HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: wojtuuuuus w 07 Grudzień 2009, 15:53:07

Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 07 Grudzień 2009, 15:53:07
witam mam hyundai santa fe 20 crdi 2001 4wd. od pewnego czasu ,zwlaszcza kiedy zrobilo sie chlodniej mam problem z odpaleniem silnika! zajmuje to 3 lub 5 sekund z rana.a ostatni nawet 2 razu wogole nie moglem go odpalic krecilem i krecilem a on nic. bylem u mechanika i on stwierdzil ze trzeba zaczac od swiec,wymienilismy swiece,olej i wszystkie filtry! ale ten kiedy odkrecil oslone silnika ,zauwazyl ze przy dwoch wtryskach jest paliwo.jakby sie tam zbieralo z wtryskiwaczy! czy ktos wie co trzeba zrobic i co to moze byc!? tam sa jescze takie 4 czarne zawory kolo wtryskow,czy one maja byc zamkniete czy otwarte??? ja mam zamkniete,ale nie wiem czy dobrze?! czy moze ktos wie jak naprawic te wtryskiwacze,czy tam trzeba wymienic jakies uszczelki ktore moga przepuszczac te paliwo czy jak!!! z gory dziekuje za pomoc
Tytuł: Problemy z odpaleniem
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 10 Grudzień 2009, 20:13:31
Witaj Wojtuś !!
Ty Sobie lepiej zmień mechanika jak on nie wie co z tym zrobić i ja sprawdzać! :!: Jeśli chodzi o uszczelnienie wtrysków to na deklu masz simeringi i je się wymienia tylko trzeba wykręcić wtryski.
Pozdra Waldek :D
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 11 Grudzień 2009, 21:01:59
witam wlasnie zamowilem simeringi i bede wymienial we wtorek. co myslisz o czujniku temperatury? czy to tez moze miec jakis zwiazek,lub zapowietrzony uklad? no i ludzie pisza zeby wlac mixolu, na nieszczelne wtryski! co o tym sadzisz? moj mechanik powiedzial ze do pompowtryskiwaczy nie powinno sie lac mixolu! ale nie wiem.prosze o odp
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 12 Grudzień 2009, 18:11:49
Wojtek ty nie pisz takich żeczy o mixolu tymasz samochód a nie ciągnik chyba że chcesz pogorszyć sobie sprawę i załatwić wtryski <cisza> Jedż do machera co ma komputer i zajmuje się wtryskami i tam Ci powinno wszysko wyjść czy masz dobre wtryski to jest podstawa , a jak są dobre to trzeba szukać innej przyczyny bo to jest gdybanie.Mogą być świece, listwa ciśnieniowa , pompa ,wtryski , filtr paliwa brudny <co?>

Pozdrawiam Waldek
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 12 Grudzień 2009, 19:12:24
dzieki za informacje. wymienie te simeringi i zobaczymy czy bedzie dobrze.
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 17 Grudzień 2009, 18:55:12
witaj waldku wymienilem te simeringi co mi poradziles ,i jest wszystko ok:-) samochod odpala od strzala i chodzi idealnie ! dzieki ci wielkie za te informacje jestes wielki!!!!! jeszcze raz dzieki!
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Gwiazdor_1992 w 17 Grudzień 2009, 21:00:28
Jaki koszt simeringów z wymianą??
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 17 Grudzień 2009, 22:00:55
ogolnie to nie mieszkam w polsce tylko w angli, i powiem ci ze w zadnym sklepie takich simeringow nie mieli ,jedynie w serwisie hyundai i kosztowaly mnie 9 funtow za 4 sztuki! czyli groszowe sprawy i podejzewam ze w polsce bedzie koszt podobny w granicach 50-80 zl za 4 szt. ,wazna informacja jak bedziesz wymienia to uwazaj przy odkrecaniu wtryskiwaczy bo jak odkrecisz srube ktora znajduje sie pod tymi czarnymi zaworkami ktore musisz wyciagnac,to mocowanie ktore laczy srube z wtryskiwaczem ucieka takze najlepiej wyjmuj wtryskiwacz powoli i i przytrzymaj sobie te mocowanie jakims cienkim magnesem albo czyms takim zeby ci nie spadlo bo bedziesz musial je wylawiac heh,noi jak juz je wyciagniesz to przeczysc dobrze szczotka druciana ,i przetrzyj czyms,i wydmuchaj sobie wszystkie przewody ktore tez bedziesz odkrecal,sprawdz tez odrazu czujnik temperatury ktory znajduje sie na listwie,przeszcysc go albo psiknij czyms zeby upewnic sie ze styki dzialaja i wszystko laczy! u mnie zadzialalo samochod pali od strzala i odpala zawsze a przed tem musialem krecic z 5 sekund hehe ,powodzenia
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Gwiazdor_1992 w 18 Grudzień 2009, 08:17:07
u mnie problem tkwi w tym, że po odpaleniu zimnego silnika występują nierówne obroty, ale tylko przez ok 10s. Pali zawsze od "pierszego strzała" jak to napisałeś ;-)
Nie odkręcałem jeszcze pokrywy komory silnika, więc nie moge stwierdzić czy jest tam wilgoć obok wtryskiwaczy- ale na pewno to sprawdzę.

Bo to chyba nie wina świec zapłonowych prawda??
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: weldon w 18 Grudzień 2009, 08:31:42
Cytat: "wojtuuuuus"
... i podejrzewam ze w Polsce będzie koszt podobny w granicach 50-80 zl za 4 szt.


Podobno 105.00 za sztukę, ale to tylko na podstawie jednej informacji.
Na razie nie drążyłem tematu, tym bardziej, że:

- problemy z odpaleniem gdy jest chłodno (poniżej + 5 st.) oraz nierówną pracę silnika,
wg diagnozy mojego samochodu, mogą powodować:

- albo dwa simeringi - do wymiany
- albo pompa - cieknie (cokolwiek to nie znaczy?) - do wymiany
- przynajmniej jeden wtrysk - do wymiany, ew. regeneracji

Czyli albo strzelam i wymieniam po kolei, licząc, że trafię szybko, albo wymieniam/regeneruje
co się da, tnąc koszty i licząc, że zadziała, albo szaleję i walę z grubej rury wymieniając co się da na nowe ;-)
Mam jeszcze, w zapasie, opcje nic nie robić i poczekać aż się ociepli i jeździć tylko od wiosny do ciepłej jesieni.

Na razie lecę do wróżki - jak mi coś podpowie - opiszę.
Jakbyście chcieli, żebym się dowiedział coś o waszych samochodach - przyślijcie zdjęcie i datę urodzenia :-)
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 18 Grudzień 2009, 20:53:59
Witaj Wojtku!!!!!
Cieszę się razem z Tobą że pomogło to twojemu feee .Taka mała żecz a tak może popsuć :!:

 Pozdrawiam Waldek - Wesołych Świąt <piwo>
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 18 Grudzień 2009, 21:16:08
Witaj Gwiazdor
Ja mam tak samo ., a zaczyna się to jak są niskie temperatury i to trwa 2-5 sekud a potem jest ok.Byłem u swojego doktora to mówił że zawór się całkiem nie domyka i dlatego tak się dzieje.Ale jest to nie grożne jedynie trzeba by wymienić popychacze hydrauliczne to by załatwiło sprawę ale taki jeden kosztuje 100 zł a przychodzi 2 na zwór i dla pewności hydrauliczne regulatory zaworów i też 100 zł -1 zawór,W hyundaju z kolei mi powiedzieli że te silniki taki urok mają.Mam kumpla co ma kia sorento nowe i był w kia -50 tyś przebieg to mu powiedzieli że te typy tak mają i kijanki i hyundaje.

 Pozdrawiam Waldek
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Gwiazdor_1992 w 18 Grudzień 2009, 23:00:07
Reasumując, mi to tak bardzo nie przeszkadza... Ale czy można z tym tak jeździć?? Nie uszkodze w ten sposób wstrysków lub czegoś innego?? Jestem "zółtodziobem" :D stąd moje pytania...
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 19 Grudzień 2009, 13:15:45
Cześć Gwiazdor!!!
Z tego co mówił mój mechanik to nie poprostu nie domyka się jeden zawór i niema ciśnienia takiego przy rozruchu .Ale to się momentalnie wyruwnóje i jest ok.Ja na razie też z tym nic nierobie, obserwuje i nasłuchuje :D

 Pozdro Waldek
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: gordonek w 21 Grudzień 2009, 18:08:41
No i stało się....
Stoję unieruchomiony. Akku kręci a dalej cisza, nic się nie dzieje. ?Nie próbuje nawet zaskoczyć:(
Moi drodzy, pomóżcie!
Wiem, że mogę czekać na ocieplenie albo na lawetę, ale może jakieś alternatywne rozwiązanie?
Z góry dziękuję.
p.s jak pisałem wcześniej wtryski były sprawdzane na przelewy i jest ok, podobnie na kompie jakaś korekcja też ok.
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Mc_Abra w 21 Grudzień 2009, 19:49:51
ja mialem paliwo przy jednym wtryskiwaczu i czuć było lekko zapach ropy jak się otworzyło maskę. Na wariata wziąłem kluczyk i dokręciłem ten zawór, problem z nieszczelnością zniknął.
Też mam problemy z odpalaniem na zimnym, na razie wymieniłem świece, jak jutro założę rozrząd i poskręcam to zobaczę czy to od tego. zdziwiłem się bo wszystkie świece były praktycznie spalone :roll: cud że w ogóle odpalał :roll:
jak jutro wszystko poskręcam to sprawdzę jeszcze moduł sterujący nagrzewaniem świec, może on być uszkodzony i palić świece, lub ich nie załącząć w ogóle do grzania...
Na zimnym silniku zapal sobie światło w środku i przekręć kluczyk jak do grzania świec. Przy przekręcaniu i włączaniu zapłonu, jak zaczyna grzać świece, to światełko powinno przygasnąć. Jak nie przygasa to sprawdzaj czy w ogóle napięcie dochodzi do świec z modułu...

gordonek, świece wymieniałeś, że zacznę od początku :)
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: gordonek w 22 Grudzień 2009, 20:51:22
Dziękuję za podpowiedzi!
Ociepliło się i szanowny hultaj odpalił...
Nie mam możliwości za bardzo zaglądać mu do gardła, bo nie mam garażu czy nawet wiaty. Przy zapalaniu nie zauważyłem przygasania światła w kabinie więc może faktycznie nie grzeją świeczki - może poproszę o pomoc i sprawdzę napięcie na akku miernikiem przy grzaniu świec. Tak czy siak problem jest, co więcej drażni mnie bardzo, bo nie lubię jak mnie samochód zawodzi - szczególnie w ważnych momentach.
Jeśli chodzi o zapach ropy i paliwo przy wtryskach - to po zakupie auta miałem coś takiego i to baaardzo intensywnie. Okazało się, że to wężyki od przelewu paliwa - wymieniłem i paliwo nie wycieka choć zapach pozostał, ale "doświadczeni" mówią, że tak "ma być" bo to common railly i one tak mają - cóż może i tak.
Dyskutantom całego forum i tego wątku życzę udanych świąt:)
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 23 Grudzień 2009, 07:03:10
Witaj Gordon!!!
Ja myślę że to ropa , najlepiej jak są duże mrozy takój w dobrych cpn-ach , ja do swojego dodaje depresator jak są mrozy tak -10 C , a świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę na świeczkach i pojedyńczo przykładając omomierz bo tak jak ty piszesz to Ci może nic to niedać !!

Pozdrawiam Waldek
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: gordonek w 23 Grudzień 2009, 19:45:34
Poprzednio tankowałem na Statoil, a przed tym "incydentem z nieodpaleniem" - na Rafinerii ten droższy olej i dodałem jakiegoś badziewia ułatwiającego rozruch w niskich temp. i.... nie zapaliłem, ale było w nocy prawie -20 stopni.
Świece sprawdzę chyba gdzieś w warsztacie.
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 25 Grudzień 2009, 21:41:12
witam wszystkich! pisalem ze po wymianie simeringow pod wtryskiwaczami wszystko jest ok,ale wlasnie sie okazalo ze nie!!! bylo ok normalnie palil od strzala i wszystko dobrze ale przez ok 10 dni! teraz znowu wrucil ten sam problem :cry: nie moge go odpalic! moge sobie krecic i krecic! ale dziwi mnie to ze jak uzyje takiego sprayu to sie chyba nazywa samostart do diesla czy jakos tak,jezeli odkrece rure poowietrza od intercoolera i psikne troszke ,samochod odpala super ,troszke pochodzi i moge puzniej gasic i odpalac.ale jak zostawie na noc to nie odpali na drugi dzien! moze to filtr paliwa? mechanik wymienial 3tyg temu,sam kupilem nowy,tulko ze on nie zalal go ropa ,nie wiem moze cos jet zapowietrzone? ale dlaczego po wymianie tych simeringow przez 10 dni wszystko bylo ok!!!??? dlaczego tylko na kilka dni?? prosze o jaka kolwiek pomoc i z gory dziekuje!!
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 26 Grudzień 2009, 20:36:09
wiatam mam jeszcze jedne doswiadczenie ,pisalem ze po wymianie simeringow problem znowu wrucil! dzisiaj rano kiedy nie moglem odpalic hyundaJKA wkurzylem sie i zaczelem go odkrecac heh! odkrecilem intercoolera,oslone silnika,i kazdy z przewodow paliwowych ,przedmuchalem je poruszalem czunikami na bloku,wyciagnelem je i wlozylem zpowrotem, sprubowalem odpalic i odziwo odpalil,trzeba bylo troszke pokrecic ale odpalil!!!pochodzil z 5 min zgasilem go i skrecilem oslone,intercoolera zalozylem weze,sprobowalem odpalic- odpalil od strzala nawet nie musialem dlugo krecic doslownie sekunda! nie ruszalem ani wtryskow ani w sumie nic specjalnego nie zrobilem popukalem,poruszalem i poczyscilem!! i hyundai chodzi tak samo jak po wymianie tych simeringow! tylko ciekawe czy tez bedzie chodzil tak i zapalal prze kilka dni!!jak wtedy! teraz juz nie wiem o co w tym chodzi,myslalem ze wtryski,ale nawet ich nie dotknalem i chodzi ok! moze pompa paliwowa??? a moze filtr paliwa byl zle wymieniony? a moze poprostu cos jest zapowietrzone? jezeli ktos moze pomoc to bede wdzieczny!! dzieki
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: tedibeer w 27 Grudzień 2009, 17:08:02
Ja miałem podobnie. Zapalał za 5 razem , jak były takie mrozy -14. Jednej nocy wziąłem aku do domu , podłączyłem pod prostownik na 5 godzin, rano założyłem i odpalił od strzału (mróz -12stopni) za pierwszym razem. Myślę że to kwestia niedoładowania akumulatora (krótkie odcinki + dmuchawa + ogrzewanie szyby + klima + itd itp) a przy mrozie -10 aku traci za swojej pojemność dość sporo w porównaniu z temperaturą +20. Aku ma już 7 lat (2002r) także może się już powoli kończyć.

Tak a propo , przestrzegam przed Norauto. Byłem na kontroli akumulatora i obwodu ładowania, i stwierdzili że aku jest ok natomiast alternator za słabo ładuje aku. Tylko że baran nie zauważył że jak sprawdzał ładowanie to włączona była dmuchawa i klimatyzacja co zawsze powoduje spadek napięcia przy wolnych obrotach. Po drugie jak zmieniali mi opony to nabili 3,5 atmosfery / koło :shock: (o 1,3 za dużo).
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: wojtuuuuus w 28 Grudzień 2009, 11:48:12
dzieki za porade wybrobuje to ,jak nie bede mogl odpalic to wyciagne aku i podladuje go,zobaczyly dzieki wielkie!!
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: gordonek w 08 Styczeń 2010, 21:02:34
Witam,
Zajechałem do mechanika w sprawie kłopotów z odpalaniem. Ponownie sprawdzili przelewy, szczelność wtryskiwaczy i ponownie uznali, że ok. Jedyną rzeczą, do której mieli wątpliwości to pompa wysokiego ciśnienia - była zapocona, tj, nieszczelna. Jej uszczelnienie wg mnie nieco poprawiło sprawę z odpalaniem na zimnym silniku.
Ale jest teraz sporo cieplej, przynajmniej nad morzem, niż wówczas gdy nie zapalił.
Kontynuując temat podjechałem do autoryzowanego serwisu celem sprawdzenie świec żarowych.
I tu mała dygresja - nie sprawdzałem ich wcześniej przyjmując za właściwą argumentację, iż biorą one udział w rozruchu jedynie przy niskich temperaturach (a u mnie już w chłodniejsze letnie i jesienne poranki były kłopoty z nierówną pracą przez kilkanaście sekund po zapaleniu i wg mnie zbyt dużym kłębem białego dymu). Wg słów mechanika z serwisu, jednak biorą... Nie to najważniejsze - najważniejsze, że 3 z 4 były niesprawne. Ale i to nie było jak się okazało najważniejsze.... najważniejsze było to, że jedna z nich się urwała przy wykręcaniu i zaczął się cyrk! Bez rozwodzenia się - mam nowe świece i.... nową uszczelkę pod głowicą. I oczywiście sporo stówek mniej w kieszeni!
Dziś odebrałem auto i czekam na jutrzejszy ranek i kolejne zimne ranki, żeby sprawdzić dzieło mechaników!
Pozdrawiam ciepło:)
p.s. będąc w serwisie otrzymałem "garść nowych informacji" nt. napędu w naszych autach - i znów jestem zakręcony, ale to temat do innego wątku.
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: movir w 14 Styczeń 2010, 20:59:32
Słuchajcie! Mam problem z odpalaniem mojego Santa w temperaturach minusowych (od ok -5*C). Wymieniłem świece, wymieniłem akumulator, problem nie przechodzi. Co może być przyczyną??? Dadam że po odpaleniu skaczą mu obroty przez 2 sek (między 500 a 900). Czytałem na forum, że niektórzy w podobnych wypadkach zajmowali sie wtryskami i pomogło. Ale tak naprawde w moim przypadku co mają do tego wtryski??? 5*C odpala, -5*C nieodpala. Bardzo proszę o pomoc, szczególnie oczekuję odpowiedzi od fachowców, lub kogoś kto miał podobny problem. Silnik Santa 2.0CRDi 113KM, 2003r
Tytuł: problemy z odpaleniem!!!!!!
Wiadomość wysłana przez: movir w 22 Styczeń 2010, 11:37:05
Witam ponownie.
Mój Santa odwiedził autoryzowany serwis gdzie zdiagnozowano, że problem z odpalaniem na zimnie jest spowodowany przez pompę paliwową. Ciśnienie zbyt małe w zależności od pogody i że dostaje tylko 8bar co jest zupełnie niczym. Koszty bardzo duże, ale jedyne na co mnie teraz stać to regeneracja pompy. Macie jakieś opinie na ten temat?? pozdrawiam