HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: kmitki w 18 Wrzesień 2014, 15:11:53
-
Witam. Pytanie dotyczy Hyundaia Accenta 1.5 12V 1998r. Czy kontrolka Check Energi powinna żapalić się i po kilku sekundach gasnąć w tym modelu? U mnie wcale nie świeci ,żarówka dobra, nie dochodzi sygnał na wtyczkę. Czy jet przerwa w kabelku czy może nie było wyprowadzenia ze sterownika. Proszę o pomoc w tym temacie.
-
Kmitki Jak żarówka dobra to powinieneś zobaczyć takie miejsce gdzie się witamy ze wszystkimi http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=59051#59051
Jak widać ze schematu zasilanie do kontrolki jest z bezpiecznika nr 10 (10A), a sygnał z ECU jest pobierany z pinu 21.
(http://images67.fotosik.pl/195/5bd29279bb8fb63bm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5bd29279bb8fb63b)(http://images67.fotosik.pl/195/818d5349febc1c02m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=818d5349febc1c02)
Z wtyczki ECU z pinu 21 wychodzi przewód koloru żółtego i trafia do wtyczki zegarów (I07-2 lub I08-2 w zależności od wersji auta którą posiadasz Standard lub Deluxe) do pinu 10 lub 8. Zasilanie jest połączone przewodem koloru niebiesko-czarnym.
(http://images68.fotosik.pl/194/a83d1f53b38c03f7m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a83d1f53b38c03f7)
Najlepiej połączyć na "krótko" przewodem o przekroju 0,5 mm² pin 21 z ECU z pinem 8 lub 10 wtyczki I07-2 lub I08-2 i sprawdzić czy kontrolka działa. Oczywiście kontrolka po przekręceniu kluczyka powinna się zapalić i po chwili zgasnąć.
-
Dziękuję za wyczerpujące informacje. Dziś po południu będę sprawdzał.
-
Oczywiście kontrolka po przekręceniu kluczyka powinna się zapalić i po chwili zgasnąć.
Wydaje mi się że powinna zapalać się po przekręceniu zapłonu a gasnąć dopiero po odpaleniu silnika gdy wszystko jest OK.
-
No dobrze literalnie powinno być tak po przekręceniu kluczyka w pozycję ON i dalej na START kontrolka pali się i gdy jest wszystko w porządku gaśnie po kilku sekundach :-D .
-
Czeck już świeci. Nie było połączenia między ecu a licznikiem. Czeck zapala się po włączeniu stacyjki i gaśnie po kilku sekundach po uruchomieniu silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
-
Napisz może bardziej szczegółowo co było przyczyną usterki.
-
Check nie świecił pewnie od nowości bo fabrycznie nie było połączenia ecu z licznikiem. Kabelek wychodził z ecu i wchodził do białej kostki a następnie nie wychodził już z niej a powinien iść do następnej niebieskiej bo z niej znowu był kabelek do licznika na pin 8. Przerwa była między białą kostką a niebieską.
-
Czyli sygnał wychodzi z wtyczki ECU C24 z pinu 21 i wchodzi do złącza MC01 na pin 4 (złącze koło przekaźników w kabinie) przewód cały czasz koloru żółtego.
(http://images66.fotosik.pl/198/bafc253f683c1e0am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bafc253f683c1e0a)
Ze złącza MC01 z pinu 4 wychodzi sygnał do złącza MI04 (po lewej stronie kolumny kierowniczej) do pinu 6 i dopiero z tego pinu wędruje do wtyczki przy zegarach I07-2 lub I08-2.
(http://images66.fotosik.pl/198/d1838282d58cbba1m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d1838282d58cbba1)
-
Tak wszystko się zgadza , takie jest właśnie połączenie w tym modelu :)
Ciekawi mnie tylko to dlaczego fabrycznie nie było ciągłości połączeń. Czyżby fabryka oszczędzała na kawałku kabelka.
-
Podaj numer vin to może czegoś się dowiemy.
-
KMHVA21NPWU368373
-
Data produkcji 1998-04-21 do Polski
Data pierwszej sprzedaży 23-11-1998
Wyposażenie:
(http://images70.fotosik.pl/202/5ce9044900ef703am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5ce9044900ef703a)
Biorąc pod uwagę że auto produkowane do Polski wyposażenie bez immo, obrotomierza to że egzemplarz z przełomu wieku i aspekty z tego tematu
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=15&t=4472
można stwierdzić że może to być wariant oszczędnościowy.
-
Dziękuję za info. Tak też myślałem że to oszczędnościowa wersja :)
Przynajmniej nie ma tam za dużo rzeczy do zepsucia.