HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: rondelq w 11 Październik 2014, 18:06:31
-
Witam,
Ostatnio wymieniłem sprzęgło w moim hyundaiu ponieważ mocno się ślizgało i były szarpnięcia. Po wymianie sprzęgło super chodzi, łapie itd..
Ale problem z szarpaniem jest nadal.
Objawia się tym że po zmianie biegu lub nagłym dodaniu gazu jest mocno odczuwalne szarpnięcie samochodu (przód tył) i wszystko wraca do normy. Występuje to dosyć często i nie wiem w co tym razem celować.
Ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
-
Szarpnięcie na zasadzie dławienia się silnika czy ruchu całej karoserii? Jakieś inne niepokojące objawy? Czuć drgania na lewarku podczas jazdy? Moim zdaniem któraś z poduszek, ale poczekam na dokładniejsze info. Z ciekawości - sprzęgło robiłeś kompletne?
-
Ja również stawiam na którąś z poduszek zapobiegających ruchom wzdłużnym:
Przednia: 21910-2D000
Tylna: 21930-2D100 (21930-2D101)
-
Witam
Aby sprawdzić, czy to poduszki silnika zaciągnij ręczny, wrzuć jedynkę lub wsteczny i próbuj ruszyć autem. Powinieneś usłyszeć głuchy łomot :).
Pozdrawiam
-
U mnie to nie pomogło. Silnik się ruszał a dźwięków brak. Po wymianie wszystkich dalej tak samo się rusza ale dźwięków uderzania silnika brak.
Akurat u mnie wymiana wszystkich poduszek podyktowana była ich niską ceną :)
-
Witam,
Szarpnięcia na zasadzie (wyciągnięcia auta do przodu i cofnięcia, tak jakby drugi raz wbił bieg i nieumiejętnie puścił sprzęgło).
Sprzęgło z dociskiem wymienione.
Test zrobię dziś po pracy.
-
Niech zgadnę: szarpie przede wszystkim na jedynce, dwójce, ewentualnie trójce?
-
Zgadza się szczególnie dwójka jest mocno wrażliwa.
-
Ja wiem, że tu jest temat o dieslu, ale coś może podpasować: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=14309#14309
-
Może tuning wysprzęglika pomoże konstrukcyjnie XD=GK http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=15&t=4911
-
Z Waszych linków najbardziej pasuje mi temat z wyprzęglikiem.
Czekam na zdjęcia do tego tematu, jak będę miał cały guide to podzielę się z Wami.
Na weekend mam nadzieję to zrobić.
[ Dodano: 2014-10-22, 21:44 ]
Sprawa wygląda tak, byłem u mechanika, który składał mi nowe sprzęgło, opowiedziałem mu historię o wysprzęgliku on sprawdził go "naocznie" i stwierdził że jest wszystko z nim w porządku.
Więc powiedziałem mu żeby przejechał się ze mną i mu pokaże o co chodzi.
Szarpnięcie ma miejsce tylko gdy obroty są niskie, np skręt w lewo z drugiego biegu przy bardzo małej prędkości. Wrzucam bieg samochód ciągnie i nagle po sekundzie jest szarpnięcie (mechanik powiedział że to silnik szarpie, że wynika to z momentu obrotowego)....
Dla mnie jest to trochę dziwne dotychczas jeździłem Niemcami w benzynie i tam nie miało miejsca jakieś szarpnięcia związane z skokiem momentu obrotowego.
Dostałem wskazówkę żeby kręcić go wyżej. Ale czy na pewno jest to recepta na te szarpnięcia....
Może ten typ tak ma?
-
Szarpnięcie ma miejsce tylko gdy obroty są niskie, np skręt w lewo z drugiego biegu przy bardzo małej prędkości.
To może skup się na przeniesieniu napędu - układ różnicowy przede wszystkim a w dalszej kolejności przeguby. to wszystko jest wrażliwe na mocny skręt kół, który ma miejsce wyłacznie przy niskich biegach.
-
Zabieram się pierw za kable i świece. Auto szarpie przy mocniejszym dodaniu gazu. Objaw występuje najczęściej na 2 ale również na innych biegach.
Dam znać czy po zmianie kabli nastąpi poprawa.
Jeżeli kable nie pomogą to zabieram sie za poduszki.
-
rondelq, no i jak? Nastąpiła poprawa po wymianie kabli?