HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Fidel w 13 Październik 2014, 19:38:22
-
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy występ tutaj więc miejcie litość w razie czego :)
Temat może wydaje się dziwny ale już wyjaśniam o co chodzi.
W nowo nabytej Sonacie 2005r. ( EF jeśli dobrze kojarzę) po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio zachowuje się jak po całkowitym odłączeniu od zasilania - niczego nie pamięta. Po przekręceniu kluczyka pyta się mnie nawet czy wyłączyć tryb DEMO.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki, i podociskałem kable i nic to nie zmieniło.
Podczas sprawdzania bezpieczników radio wyłączyło mi się (słuchałem go sobie cały czas) przy testowaniu bezpiecznika oznaczonego CLOCK ale po jego wsadzeniu włączyło się jak gdyby nigdy nic. Pamiętało stacje i poziom głośności.
I tu zaświtał mi pomysł. Może z powodu zepsutego zegarka ( pamiętając o tym że bezpiecznik CLOCK odłączył chwilowo zasilanie radia) gdzieś jakiś prąd "podtrzymujący" nie dochodzi do radia i stąd traci ono pamięć. Jest w ogóle możliwe coś takiego?
Elektryk ze mnie żaden. Schematów czytać nie umiem więc mam pytanie czy komuś takie zachowanie radia jest znajome?
Nie wiem czy jest sens wybierać się do elektryka, który pewnie weźmie parę złotych za sprawdzenie mi kabelków bo i tak mam zamiar wymienić zegarek.
Radio jest sprawne bo przełożyłem je z poprzedniego auta.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem na śmierć :)
Pozdrawiam
ed. przeniesienie tematu, tagi. tekla
-
Witaj,
Do radia dochodzą dwa kable, jeden to zasilanie ze stacyjki, drugi to pamięć bezpośrednio z aku. To właśnie tutaj prawdopodobnie coś się dzieje. Wyjmij radio i zobacz, czy masz napięcie przy wyłączonym zapłonie na pamięci. Może masz po prostu masz kabel pamięci nie podpięty. (http://obrazki.elektroda.pl/6087016700_1366797879.jpg)
-
Dzięki.
Muszę podejść do kumpla, który ma miernik.
Czyli mam sprawdzić 7) +12volt?
A masz może pojęcie czemu radio się wyłączyło gdy bezpiecznikiem od zegarka się bawiłem?
Pzdr
-
Elektryk również ze mnie żaden, ale coś może być na rzeczy z tym zegarkiem, bo przecież po całkowitym wyłączeniu auta zegarek gaśnie lub przygasa (nie wiem jak to jest rozwiązane w Sonacie), ale podtrzymuje pamięć o godzinie. Taka luźna myśl, ale na ile to prawdopodobne to nie wiem ;-).
Edit:
Swoją drogą, zły dział. To problem związany raczej z konkretnym autem niż ogólnym działem 'Car Audio'.
-
Podtrzymanie pamięci jest zasilane z bezpiecznika 24 10A który zasila również zegar cyfrowy i zegary w desce.
(http://images66.fotosik.pl/271/09b95d209e2c2068m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09b95d209e2c2068)(http://images68.fotosik.pl/271/247ef7ebbef573c8m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=247ef7ebbef573c8)
Sprawdź bezpiecznik (koloru żółtego) oznaczony jako "power connector"
Zdjęcie poglądowe
(http://images67.fotosik.pl/273/bdf7daad0947c988m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bdf7daad0947c988)
-
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Będę je ogarniał jak tylko czas pozwoli i oczywiście dam znać co i jak
:)
[ Dodano: 2014-10-14, 18:23 ]
No i po kłopocie.
Dzięki rozpisce od lukasek101 (przydała się też instrukcja od radia) rozgryzłem temat. Okazało się, że miałem zamienione miejscami kabelki w kostce.
7) +12 volt zamieniony był z 4) Napięcie pod stacyjkę
Wystarczyło małym szpikulcem pogrzebać w kostce żeby zwolnić zaczepy tych dwóch kabelków i je wsadzić w odpowiedniej kolejności.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi :-D
Temat uważam za zamknięty.
-
witam. kolega Fidel napisał że ma sonie z 2005 r. ef a nie powinna to być sonat nf.bo z tego co kojarzę to od 2004 była już produkowana nf-ka.
pozdrawiam
-
Marcin W może mieć tylko trochę racji :)
Mój model to ten okularopodobny. W dowodzie jest 2005 ale podejrzewam że po VINie wyjdzie końcówka 2004.
Dzięki za zwrócenie uwagi. Chyba muszę kogoś poprosić o rozkodowanie nr VIN.
Jakieś pomysły do kogo się zwrócić?
-
no ja mam nf produkcji koncówka 2004 i dlatego zapytałem
w naszej wikipedi nf jest napisane ze to IV a bardzo często spotykam się ze nf to V np.interc... podaje że nf to V tez jakoś dziwnie jest coś zagmatwane.
może ef jeszcze w2005 produkowali koncówka a i zaczeli produkcję nf
[ Dodano: 2014-10-16, 20:51 ]
a do rozkodowania winu kolega kosmos2011 w innym forum podaje dobre stronki
-
Fidel podaj vin to zobaczymy co w trawie piszczy. Jak masz "okulara" to jest to EU4. Data w forumowy profilu to data produkcji, a nie pierwszej rejestracji więc czeka Ciebie poprawa profilu u Administratora.
Co do radia to ktoś chciał zrobić radio bez kluczyka i zamiast zrobić mostek to przełożył piny.
-
Vin mojej strzały: KMHEN41BP5A156587. Poproszę kolegę kosmos2011 o sprawdzenie co i jak.
A co do radia to nie wiem kto i co tam namotał ale ciesze się, że mi w końcu wszystko ładnie gra i trąbi :)
Tak nawiasem to całkiem przyzwoite głośniki dali do tego samochodu. Nie jestem jakimś melomanem ale pierdzidełek bym w aucie nie zniósł. W porównaniu do civica, którym jeździłem do tej pory, jest spora poprawa. Chociaż pewnie jakbym wsiadł do Lanci Lybry z Bose na pokładzie to bym inaczej gadał :)
-
Data produkcji 2004-09-22 do Danii
Data pierwszej sprzedaży 2004-12-16
Czyli napisz ma PW do administratora o poprawę profilu data produkcji 2004.
-
Dzięki :) A możesz mi (jak masz oczywiście) jakieś interesujące informacje podesłać, które z vinu udało się wydobyć?
-
Jedynie wyposażenie:
http://koreacat.ru/hyundai/vininfo/KMHEN41BP5A156587/303705/
Na gwarancji nie było żadnych napraw czyli przebiegu nie ustalimy.
Również w Danii http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx nie odnotowano żadnego przeglądu (prawdopodobnie ostał wyeksportowany za granicę).
-
Dzięki jeszcze raz.
Będę rozszyfrowywał te dane :)
Auto chyba zaraz z tej Danii pojechało do Niemiec. Czy jest jakiś sposób żeby czegoś z tego kraju się dowiedzieć? Czy to po vinie czy po numerach rejestracyjnych?