HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: djmcg w 18 Październik 2014, 08:02:34
		
			
			- 
				Witam.
Poczytałem instrukcję dot napędu jednak chciałbym dopytać szczególnie przed zimą.
Czy gdy przy wyłaczonym przycisku 4WD lock i utracie przyczepnosci przednich kół np na sniegu napęd tylni się dołączy czy musze mieć właczony przycisk 4wd by tylni napęd się dołaczył?
			 
			
			- 
				Dołączy się automatycznie. Włączenie trybu 4WD Lock blokuje napęd na 4 koła (na stałe go zapina) - działa to do określonej prędkości (chyba 40 km/h) - potem i tak napęd na tył się odłącza.
			
 
			
			- 
				Jest dokłądnie tak jak mówi Volcan. Przy wyłączonym przycisku komputer rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w przypadku utraty przyczepności. Jeśli wciśniesz przycist 4 WD lock i zablokujesz napędy to i tak powyżej 35-40 km/h się napedy zacznął rozłączać by przy około 45 km/h się rozłączyć.
			
 
			
			- 
				Ok dzieki z potwierdzenie.
Czekam na śnieg i zobaczymy jak napęd 4wd sie sprawuje w zimie. 
[ Dodano: 2015-01-10, 15:50 ]
Chciałbym jeszcze dopytać 
Czy jak włacze napęd to jaki podział mocy jest przód tył i czy mogę cały czas jezdzić z załączonym napędem w zimie
Czy załączenie napędu blokuje mechanizm różnicowy(wszystkie koła ciągną równą mocą)
?
			 
			
			- 
				witam
ostatnio stwierdziłem że w moim sandku w miarę wzrastania szybkości pojawia się dziwny dzwięk
im szybciej jadę tym jest bardziej głośny . Sprawdziłem łożyska i wszystko jest ok . Przy sprawdzaniu łożysk stwierdziłem że przy obracaniu kół obraca sie wał napędowy mimo wyłączonego napędu na 4 koła ,czy to jest normalne . moim zdaniem powinien sie obracać dopiero wtedy kiedy załączę 4x4 .
			 
			
			- 
				W Santa Fe CM 4WD wał pędny kręci się cały czas. Tył jest dołączany poprzez sprzęgło typu haldex, które znajduje się na przodzie mostu tylnego.
			
 
			
			- 
				Najprawdopodobniej padło Ci łożysko w elektromagnesie, tak jak u mnie. Wyło jak startujący samolot. Wał będzie się obracał cały czas, gdyz w tylnym możscie jest elektromagnes, który zapina tylny napęd poprzez wiskozę. Tutaj jest to fajnie pokazane 
Mnie wymiana łożyska kosztowała 200zł razem z łożyskiem. elektromagnes jest taki sam w sm i cm, różni sie tylko przyłączem do wału napedowego