HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: jelsyn1 w 01 Październik 2014, 09:33:26
-
Witam od niedawna w moim santa fe zaczał nierówno pracować silnik najbardziej jest to odczuwalne na luzie zaczyna nierówno chodzić i są odczuwalne drgania byłem u mechanika i powiedział że to jest wina czujnika wału korbowego tylko nie mógł znaleśc w którym miejscu jest..... może ktoś miał juz taki przypadek i wie gdzie może sie znajdować ten czujnik
-
Na jakiej podstawie mechanik zdiagnozował (odczyt błędów?) uszkodzenie CKPS i nie potrafi go umiejscowić.
(http://images68.fotosik.pl/235/834158bc91de5ae7m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=834158bc91de5ae7)(http://images70.fotosik.pl/234/f412299169b5ca4bm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f412299169b5ca4b)
Numer części czujnika CKPS 39180-3E100. Nie kupuj zamiennika tylko oryginał.
http://www.fox.rzeszow.pl/CZUJNIK-POLOZENIA-WALU-KORBOWEGO-HYUNDAI-V6-BENZ(4,252730,259934).aspx
Jak chcesz porady co do części to choć raz podaj numer vin.
-
po diagnozie komputerem wyszło ze czujnik wału ale nie mógł sprawdzić czy wałka rorządu czy korbowodowego i powiedział że to raczej na 100% korbowodowego bo rorządu tylko właczaja sie przy zapalaniu silnika. przed chwila od niego wróciłem kupiłem zamiennik i chyba to było pudło bo zadnej poprawy na nim nie ma nawet nie chce zapalić
-
Jaki numer błędu wyskoczył ?
-
nie spisałem ale jak bede miał go to na pewno sie odezwę i z góry dzięki ;)
-
Witaj... Objawem uszkodzonego czujnika wału korbowego jest gaśnięcie silnika podczas normalnej pracy... (ale nie jakieś spadki obrotów czy inne cuda);
kupuj tylko ori jak radzi Prezes Kosmos :mrgreen:
-
Na LPG i na PB robi to samo? Sonda lambda żyje? Błąd by pomógł, ale objawy średnio pasują do tego co piszesz.
-
U mnie jest tak że on nie gaśnie całe szczescie ... na istalacji gazował (sekwencja) i na paliwie jest to samo . czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-| jeszcze podjadę z nim i ten numer błędu spisze tylko u tylko juz u dwóch mechaników byłem i mieli problem z dokładnym odgadnieciem przyczyny mówią że z niemcami nie ma problemu a z tym coś nie mogą :-? może dla tego że to wersja amerykanska
-
A weź kolego przemyśl, czy czasem nie jest to sprawa wymagająca regulacji luzu zaworowego.
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów. W sytuacji jeżdżenia na LPG, kiedy to temperatura spalania jest wyższa niż na benzynce, dochodzi z czasem do zmniejszania się luzu zaworów.
W konsekwencji silnik zaczyna pracować nierówno. Jest to szczególnie widoczne na wolnych obrotach. Przy pracy zaś na wyższych obrotach konie tracą animusz.
-
czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-|
Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów.
Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma.
-
czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-|
Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów.
Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma.
Ośmielam się nie zgodzić z tezą, iż w 2,7 jest hydraulika.
Mam ten motor, miałem takie objawy jak opisuje kolega. Diagnoza mechanika była jedna - zmniejszenie się luzu zaworowego. Skończyło się na zdjęciu pokryw zaworów, regulacji zaworów. Od tej pory motorek pracuje równiutko, ciuchutko i wydajnie jak pszczółka.
-
Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki.
-
Podłączę się z zapytaniem. Na zimnym silniku klekoczą mi zawory, co uspokaja się po nagrzaniu silnika. Auto mam od kwietnia 2014, objawy ukazały się z pierwszymi chłodami jesiennymi. W zimie masakra - ale samochód na luzie rozgrzewam zawsze pod domem z 5 minut.
Mam wersję amerykańską 2.7v6 4x4 Santa Fe II generacja CM (produkcja grudzień 2006 ALABAMA) - z automatem 4 biegowym. Od kwietnia 2014 instalacja LPG - (montowana przeze mnie - wcześniej auto gazu nie znało). Silnik to słabsza wersja 173 albo 175 koni - w każdym razie nie jest to europejskie 189 KM. Czy w moim aucie też są zawory regulowane na płytkach? Patrząc w ASO po numerze VIN wychodzi mi mi część o numerze 22226-3E001 o wymiarze nominalnym, albo nadmiarowe. Byłem pewien ze mam szklanki hydrauliczne a nie płytki
-
Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki.
Cytując siebie chciałbym skorygować błąd w CM silnik 2.7 są wymienne popychacze o różnych wymiarach, a nie płytki.
Mdeja w Twoim też.
Na rysunku element o numerze 22226C.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Czyli jeśli w pewnym zakresie obrotów na zimnym silniku klepie - to skasowanie tego nadmiernego luzu polega na kupnie wiaderka popychaczy o różnych wymiarach i wymianie...?
Nie cytujemy (szczególnie w całości) wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Możesz jeszcze spróbować wymienić olej na jakiś "lepszejszy" :-D
-
Ja bym jeszcze zmierzył ciśnienie na cylindrach...
-
W tym silniku czujnik położenia wału jest blisko kolektora wydechowego.
Na skutek wysokiej temperatury uszkadza się izolacja przewodu czujnika .
Wizualnie tego nie sprawdzimy.
Zakup nowego w serwisie hyundaia nie jest drogi jakieś 150 pln
-
Witam , poszukuje informacji na temat regulacji luzu zaworów w Hyundaiu Santa Fe CM 2,7 v6 2009r . Z tego co już wyczytałem na forum to wiem , że jest regulacja płytkowa . Jakie mogą być koszty takiej regulacji i jak to wygląda od strony technicznej. W rozmowie z jednym z mechaników usłyszałem , że jest to trudna regulacja i bardzo czasochłonna . Pozdrawiam
-
Z tego co już wyczytałem na forum
Jeżeli już wyczytałeś to dlaczego tam nie dopisałeś Swojego pytania?
że jest regulacja płytkowa
:shock:
W rozmowie z jednym z mechaników usłyszałem , że jest to trudna regulacja i bardzo czasochłonna.
Jest w tym trochę prawdy bo najpierw trzeba zrobić pomiary potem zakupić "szklanki" o odpowiedniej długości i na końcu dokonać wymiany.
Numery i wymiary "szklanek" (trzeba kliknąć na numer 22226C) http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
Dzięki za pomoc ale mam jeszcze pytanie odnośnie kosztów całej tej operacji ile to może mnie wynieść ? Płytki z tego co znalazłem są dostępne sklepie Fox w cenie 70zl za sztukę . Czy dobrze myśle , żepotrzebne są 32 sztuki ? Pozdrawiam
-
To jeszcze raz nie płytki tylko "szklanki-popychacze" .
Najczęściej regulacja jest potrzebna na zaworach wydechowych, ale to okaże się po pomiarach.