HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Rafal w 06 Grudzień 2009, 13:13:38
-
Witam Kolegów,
Czy któryś z kolegów wie gdzie znajduje się bezpiecznik centralnego zamka?
Problem: mam w samochodzie centralny zamek, kluczykiem od strony kierowcy otwieram i zamykam wszystkie drzwi (normalnie), od paru dni centralny zamek nie działa (nie słychać silniczka)-podejrzewam jakiś bezpiecznik. Żadnych problemów wcześniej nie doświadczyłem (z centralnym:-)).
Pozdrawiam
-
Centralny nie działa w obu drzwiach, czy tylko po przekręceniu od strony kierowcy? Dodatkowo, rozumiem że nie działa zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu, tak?
Szczerze nie wiem jak wygląda instalacja elektryczna w accencie 2gen, ale nie sądze żeby bezpiecznik od centralnego wyciągnęli poza puszkę ze wszystkimi bezpiecznikami. Poszukaj opisu na deklu od głównej skrzynki, a jak nie znajdziesz, to posprawdzaj czy wszystkie są ok.
-
hej,
zawsze działał tylko z jednej strony (tzn. od strony kierowcy) teraz w ogóle.
(Nie wiem czy wyraziłem się przejrzyście... zamek centralny otwierany jest przez kluczyk używany w drzwiach od strony kierowcy (otwierał i zamykał wszystkie drzwi)- nie mam (nie miałem) pilota. Od strony pasażera otwierał tylko drzwi pasażera - przynajmniej odkąd ja jestem właścicielem. W chwili obecnej otwieram (zamykam) tylko kluczem drzwi kierowcy - pozostałe nie reagują - wywnioskowałem, że w każdych drzwiach musi być siłownik do ich otwarcia i zamknięcia (prócz kierowcy?) i wszystkie naraz się nie popsuły i dlatego zacząłem od bezpiecznika.)
posprawdzam bezpieczniki - opis na deklu nie bardzo mi pomaga:-).
Dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tak, nie działa zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu.
Jak pogoda jutro dopiszę to posprawdzam bezpieczniki i dobiorę się do drzwi i przedstawię jak to wygląda.
-
Rafal, zmień tytuł tematu bo przy szukaniu fałszuje wyniki. Jeżeli nie czujesz/słyszysz siłownika i charakterystycznego tupnięcia przy zamykaniu to zapewne siłownik wyzionął ducha. W PL koszt śmiesznie niski :)
-
wątpie czy to bezpiecznik na 99% masz padnięty siłownik . Poczytaj jak sciąga się boczki . Potem do sklepu kup siłownik uniwersalny master (5kabli) koszt ok10-20zł i godzinka jak na pierwszy raz roboty
-
hej,
zawsze działał tylko z jednej strony (tzn. od strony kierowcy)
szkoda, bo w takim wypadku, żeby się przekonać czy to siłownik, czy coś w instalacji, to musisz zdjąć boczek. Przychylam się do opini poprzedników, że najprawdopodobniej siłownik umarł. W każdym razie bezpieczniki sprawdzić dla pewności też możesz, za darmo i bez wkładu pracy. Pozdr i powodzenia
-
Przecież masz 1 siłownik master (drzwi kierowcy)-sterujący innymi, a do tego 3 siłowniki slave na każdych innych drzwiach. Wygląda na to że siłownik master ci właśnie nawalił - czego efektem jest to o czym sam napisałeś. Na 99% to wina padniętego siłownika master.
-
szkoda, bo w takim wypadku, żeby się przekonać czy to siłownik, czy coś w instalacji, to musisz zdjąć boczek
Zdjęcia boczka jest banalne i niekłopotlie pomijając pierwsze zdjęcie korby od okna. Bylo opisywane wielokrtonie już :>
-
(...) pomijając pierwsze zdjęcie korby od okna.
Oczywiście nie jest to technologia rakietowa, ale jak sam zauważyłeś pierwszy raz może być stresujący :). Ponadto żeby dostać się do środka drzwi, trzeba zerwać folie (jeśli jeszcze jest), co później powoduje szybsze niszczenie boczka przez dostającą się do środka wodę.
No i oczywiście mieć godzinę, a jej nie mieć, to razem 2 godziny :D
-
Folię naklejasz z powrotem.
-
ale jak sam zauważyłeś pierwszy raz może być stresujący
Stresujący jest jezeli nie masz narzędzi, miejsca oraz ciszy i spokoju.
Ponadto żeby dostać się do środka drzwi, trzeba zerwać folie (jeśli jeszcze jest), co później powoduje szybsze niszczenie boczka przez dostającą się do środka wodę.
Ja mówiłem o samochodzie a nie o jakimś szrocie. Folie, jak zauważył Zbyszek, po prostu się odkleja i zakłada z powrotem a ku pamięci: boczek jest plastikowy i jeżeli zakłada sie wszystko jak trzeba to nic się nie dzieje złego.
-
Czy w tym wątku chodzi o pomoc koledze w naprawie, czy o spór co i jak długo należy zrobić by zdjąć boczek?
Do części pierwszej o stresie i narządziach, nie będę się odnosił, bo nie wnosi niczego merytorycznego do dyskusji. Do drugiej... cieszę się, że w twoim hyundaiu dopasowali uszczelki tak że noża nie włożysz. Nie wszędzie jednak tak jest, więc proszę nie obrażaj innych aut. W tym, np. mojego.
Odnośnie folii, to weź sobie taśmę klejącą, przyklej ją gdziekolwiek a następnie odklejaj/przyklajaj ją kilkanaście razy. Następnie weź poprawkę na kurz i pył którego jest więcej w 10 letnim aucie, rozmiar folii i to jak łatwo nią operować oraz kilka innych czynników i zastanów się raz jeszcze czy rzeczywiście trwałość i szczelność jest taka sama przed i po zdjęciu folii. Oczywiście nie jest "uszkodzenie" na miare walenia młotkiem w blache, ale...
Uprzedzając kolejny wpis, zdjęcie boczków/folii czy czegokolwiek innego nie jest problemem (i jeśli zdjąć trzeba, to trzeba), ale jeśli można tego nie robić, to chyba warto spróbować, by oszczędzić czas.
P.s. Nie wszędzie jest plastik. W accencie 1gen, są elementry tekturopodobne.
---------------------------------------------------------------
W odniesieniu do odpowiedzi kml, dziękuję za dyskusję. Cały czas się mijamy w podmiocie sprawy. Szkoda także, że wiesz lepiej ode mnie jakie mam doświadczenie, ale... wolny kraj. Pozdrawiam.
-
Czy w tym wątku chodzi o pomoc koledze w naprawie, czy o spór co i jak długo należy zrobić by zdjąć boczek?
Nie chodzi o spór tylko o podanie merytorycznego rozwiązania problemu i procedury, ktora jest potrzebna do wyeliminowania usterki. Nie działający centralny/centralny przestał dzialać = padł siłownik (najczęsciej master) i trzeba go wymienić.
Odnośnie folii, to weź sobie taśmę klejącą, przyklej ją gdziekolwiek a następnie odklejaj/przyklajaj ją kilkanaście razy. Następnie weź poprawkę na kurz i pył którego jest więcej w 10 letnim aucie, rozmiar folii i to jak łatwo nią operować oraz kilka innych czynników i zastanów się raz jeszcze czy rzeczywiście trwałość i szczelność jest taka sama przed i po zdjęciu folii. Oczywiście nie jest "uszkodzenie" na miare walenia młotkiem w blache, ale...
Ale wszystko jasne: po prostu nigdy tego nie rozbierałeś i Twoje opinie to czysta teoria. Nie ma żadnego problemu z tym żeby odkleić i przykleić folie kilka razy - wystarczy nie szarpać i nie robić nic na siłe. Jeżeli materia stawia bardzo duży opór to używa się suszarki. Poza tym to nie jest folia pożywcza tylko kawał grubej "ceraty" która jest przyklejona po obrysie drzwi. I do wiadomości Twojej: DRZWI NIE SĄ SZCZELNE i tak więc przepływa przez nie woda i kurz zatem ruszenie foli nic nie zmienia.
Uprzedzając kolejny wpis, zdjęcie boczków/folii czy czegokolwiek innego nie jest problemem (i jeśli zdjąć trzeba, to trzeba), ale jeśli można tego nie robić, to chyba warto spróbować, by oszczędzić czas.
Do tej pory nie przypominam sobie wpisu na forum gdzie okazałoby się, że bezpiecznik jest uszkodzony a nie siłownik. Miałem u siebie tak samo i praktycznie zawsze jest ten sam scenariusz: pada master. Kiedy wymienialem u siebie siłownik to dokładnie objerzałem sobie to co było kiedys montowane i powiem tyle: strasznie badziewnie te siłowniki wyglądają. Obecne są dużo lepsze. Poza tym trzeba pamiętać, że to jest tylko urządzenie, które ma okresloną żywotność i jeżeli zdechnie to nie pozostaje nic innego jak wymienić.
Z samą wymianą też nie ma na co czekać bo może być tak, jak u mnie, że siłownik zablokował się definitywnie w pozycji otwartej i dopiero było wesoło :)
P.s. Nie wszędzie jest plastik. W accencie 1gen, są elementry tekturopodobne.
A kto mówi o I gen? Na pewno nie autor wątku.
-
Informuję, że kolejne posty noszące znamiona dalszej potyczki słownej będą usuwane. Na obecną chwilę temat jest wyczerpany i czekamy na informację od autora tematu.
Z poważaniem weryfikator.kont
-
Witam ponownie,
Znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za centralny zamek (zlokalizowany jest skrzynce bezpiecznikowej na nadkolu "pod kierownicą" - nie pod maską).
Bezpiecznik był zepsuty, po wymianie na nowy zamek centralny zaczął działać, a oprócz niego dało się słyszeć " delikatny warkot jakby silniczka (siłownika-jak mniemam)" z czego wnoszę, że mam tam jakieś zwarcie (może zamoknięty siłownik), które spowodowało uprzednio wybicie bezpiecznika.
Bezpiecznik wyciągnąłem, zamówiłem siłownik, który powinien dotrzeć k/16 bm. Wtedy wezmę się za rozbiórkę boczka i wymianę.
Oczywiście o wyniku poinformuję szanownych kolegów.
Dziękuję za wyczerpujące porady.
Pozdrawiam
-
Rafal, pewnie masz na myśli charakterystyczny terkot ;) Jeżeli słyszysz coś takiego to znaczy, że układ jest źle ustawiony tzn cięgło które łączy siłownik z cięgłem od klamki jest w niewłaściwej pozycji i siłownik jest zbyt "otwarty" albo za bardzo się chowa w skrajnych pozycjach. Jeżeli masz podejrzenia co do mastera to od razu zmień i w innych drzwiach.
UWAGA: ja musiałem u siebie dojść do centralki alarmu i obrócić przewód od zamykania bo mi robiło na odwrót :) Sytuacja tym bardziej dziwna, ze kolory kabelków się zgadzały. Gdybyś tak miał to pisz na PW :)
-
hm,
wcale mnie nie pocieszasz kml...,
Zamówię w takim razie od razu na wszystkie drzwi.
Dzięki za ostrzeżenie, a jak dojdzie przesyłka biorę się za robotę
-
Rafal, nie strachaj się zawczasu. To jest naprawdę prosta sprawa tyle tylko, że musisz mieć miejsce na pełne otwarcie drzwi i powinno być sucho ;)
-
Witam ponownie,
Siłownik dotarł, zdjąłem boczek drzwi, zlokalizowałem siłownik. Niestety zrobiło się ciemno i musiałem przerwać operację.
Mam pytanie: siłownik schowany jest przed moim wzrokiem za płatem blachy, znalazłem jedną śrubkę która go trzyma, ale nie chce wyjść. Czy mechanizm zamka też należy odkręcić?
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy są jeszcze inne elementy trzymające siłownik?
Pozdrawiam
-
Mam pytanie: siłownik schowany jest przed moim wzrokiem za płatem blachy, znalazłem jedną śrubkę która go trzyma, ale nie chce wyjść. Czy mechanizm zamka też należy odkręcić?
U mnie siłownik był przykręcony wprost do drzwi za pomocą 2 śrubek OIDP. Pamiętaj, że musisz ODKRĘCIĆ GO OD CIĘGŁA KTÓRE BIEGNIE OD ZAMKA DO KLAMKI. Siłownik jest połączony swoim cięgłem (drutem wygiętym) z tym co jest fabrycznie do otwierania drzwi klamką.
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy są jeszcze inne elementy trzymające siłownik?
Na wszystko :) Najwazniesze to dobre połącznie siłownika z cięgłem w drzwiach, które jest realizowane za pomocą cięgła o któym pisałem przed chwilą. Postaraj się żeby one były możliwie równoległe. Siłownik musi swobodnie pracować czyli wysuwać się i chować bez nadmiernego wyciągania. Jak go podłączysz to będzie widać czy jest ok.
-
Hm, u mnie widać tylko jedna śrubkę. Dodatkowo część siłownika + coś jeszcze, jest zasłonięta jakąś pokrywą plastikową.
-
Hm, u mnie widać tylko jedna śrubkę. Dodatkowo część siłownika + coś jeszcze, jest zasłonięta jakąś pokrywą plastikową.
Dawaj Pan foty siakieś :)
-
Trochę ciemno na zew., ale zrobiłem kilka fotek.
Mam nadzieję , że trochę rozjaśnią...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3e47be08a1daf01.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f767e0b5e690da5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63e9b48ea84a57de.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d50adc9f28030f5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a5660d00345117a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ef7c702ce5c2c24.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbb158547db94acf.html
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-12-18, 20:40 ]
Usunięcie nieaktywnych linków.
-
Po odkręceniu śrubki mogą jeszcze przeszkadzac cięgna. Ja kiedyś u siebie wymontowałem klamkę żeby było łatwiej wyjąc i rozpiąc siłownik.
Podrzuciłbyś skąd zamawiałeś siłowniki i jakie.
-
Też mam problem z zamkiem. Tylko ja zauważyłem jedną prawidłowość : te zamki nie lubią zimna. Nie wiem czy też tak macie ale wystarczy kilka godzin minusowej temp. i zamek zaczyna działać jak chce. Albo nie zamyka jednych drzwi albo nie otwiera ( nie ma reguły) W poniedziałek nie chciał zamykać drzwi. Musiałem je rozkręcić i po przesuwać cięgna - po czym znowu zaczął działać normalnie. Powoli mnie to wqrza bo co zimę mam ten sam problem. I ciągle brak pomysłu na naprawę. Smarowałem cięgna towotem, psikałem wd 40 później olejem z silikonem i ciągle to samo. Może ktoś z Was mi coś doradzi ??
-
Ja miałem problem żeby otworzyc drzwi w poniedziałek po weekendzie. Teraz co dzień napotykam opór przy otwarciu rano ale nie aż taki jak auto stoi 2- 3 dni nie jeżdżone. Potem w trakcie dnia jest ok i... tak do rana.
-
Silownik wzialem z stad:
http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr=10469
-
Ja mam siłowniki 8kg i nie ma zadnego problemu :) Ten siłownik na zdjęciach nie wygląda jak ten, który zamówiłeś więc moze to jest kewestia wyglądu. W każdym razie: siłownik powinien być równolegle do glownego cięgła tak aby cięgło które łaczy te dwa elementy też pracowało równolegle. Mocowanie w drzwiach odbywa się za pomocą tej blaszki perforowanej (przykręcasz ją do drzwi a do niej siłownik) Cięgło, które masz w komplecie z siłownikiem wygina się w miarę potrzeb. Widzę też ze kostka jest u ciebie a u mnie były lużne kabelki z końcówką męska/żeńska więc być moze trzeba będzie to zarobić samemu. Gdybyś zamykał z pilota a zamek otwiera/zamyka odwrtonie to trzea w centralce przekręcic przewod lub pozamienieć kabelki przy siłowniku.
-
Ja mam siłowniki 8kg i nie ma zadnego problemu
kml, wiesz może jak to wygląda z oryginałami ? ile kg ? zastanawiam się nad tym żeby zmienić wszystkie na jakieś lepsze no i oczywiście z pilotem bo szkoda mi ostatniego kluczyka...
-
kml, wiesz może jak to wygląda z oryginałami ? ile kg ? zastanawiam się nad tym żeby zmienić wszystkie na jakieś lepsze no i oczywiście z pilotem bo szkoda mi ostatniego kluczyka...
Nie wiem bo u mnie na 100% był dokładany centralny w salonie - siłowniki miały polskie naklejki <hahaha> Jak szukałem nowych to sie naczytałem do wyrzygania o tym temacie i w końcu stwierdziłem, ze biore najmocniejsze wlasnie ze względu na mróz i inne takie nazistowskie czynniki.
Gdybym miał w tej chwili kupować to ,tak jak poprzednio, brałbym od stig_pl (bodajże) ale moze cały zestaw z centralką i pilotem bo relatywnie wychodziło to dużo taniej niż same siłowniki. U mnie od czasu zmiany nic sie nie dzieje i trzeska zamkami aż miło :) Sama instalacja w drzwiach etc jest prosta i można spokojnie to samemu zrobić, a jak znam hyundaia to i z wpięciem w elektrykę nie powinno być problemu.
Jak Ci został ostani kluczyk to ja bym się nie zastanawiał tylko pakował centralny do samochodu :)
-
ja teżgrzebałem w temacie troche, centralnych zamków w accencie nie było raczej.
W moim przypadku (auto od początku w rodzinie) centralny był gratisem, tak jak radio mikado z którego przyciski zaczęły wypadać. Tak więc tania tandeta ( w końcu gratis).
U mnie w ostatniej chwili życia w aucie siłowniki lubiły blokować całkowicie drzwi np. w pozycji otwartej.
Siłowniki jakiś czas temu krążyły na allegro ale cena ok 150zł//szt to przegięcie.
Polecam firmę mera która produkuje naprawde dobre siłowniki a nie takie znowu drogie.
Rozwiązanie oszczędnościowe np. wyrzucić siłowniki z tyłu jeśli rzadko ktoś jeździ.
-
Siłowniki jakiś czas temu krążyły na allegro ale cena ok 150zł//szt to przegięcie.
Trzeba mieć totalnie nas...ne żeby kupić siłownik za 150 PLN.
Polecam firmę mera która produkuje naprawde dobre siłowniki a nie takie znowu drogie.
Ja polecam takie z allegro :) Dzisiaj było ok -17*C i zero problemów z otwarciem samochodu.
Rozwiązanie oszczędnościowe np. wyrzucić siłowniki z tyłu jeśli rzadko ktoś jeździ.
Bardzo cienki pomysł moim zdaniem. Albo centralny albo nie. Takie pół na pół nic nie daje poza uciążliwością.
-
Tez mam problemy przy mrozie naj wyrazniej Hultek tak ma :) . W poprzednim samochodzie sam zakladalem i nie bylo problemu (jakes chinskie za 12 zl. o ile pamietam 6kg dzialaly bez zastrzezen) . Ale 150 zl za silowniki to przesada no chyba ze dodaja jeszcze z 10 koni do mocy silnika :)
-
150zł za używke oczywiscie, bo to troche inny zamek itd, co nie zmienia faktu że...
Mera też jest na allegro - siłownik ok 40zł, centralka 40zł, trochę droższe, ale przynajmniej polskie a nie chinskie, więc jakość też ciut lepsza.
-
150zł za używke oczywiscie, bo to troche inny zamek itd, co nie zmienia faktu że...
Mera też jest na allegro - siłownik ok 40zł, centralka 40zł, trochę droższe, ale przynajmniej polskie a nie chinskie, więc jakość też ciut lepsza.
Tylko czy ciut lepsze jest warte odpowiednio więcej :)
-
To już indywidualna sprawa, ja np. nie lubie grzebać zimą przy aucie ;) Wole raz a porzadnie coś zrobić.
-
To już indywidualna sprawa, ja np. nie lubie grzebać zimą przy aucie ;) Wole raz a porzadnie coś zrobić.
Te siłownik, które są u mnie działają bez problemu od sierpnia 2008 :)
Dzisiaj wkładałem aku po prewencyjnym podładowaniu i myslałem, ze do klemy przymarzłem ;/ NIENAWIDZE ZIMY!