07 ]
Jak trochę popatrzyłem to widzę że przemieszałeś B1/S1, B1/S2, B2/S1 i B2/S2.
-
witam
co do vin to masz racje...ale wyszło ze powinny być TI. ale pasują tylko ZI ( krotka osłona lambdy ). Dlatego muszę zmienić soft w ecu i myślę ze powinno pomoc. bo wydanie kolejnych paru stówek na OEM to za duży wydatek.
Wina leży z pewnością po stronie lambd, ponieważ jeżdżąc z odłączonymi sondami zachowanie silnika i zużycie paliwa jest identyczne.
ZI i TI ma tez znaczenie przy wyborze ROM w Cascada.
mam sonatę ef... czy ona jest eu4 ? jeśli tak to TI pasują.
pozd
Radek
öäü
-
jeśli musisz wymienić sondy to kup NTK 25000 w USA. Przesyłka 4 dni, koszt 18 $ za sztukę.
Jest jeden problem. trzeba przedłużyć ( użyć stary przewód od B1/S2 ). przy czterech sztukach oszczędzasz jakieś 80 %. Kostki pasują nie trzeba nic przerabiać.
[ Dodano: 2014-12-20, 18:30 ]
Witam!
sondy wymienione ( wszystkie 4 sztuki ). Przy okazji wymieniłem tez świece. Niestety uszkodzony przewód wysokiego napięcia na 2 cyl. wiec trzeba znów ściągać kolektor.
Przejechałem w tym tygodniu pierwsze 500 km. co do spalania nie wiele się zmieniło. wiele natomiast jeśli chodzi o dynamikę samochodu. Przejechałem 360 km 75 % na autostradzie i 25 w mieście. Średnie spalanie 8,7 Litra. Wiec można jeszcze poszukać błędów. Zauważyłem ze przewody odmy nie są szczelne. Wiec dzisiaj wymieniłem wszystkie węże gumowe jakie są pod maskom na nowe.
Prosiłbym o uwagi odnośnie wykresów. Może jest tam tez coś co budzi podejrzenia?
Jak widać na wykresach moja max. prędkość to 120 km/h. Przejechałem jakieś 10 km po "wariacku" żeby zobaczyć co wtedy rejestruje komputer. Niestety korki i nie dało się dłużej.
Pozdrawiam
Radek
P.S.
Scanmaster - ELM
-
Witam. Jak u mnie jest rozwiązany temat sond? Każdy kolektor ma sonde sprawdzajaca i kontrolną? ile jest w końcu tych sond? Pomoże ktoś?
-
4
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
39210 i kolejno literki D F G E. To takie same sondy? Wydaje mi się że są dwa rodzaje, regulacyjna i kontrolna. Która sona może odpowiadać za błąd "bank 1" ? Ta od przodu silnika kontrolna? Dobrze kombinuje?
-
Bank 1 od strony grodzi
Bank 2 od strony chłodnicy
Sensor 1 górna
Sensor 2 dolna
-
Mam screeny z pracy sond, dziwne że wygląda jakby coś było z sondą na bank 2 a błąd u mnie dotyczy bank 1.
Napięcie maf sensor to 0,6V a ilośc powietrza na przepływomierzu na wolnych obrotach to 11,5kg/h. Czy to dobre wskazania?
[ Dodano: 2017-08-06, 15:11 ]
Problem prawdopodobnie rozwiązany, wyszukałem pęknięcie rury od filtra do przepustnicy.
-
Witam
w sonacie sa dwa rodzaje sond.
5 V i 1 V
juz gdzies o tym pisalem.