HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: sadzio w 14 Listopad 2009, 08:11:45
-
witam , mam problem z odpaleniem auta ,na zimnym pali ,na rozgrzanym juz nie ,iskra jest ,od czego powinienem zaczac ,i co moze byc przyczyna tego problemu . :cry:
-
czujnik wału sprawdź, często padały termicznie.
-
w ktorym miejscu mniej wiecej sie znajduje ten czujnik ?
-
w okolicy na połączeniu skrzyni z silnikiem, w bloku silnika obok czujnika ciśnienia oleju
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/hy/hy2.mycat?FrPicInf&t=5D01C99B06BC4D2ABD4A7363AE7DD31C1934&rf=5D01C99B06BC4D2ABD4A7363AE7DD31C1949
-
jak mona stwieredzic ze ten czujnik jest uszkodzony
-
jak nie chce zapalić to zmierzyć oscyloskopem czy generuje sygnał prostokątny :-P , ale znając ograniczone możliwości to można zapiąć się miernikiem na pin nr 2 wtyczki (środkowy) i zobaczyć czy cokolwiek się pojawia (najlepiej wskazówkowym miernikiem). zapięcia dokonać bez odpinania wtyki! np. wbijając igłę od strony wejścia kabelka do wtyczki, przez przepust gumowy :mrgreen: , albo jeszcze prościej podłożyć inny czujnik :mrgreen:
-
Sprawdzilem,u mnie czujnik oleju jest z prawej strony obok filtra oleju na dole innych czujnikow tam niema,to jest silnik 1,5 8v.Zauwazylem tez ze nie swieci kontrolka od ladowania akomulatora po przekreceniu kluczyka ,zapala sie podczas odpalania i puzniej gasnie,niedzialaja tez kontrolki otwarcia drzwi.I coraz gorzej pali na zimnym silniku,czy to morze byc jakies zwarcie w przewodach ????
-
możliwe, może coś ci zamokło. sprawdź skrzynkę bezpiecznikową i inne wiązki w komorze silnika
-
Sprawdź instalacje najelipeij "oscyloskopem" tak jak poradzili ;) Masę przede wszystkim.
-
Przede wszystkim rozbierz alternator i sprawdź czy szczotki są całe.
-
niech kolega sprawdzi czujnik temeraturyi odnajdzie temat założony przeze mnie właśnie dotyczył tego samego problemu.Dodatkowo u mnie przyczyną były spalone oporniki i uszkodzone kondensatory w ECU.po wymianie czujnika temp. i naprawie ECU autko pali bez zarzutu i zimne i rozgrzane
-
Na tą dolegliwość może wskazywać wiele czynników a zaczyna się od najprostszych.
-
dlatego zacząłem od czujnika temp bo jest w miarę tani i prawie zawsze to on jest przyczyną tego problemu(rady kolegów z forum) potem zacząłem szukać usterki w innych elementach wpływających na pracę silnika ale one nie wydawały sie uszkodzone i skończyły mi sie pomysły co to może być ostanią rzeczą jaka przyszła mi do głowy był komputer i to był strzał w 10 bo to była jego wina. naprawa u elektronika kosztowała 30 zł