HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: enigma w 03 Listopad 2014, 09:31:38
-
Hej,
Nigdzie nie mogę się doszukać jakie świece należy kupić. W katalogach podają różnie, raz odstęp 0,9 gdzie indziej 1,1. Ktoś mi napisze jak jest fabrycznie polecane?
Dylemat mam jeszcze czy kupić zwykłe czy irydy, mam LPG.
-
Polskie najlepsze..... SFC55 PRS-11 , SFC55 PRS-2-11 odstęp dla lpg zmniejszyć na 0,9 :lol: , i tak przy gazie co roku musisz zmieniać.
Małe pytanko, gdy się pytałem w serwisie odnośnie gazu to powiedzieli mi że gniazda zaworowe nie są utwardzane i po ok. 100tyś. km.przebiegu zaczną być problemy ze szczelnością?!? Jak u kolegi z tym wygląda? Czy wtrysk gazu w fazie ciekłej nie byłby korzystniejszy dla tego silnika?
-
W ASO to wszystko powiedzą :)
Jak instalacja poprawnie założona, skonfigurowana i serwisowana to nie ma prawa się nic wypalić.
Mam za mało przejechane w tym samochodzie by coś powiedzieć więcej (raptem 12 tyś zrobione na LPG), w innym mam nacykane 90 tyś i nic się nie dzieje.
Ten silnik nie ma bezpośredniego wtrysku więc faza ciekła odpada i jest nieopłacalna.
-
Gaz w fazie ciekłej a wtrysk bezpośredni to 2 różne tematy i nie mają nic wspólnego. Można w tym silniku założyć fazę ciekłą ale po co? Jest dużo droższa i mało popularna. Gniazdami nie martw się na zapas. Mnóstwo ludzi ma gaz w tym motorze i nic się nie dzieje. Z resztą, jak już gaz założyłeś, to za późno na takie rozważania. Ważne, żeby pilnować wymian filtrów i po jakimś czasie wtryskiwaczy gazowych (wyklepują się po prostu). Świece polecam NGK (mogą być zwykłe). Wytrzymają na gazie 3-4 x dłużej niż np. podobnej klasy Bosch.
Takie jest moje subiektywne zdanie. Każdemu przysługuje prawo się z nim nie zgodzić :-)
-
Enigma napisz na PW do Administratora o poprawę profilu: dodaj +LPG.
Oryginalne świece zapłonowe to NGK LFR5A-11 (6376). Fabrycznie odstęp między elektrodami 1,1 mm więc na LPG przydałoby się trochę zmniejszyć.
-
Dopadłem tanio Denso KH16TT zobaczymy co to warte :) Odstęp 1mm więc powinno być git.
-
Zamiennik z Denso to K16HPR-U11.
-
W katalogu intercarsu znalazłem że KH16TT też jest ok, czy jednak może nie?
Tym bardziej że U11 ma odstęp 1,1 a 16TT ma 1mm
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Jeśli wymiary i kształt są takie same to pewnie będą ok.
(http://images76.fotosik.pl/225/4283907101efb1f1.png)
-
Kombinowanie z odstępem świec kończy się różnie. Ja, w każdym razie, nigdy tego nie robiłem. Cytat:
Gaziarz mówi, że trzeba zmniejszyć przerwę świec, żeby dobrze chodził na gazie, ma rację?
Ogólnie, mieszanka benzyna-powietrze ma mniejszą oporność elektryczną niż mieszanka lpg-powietrze dzięki czemu iskra ma większy problem z przeskoczeniem. Natomiast zmniejszenie odległości elektrody może spowodować problemy z obszarem spalania. Im mniejszy odstęp elektrody tym mniejszą energię ma przeskakująca iskra. Przy poprawnie zaprojektowanych układach zapłonowych i odpowiednio dobranych świecach nie ma powodu do zmniejszania przerwy. Zdarzają się jednak samochodowy-wyjątki, przy których zmniejszenie przerwy może spowodować poprawę pracy na gazie. Przykładem takich silników, są silniki forda, których układ zapłonowy pracuje na granicy. Dotoczy to przede wszystkim układów Wasted Spark (Zmarnowana iskra) w którym jedna cewka obsługuje jednocześnie dwie świece, z czego jedna z tych świec marnuje iskrę. Problem również występuje wtedy, kiedy oryginalna świeca ma dużą przerwę a cewka ma słabą wydajność.
-
Tez nigdy nie "klepałem" świec na mniejsze odstępy. Oryginał ma 1,1mm Denso 1mm więc różnica znikoma. Tym bardziej że ręczne klepanie świecy może skończyć się osłabieniem stopu a konsekwencje mogą być opłakane.
Opinie ma dosyć ciekawe ta wersja TT, ciekawe co ASO na ten wynalazek :D ew sam podmienię.
I tak biedaki na mnie już nie zarobią, zostaje im tylko olej do wymiany i dot4 :D a i tak na moich częściach :D
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Wymazanie cytatu. tekla
-
Enigma jezdze na swiecach denso ktt od pol roku sprawuja sie na lpg bez zarzutu nie zaobserwowalem zadnych niepokojacych objawow.
Jaki masz przebieg w twoim egzemplarzu ja zblizam sie powoli do 70tys wiec w przyszlym roku czeka mnie spory wydatek, za regulacje zaworow ASO zyczy sobie 2tys zl... zastanawiam sie czy jest sens szukac alternatywnych warsztatow. Orientuje sie ktos jakie czynnosci sa niezbedne przy regulowaniu zaworow w naszych IXach z silnikami 2.0 benz?
-
Odebrałem dziś iksia z ASO, pomijam cenę usługi za wymianę oleju i płynu hamulcowego. Nigdy więcej ASO :D
Swieczki są ok. Wstępnie zauwazyłem jak by mniej kręcenia przy rozruchu, na starych czasami było tak że podczas odpalania zgasł, ale to tylko ubiektywne odczucie.
Regulacja zaworów jest przewidziana przy 90 tyś. Wcale nie musi tego wykonac ASO. Sama regulacja nie jest operacja skomplikowaną i dobry warsztat spokojnie to wykona. No oczywiście nie Pan Kazio w przydomowym warsztaciku :D
mam 44 tyś.
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. Warn. tekla
-
Robik to jest temat o świecach zapłonowych, a nie o regulacji zaworów. Właściwe miejsce dla Twojego pytania to http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4702&highlight=zawor%F3w
-
Witam jakie polecacie świece do takiego silnika??
Czy warto inwestować w drogie świece z irydowe, platynowe z potrójnymi elektrodami??
I co ile wymieniac?
-
Napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu jeśli masz LPG powinno być tak:
Auto: ix35 EL (2011) 2.0 16V R4 CVVT+LPG
Używaj także opcji szukaj.
Wg producenta świece wymienia się co 60 tyś. km lub co 4 lata.
-
UPDATE:
Przejechane 17 tyś na świecach Denso KH16TT - stan świec idealny - dodam tylko że te 17 tyś zrobione już na LPG. Wszystko zachowuje się idealnie, silniczek pracuje na luzie.
Teraz wymiana była na BERU Z183 (dopadłem za free) - zobaczymy jak się sprawdzi ale przejechane 200km nie wykazuje nieprawidłowości w zapłonie czy równomierności pracy (przejadę jeszcze 300 i zobaczę stan świecy).
Czy opłaca się wymiana na jakieś specjalnie drogie świece lub niby przeznaczone do LPG (w moim wypadku) - irydowe itp. Wg mnie szkoda kasy, wsadzić co producent ew zamiennik. Za podstawową świecę dobrego producenta trzeba dać ok 15 zł - w zupełności wystarczy - jak widać na moim przykładzie. A przy wymianie oleju co te 15-20 tyś można zmienić świece i zobaczyć czy z silnikiem wszystko ok. Dodam że to moje subiektywne rozważania ;)
-
Witam,
Szykuje się do przeglądu po 120 tys. Przejrzałem forum i internet takoż. ale nie znalazłem czytelnej informacji jaki świece zapłonowe są polecane do 2.0 benzyna 4WD. Kod producenta to 1884611070 - nie chcę tanich zamienników, chcę kupić dobre świce niekoniecznie z logo Hyundai. Spodziewam się że robi dla nich NGK, albo Denso ,prosze o podpowiedź.
Ptok
-
Beru UXT13
Jak założyłem to jestem " mega" zadowolony.
-
Sprawdziłem po podanym przez Ciebie symbolu i nie pokazuję mi mojego Hultaja. Na wyszukiwarce Beru pokazuje świece Z372. Możesz coś więcej podrzucić?
Ptok
-
http://fm.elcome.co.uk/FM_Beru/catalogues/CATBU1302.pdf
Na tej stronie masz katalog.
-
Kolego,
http://www.sklepkeller.pl/1884611070?search=1884611070
użyj kodu rabatowego dla forumowiczów, dostaniesz kolejne 5%
Porównaj sobie ceny zamienników i sam wybierz.
-
Witam,
jakie świece do silnika 1.6 GDI?2013 rok?byłem w serwisie umówić się na 4 przegląd same świece 280 zł...
-
Świece irydowe.
Oryginał Hyundai 18846-10060 w opakowaniu NGK SILZKR6B-10E, NGK 93815(4 sztuki), NGK 6216.
-
kosmos2011, dzieki za info w takim razie musze pomyslec...auto ma 25 tys km i bede je sprzedawac nie wiem czy jest sens do konca wymieniac.
[ Dodano: 2017-11-10, 22:32 ]
kosmos2011, weryfikuje te świece i wychodzi, że to różne modele (wewnetrzny gwint, opór) dane ze str.:
swiece-zaplonowe.pl
- ngk SILZKR6B10E 93815, KLUCZ: 16MM, GWINT ZEWN.: 12MM, DLUGOŚĆ GWINTU: 26,5MM, OPORNIK: 10 kOhm
- ngk cr9ehix-9 6216, KLUCZ: 16MM, GWINT ZEWN.: 10MM, DŁUGOŚĆ GWINT: 12,2+6,3MM, OPORNIK: 5 kOhm
oraz hyundai OEM 1884610060, KLUCZ 16MM, GWINT ZEWN.:12MM, DŁUGOŚĆ GWINT: 26,5MM OPORNIK: 10 kOhm...czyli bardziej ngk SILZKR6B10E 93815 odpowiada 1884610060
-
Czy ktoś z Was wymieniał świece zapłonowe w swoich 1.6 GDI 135 KM (2014 r.) na:
NGK silzkr6b10e (ngk 93815)? Przebieg 105 000, świece prawdopodobnie nie były wcześniej wymieniane. Auto bez instalacji LPG.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
-
Wymieniłem świece na w/w - wszystko gra :) Oryginaly to też ngk o tym numerze.
Po 106 000 km wyglądały jak w załączniku.
-
To może lepiej kupcie sobie może golfa 3 ,wstyd nawet pisać że ktoś gazuje auto za ok 50 tys,typowy Janusz i tyle