HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: VeAk w 16 Listopad 2014, 20:38:56
-
Witam serdecznie,
samochód kupiłem początkiem marca tego roku. Olej wymieniałem przełom marca/kwietnia. W połowie września okazało się, że poziom oleju jest na wskaźniku min. dolałem olej (chyba nie do pełna) i tak jeździłem. Około miesiąc temu przy jeździe zacząłem zauważać głośniejszą pracę slinika. Myślałem że to nic takiego więc nie zwracałem na to zbytniej uwagi w końcu po 2 tyg zaczęło mi tak cicho "żegotać" z prawej strony zwłaszcza na zakrętach w lewo. Pomyślałem - olej? Nie to nie może być olej przecież miesiąc temu dolewałem... . - zignorowałem to i po kilku dniach podczas jazdy mrugnęła mi kontrolka oleju na czerwono. Zatrzymałem samochód sprawdzam olej a tam nie ma NIC! - natychmiast dolałem olej i dojechałem do domu. Na drugi dzień uzupełniłem nawet trochę niechcący ponad stan. Od lutego zużyłem 1,5 bańki oleju 5l a przejechałem 10 000km.
Czy to jest normalne zużycie oleju?
Czy mogło się coś zchrzanić gdy tak jeździłem na niskim poziomie oleju w samochodzie?
Co powinienem sprawdzić?
Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co się dzieje...
-
nie ma żadnych wycieków z silnika?
-
Właśnie nie mam żadnych wycieków (na kostce napewno by było widać).
Nie wiem do końca co się moze dziać a w szczególności martwi mnie co mogło się stać wtedy gdy oleju było mało...
-
Witam, podlączę się do tematu. W mojej i30 (2011, 1,6 crdi, 90KM) też zauwazyłem spore zużycie oleju. Na każdym przeglądzie serwis nalewa mi około 5mm ponad poziom max. Po około 10tyś km poziom wynosi 5mm poniżej F. Po przejechaniu 18tyś km poziom spada do L, a raz naświeciła się kotrolka od niskiego ciśnienia. Silnik suchutki, brak wycieków.Mam kilka pytań.
1. Ile tak naprawdę wchodzi oleju do tego silnika (5,3l z książki to chyba przesada).
2. Gdzie ten olej - auto nie kopci, rura od filtra powietrza lekko zawilgocona olejem - od odmy wydaje mi się.
3. Jaki olej zalewacie - ja Lotos quazar 5w40.
Dzięki za odpowiedź.
[ Dodano: 2014-11-18, 08:30 ]
Witam serdecznie,
samochód kupiłem początkiem marca tego roku. Olej wymieniałem przełom marca/kwietnia. W połowie września okazało się, że poziom oleju jest na wskaźniku min. dolałem olej (chyba nie do pełna) i tak jeździłem. Około miesiąc temu przy jeździe zacząłem zauważać głośniejszą pracę slinika. Myślałem że to nic takiego więc nie zwracałem na to zbytniej uwagi w końcu po 2 tyg zaczęło mi tak cicho "żegotać" z prawej strony zwłaszcza na zakrętach w lewo. Pomyślałem - olej? Nie to nie może być olej przecież miesiąc temu dolewałem... . - zignorowałem to i po kilku dniach podczas jazdy mrugnęła mi kontrolka oleju na czerwono. Zatrzymałem samochód sprawdzam olej a tam nie ma NIC! - natychmiast dolałem olej i dojechałem do domu. Na drugi dzień uzupełniłem nawet trochę niechcący ponad stan. Od lutego zużyłem 1,5 bańki oleju 5l a przejechałem 10 000km.
Czy to jest normalne zużycie oleju?
Czy mogło się coś zchrzanić gdy tak jeździłem na niskim poziomie oleju w samochodzie?
Co powinienem sprawdzić?
Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co się dzieje...
Witam, Ilość oleju u Ciebie naprawdę przerażą. Zobacz okolice turbiny. Wąż od filtra powietrza i od spodu odepnij wąż od intercoolera. Jak będzie tam dużo oleju to znaczy że turbo pluje. Tam mi się wydaje. Daj znać jakie wyniki kontroli.
-
Na każdym przeglądzie serwis nalewa mi około 5mm ponad poziom max
Ja bym zmienił serwis. Za duża ilośc oleju jest szkodliwa dla silnika, tak jak za mała.
-
Duża ilość oleju może spowodować rozbieganie. A to nie za ciekawa sprawa :P
Jak komuś by się to przytrafiło to ma dwa wyjścia:
1. Spróbować zdławić silnik (wciskamy sprzęgło+hamulec oraz wrzucamy piątkę. Puszczamy sprzęgło) - Nie zawsze to działa. A ważny jest czas reakcji.
2. Otwieramy maskę i szukamy puszki od filtra powietrza, otwieramy i zatykamy dolot powietrza.
-
Lotosa bym unikał bo jest słaby jakościowo. Ja uzywam valvoline synpower 5w30.
5.3l, o których pisza w ksiazce to jest super duza przesada, bo to chyba jest dla nowego silnika. Gdy mi chcieli tyle wlac w ASO, to ich naprostowalem. Dalem najpierw 4l i powiedziałem, że jeśli bedzie brakowac, to przy odbiorze auta dowioze i dowiozlem litr. Po tym wyszlo, ze zalali 4.6l i wtedy idealnie bylo 3/4 stanu.
Pisz po polsku! tekla
-
Jaki olej zalewacie - ja Lotos quazar 5w40.
Lotosa bym unikal bo jest slaby jakosciowo. Ja uzywam valvoline synpower 5w30.
Choody czy zdajesz sobie sprawę że olej firmy Lotos który wlewa Marcin to olej syntetyczny, a nie jak Synpower olej HC i z lepszymi parametrami niż Valvoline .
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1826)/synpower_5w-30
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11962
-
no tak ale pokazujesz mi 5w40 a ja mam 30 wiec będzie różnica w parametrach. dla mnie jest nieznaczna ale jest tu masz racje. ale ja jakoś ubytków oleju nie mam to po 1wsze jeździłem również w benzynie na valvoline i nie mogę na ten olej narzekać w benzynie zorbiłem 100kkm plus gaz, a był to silnik hondy który lubił obroty a to się tez może wiązać z ubytkami oleju.
-
Po pierwsze: każdy olej jest inny mimo, że ma te same parametry co do lepkości. Nowoczesne silniki są z takich materiałów, że zmiana na inny olej może zaszkodzić (przeszedłem to na własnym aucie kiedyś). Jest to dziwne zjawisko, zwłaszcza, że kiedyś w starych fiatach czy polonezach to się tylko dolewało olej, a w maluchu nigdy nie zmieńialem ;) Najlepiej stosować olej jaki producent nakazuje. Po co kombinować? Spalania nie poprawi, mocy nie poprawi - szkoda narażać samochód.
-
u nas w 3city leja w serwisach castrola. producent zaleca shella ja jednak zostane i polecam valvoline ;)
-
Witam. Przedemną wymiana oliwy. Mam pytanie czy znacie olej Shell Helix Ultra ECT 5w30. Czy nadaje się on do i30 1,6CRDi 90KM DPF - 2011r. Ma on low saps i ACEA 3.
Co wy wlewacie do swoich aut z dpf'em. Cos z shella lub z lotosa. Chodzi mi o dobrą cenę. Pozdrawiam
-
Ten olej jak najbardziej spełnia normy producenta silnika.
http://s05.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/pol/downloads/pdf/shell-helix-horizon/helix-mala-ulotka-produktowa.pdf
-
Witam. Przedemną wymiana oliwy. Mam pytanie czy znacie olej Shell Helix Ultra ECT 5w30. Czy nadaje się on do i30 1,6CRDi 90KM DPF - 2011r. Ma on low saps i ACEA 3.
Co wy wlewacie do swoich aut z dpf'em. Cos z shella lub z lotosa. Chodzi mi o dobrą cenę. Pozdrawiam
Ja wlałem SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30, bo ten olej zaleca producent ( 5W30 C3), tzn. był jeszcze pod stara nazwą chyba diesel ultra AB- L 5w30. Weszło równe 5 litrów i na bagnecie jest na max może ciutek mniej. Nie radze dolewać powyżej miarki, mechanik dolewając po trochu sprawdzał jaki jest stan, mimo tego że wchodzi według książki 5,3 litra.