HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: jacek2 w 13 Październik 2014, 07:26:22
-
Miałem wczoraj dziwną przygodę: przy nawracaniu na szerokiej drodze na pełnym skręcie w prawo odczułem wyraźne głuche łupnięcie. Coś jakby wielkim młotem walnąć w napompowaną oponę, a następnie do zatrzymania takie czochranie z układów przeniesienia napędu. Wyszedłem sprawdziłem przód -półosie, bo wydawało mi się że to z przodu, ale nic nie było widać. Dalsza jazda przebiegała normalnie. Ale nie dawało mi to spokoju, więc pojechałem na pobliską łąkę aby sprawdzić dołączanie napędu tylnego. No i niestety tego napędu nie ma. Po włączeniu przyciskiem nic się nie dzieje. tylne koła toczą się swobodnie. Zaciągnięcie ręcznego powoduje blokowanie kół na trawie i zapalenie się na desce kontrolki o uszkodzeniu napędów. Na dodatek przy pełnych skrętach w lewo i w prawo podczas jazdy słychać z tyłu takie delikatne terkotanie.... :shock: i co wy na to???
-
Kochani- poszukuję informacji na temat działania tylnego dołączanego napędu. Co czym steruje, co gdzie załącza, jakiś schemat mechanizmów itp. Jak wiecie coś mi trachło i tył się nie załącza.... :shock: :shock:
-
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
Schemat elektryczny.
(http://images69.fotosik.pl/284/32922a5e3ba68c52m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=32922a5e3ba68c52)(http://images68.fotosik.pl/284/62f89fd83ce536a9m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=62f89fd83ce536a9)
Rozpiska pinów w poszczególnycg złączach elektrycznych ze schematu.
(http://images66.fotosik.pl/283/a9a829701d551bc1m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a9a829701d551bc1)
Gdzie w aucie znajdują się poszczególne złącza elektryczne ze schematu.
(http://images66.fotosik.pl/283/eb9d24957e2a2dd4m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eb9d24957e2a2dd4)
Mechanika 4WD
(http://images70.fotosik.pl/284/797869251d114c3cm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=797869251d114c3c)
-
A auto na gwarancji?
-
Wyglądana na kosztowny problem!?!?!? :-> :-(
Tego prawdopodobnie gwarancja nie obejmuje .
-
??? A to niby dlaczego?
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
No właśnie; dlaczego??? Auto jest jeszcze na gwarancji.
-
" -użytkowaniem pojazdu niezgodnie z Instrukcją Obsługi"
Pod jednym z akapitów wyłączeń może serwis podpiąć wszystko w zależności od serwisu i humoru? ;-) ;-) .
Ale jak nie zadzwonisz i się ich nie dopytasz to się nie dowiesz , na forum tego raczej się nie dowiesz. :->
-
Dziękuję za info, ale dla mnie jest to strasznie zagmatwane... :mrgreen: :cry:
-
To jeszcze nie byłeś z tym w serwisie? :shock:
-
Auto w serwisie stoi od 18.10, ale dla własnej ciekawości chciałem zorientować się w systemie jak on działa i jak wygląda. :evil:
-
Witam, post może leciwy ale po temacie na pewno ktoś zainteresowany dojdzie i nie będzie musiał kupować drogiego podzespołu. Mianowicie wszystko wskazuje na to, że chyba się oberwał kosz sprzęgła tak jak jest na tym pierwszym filmie ale to dopiero po odkręceniu tego modułu można stwierdzić. gość go niby spawa :-) W wyniku pracy i stałych obciążeń spoina, która mocuje wał wyjściowy do wielotarczowego kosza sprzęgła, nie wytrzymuje. W moim przypadku się to potwierdziło i proces naprawy wykonałem według tych instrukcji i jeżdżę na tym już dwa lata. Nadmienię, że miałem identyczny moment w którym nastąpiło pełne zerwanie i uszkodzenia czyli takie głuche pukniecie jak u autora zakładającego post.
https://www.kia-forums.com/threads/4wd-failure-fault-codes-p1831-p1832.330306/
tutaj jest o demontażu tego sprzęgła
https://www.drive2.ru/l/459748143844577853/
a tutaj jak jest pospawane
https://www.drive2.ru/l/465283085378781696/?key=Gc8UAAAAAAAvagaaF0zUCAAAKsZmUuqChmjujnrwu08rlWtwIRQ
-
Mam takie głupie pytanie a zawracałeś może z załączonym przyciskiem 4WD na asfalcie bo jeżeli tak to mnie nie dziwi, że rozwaliłeś napęd.
-
Nie, nie zawracałem i tym bardziej nie z włączonym przyciskiem, to był może troszkę dynamiczniejszy start na prostej asfaltowej drodze ale nie palenie gum, ja mam swoje lata i wyrosłem z młodzieńczych pokus :-) no i szanuje swój samochód. Po drugie w nich napęd na cztery koła załącza się przy ruszaniu do około chyba 30 km/h, potem się rozłącza i uruchamia w ekstremalnych sytuacja, przy poślizgach itp.. Sprawdzałem jak to działa, gdy miałem uszkodzony tylny napęd to przy ruszaniu na szutrowej miękkiej drodze, to buksowały tylko przednie koła, natomiast po naprawie ślad ruszania był widoczny z dwóch osi. Po drugie jak spojrzycie na to sprzęgło grubość blachy z jakiej wykonany jest ten kosz sprzęgła, to rzeczywiście na trudny teren to one się nie nadają, fizyki nie oszukasz.