HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: michaelsoltys w 26 Wrzesień 2014, 11:09:54
-
Witam, Panowie potrzebuje pomocy. Być może ktoś miał podobny problem do mojego, niestety ja takiego na forum nie znalazłem. Dlatego nowy temat.
Posiadam Santa Fe 2.0 CRD 113km 2001 4WD Manual. Problem polega na dziwnych odgłosach, i do tego nie jestem pewien skąd. Po odpaleniu szum dobiega tak jakby ze skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje. Tak jakby jakieś łożysko.
Przy normalnej jeździe też jest głośno, ale gdy chce się żwawiej ruszyć coś mocno popiskuje. Mechanik mówi że skrzynia do wymiany. I teraz pytanie wymieniać? Naprawiać? A może to nie skrzynia?
Z góry dzięki za pomoc.
-
Ja bym obstawiał łożysko wyciskowe przy sprzęgle, ale mogę się mylić. Na odległość trudno ocenić.
-
Postaram się nagrać jakiś materiał video, może będzie łatwiej. O ile będzie coś słychać. A może zna ktoś jakiegoś magika od hyundaiów z Warmii i Mazur?
-
A ja bym stawiał na dwumase na wykończeniu.
-
no tak, tylko oprócz dźwięku nie ma żadnych innych objawów. Auto przyspiesza normalnie, każdy bieg płynnie wchodzi, sprzęgło się nie ślizga. Nie wiem co robić? Nie ma rady chyba trzeba wyjąc skrzynię i wtedy myśleć. Inaczej się nie zdiagnozuję.
-
Mialem 2 auta z walniętą dwumasą i objawy takie same. Hałas na jałowym który ustawał po wciśnięciu sprzęgła. Jak już się okaże,że to to. Przerób na wersje bez tego wynalazku.
-
Witam umnie to samo,dwumasy brak,sprzegło tarcza docisk i łożysko nowe takie same odgłosy,juz rok tak jezdze i nic sie nie dzieje,wiec napewno to nie dwumasa i łozysko wyciskowe,jeden szpec mówił ze tak mają niektóre wozy,co otym sądzicie.
-
A ja sądzę,że to prawdopodobnie nie dwumasa.Dlaczego? Ano dlatego,że są duże szanse,że auto kolegi nie ma dwumasy,tylko stałe koło zamachowe.Sugeruję sprawdzić.Jeśli dwumasy nie ma,to dalej pozostaje problem :-) Ale ja bym na pewno nie rozbierał skrzyni i nie pchał się w koszty,żeby to sprawdzić.Takie same objawy miałem kilka lat temu w innym aucie-ni to szumy,ni to "żegotanie" od czasu do czasu z okolic skrzyni ustępujące po wciśnięciu sprzęgła.Jeździłem z tym 3 lata.Nic się nie stało.Sprzedałem auto wujkowi i jeździ do dziś.
-
Panowie słyszałem też o łożysku w skrzyni które ma doprowadzone smarowanie ale jest łożyskiem zamkniętym, i że one często pada. Pierwsze łożysko po zdjęciu dekla od lewej strony?
-
Panowie słyszałem też o łożysku w skrzyni które ma doprowadzone smarowanie ale jest łożyskiem zamkniętym, i że one często pada. Pierwsze łożysko po zdjęciu dekla od lewej strony?
Byc moze ze tak ma ktos zdjecia niech podesle szkrzynie w przekrojulub z service manuala.
-
Łożysko oporowe.
-
Łożysko oporowe.
Jesli to to samo co dociskowe,wyciskowe,to pisałem wyzej ze zmieniałem nowe i nic to samo,całe sprzegło nowe Valeo.
Ale napewno nie jest to normalne przeciez z fabryki tak nie wychodziły,ktos miał taki przypadek i rozwiązał go i jak?
-
Polecam lekturę tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846&highlight=podkowa . Skrzynie o bardzo podobnej konstrukcji.
Poniższe numery części dotyczą modelu 4WD z LSD dla innych wersji potrzebne jest podanie numeru vin.
Uszczelniacz 43119-39010
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27695/transmission/korpus_akp-4343111/uplotnenie_masl-43119/
Podkowa 43119-39010
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27695/transmission/korpus_akp-4343111/uplotnenie_masl-43119/
Łożysko przednie wałka sprzęgłowego 43222-3A000
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27695/transmission/shesternya_korobki_peredach-4343211/podshipnik-43222/
Łożysko igiełkowe 43255-3A060
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27695/transmission/shesternya_korobki_peredach-4343211/podshipnik-43255/
Wszystkie element do kupienia http://www.koraps.com/
Jak kupować http://terracan.pl/viewtopic.php?f=6&t=2500&sid=bfc505c1aec0e8dcd72b76b0413a671b
-
Panowie walczę dalej z tą skrzynią biegów. Jeszcze jeździ ale czuje że to już powoli agonia. Nie wiecie kto mógłby się zająć tym moim Santkiem w woj. war-mar?
-
Ja swojego robiłem w serwisie EUCAR w Giżycku. Co prawda tylko klimę i tulejki na wahaczach tylnych,ale wygląda na to, że pojęcie mają, przynajmniej o zawieszeniu. Zorientuj się, czy podejmą się takiego wyzwania :mrgreen: .
-
witam .podepnę się. autko mnie urzekło i przykryło czarcim ogonem haczącą jedynkę. Odgłosy i poślizg sprzęgła zlikwidowałem jego wymianą ale... ze skrzyni nadal coś słychać ( jak zimna) no i jedynka zgrzyta. Do 1 się przyzwyczaiłem i wrzucam jak autko zatrzyma się 100%. Chciałoby się jednak mieć dobre auto z dobrą skrzynią a mechanicy mówią że tego się nie naprawia , a kupić pewną używkę też ciężko (2wd). Czy ktoś przechodził remont skrzyni?pozdrawiam
-
koledzy ja również zauważyłem u siebie takie objawy. Na wolnych obrotach dochodzą delikatne stuki ze skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła ustępują. Również przy dodawaniu gazu się uspokaja. Dodam że sprzęgło było sprawdzane i jest ok. Może narazie spróbuje zmienić olej na coś konkretnego. Dajcie znak jak u was postępy czy udało się coś naprawić
-
U mnie czasami też na wolnych stuka i po wciśnięciu sprzęgła cicho. Stawiam, że kończy się dwumasa. 190 tkm i nie wymieniana od nowości.
-
nie wiem jak u ciebie ale u mnie dwumasy brak ;-)
-
U mnie jest
-
mam koło zamachowe sztywne ze sprzęgłem na podmianę dwumasy jakby ktoś chciał
-
witam.szukałem i za dużo nie ma. więc pytam i proszę o opinie. Santek 2005 rok 2wd. Od chwili zakupu pierwszy bieg wrzucę tylko po całkowitym ztrzymaniu inaczej ( nawet lekkie toczenie) to zgrzyt. Czy w waszych autach tez tak jest? po drugie przy jeżdzie na jedynce słychać wycie ze skrzyni( takie jęczenie) , przy jezdzie na 5 na lekkim obciazeniu też lekko słyszalne jęczenie. w czasie normalnej jazdy wrażenie że skrzynia głośna. Na postoju słychać skrzynię -po wyciśnięciu sprzęgła cisza. Mech mówi że jedynka niesynchronizowana i tylko na postoju wchodzi (???).Przy pierwszej wymianie oleju były złote opiłki w misce.Pytanie czy ktoś miał podobny problem? Reszta biegów oki. Czy warto rozbebeszać skrzynię dla tej jedynki i tego jęczenia na postoju. proszę o opinie i porady .
-
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
Rok temu pisałeś o tym samym. Zanim założysz nowy temat warto sprawdzić 5 postów.
Złote opiłki to mosiądz z synchronizatorów.
Uprzedzając Twoje kolejne pytanie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9006&highlight=skrzynia
-
Ok. profil uzupełniony.Rok --czas szybko leci. Przy wymianie świec żarowych i kilku detali powrócił temat skrzyni dlatego piszę . Od tamtej pory nie dowiedziałem się czy ktoś miał podobny problem.
-
Panowie,skrzynia biegów wam się kończy.Przerabiałem to w swoim accencie,jak poleciała to były charakterystyczne stuki po puszczeniu sprzęgła.Poprzednia wytrzymała 10 tys
-
I ja mam podobny problem z szumiącą skrzynią biegów, wymieniłem olej i nic się nie zmieniło. Jak widzę chyba jeszcze nie ma rozwiązania problemu opublikowanego na forum , więc próbuję coś dalej.
Co sądzicie o zastosowaniu jakiegoś specyfiku do skrzyń typu ceramizer
http://www.ceramizer.pl/sklep/ceramizery-preparaty-do-oleju-dodatki-do-oleju/249-ceramizer-do-skrzyni-biegow-dodatek-do-skrzyni-biegow-preparat.html (http://www.ceramizer.pl/sklep/ceramizery-preparaty-do-oleju-dodatki-do-oleju/249-ceramizer-do-skrzyni-biegow-dodatek-do-skrzyni-biegow-preparat.html) lub http://allegro.pl/xado-rewitalizant-ex120-manual-do-skrzyn-mostow-i6290269453.html (http://allegro.pl/xado-rewitalizant-ex120-manual-do-skrzyn-mostow-i6290269453.html)
Macie jakieś dośwadczenia z takimi preparatami ?
-
poprostu wyrobiony walek ataku...lekarstwo to...lozysko igielkowe ,walek ataku i walek sprzeglowy do wymiany...
-
witam. Swieżo po remoncie skrzyni
objawy przed (wyżej w postach)
- jedynka tylko z postoju bo zgrzyt
- na postoju hałas i chrobotanie ze skrzyni -po wciśnięciu sprzęgła cisza
- na jedynce jazda z dziwnym wyjącym dźwękiem
- w pewnym momencie 2 bieg z 1 na 2 lekko a z trójki na 2 dopiero po wyhamowaniu
Wymienione:
- łożyska na wałku sprzęgłowym (pierwsze od sprzęgła odpowiadało za hałas na postoju)
- łozyska na drugim wałku ( koszyki)
- łożyska mech różnicowego ( od strony dłuższej półosi wżery i luz)
- uszczelniacze
- przesówka 1-2 biegu ( złamany ;piesek ; i luzy)
-synchronizator 1 i 2 biegu (są takie same)
-olej
Do tego gumy na drążku stabilizatora (objawy -głuche upierdliwie głośne krótkie odgłosy na każdym dołku), olej silnik ,filtr oleju ,powietrza i paliwa.
koszt 2800. :-/ ale wszystkie objawy złe zniknęły . biegi wchodzą normalnie i wszystkie.
pozdrawiam.gripi
-
No to gratuluję udanej naprawy, a może wiesz jakie były koszty synchronizatorów i czy z oryginału tylko, a łożyska typowe czy też tylko oryginał? U mnie zaczyna powoli problem z 2. Pozdr