HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: lukzak2298 w 15 Grudzień 2009, 20:34:06
-
Z dobrze poinformmowanych źródeł wiem że w i30 crdi można doinstalować tempomat (przyciski trzeba dokupić a resztę tylko odblokować w komputerze), czy ktoś wie gdzie mogę zrobić to taniej niż za 2kPLN?
-
kupujesz z rozbiórki innego, najtaniej :mrgreen:
-
kupujesz z rozbiórki innego
Witam. W tej sytuacji nie widzę innej opcji. Z uwagi na ubogie wyposażanie modeli sprzedawanych w Polsce pozostaje Ci szukać na niemieckim eBay'u czegoś z rozbitka. Jakieś uniwersalne rozwiązania nie wchodzą w grę, bo tempomat jest sprzężony z ECU ( w przypadku ASB dodatkowo z ECU od skrzyni ). Życzę powodzenia, bo to jest mimo wszystko pionierskie przedsięwzięcie. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Trzeba liczyć się z ewentualną wymianą softu w ECU ( nie byłbym takim optymistą co do odblokowania jedynie samej funkcji ). Druga sprawa to gwarancja Twojego samochodu i warunki jej dotrzymania. :-/
-
Do tego dojdą pewnie jeszcze sprzęt od obsługi pedału gazu. Dodatkowa linka i chyba coś jeszcze (nie pamiętam w tej chwili).
Życzę powodzenia.
Daj znać jak ci się to uda. Chętnie u siebie też bym zamontował tempomat i dobrze by było jakby ktoś przetarł już ten szlak :mrgreen:
-
na allegro jest firma co sprowadza hultaje angole i je rozbiera na manele, tu najprędzej znajdziesz
-
na allegro jest firma co sprowadza hultaje angole i je rozbiera na manele, tu najprędzej znajdziesz
W przypadku przycisków od tempomatu na manetkach z angola nici.
-
W przypadku przycisków od tempomatu na manetkach z angola nici.
Tempomat w i30 jest na kierownicy, nie na manetkach.
Z tego co widzialem na ich ebayu, przyciski z radia maja po lewej, wiec tak samo jak u nas. Z tego wynika, ze tempomat jest na kierownicy, po prawej stronie.
Do tego dojdą pewnie jeszcze sprzęt od obsługi pedału gazu. Dodatkowa linka i chyba coś jeszcze (nie pamiętam w tej chwili).
zadnego sprzetu nie trzeba mocowac. W i30 (przynajmniej w dieslu) jest system Drive-By-Wire, wiec zadnych dodatkowych sprzetow oprocz przyciskow i kabelkow do tego przycisku, oraz uaktywnienia tego ustrojstwa w komputerze, nie potrzeba
-
Dzięki wielkie za odpowiedzi i podpowiedzi.
Niestety z postów wynika że nikt tego jeszcze nie robił :roll:
-
Troche mnie dziwi takie straszenie. W wiekszosci aut z ktorymi mialem doczynienia tempomat jest niezalezna maszynka. Jest to silnik z przekladnia i linka sterujaca przepustnica. Dostaje jedynie sygnal predkosci z komputera sygnal z czujnika stopu i sygnaly z przelacznikow na kierownicy. Z tego co patrzylem na stronach do i30 tez jest taki silnik z linka choc rysunki sa slabej jakosci. Dodatkowo wiem ze w akcesoriach sa tempomaty do dieseli wlasnie z manetka pod kierownica. Ale moge sie mylic bo nie wiem jak jest tu.
-
To chyba się mylisz. Niema w i30 manetki tylko przyciski (takie jak od radia tylko po prawej stronie kierownicy).
Z tego co się kiedyś dowiadywałem to taki silnik już steruje przepustnicą (nawet jak niema tempomatu). Np. w octavia 1.6 (tour) ma taki silnik krokowy a octavia 1,4 nie. I w wersji 1,6 można dokupić przyciski i odblokowac w kompie i będzie działać a 1,4 trzeba przerabiać wszystko. I mówię tu o octavia tour a to przecież tak stary model...
-
owszem sa silniki w ktorych sa elektryczne przepustnice ale w i30 nie ma i sa wlasnie tempomaty na lince dokladane. W orginale sa faktycznie ze sterowaniem w kierownicy ale tylko w wersjach 2,0 w mniejszych nie ma. A taki tempomat w postaci dodatkowej dzwigni jest w katalogu akcesoriow do i30 wiec teoretycznie istnieje bo go widzialem.
-
A skąd można taki katalog wziąć? Gdzie go znaleźć?
-
W salonie u sprzedawcy. Zazwyczaj maja ich malo wiec ich nie wystawiaja. Ja gdzies go mam ale nie wiem gdzie. Jak znajde moge wam podac numer katalogowy tego ustrojstwa.
-
Będziemy wdzięczni, a jakby jeszcze było jakieś zdjęcie...
-
Poszukam choc to ponad rok temu bylo a u mnie jest czarna dziura jesli chodzi o takie katalogi... Czasem sie znajduja... zazwyczaj jak sa juz niepotrzebne.
Poszukam
-
owszem sa silniki w ktorych sa elektryczne przepustnice ale w i30 nie ma i sa wlasnie tempomaty na lince dokladane. W orginale sa faktycznie ze sterowaniem w kierownicy ale tylko w wersjach 2,0 w mniejszych nie ma. A taki tempomat w postaci dodatkowej dzwigni jest w katalogu akcesoriow do i30 wiec teoretycznie istnieje bo go widzialem.
tak jak juz wczesniej pisalem , diesle w i30 maja system drive-by-wire. Koledzy z i30ownersclub.com to wyczaili.
-
czyli jeszcze nie wszystko stracone :) może kolega ma stary katalog :)
-
czyli jeszcze nie wszystko stracone
No nie wiem. Jedna rzecz to wiedzieć co się dokłada a druga to znaleźć kogoś kto to zrobi dobrze i żeby to działało jak trzeba. Nie twierdzę, że to jest niemożliwe a szcerze... to troszkę bym się bał ;)
Nie mniej jednak jestem starsznie ciekaw czy Plug&play z accenta znalazło swoją kontynuację w innych modelach :)
-
Carexpert, odnośnie przepustnicy myślisz o benzynie. W CRDI takowej nie będzie
-
Widzę liczba opinii wyraża się wzorem:
Lop = n + 1
gdzie Lop - Liczba opinii
n - liczba wypowiadających się
-
Katalog zaginal na amen... Mam cos ale to nie do konca to co chcialem bo bez opisu do jakich modeli. Tempomat taki "doklejany" czyli z dodatkowa dzwignia po lewej stronie kierownicy pod przelacznikiem swiatel ma numer katalogowy E9600-99XXX z tym ze nie wim co te XXX znacza. Moze rozne sa koncowki do roznych silnikow? Jest to tempomat typu jak to okreslaja Plug & play (basic kit). Mam zdjecie ale nie wiem jak dodac zalacznik.
Ok zapomnialem ze zamiast zalacznika mozna je tak dodac.
To zdjecie jakie mam
http://img27.imageshack.us/img27/5350/tempomat.jpg
-
Mam zdjecie ale nie wiem jak dodac zalacznik.
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=73&postdays=0&postorder=asc&start=15
-
No i jak wam sie podoba taki "doklejany" tempomat jak na zdjeciu? Ciekawe ile to kosztuje?
http://img27.imageshack.us/img27/5350/tempomat.jpg