HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Zibi w 22 Listopad 2014, 10:11:20
-
witam
zdarzyło mi się 2 razy, że po wrzuceniu 6 biegu obroty lekko skoczyły z 2000 na 2500, silnik zawył, a po chwili obroty wróciły do 2000. Jakby sprzęgło się ślizgnęło. Co prawda zdarzyło się to 2 razy i tylko po wrzuceniu 6, w żadnej innej sytuacji, czy jest się czego obawiać? Silnik 2.0 CRDI 4WD, przebieg 44 kkm.
-
Hmm, wygląda to ślizganie się sprzęgła. W niektórych autach jest regulacja, tzn. można sprzęgło podciągnąć. W tym aucie - nie wiem, czy jest. Tak czy owak sprzęgło nie jest w najlepszym stanie.
-
wszystko wskazuje na konieczność wymiany sprzęgła, cennik:
- robocizna (demontaż i montaż skrzyni + wymiana koniecznych części): 1200 zł
- tarcza + docisk: 2280 zł + VAT
- siłownik (dawniej łożysko oporowe): 461 zł + VAT
- koło dwumasowe: 7750 zł + VAT
jak długo można jeździć na lekko ślizgającym się sprzęgle (ślizga się tylko w chwili gwałtownego wciśnięcia gazu)?
-
Coś mi się wydaje że cena dwumasy wyraźnie jest zaniżona.... :shock: :shock:
A poza tym przecież auto jest jeszcze na gwarancji..... może to w ramach jej wykonać naprawę?? :?:
-
Niestety Jacku, sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym, który podobnie jak np. klocki hamulcowe, nie podlega gwarancji.
Koło dwumasowe mam oki, bo nie gruchocze, siłownik też raczej odpada.
Pozostaje wydać 3,5 tys + VAT dla świętego spokoju.
Z lektury netu wynika, że sprzęgło średnio wytrzymuje od 50 do 150 kkm, im nowsze auta, tym krótsza żywotność elementów.
Już się pogodziłem z faktem, że zamiast elektroniki na święta zafunduję sobie sprzęgło do auta :)
[ Dodano: 2014-12-02, 11:29 ]
Coś mi się wydaje że cena dwumasy wyraźnie jest zaniżona.... :shock: :shock:
dokładnie, masz rację, już dodałem brakujące zero.
[ Dodano: 2014-12-27, 11:28 ]
Ceny wg. cennika jednego z dystrybutorów:
- sprzęgło, kompletne - 550 zł,
- siłownik - 550 zł,
- koło dwumasowe - 2200 zł.
Nic tylko poczekać aż się gwarancja skończy i zrobić to poza ASO.
-
…no i padło mi sprzęgło. Stało się to nagle pod garażem. W serwisie powiedzieli mi, że koszt zrobienia (wymiana sprzęgła i docisku + robocizna) od 1800 do 2400 zł.
Przebieg – 108000 km. Dużo/mało? – nie wiem.
Chociaż gwarancję mam jeszcze kilka miesięcy (gwarancja sprzęgła nie obejmuje), naprawę zdecydowałem się wykonać u znajomego mechanika.
-
Zibi . ja bym rąk nie załamywał. Pisał pismo do hyundaia o partycypacje w kosztach. 44kkm to nie jest przebieg który może spowodować zużycie sprzęgła. Byłes w innym aso ?
-
Zibi . ja bym rąk nie załamywał. Pisał pismo do hyundaia o partycypacje w kosztach. 44kkm to nie jest przebieg który może spowodować zużycie sprzęgła. Byłes w innym aso ?
Pisałem już 3 pisma do HMP i zawsze były rozpatrzone, zawsze dostawałem odpowiedź. Tzn. niby HMP trzymał stronę serwisu (choć niezbyt mocno) ale serwis zaraz stawał się uleglejszy i w końcu usterki usuwał za darmola.
Zatem polecam kontakt z HMP.
-
oki, skrobnę w wolnej chwili maila.
gdzie znajdę wzór takiego pisma?
-
Wzór pisma??? :shock: Siadasz i tworzysz.
-
cv czy list motywacyjny, znajdziesz setki wzorów na necie.
nigdy niczego nie reklamowałem, nie wiem od czego zacząć czy na co się powołać.
-
Zepsuło mi się w aucie to i to, serwis twierdzi to i to, ja uważam że to i to, domagam się tego i tego. Zwykły mail po prostu. Krótko, grzecznie, stanowczo, pisany z pozycji kogoś, kto dużo może i nie zawaha się kontynuować sporu w sądzie.
Lekki kąśliwy komentarz sytuacji wskazany.
Dasz radę.
-
I nie trzeba przytaczać żadnych paragrafów?
-
Jak znasz jakieś, to czemu nie. Ja nic nie przytaczałem. Nie zaszkodzi napomknąć, że planujesz zakup kolejnego auta dla żony i jak potraktują Cię odmownie, to nie wiesz jeszcze, jakie auto kupisz ale wiesz już na pewno, jakiego nie kupisz :-)
-
Na stronie http://www.hyundai.pl/O_Hyundai/Kontakt/ jest formularz.
Treść wiadomości, "zgodnie ze wzorem" :)
Zepsuło mi się w aucie sprzęgło, serwis twierdzi że jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji, ja uważam że sprzęgło powinno wytrzymać minimum 100 tys. km, podczas gdy moje auto ma dopiero 48,5 tys. km. Domagam się wymiany sprzęgła w ramach gwarancji.
Planujesz zakup kolejnego auta dla członka rodziny, jednak jeżeli potraktujecie mnie odmownie, to nie wiem jeszcze, jakie auto kupię ale wiem już na pewno, jakiego nie kupię.
-
Sprzęgło naprawione. Jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się naprawić u znajomego mechanika.
I tak:
- zepsute sprzęgło było firmy Valeo
- awarii/zepsuciu uległa tarcza sprzęgła, jednak nie okładziny, a mianowicie rozleciał się cały środek (sprężyny i całe to „coś”, co znajduje się w środku tej tarczy z okładzinami)
- łożysko oporowe miało luz i „chodziło na sucho”
- jedynie tarcza docisku była w dość dobrym stanie
- mechanik sam był zaskoczony, że tej firmy tak się rozpadło to sprzęgło
- zdecydował się założyć innej firmy, skoro to po 100 tyś/km tak się rozleciało (nie mówił mi jakiej)
- samej tarczy nie można kupić – są tylko w kompletach
- koszt naprawy: sprzęgło; 680 zł, robocizna; 200 zł; łącznie – 880 zł
- proszę zwrócić uwagę, ile prędzej za taką naprawę wołał sobie serwis (mój post wyżej, tzn.: „…W serwisie powiedzieli mi, że koszt zrobienia (wymiana sprzęgła i docisku + robocizna) od 1800 do 2400 zł…”
Dodatkowo wymienił mi także łącznik elastyczny wydechu (harmonijkę).
Tak się zastanawiam nad samymi objawami uszkodzenia sprzęgła.
Wspominałem już, że sama awaria nastąpiła nagle pod garażem. Jednakże prędzej (tylko nie wiem, czy to były tego objawy?), źle wchodziła mi trójka a także przejście z jedynki na dwójką odbywało się z „szarpnięciem”, nie było płynności przejścia. Ja podejrzewałem w tym swoją nieumiejętność i brak wyczucia tego auta. Czy ten objaw będzie teraz – zobaczymy. Samochód odebrałem wczoraj wieczorem i nie zwróciłem na to uwagi.
-
Na allegro sprzęgła do ix35 są marki Sachs.
[ Dodano: 2015-03-03, 12:08 ]
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zapytania z dnia 24 lutego 2015r. o treści:
„Zepsuło mi się w aucie sprzęgło, serwis twierdzi że jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji, ja uważam że sprzęgło powinno wytrzymać minimum 100 tys. km, podczas gdy moje auto ma dopiero 48,5 tys. km. Domagam się wymiany sprzęgła w ramach gwarancji. Planujesz zakup kolejnego auta dla członka rodziny, jednak jeżeli potraktujecie mnie odmownie, to nie wiem jeszcze, jakie auto kupię ale wiem już na pewno, jakiego nie kupię.”
Serdecznie dziękujemy za przesłaną wiadomość.
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o. informuje, że po konsultacjach z Autoryzowaną Stacją Obsługi Hyundai samochód nie został jeszcze poddany diagnozie. Pragniemy przekazać, że w celu określenia charakteru usterki tj. określenia czy nastąpiła awaria z winy producenta (naprawa gwarancyjna) czy sprzęgło zostało zużyte w wyniku intensywnej eksploatacji (napraw odpłatna) należy dokonać dokładnej weryfikacji zgłoszenia. Zgodnie z warunkami gwarancji, „gwarancja nie obejmuje: Części, w których stwierdzone przez Autoryzowaną Stację Obsługi samochodów Hyundai usterki nie wynikają z uszkodzeń materiału lub nie powstały w wyniku wadliwego procesu produkcji, takich jak: świece zapłonowe i żarowe, żarówki, pióra wycieraczek, klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, pasek ,,V” (napędu alternatora i pompy wody, wspomagania) , pasek balansowy, bezpieczniki, tarcze sprzęgła, filtry ( oleju, powietrza, paliwa, klimatyzacji), płyny eksploatacyjne, substancje smarujące.”
Podsumowując powyższe, zapraszamy do kontaktu z Autoryzowaną Stacją Obsługi Hyundai Auto GT w celu umówienia dogodnego dla Pana terminu diagnozy. Dyrektor Obsługi Posprzedażnej, Pan Cezary Marciniak (cezary.marciniak@autogt.pl ) pozostaje do Pana w pełnej dyspozycji.
Z poważaniem / Best regards
Marta Jachnik
After Sales Team | Customer Care Specialist
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.
ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa, Poland (Mokotów Nova, Budynek A, 8 piętro)
KRS pod nr 00000 67 315, NIP: 521-03-35-531
-
i co dało się :) będzie dobrze Zibi.. kiedy spocik ?
-
spocik w każdej chwili ... AutoGT chce auto na 3-4 dni w celu rozebrania skrzyni i sprawdzenia co jest nie tak ze sprzęgłem, niestety nie chcą dać auta zastępczego, ale o tym w innym wątku.
może parking pod kościołem na Żbikowie, jeżeli nadal tu pracujesz?
-
nadal :)
mozemy sie tam ustawić któregoś popołudnia - moze czwartek ?
-
oki, w środę zajrzę tu aby sprawdzić o której godzinie :)
oops, vqsoft nie podałeś godziny, więc przełożymy nasz mini spot :)
-
Czy ktoś wymieniał koło dwu masowe?
Jakie mieliście objawy padającego w/w koła?
Czy podlega wymianie gwarancyjnej, bo z tego, co wyczytałem – to tak?
Byłem w serwisie na wymianie drobnych elementów gwarancyjnych i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie skrzyni biegów, tzn.: nie podobają mi się szarpnięcia przy zmianie biegów, brak płynnego przejścia. Sprzęgło: odpada, niedawno było wymienione na nowe. Mechanik w serwisie podejrzewa koło dwu masowe.
Nie uzyskałem w serwisie odpowiedzi na pytanie czy to podlega gwarancji, bo nie było kierownika, który zna się w tych obszarach. Po niedzieli mają dzwonić.
-
Sprzęgło: odpada, niedawno było wymienione na nowe.
Sprzęgło wymienili na gwarancji?
Ewentualnie jaki koszt wymiany?
-
Pisałem o nim kilka postów wyżej.
-
Witam
Takie pytanie jakie sprzęgło jest w 2.0 benzyna 4WD? Dwu czy jednomasowe?
Jeżeli ktoś wymieniał sprzęgło w aucie z takim silnikiem to niech da znać jakie ceny ile średnio za robociznę biorą.
Coś tak ostatnio zaczyna głośno chodzić przy przejściu z jedynki na dwójkę a potem na trójkę
-
Witam.
Jakby kogoś interesował koszt wymiany sprzęgła w ww modelu.
Otóż niestety rozleciała mi się tarcza sprzęgła. No i niestety musiałem wymienić komplet (tarcza, docisk, łożysko).
Koszt materiałów 8 stówek bez paru złociszy (SACHS), koszt robocizny 4 stówki.
Zdziwiło mnie bardzo, że w tym modelu NIE MA dwumasy.