HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: chesteroo1986 w 22 Październik 2014, 09:19:17

Tytuł: [Getz] Szarpie podczas zmiany biegów i na niskich obrotach..
Wiadomość wysłana przez: chesteroo1986 w 22 Październik 2014, 09:19:17
Witam.
Zakupiłem tydzien temu Getza po lifcie 2006r.Silniczek 1.5CRDI 88km.

Podczas zmiany biegów ( głównie z 1 na 2) nie można tego zrobić płynnie bez przeciągnięcia Getza na półsprzęgle.Inaczej samochód wykonuje żabie skoki, szarpanie etc :-?  Wku...rza mnie to już pomału.

Problem ten pojawia się również podczas jazdy na nierównościach na 1 bądź 2 biegu ze stałą prędkością , muszę co raz go wysprzęglać inaczej zaczyna się szarpanie I żabie skoki :->  :-x

Robiąc eksperyment typu-zaciągam ręczny, wbijam 2 bieg i wykonuje rytmiczne krótkie ruchy sprzęgłem to z okolic skrzyni/silnika słychać głuche''łup,łup,łup..."

Obstawiałem poduszke skrzyni bądź silnika, jednak mechanik po ich ''sprawdzeniu'' to wykluczył..twierdząc że ten typ tak ma, i jeździć tak dopóki coś się nie posypie :shock:
Tytuł: [Getz] Szarpie podczas zmiany biegów i na niskich obrotach..CRDI 88KM
Wiadomość wysłana przez: albert w 22 Październik 2014, 10:27:14
Są mechanicy, którzy tak mają.  :evil:
Proponuję zmienić mechanika. U mnie takich objawów nigdy nie było, więc ten typ tak nie ma. Pomimo, że mój jest przed liftowy.
Tytuł: [Getz] Szarpie podczas zmiany biegów i na niskich obrotach..CRDI 88KM
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 22 Październik 2014, 19:30:48
Najpierw sprawdź kondycję sprzęgła i jego układu hydraulicznego mechanizmu wysprzęglającego: wysprzęglik, pompkę, poziom płynu, wycieki...
Tytuł: [Getz] Szarpie podczas zmiany biegów i na niskich obrotach..CRDI 88KM
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 22 Październik 2014, 21:50:25
Chesteroo1986 wybrałeś przy rejestracji wersję benzynową silnika. Napisz na PW do Administratora o poprawę wg poniższego schematu.

(http://images70.fotosik.pl/299/aba33d2aa576cadem.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aba33d2aa576cade)  

Co do usterki tak jak napisał Złośnik trzeba sprawdzić cały układ hydrauliczny sterowania sprzęgłem.

Rozpocząłbym od płynu.

Płyn w układzie pewnie jest już czarny jak smoła i rzadko kiedy ktoś go wymienia tak jak płyn hamulcowy (taki sam jak do sprzęgła) co dwa lata.

Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie całego układu.