HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: smuggie w 01 Listopad 2014, 10:52:44
		
			
			- 
				co jakiś czas, nieregularnie podczas zmiany położenia lewarka od skrzyni biegów automatycznej wyczuwa się szarpnięcie, zarówno przy przełożeniach z P na R, z R na P, z P na D itp. Podczas jazdy biegi zmienia płynnie, tylko co jakiś czas szarpnie właśnie przy operowaniu lewarkiem na postoju. po podłączeniu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. też tak macie?
			
 
			
			- 
				Tak. Normalne.
			
 
			
			- 
				U mnie jest tak samo, zwłaszcza, gdy santek po zmianie biegu na P lekko się stoczy i zadziała mechaniczna blokada skrzyni. Nie dość, że trochę ciężko zmienić na R lub D, to odczuwalne jest również delikatne szarpnięcie.
			
 
			
			- 
				To normalne że szarpnie, w nowych modelach różnych marek trzeba wcisnąć stop żeby przejść z P na D, inaczej nie zmienisz położenia dźwigni. to takie zabezpieczenie właśnie dlatego że szarpnie
			
 
			
			- 
				U mnie tez tak samo szarpie.
			
 
			
			- 
				Witam
Panowie,to nie jest normalne że szarpie po przełączeniu z r na d i odwrotnie.
U mnie nie szarpało wogóle,a teraz szarpie szczególnie po nocy jak jest zimny i wyjeżdżam na wstecznym z garażu i potem przełączam na d.Coś jest nie tak,bo niedość,że chwile muszę czekać żeby zatrybił to jeszcze właśnie szarpnie w tym momencie.Przy ciepłym silniku tego nie ma,olej niedawno wymieniany.
Na dodatek auto tak jakby trudniej ruszało i przy wyższych obrotach zmienia biegi,a przy dojeżdżaniu do czerwonych świateł już w trakcie hamowania czuję,że nadal ciągnie i ma trudności z redukcją(co w końcu zrobi przy niewielkiej już prędkości).
Z tego co już się zdążyłem zorientować winę za to ponosi konwerter lub pompa skrzyni biegów i trzeba to naprawić(zregenerować).
			 
			
			- 
				Szarpanie szarpaniu nie równe. Lekkie dygnięcie przy zmianie to normalka, ale jak rzuca budą to nie dobrze.
To co opisujesz może wymaga resetowania adaptacji skrzyni. Poziom oleju prawidłowy? a może nie trafny wybór oleju i dlatego po wymianie jest gorzej? Z naprawami bym się nie spieszył zbytnio, bo koszty duże, a miałem podobne objawy i u mnie np. adaptacja od zera sporo pomogła. 
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2014-12-09, 17:33 ]
III Ogólne zasady publikacji na Forum 9. Użytkownik, który swoimi wypowiedziami będzie zaniżał poziom Forum, w szczególności poprzez: g. odpowiedzi ze zbędnymi całymi cytatami innych użytkowników, tj. cytowanie całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku...
			 
			
			- 
				Przeczyść zawory podciśnienia.W moim Santku to pomogło.Objawy jakie miałem to szarpnięcia przy zmianie z P na R i z R na D  oraz trudności z ruszeniem.Wszystko na zimnym silniku.
			
 
			
			- 
				Jak się czyści te zawory,bo tego mi jeszcze nikt nie podpowiedział.
Spróbuję również z tą adaptacją skrzyni,ale myślę,że tu jest wszystko dobrze.
Olej mam wlany taki bardziej uniwersalny tzw. serwisowy  który niby spełnia  zarówno warunki dla SP2 i dla SP3,chociaż  w moim przypadku powinien spełniać tylko warunki dla sp3.