HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Zygman89 w 08 Wrzesień 2014, 16:24:58
-
Witam
Dzisiaj wracając z pracy po przejechaniu 20km, wskaźnik temperatury wleciał na czerwone pole. Dojechałem pod dom, otworzyłem maskę i z przelewu wydmuchało ok 2l płynu chłodniczego. Wentylator ani drgnie. Od klimy działa. Na krótko wentylator startuje, myślałem, że to przekaźnik, ale jak przełożyłem inny 20A to dalej nie ruszał (włożyłem przekaźnik od klimy).
Posiada ktoś schematy podłączeń czujników i samego wentylatora do Y3 97r?
Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
Zygman.
-
(http://images70.fotosik.pl/159/c2b71322268867d6m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c2b71322268867d6)(http://images70.fotosik.pl/159/6cf6ece59b4de2c9m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6cf6ece59b4de2c9)(http://images69.fotosik.pl/159/bd5ef7be26b2af22m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd5ef7be26b2af22)
Reszta http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles zakładka ETM/model Sonata (Y-3)-pdf/ 1997-ALL
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/18917/engine/radiator-2525311/ (klikamy na numer koloru niebieskiego który jest przy części).
-
@kosmos2011
Dzięki bardzo, z tego linku na rosyjskim serwerze część nr. 25360 jest wyprowadzona czterema przewodami czy to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego z jednym pinem?
Trochę poszperałem i sytuacja wygląda tak.
Szyna przekaźnikowa jest raczej OK, na krótko spiąłem styki w gnieździe przekaźnikowym i wentylator działa po ustawieniu stacyjki w pozycje zapłonu (chwilowo tak zostanie, spali więcej ale się nie przegrzewa.). Zatem jedyne co mi przychodzi na myśl to czujnik temperatury płynu chłodzącego w chłodnicy. Co o tym myślicie?
Czy to ten czujnik
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-hyundai-galloper-sonata-i4577572169.html
?
-
Byłbym zapomniał kolega jeszcze nie przywitany więc zapraszam tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=58810#58810
Żeby odczytać numer części klikamy na niebieski numer i u góry z lewej strony pojawi się numer OEM.
(http://images66.fotosik.pl/160/1dd88488aad8a15am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1dd88488aad8a15a)
Czujnik temperatury w chłodnicy ma numer 25360-34000 czyli ten z aukcji nie pasuje.
http://www.fox.rzeszow.pl/PRZELACZNIK-WENTYLATORA-SONATA(4,23883,8625).aspx
Jeśli chodzi o aukcje to trzeba umieścić też czytelny screen.
Do sprawdzenia jest jeszcze sterownik całego układu wentylatorów
(http://images69.fotosik.pl/160/2707a792ad6c7feam.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2707a792ad6c7fea)
i termo włącznik 90°C/ 100°C
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/18917/engine/radiator-2525311/regulyator_temperaturi-25360E/
Na początek najbardziej prozaiczna rzecz czyli bezpiecznik.
(http://images69.fotosik.pl/160/3ab69ba3ffad5b7em.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3ab69ba3ffad5b7e)
-
Witam ponownie.
@Kosmos2011 Dzięki za odpowiedź.
Zszedłem jeszcze do garażu trochę poszperać i zauważyłem, iż na przekaźniku od niskich obrotów (LOW) nawet wpięcie przewodu na "krótko" nic nie daje, natomiast na obrotach wysokich (HI) po spięciu + oraz masy, wentylator odpala przy zapłonie.
btw. proszę o potwierdzenie czy LOW powinien się załączyć przy 90 stopniach a HI przy 100, oraz w jaki sposób ograniczane są obroty na wentylatorze skoro jest dwubiegowy(ew. tak mi się wydaje).
Zgodnie ze schematami co podesłałeś jutro sprawdzę ten bezpiecznik, sterownik i postaram się dostać do termo włącznika oraz samego czujnika(bez kanału i w deszczu trochę problem).
Kolejne pytanie. Czujnik z tablicy zegarowej jest powiązany z tym na chłodnicy czy są dwa?
Pozdrawiam
Zygman
-
Czujnik temperatury silnika dający sygnał do zegarów znajduje się przy termostacie.
(http://images66.fotosik.pl/161/eb3de67c26b76162m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eb3de67c26b76162)
Szukając tego czujnika znalazłem ciekawą publikację nieodżałowanego Hantsa to były czasy!
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=204605
-
Mały update.
Sprawa się skomplikowała. Załączony wentylator na, krótko za dużo nie zdziałał, w pole czerwone wskaźnik nie docierał ale by blisko, i tak w połowie drogi z pracy było trzaśnięcie, szum i para. Na postoju diagnoza dwuznaczna (ściemniało się już) chłodnica albo wąż od chłodnicy strzelił. Właśnie wróciłem do domu, na holu i nikomu nie polecam bycia holowanym bez pompy od hamulców i na światłach postojowych.
Pytanie: Dlaczego mimo włączonego wentylatora na krótko silnik się zagotował? Góra i dół chłodnicy różnica ok 5-10°C, powietrza w układzie nie było (albo nie było wiele zatem odrzucam termostat).
Na mnie czas od 6 do 22:30 poza domem ;/
-
"Zamulona" chłodnica, termostat, koniec pompy wody, za luźny pasek, za mało płynu w chłodnicy, UPG.
-
Poszedł wąż przy termostacie, właśnie się wybieram po nowy. Do tego jeden z czujników w chłodnicy nie wygląda dobrze tzn. cały jest w jakby w kamieniu więc też go zamówię.
Wyjaśnisz proszę co to za czujnik przy czujniku od zegarów?
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eb3de67c26b76162
Z rozpędu termostat też wezmę.
EDIT: Czy jest gdzieś jakiś zaworek do odpowietrzania układu chłodniczego?
-
Ten czujnik daje sygnał do ECU.
(http://images68.fotosik.pl/167/623c7f386b83f2c0m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=623c7f386b83f2c0)
Masz silnik 4G63 więc coś forum MM podpowie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13871&highlight=odpowietrzanie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68724&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
Dzięki kosmos za pomoc!
Wymieniłem zielony czujnik w chłodnicy, chłodnicę wypłukałem i odkamieniłem. Wymieniłem termostat a pęknięty wąż teraz jest hybrydą 2ch węży i kawałka rury metalowej :|
Została mi wymiana przekaźników ale nie sposób ich dostać u mnie w mieście...
Teraz sytuacja wygląda tak, że po odpaleniu, zagrzewa się +/- do połowy wskazówki i odpala się wiatrak od klimy... wiatrak główny się nie odpala bo zdechły przekaźniki a włożenie przewodu powoduje włączenie wentylatora nawet bez kluczyka...
EDIT: Są gdzieś dostępne schematy połączeń z i do przekaźników ? Ponoć poza tymi w skrzynce pod maską są jeszcze gdzieś w nadkolu.
-
Już podawałem "Reszta http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles zakładka ETM/model Sonata (Y-3)-pdf/ 1997-ALL"
Po rejestracji tymczasowo bezpłatny dostęp do schematów elektrycznych, instrukcji naprawy (do Twojego modelu jest pdf więc można ściągnąć na dysk)
Dwa przekaźniki od silniczka wentylatora chłodnicy znajdują się w pudełku w komorze silnika i nie ma innych. Wszystkie cztery (te od klimy też) są takie same i mają numer części 95220-33200
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/18917/electric/rele_i_modul-9195211/rele-95220C/
Pasuję jeszcze G2MS-1124T, 95220-34600 i od tych samochodów
(http://images68.fotosik.pl/171/958cfb83e537025cm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=958cfb83e537025c)
-
@Kosmos2011
Zauważyłem, że podawałeś ale nie dostałem maila z aktywacją konta na 2 różnych mailach patrząc również w spam. Dużo ten pdf zajmuje? Mógłbyś wrzucić go na forum ew. na wysłać do mnie mailem?
EDIT: Czy ten przekaźnik będzię ok?
(https://lh5.googleusercontent.com/-DNcwTTQDJfc/U0Uw4GYzocI/AAAAAAAAAaY/c_grmwbMvqo/s640/DSC_0016.JPG)
EDIT2: Jestem głupi... czytałem post i nie zauważyłem dokładnych oznaczeń przekaźników :|
-
Ze strony http://doc.hyundai-autoclub.ru/sonata/ pobierz "Electrical Troubleshooting Manual 1997".
Ten przekaźnik jest od Y-1 jeśli ma takie same wyprowadzenia nóżek to pewnie tak. Nie ma tam nigdzie na szrocie Accent X3 też pasuje.
[ Dodano: 2014-09-11, 21:52 ]
Tutaj http://allegro.pl/przekaznik-hyundai-accent-hmc-95220-33200-i4565917438.html jest ten z właściwym numerem 95220-33200.
(http://images67.fotosik.pl/173/265dee47c5da4df6m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=265dee47c5da4df6)
-
Długo się nie odzywałem gdyż czekałem na przekaźniki. Stan na dziś: auto jeździ elegancko, temperatura wg miernika laserowego 90 stopni i załącza się wentylator klimatyzacji, 98 stopni i załącza się wentylator chłodnicy wody.
@Kosmos2011 Jak będę w Gdańsku masz u mnie wielkie piwo, serdeczne dzięki za pomoc.
Bonus.
Umarł prędkościomierz, a raczej przerywa. Podejrzewam, że przerywa obwód gdzieś na kostce/gnieździe(zaczęło się to po tym jak uszczelka pod pokrywą zaworów odmówiła szczelności i pięknie zafajdała wszystko pod maską olejem). Znalazłem schematy ale dużo mi nie mówią o umiejscowieniu wtyczek/kostek doprowadzających sygnał do prędkościomierza. Ktoś może wie gdzie takie ustrojstwo się znajduje?
-
Raczej jest to wina :
Czujnik
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/21888/electric/panel_priborov_v_sbore-9194011/datchik_skorosti-96421/
Ślimak
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/21888/transmission/vedomaya_shesternya_privoda_spidometra-4343611/datchik_skorosti-46512/
(http://images70.fotosik.pl/211/3a4e66b7e90ee4abm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3a4e66b7e90ee4ab)