HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 14 Grudzień 2009, 21:28:55

Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 14 Grudzień 2009, 21:28:55
Witam serdecznie.
Problem lub zagwozdkę mam taką.
Aku po wył wszystkich odbiorników i silnika ma napięcie 12,5V. Czyli OK z tego co wyczytałem na forum.
Ładowanie aku przy wył. wszystkich odbiornikach na odpalonym oczywiście silniku to 14,36V - i neizaleznie od obrotów nei zmienia się. Czyli też wszystko OK.
Właczone mijania i długie - napięcie praktycznie nei zmienione - to samo ładowanie bez zmian niezależnie od obrotów.
Natomiast kiedy właczę po odpaleniu silnika wszystkie odbiorniki możliwe, czyli:
- ogrzewanie tylnej szyby,
- światła przeciwmgielne,
- światła długie/drogowe,
- klimatyzacja,
to już wyczuwa się duże obciążenie alternatora, jednakże napięcie ładowanai spada do 12,36V, to dosyć mało gdyż wystarczy że lekko dodam gazu i od razu widać jak światła jaśniej zaczynają świecić. Wiem że silnik jest bardzo obciążony wówczas przez alternator poprzez pasek aż do wału i jest - przychamowywany wówczas ale czy aż tak powinien być ? Napewno głownym winowajcą jest klimatyzacja, bez niej nie ma tak dużego spadku napięcia. Czy wszystko jest OK ? Czy też regulator pada ?
Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 14 Grudzień 2009, 21:53:45
Moim zdaniem u Ciebie wszystko jest ok, u mnie po włączeniu radia na maxa przygasają światła mijania na odpalonym silniku a ładowanie mam eleganckie, aku mnie jeszcze nigdy nie zawiódł :-)

Nie masz się czym martwić, a po drugie jeśli miałbyś wypalone szczotki w regulatorze napięcia ( czyli był on niesprawny i nie spełniał swojej funkcji ) to świeciła by Ci sie kontrolka ładowania na desce rozdzielczej..

Pozdrawiam ;)
Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: wtom w 14 Grudzień 2009, 22:22:32
przy pełnym obciążeniu elektr. przy obr 2000 powinno być nie mniej niż 13,3-13,5 V. jak jest mniej to regulator do wymiany.
Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: wtom w 14 Grudzień 2009, 22:28:41
Cytat: "skali1991"

Nie masz się czym martwić, a po drugie jeśli miałbyś wypalone szczotki w regulatorze napięcia ( czyli był on niesprawny i nie spełniał swojej funkcji ) to świeciła by Ci sie kontrolka ładowania na desce rozdzielczej..



nie zawsze zaświeci się nic na desce :-P lampka ładowania zaświeci się dopiero jak polecą diody w altku, przestanie wogóle ładować lub zaniknie napięcie wzbudzenia, co w praktyce oznacza, że przy napięciu z altka na poziomie 7V kontrolka się nie zaswieci.
Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 14 Grudzień 2009, 22:30:19
OK,s prawdzę kolego wtom.
Niestety do tego muszę mieć drugą osobę gdyż nei mam tak długiej szyji by widzieć 2000 na desce spod maski hehe :)
Ale dzięki - faktem jest że napięcie rośnie po dodaniu gazu. Napewno nie przekracza 14.5V.
Tytuł: Regulator napięcia - problemy ? - czy może wszystko OK ?
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 15 Grudzień 2009, 16:47:02
Najlepiej podepnij miernik pod gniazdo zapalniczki. Można w czasie jazdy spokojnie kontrolować prąd ładowania. Mimo wszystko nie powinno być mniej niż ~13,8. Alternator jak nie ładuje to po przekręceniu kluczyka nie zapala się lampka od ładowania lub świeci bardzo słabo. U mnie brak ładowania następował po przejechaniu paru kilometrów. Wykryłem to miernikiem podpiętym pod gniazdko, dlatego polecam ten sposób.