HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: kubank w 26 Styczeń 2012, 16:45:09
-
Witam.
Mam problem taki że gdy wrzucę bieg (R) lub (D) i trzymam nogę na hamulcu to mruga mi lampka ostrzegawcza awarii świateł stop (czerwona kontrolka) i obroty silnika skaczą w momencie zapalania się kontrolki. Dodam że na (P) i (N) też kontrolka mruga ale silnik mniej przerywa. Jaka może być tego przyczyna?
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-02-04, 23:56 ]
Edycja postu: korekta ortograficzna.
Edycja tematu: uzupełnienie informacji.
-
Czy te problemy objawiają się tylko na LPG, czy na obu paliwach?
-
Objawia sie na benzynie jak i na gazie tylko że na gazie częściej przerywa
-
Proponuję sprawdzić na początek kable WN, później stan świec zapłonowych. Kolejna sprawa do sprawdzenia, to stan cewek WN.
-
Niedawno wymieniałem świece. Teraz planuje wymienic kable i zobacze czy się poprawi.
[ Dodano: 2012-04-02, 02:08 ]
Wymienione świce i kable ale problem dalej pozostał.
-
Jak się skończył ten problem?
-
Problem niestety sie nie skończył. Po wymianie kabli nadal ten problem występuje,
-
też jestem ciekaw tego tematu gdyż i u mnie dławi się na luzie na postoju mam dziurawy tłumik i słychać to bardziej.
-
Dzisiaj założyłem stare świece i tak nieco lepiej chodzi. Myślę, że trzeba zainwestować w lepsze świece. Możecie mi jakies polecić dobre?
-
Byle nie amerykańskie. :-)
Autko zaczęlo mi przerywać i przygasać na wolnych obrotach, winowajcą były świece NGK z 4k przebiegu.
Wstawiłem ruskie Bosche - problem zniknął natychmiast.
Co do swiec - pamiętaj, ze wbrew pancernemu wyglądowi, są to bardzo delikatne elementy. Jesli sprzedawca rzuci Ci je na ladę - zrezygnuj z transakcji.
-
Witam.Mam od 2 tygodni XG. Odrazu zauważyłem ze wolne obroty niezależnie na jakim biegu sa za wolne(ok550 obr)Czasami nawet zapala sie kontrolka ladowania/hamulca i światła przygasają. Poza tym auto jeździ elegancko.Od czego zaczac?
-
Przy przepustnicy masz regulację obrotów. Zwiększ troche i zobacz co się bedzie działo.
-
mozesz mi dokladnie wskazac gdzie jest ta regulacja obrotow?Zrobilem fotke to jak mozesz to mi zaznacz na czerwono:
http://w832.wrzuta.pl/obraz/5eJxfOJVXNQ/snc00007
-
Zrób lepszą fotkę tego elementu na który nachodzi czarna rura (przepustnica). Pod małą zaślepką powinna byc sruba.
-
Dzieki za odpowiedz.Jutro bede szukal tej zaslepki a jak jej nie znajde to zobie lepsze foto.Pzdr.
-
Pamietaj, ze za wolne obroty są o wiele bardziej niebezpieczne dla silnika niż np dokręcanie do 6 tys RPM. Przy takich 500 rpm łatwo o przeskok paska rozrządu i..np pęknięcie pierscieni - to drugie tłumaczy się nienaturalnie wydłuzonym skokiem tłoka i mozliwoscią zahaczenia o ten "rancik" na cylindrze. Ot tak - klepię w ramach ciekawostki.
-
Szukalem tej sruby i nie znalazlem.Zrobilem kilka fotek.
http://w139.wrzuta.pl/obraz/0JlWVLSLXAq/snc00012
http://w139.wrzuta.pl/obraz/1VWuVwDWM5M/snc00013
http://w139.wrzuta.pl/obraz/29caW8IZj1A/snc00010
http://w139.wrzuta.pl/obraz/37bHYxBNHOm/snc00015
http://w139.wrzuta.pl/obraz/4WOami5K77o/snc00014
http://w139.wrzuta.pl/obraz/9GL9zFn02qy/snc00011
-
Musi gdzies być.
na tym zdjęciu: http://w139.wrzuta.pl/obraz/powieksz/37bHYxBNHOm
Co to jest to coś pod kątem tuż nad rurkami podcisnienia?
-
jutro to sprawdze.A w tym silniku za wolne obroty nie odpowiada silnik krokowy?
sprawdzilem to....jest to jakas atrapa sruby(nic tam nie ma)
-
A w tym silniku za wolne obroty nie odpowiada silnik krokowy?
TEŻ.
Zauwazyłeś wahnięcie obrotów w momencie gdy np włączysz grzałkę, nawiew, albo.. gdy zjezdzasz na luzie (w manualu) z górki? Powyżej pewnych prędkości komputer podnosi obroty nawet do 1600. Własnie krokowym.
Sruba po prostu przepuszcza więcej powietrza innym kanalikiem.
Warto żebys zrobił również i to:
-
szczerze mówiąc to używam tylko automatu i nie zauważyłem powyższych objawow.Wydre silnik krokowy i go wyczyszczę i przeczyszczę przepustnice ale dalej nie zlokalizowałem tej śruby...
[ Dodano: 2012-09-29, 16:09 ]
Mam problem.Czyscilem przepustnice i zdejmowalem czujniki z przepustnicy.Sciagnolem czujnik z ostatniego zdjecia tzn snc00111.Nie wiedzialem co co za czujnik wiec go zalozylem.Odpalilem auto i samo wchodzi na 2 tys obr i tak zostaje.Prawie wogole nie reaguje na pedal gazu(kreci sie do 3 tys obr) przy nacisnieciu pedalu hamulca chwilowo go dlawi na 1500 ale spowrotem wchodzi na 2 tys.Co to za czujnik i co sie stalo"?
-
Ten po lewej to czujnik położenia przepustnicy, ten po prawej - przepływomierz. Pierwszy np słuzy do zrzucania biegu, przy 'depnięciu'
Teraz czeka Cie przeszukiwanie manuala - jak to ponownie ustawić.
Zgaduję - tam chyba też jest mozliwość regulacji - całym korpusem
I tak na przyszłość: one thing at the time Nie powineneś był rozkręcać wszystkiego na hura...
-
meczylem sie z zalozeniem tego czujnika ze 2h.Wkoncu zalamany ze auto trzbea bedzie holowac do aso wsadzilem go jak mi podeszlo i zakrecilem.Ostatni raz wsiadlem do auta i sprobowalem odpalic.Jakmis cudem wlozyzlem ten czujnik poprawnie i auto juz dziala.Ale wiecej nie zamierzam go dotykac bo nie mam pojecia jak maja byc ulozone te elementy na sprezynkach. Sama przepustnice przeczyscilem i zadnej poprawy niema.Przegladalem ostatnio neta i znalazlem zdjecie silnika 2,5 v6 z sonaty.Silnik jest bardzo podobny(korek oleju ma po innej stronie)Ale kolektor i przepustnica wyglada identycznie.Czy sprawdzal ktos czy czujniki i inne podzespoly pasowaly by do xg?
-
U mnie:
(http://www.4g63.eu/5oth/zzaslepka.jpg)
bez zaslepki:
(http://www.4g63.eu/5oth/bezzaslepki.jpg)
Krokowy wygląda tak:
(http://www.4g63.eu/5oth/krokowy.jpg)
Ta tak się połozenie czujnika u mnie ustawia [crop].
(http://www.4g63.eu/5oth/regulacja.jpg)
[ Dodano: 2012-09-30, 17:01 ]
Jakmis cudem wlozyzlem ten czujnik poprawnie i auto juz dziala
Ale przyjemnosć z rozwiązania problemu - zostaje :-)
Wyczyść krokowca, sprawdz czy nie łapiesz gdzies lewego powietrza.
-
Czyli wychodzi na to ze w xg30 nie ma tej sruby do regulacji obrotow?.Jutro sprobuje ogarnac krokowca. Dzieki ze mnie tak niańczysz.PZdr
-
Ad maiorem Dei gloriam ;-)
-
Wracając do problemu w temacie, a w zasadzie w podtemacie, mam ten sam problem z mrugającą lampką braku STOPu, problem jest od zawsze, ale u mnie nie ma żadnych kłopotów z pracą silnika.
Czy ktoś wie gdzie znajduje się przekaźnik kontroli świateł STOPu?
-
Problem mam jak w temacie, na ciepłym silniku po zapaleniu przez kilka sekund obroty falują, potem się uspokajają. Na zimnym bez obciążenia jest w miarę, po wrzuceniu biegu silnik zaczyna się dławić. Zamierzam wymienić silnik krokowy, TPS. Jestem zbieraczem części i chciałbym się rozejrzeć też za nowymi sondami. Tylko nie wiem jakimi, czy mógłby mi ktoś podać numery sond? Są ich dwie sztuki (w kolektorach wydechowych) czy więcej? Pytam, bo ukradli mi katalizator i nie wiem, czy nie brakuje trzeciej, i na przykład przez to te problemy...
-
Po vin http://epc.japancars.ru/hyundai/
Zakładka trzeba kliknąć na numery przy sondach http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
.