HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: pawelzielony w 01 Luty 2013, 14:21:09
-
Witam!
Panowie mam pytanie odnośnie świec żarowych w I30.
Zakupiłem już świeczki NGK przeznaczone do tego modelu ale...
Wie ktoś może gdzie one się znajdują i jak można je samemu wymienić?
W moim starej benzynie za pierwszym razem poszło raz dwa a tu nawet nie wiem jak za bardzo się do tego zabrać (pierwszy raz diesel).
Pomoże ktoś ?
-
Umiejscowienie świec żarowych silnik D4FB.
(http://images48.fotosik.pl/579/9eeccc7d9284c654m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9eeccc7d9284c654)
Moment dokręcania (Nm) elementów świec żarowych.
(http://images48.fotosik.pl/579/5344c008554d6f0em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5344c008554d6f0e)
Narzędzia potrzebne do wymiany świecy żarowej (za i30forum.pl).
(http://images39.fotosik.pl/1924/98bba293de46a2d9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=98bba293de46a2d9)
Smar do gwintu świecy żarowej.
http://www.automerc.pl/smar-bialy- (http://www.automerc.pl/smar-bialy-do-swiec-zarowych_8885t.html)
(http://images34.fotosik.pl/543/1af6c23d7591cd6fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1af6c23d7591cd6f)
-
Dzień dobry, chiałbym zapytać o świece żarowe do I30 cw, 2007, 66kw, 1,6 CRDi. Czy ktoś może cos polecić. Jakie są przedziały cenowe tego typu sprzętu?
Pozdrawiam
A może ktoś ma na zbyciu komplet. Chętnie odkupię.
Dodanie tagu wątku. tekla
-
Dodaj tag do tematu.
Oryginalna świeca żarowa jest marki NGK.
Numer części OEM świeca żarowa 36710-2A200 lub 36710-2A100.
Numery wg NGK 96187, Y527 J koszt ok 60-70 pln.
Jeśli chcesz kupić część za pośrednictwem forum to zapraszam do działu Giełda http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=52
-
Rewelacja, jakbym miał stawiać oceny za odpowiedź to 8+. Wielkie dzięki.
[ Dodano: 2014-11-11, 23:05 ]
zapytam jeszcze czy mam szansę wymienić te świece samemu? Nic poza zwykłymi kluczami i przeciętnymi umiejętnościami nie posiadam. Słyszałem że koszt wymiany świec (Mercedes B klasa) może otrzeć się o 1000 zł. Jak jest w moim przypadku?
Dzięki
-
Czy wymiana świec żarowych podlega gwarancji? W jednym z ASO w Warszawie powiedzieli mi że nie i chcieliby ok. 750 zł + nastraszyli mnie że może być kilkaset złotych więcej jeśli im się złamie przy wykręcaniu... to chyba jakiś żart że miałbym płacić dodatkowo jeśli autoryzowany serwis złamie fabrycznie wkręconą świecę....
Problem mam taki, że po dłuższym postoju muszę długo kręcić, aby samochód odpalił. Właśnie w tym ASO powiedzieli mi że komputer błędów nie pokazuje i trzeba wymienić świece żarowe.
EDIT: chodzi o i30 wagon z 2013 silnik 1.4 diesel
-
Problem w tym, że jak Tobie się urwie choć jedna końcówka świecy, to sam we własnym zakresie będziesz musiał się męczyć, żeby ściągnąć głowicę, wydłubać wszystko, potem przeszlifować i poskładać do kupy, wymieniając przy tym co niezbędne uszczelki. Wyjdzie może taniej, ale narobisz sobie bigosu i stracisz gwarancję na silnik. No ale jak się uda, to masz kilka stówek w kieszeni - Twój wybór. A świeczka lubi się czasami zapiec, więc masz czterokrotnie ruletkę z 80% prawdopodobieństwem powodzenia.
Ale najpierw po 1 - trzeba zrobić test świec żarowych (kosztuje kilkadziesiąt zł z pamięci mówiąc) zanim zacznie się cokolwiek dłubać
Po 2 - czy po dłuższym postoju jak już odpalisz, masz chmurę białego dymu za sobą w pierwszej chwili, czy tylko po prostu długo odpala?
Ale jeżeli auto ma tylko trochę ponad rok i niewielki przebieg, to bym się już kłócił o gwarancję.
-
Skoro i tak nie wezmą odpowiedzialności za ewentualne urwanie świecy w ASO to ja bym się sam chwycił za wymianę tych świec na twoim miejscu. Dużo płynu penetrującego, odpowiedni klucz (nie za duży aby nie przyłożyć zbyt dużej siły do odkręcania) i z czuciem ze stałą siłą starać się odkręcić każdą świecę. Jeśli uda się wszystkie odkręcić to obowiązkowo wyczyścić otwór po świecy i gwint w otworze. Obowiązkowo na długości która wchodzi w głowicę a więc gwint i poniżej smarować przed wkręceniem każdą świecę smarem miedzianym. Dokręcać odpowiednim momentem!!!
-
Przebieg właśnie spory bo 108 tyś.
Nie mam chmury dymu po odpaleniu - czy to wskazuje lub nie na świece?
Muszę podjechać do jeszcze do innego ASO bo to chyba oni powinni wykonać taki test i zdiagnozować dlaczego tak się dzieje.
-
Nie mam chmury dymu po odpaleniu - czy to wskazuje lub nie na świece?
Tym bardziej zrób najpierw test, bo najprawdopodobniej to nie wina świec.
Opisz dokładnie co się dzieje i w jakiej sytuacji (jakie objawy, po jak długim postoju, przy jakiej temperaturze itp). Generalnie przy dodatnich temperaturach nawet zupełnie niesprawne świece nie sprawią istotnego problemu z odpaleniem.
-
Samochód stoi najczęściej w garażu w którym panuje temperatura około +7-8 st. C. Muszę kręcić do 10 sekund jeżeli stoi ponad kilka godzin. Czasem jeśli stoi kilka dni, wydaje mi się że odpala nawet szybciej niż po jednej nocy. Dwa razy zostawiłem go na mrozie i wtedy musiałem kręcić kilkadziesiąt sekund. Po postoju poniżej powiedzmy 2h odpala od ręki.
Żadnego dymu nigdy nie zaobserwowałem. Po pierwszym odpalaniu na dużym mrozie przez chwilkę słychać było że silnik chodził bardzo nierówno, ale wtedy również nie było żadnego dymu.
Jakieś pomysły?
-
A filtr ? Kiedy wymieniany ? Może się zapowietrza.
-
Najpierw podepnij inny akumulator (lub pożycz prąd od kogoś na kablach), żeby sprawdzić, czy aku nie oddaje ducha - to najłatwiejsze. Test świec coś na pewno wyjaśni, ale przyczyny mogą leżeć też (skoro mówisz że nie kopci) w odpływaniu paliwa z układu (nie trzyma ciśnienia i na początku nie masz wystarczającej ilości do odpalenia) - do sprawdzenia szczelność przewodów paliwowych, zwłaszcza połączeń z filtrem paliwa (samego filtra - kiedy wymieniany?), oraz zaworków zwrotnych (najczęściej w pompie, lub okolicach). Oczywiście przyczyna może leżeć też w jakimś głupim czujniczku temperatury, kącie wyprzedzenia wtrysku, etc.
-
Witam przyszła pora na wymianę świec żarowych w związku tym mam pytanie do was jakiej firmy polecacie? Beru , NGK, Bosch ?
-
We wcześniejszym samochodzie używałem świec NGK długi, długi czas i zawsze byłem zadowolony...
Nagle przed wiosną (1.5 tygodnia po wymianie na NOWE ŚWIECE NGK) auto zaczęło szarpać, przerywać i zachowywać się jakby nie palił na 1 gar.
Usterka? PO 1.5 TYGODNIA zaśniedział ten styk i nie przepuszczał nic przez siebie.
Wymieniłem na nowe NGK i po 4 miesiącach miałem ten sam problem.
Nie wiem czy to taka wadliwa seria była, czy co, bo odkąd miałem różne samochody - zawsze używałem NGKów.
W związku z powyższym, zakupiłem komplet świec Bosch i śmigały aż do momentu sprzedaży auta, bez żadnych problemów.
Pozdrawiam :)
-
Witam, ja zawsze kupowałem NGK do mojego benzyniaka,a czy do diesla tez sa dobre nie mam pojęcia, ale wydaje mi się ze nie ma roznicy.
Jedyne co to jak wymieniasz swiece to kable od razu tez. Kable NGK albo magneti Marelli.
Powiesz nam przy ilu KM wymieniasz swiece i czy to pierwsza wymiana?
-
Panowie litości temat jest o świecach żarowych.
Do twórcy tematu założyłeś trzeci o tym samym.
Podsumowując wiedzę:
Do 2010 montowano świece o numerze 36710-2A100, potem wprowadzono 36710-2A200 gdyż te poprzednie miały wadę.Oznaczenie oryginału to też L40504H.
Oryginalne świece 36710-2A200 są produkowane przez NGK i YURA. Te drugie odradzam przy zakupie trzeba sprawdzić co jest w opakowaniu.
NGK bez loga Hyundai to Y527J lub D-POWER 67 lub 96187.
Zamienniki:
Bosch 0250212011
Beru GN062
Denso DG-602
Żeby następny właściciel nie miał trudności z odkręceniem http://www.swiece-zaplonowe.pl/promocje/22294-beru-gkf01-0890300034.html
Na koniec trochę prywaty sklep z Gdańska cena świecy 60 pln.
http://www.sklep-kia.pl/swieca-zarowa-ceed-i-ii-iii-cerato-picanto-i-ii-rio-iii-iv-soul-venga-accent-lcmc-getz-ii-i10-i-i20-i-ii-i30-i-ii-ix20getz-matr-p-2840.html
-
Do Kosmos2011 to jest mój 1 temat dotyczący świec żarowych. Ale dzięki za podpowiedź. Jeszcze bym poprosił którą wybrać z tych 3 producentów których podałem.? Jaki producent byłby najlepszy?
-
NGK
Założyłeś trzeci w kolejności temat o świecach żarowych po dwóch pierwszych które założyli inni użytkownicy.
-
Witam świece wymienione było ciężko z 2 ale powoli wykręcając udało się. Założone NGK dzięki wielkie Kosmos2011 za podpowiedzi. Tak dla ciekawości były spalone aż 3 świece :mrgreen: a w mróz -20 odpalał za pierwszym razem.
Pozdrawiam
-
Jak mniemam 1.6 crdi w kia ceed sw 2012 to ten sam silnik co w hyundaiu.
Jest to możliwe by po przebiegu 40tys poszły świece żarowe ? Zaznacze ,ze problem ze świecami wyszedł zaraz po usunięciu dpf który to zaczął bardzo świrować i wypalać sie co 100km mimo ,ze auto jeździło w trasie .
-
przy jakim przebiegu trzeba by było wymienić świece żarowe ?
-
Ja u siebie wymieniałem przy przbiegu 155tyś ale w mrozy zauważyłem objaw spalonych świec: skakał mi silnik na obrotach po odpaleniu przez od 5 do 10 sekund po tym było wszystko ok. Mimo tego odpalał za pierwszym razem ;-) Myślę że przebieg rzędu 100tyś do max 150tyś i trzeba świece wymienić.
-
Nie wierzę, że ktoś wyżej wymienia kable za każdym razem przy wymianie świec. .chwała Bogu, że cewki w spokoju zostawia.
-
karol0773, to temat o świecach żarowych do silników Diesla.
-
Ja wiem wiem xD dobra nie wcinam się :D myślałem ze na podobnej zasadzie co iskrowe są :)
-
Witam
Ja w swoim właśnie wymieniłem świece na NGK . Mam przebieg 137000km i do tej pory padła 1 świeca . Oryginalne w moim były Yura - obecnie jest NGK .
Objaw braku grzania świecy to biało- niebieski dym w chłodne dni :)
Profilaktycznie wymieniłem wszystkie 4 chociaż pewnie nie trzeba ....
Świece zakupiłem w www.sklep-kia.pl za 60zł/szt . Kupiłem też wcześniej Mobius z tej strony i w środku są właśnie Yura ( leżą jako zapasowe ).
Pozdrawiam
-
kosmos2011, mógłbyś coś więcej powiedzieć o wadzie w tych 2A100? Wymienił mi dzisiaj mechanik i okazało się że to 2A100. Nie chciałbym ich wyrzucać tym bardziej że są nowe. Idzie na lato więc chyba zostawię te a w razie czego wrzucę nowe 2A200 przy następnej wymianie ;-)
-
W Kia Ceed była akcja serwisowa http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4263&start=180 i tam właśnie montowano 2A100, a potem 2A200.
-
Mam pytanie czy przez niedomagający jeden wtryskiwacz mogę mieć duży problem z uruchomieniem samochodu tzn za 3,4 razem chechłania rozrusznikiem po około 10 sekund auto dopiero zapala silnik chodzi równiutko wskazówka obrotów stoi jak drąg żadne ostrzegawcze kontrolki się nie palą na desce a może to wina świec?
Mechanik mi powiedział o tym niedomagającym 1 wtryskiwaczu ale coś mi się w to wierzyć nie chce nie wiem wiem co mam o tym myśleć
Proszę o wasze sugestie :)
-
A sprawdzał ci świece ?
-
Już wszystko się wyjaśniło 3 świece padły jeden wtrysk delikatnie kuleje po wymianie świec autko sprawuje się idealnie :)
-
Witam . Mam problem z przepalającym bezpiecznikiem od świec żarowych ?
Świece nowe NGK założone , wiązki posprawdzane , został jedynie przekaźnik który wydaje się byś sprawny ale czy on może przepalać bezpiecznik?
Gdy założę nowy bezpiecznik przepala się a drugiej dobie nie od razu .
Miał ktoś coś podobnego ?
-
Pewno kolega od grudnia sobie już poradził ale ja sprawdziłbym szynę aluminiową która łączy świece - nie ma izolacji i przy odrobinie nieszczęścia może czasem robić zwarcie do masy czyli korpusu silnika.
Podzielę się swoimi doświadczeniami: i30 jeźdżę 10 rok. 3 lata temu wymieniłem 2 świece Yura na NGK. Rok temu stwierdziłem, że jedna znów jest przepalona - kupiłem świecę NGK no i woziłem ją do ostatniej soboty :mrgreen: Po sprawdzeniu okazało się, że przepalone mam aż 3 świece!!! To wyjaśnia siwy dym za autem przy odpalaniu przy minus kilkunastu stopniach...
W sobotę zamówiłem więc dwie świece Meyle po 55 PLN/szt i przystąpiłem do wymiany. Niestety - urwałem jedną świecę NGK (którą montowałem w 2015 roku). Starałem się być delikatny, psikałem, klupałem ale niestety...
Miałem już zestaw do usuwania urwanych świec (170 PLN na alle) bo kiedyś usuwałem takąż w syna w Xsarze 2.0 HDI ale tam był łatwy dostęp - swiece z przodu Tu niestety świece z tyłu i wrednie wkręcane - pod kątem. Uzbroiłem się w przystawkę kątową do wiertarki (Graphite - całkiem solidna ma metalowe zębatki) i dziś z duszą na ramieniu przystąpiłem... Po ok 3 godzinach walki świeca została wydobyta. Pinda jedna była tak zapieczona, że musiałem ją wyrywać do ostatniego centymetra. Prawdopodobnie nie użyłem przy montażu smaru miedzianego - coś mi świta z tego 2015 roku. Po odświeżeniu gwintu nowa świeca ładnie weszła.
Tak więc wymiana świec we własnym zakreie jest jak najbardziej możliwa ale trzeba pamiętać, że ryzyko niestety jest spore przy wykręcaniu. No i warto używać smaru miedzianego. Ja nakładam na całą długość (oprócz żarnika :-) ) a nie tylko na gwint.
-
Witam. Mam pytanie, czy w i30 1,6 crdi na interfejsie diagnostycznym wywala błąd jak przepali się świeca żarowa czy trzeba sprawdzać opór na każdej z osobna? Pytam bo nie wiem czy podchodzić z multimetrem czy dać sobie spokój jak nie ma błędów w module silnika?
-
Ja miałem spaloną 1 z 4 i żadnego błędu komp nie pokazał.
-
Witam. Mam pytanie, czy w i30 1,6 crdi na interfejsie diagnostycznym wywala błąd jak przepali się świeca żarowa czy trzeba sprawdzać opór na każdej z osobna? Pytam bo nie wiem czy podchodzić z multimetrem czy dać sobie spokój jak nie ma błędów w module silnika?
Diagnostyka nie pokazuje przepalonych świec żarowych. Mój ja był 2 latkiem przepaliły się 2 świece (felerne Yura). Byłem w ASO, podłączali skaner i nic nie pokazało (nie mogło pokazać bo sterownik załącza przekaźnik a przekaźnik świece). Od 8lat mam NGK i działają. Mniej więcej co 2 lata wykręcam je, sprawdzam czy grzeją, delikatnie smaruje gwint i stozek uszczelniający (nie żarnik oczywiście) smarem miedzianym i wkręcam z powrotem. Dokrecam kluczem dynamometrycznym ok. 13 Nm.
-
Witam wszystkich serdecznie .
Mam pytanie czy ktoś wymieniał świece w swoim aucie które posiada wspaniały dpf , jeżeli tak to czy trzeba go wymontować przy wymianie świec żarowych ?
-
Nie ma takiej potrzeby.
-
A czy moglibyście mi powiedzieć jak do nich się dostać ,bo ja nawet nie mogę ich wypatrzeć a chciałbym je po mierzyć czy są dobre ?
A może da się je po mierzyć od strony skrzynki która steruje świecami w komorze silnika ?
Czy przy świecach jest listwa która łączy wszystkie świece i nie da się pomierzyć każdej z kolei nie zdejmując tej listwy ?
-
Świece żarowe znajduja sie od strony turbiny. Dostep do nich jest nie taki kiepski jakby się to wydawało. Musisz odpiąć wtyczke od listwy i odkręcić ją. Trzyma sie na nakretkach na klucz 10, ktore sa nakrecone wlasnie na świece. Sprawdzasz sprawność albo multimetrem na oporność albo bardziej chlopskim sposobem zwierajac czubek świecy ten nagwintowany z plusem na akumulatorze. Jak bedzie iskrzylo to swieca dobra. Polecam poogladac na youtube. Jest tam mnóstwo poradników.
-
Dziękuje postaram się zajrzeć tam w sobotę ,a jeszcze jedno pytanie. Ile czasu pali się kontrolka świec po przekręceniu zapłonu ,u mnie ona gaśnie po koło 2 sekundach a na dworze -4 czy to nie za krótko ?
-
Na allegro wypatrzyłem po tym numerze co wyżej był podawany świece NGK trochę taniej bo za 49zł https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa-ngk-d-power-67-96187-kia-hyundai-8715711655 i chyba przymierze się do zakupu.
-
Ile czasu pali się kontrolka świec po przekręceniu zapłonu ,u mnie ona gaśnie po koło 2 sekundach a na dworze -4 czy to nie za krótko ?
We współczesnych dieslach świece grzeją "kiedy chcą" (nawet podczas jazdy), tzn. kontrolka nie informuje o ich działaniu.
-
Kontrolka informuje tylko, że masz poczekać z uruchomieniem do jej zgaśnięcia. Natomiast świece działają jeszcze ok. kilkanaście sekund dłużej ( w zależności od temperatury). Sprawdzałem to po działaniu przekaźnika świec.
-
Witam ponownie ,więc tak dostałem się do świec i sprawdziłem każdą z osobna poprzez podanie plusa na świece, wszystkie szybko się nagrzewały .
Sprawdziłem też multimetrem oporność tych świec i każda miała około 0,7 Ohm.
Więc wszystko wydaje się być ok ,idąc dalej przedzwoniłem okablowanie ,te metalowe podłączenie do świec oraz sprawdziłem przekaźniki
wszystko jest sprawne .
Sprawdziłem jak to jest z tą kontrolką świec i na zimnym silniku podłączyłem w miejsce przekaźnika od świec żarowych multimetr i napięcie znika wraz z gaśnięciem kontrolki na desce .
Proszę użytkowników tego auta żeby sprawdzili ile sekund pali się u was ta kontrolka świec w zimne dni ?
-
http://www.douglases.co.uk/i30glowplugs.shtml
I polecam to forum:
https://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=42522.0
Witam!
Panowie mam pytanie odnośnie świec żarowych w I30.
Zakupiłem już świeczki NGK przeznaczone do tego modelu ale...
Wie ktoś może gdzie one się znajdują i jak można je samemu wymienić?
W moim starej benzynie za pierwszym razem poszło raz dwa a tu nawet nie wiem jak za bardzo się do tego zabrać (pierwszy raz diesel).
Pomoże ktoś ?
-
Dziękuje za linki oba przeczytałem i u mnie nie ma objawów białego dymu a auto równo pracuje .
Zastanawiam się nad akumulatorem może on jest już na wykończeniu .
Jak poprawnie sprawdzić akumulator czy ?
ja swój po prostu naładowałem prostownikiem .
-
2 sposoby :
1. Napięcie spoczynkowe coś powie o kondycji... ale to słaby sposób.
2. Podjedź do jakiegokolwiek miejsca z akumulatorami - oni mają specjalne testery które pokażą prąd rozruchowy , pojemność itd.