HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: niebieskiultras w 03 Październik 2014, 16:56:09
-
czy w x3 jest regulacja pochyłu koła z przodu?
wie ktoś czy nie?
Ed. Wymazanie dubla tagu. Tekla
-
Zapytam od razu, żeby poznać źródło Twojego pytania: chcesz camber ustawiać?
-
nie
robiłem geometrię bo padła mi gałka i miałem kierownicę ustawioną pod kątem 75stopni jadąc na wprost
kazałem robić mu tylko geometrię z przodu bo z tyłu istnieje ryzyko zerwania śrub od geometrii (zapieczone) i fachman poinformował mnie ,że w tym aucie nie ustawia się pochylenia koła bo konstruktor nie przewidział tego . przyglądałem się zawieszeniu z przodu i schematom i wynika ,że ma racje ale chciałem się upewnić co to tego :D
jedno koło mam ustawione na 0,03' pochylenie a drugie -1,03' czyli negatyw na jednym kole w niczym to nie przeszkadza podczas jazdy tylko trochę mnie to rozbawiło
zaznaczam ,że gościu który to mi ustawiał jest dobrym znajomym i ma fach w ręku bo przyjeżdżają do niego nie tylko takie szaraki z accentami ale też goście x3 panamerami itd i oczywiście wszyscy okoliczni tunerzy :D
między innymi corbi od kumpla .
(http://images70.fotosik.pl/279/7de350acd576afdem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7de350acd576afde)
w tuning będę się bawić jak kupię nowsze auto (myślałem o coupe ) i bedę pracować bo póki co nie mam na to kasy
-
W wielu modelach Hyundai w tym w X3 nie ma regulacji kąta pochylenia kół przednich.
-
i o to mi chodziło :D
ciekawy jestem czemu mam negatyw na jednej stronie :D
-
Możliwe, że miałeś rozłączane kielich amortyzatora od zwrotnicy. Luz montażowy, który występuje na śrubach montażowych i otworach pozwala na zmianę kąta pochylenia koła spokojnie przynajmniej o 2 stopnie +/-
Najlepiej jest poluzować śruby z obu stron i pociągnąć dół zwrotnicy maksymalnie na zewnątrz auta lub spojrzeć jak wyglądają ślady po fabrycznym stanie śrub.
Dziwne jest to, dlaczego w warsztatach tego nie robią. Przecież to jasne, że na tych mocowaniach spokojnie można uzyskać taką minimalną różnicę.
-
na pewno miałem rozłączane bo sam to rozbierałem :mrgreen: przy wymianie poduszki . nie przeszkadza to w normalnej jeździe także nie ruszam
-
Przeszkadza, nie przeszkadza. Taka rozbieżność powoduje ściąganie auta w konkretną stronę. W twoim przypadku - w lewo.
Delikatny negatyw powinieneś mieć na obu kołach z przodu. Chyba norma jest maks. 30'.
-
żeby to wyprostować mam odkręcić śruby mocujące poduszkę i maksymalnie wyciągnąć kolumnę na zewnątrz i wtedy poskręcać ? czy jak ? wytłumacz mi to jakoś łopatologicznie bo nie rozumiem
-
Te śruby które łączą kolumnę do zwrotnicy. Chwytasz powyżej miejsca łączenia i pchasz maksymalnie do środka.
(http://images66.fotosik.pl/376/15775d4376e934d1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15775d4376e934d1.html)
-
a nie uważasz ,że po zrobieniu tego zabiegu nie będzie efektu ? tam nie ma zapasu tyle by przesuwać i dokręcać . śruby są na styk - przy odkręcaniu jest problem by je wyjąć . musiała by być tam śruba taka jak do geometrii z tyłu . wtedy by siłą rzeczy wypychało kolumnę na zewnątrz kasując pochylenie ?
-
Jest luz montażowy, wystarczający aby spokojnie wykonać korektę.
Ale nie rób tego sam gdyż zmieniając kąt pochylenia kół, zepsujesz sobie zbieżność. Najpierw trzeba ustawić kąt pochylenia a dopiero potem zbieżność na drążkach.
-
okej nie ruszam tego