HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: fulos w 22 Sierpień 2014, 18:40:20
-
Od trzech dni silnik dziwnie wariuje. W czasie jazdy silnik jakby się dusił, obroty spadają. Obrotomierz pokazuje np 1000 obrotów a silnik ma około 2200 dławi się obrotomierz wariuje. W między czasie zapala się na chwilę check zdarza się że zapala się na stałe - żeby zgasł trzeba odłączyć akumulator. Po tym czasie wraca na moment do normy i znowu od początku.
ed. Dodanie opisu do tematu, tag. tekla
-
Post #6 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=57379&highlight=#57379 kolega dał dobrą radę jeśli posłuchałeś to gdy zapali się CE trzeba sprawdzić jaki błąd wystąpił i dokonać problem. Jeśli nie posłuchałeś prawie miesiąc temu to zrób to teraz. Gdy zaświeci się CE to nie odłącza się aku tylko diagnozuje problem. Jak będziesz wiedział jaki błąd się pojawia to napisz.
Zmień tag w temacie na EU4.
-
Ok. Interfejs dostane może we wtorek a więc zobaczę co jak co i odpiszę.
Auto posiadam z 2002/2003 96kw 131 kw myślę że to wersja ef
[ Dodano: 2014-08-27, 22:08 ]
Kabel dotarł. Programem Sdprog sprawdziłem auto. Wyszły mi błędy: P0350, P0300 i P1520. Świece zapłonowe jaki i te dwa kable WN wymieniłem - nic nie dało.
Samochód jak i na LPG i benzynie szwankuje tak samo. Nawet bym powiedział że na gazie jest gorzej. Objaw o którym piszę moim zdaniem narastał. Raz kiedyś w lipcu zaświecił się Check - zatrzymałem się wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu było ok. Przejechał potem około 1000 km w trasie i też było ok. Teraz przyszło nagle i jest do tej pory. Czego szukać???
-
Czy błędy pojawiły się też po wymianie kabli i świec ? Czy kasowałeś błędy interfejsem ?
-
tak kasowałem i po wymianie kabli.
-
P0300
Uszkodzony wtryskiwacz
Niewłaściwe ciśnienie w układzie paliwa
Niewłaściwe kompresji silnika prawidłowa nie niższa niż 12.2kg/cm², różnica między cylindrami 1.0 kg/cm²
P0350
Wtyczka po stronie niskiego napięcia w fajko-cewce
C44-1 to wtyczka od ECU
(http://images67.fotosik.pl/131/83c8cc2a605a5d1am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=83c8cc2a605a5d1a)(http://images67.fotosik.pl/131/1d70ed00519f48f7m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d70ed00519f48f7)(http://images66.fotosik.pl/129/ee6aaddd6d8a0e04m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ee6aaddd6d8a0e04)(http://images67.fotosik.pl/131/2694296c8baa1ceem.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2694296c8baa1cee)(http://images69.fotosik.pl/130/7bdc38b5ef0b5996m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7bdc38b5ef0b5996)
Zwarcie wewnątrz fajko-cewki
(http://images69.fotosik.pl/130/c2f228633644489fm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c2f228633644489f)(http://images66.fotosik.pl/129/4d85c34d115b9d3am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4d85c34d115b9d3a)
P1520
Połączenie alternatora z ECU
(http://images66.fotosik.pl/129/e3f04e095b939d32m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e3f04e095b939d32)(http://images70.fotosik.pl/129/2179de74d6318e1fm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2179de74d6318e1f)(http://images66.fotosik.pl/129/1f2b4ff26c672ec3m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f2b4ff26c672ec3)
Poszukiwania rozpocząłbym od P1520.
-
A więc tak.
Błędy poprzednie po przeczyszczeniu wtyczek i ich skasowaniu - na razie się nie pojawiły- oby tak dalej. Pozostał mi tylko błąd p1520 - sprawdziłem połączenie (przejście od wtyczki do wtyczki) i jest ok. co dalej z tym zrobić??
Dodam jeszcze że sprawdzałem napięcie ładowania jest 14,6V. Czy to może być uszkodzony alternator???
Niestety dziś znowu wróciły poprzednie błędy. Samochód szarpie, spadają obroty tak jakby nie palił na dwóch cylindrach. Coraz bardziej obstawiam, że jest to problem którejś ceki zapłonowej.
Dodam jeszcze jedno. Samochód odpala bez problemu. Np. jadę wszystko wydaje się w porządku w pewnym momencie silnik zaczyna szarpać mam wrażenie że silnik nie pali na którymś z cylindrów obroty spadają ponoszą się silnik nie ma siły po chwili po mocnym dodaniu gazu zaczyna być lepiej lecz nie zawsze. Gaszę silnik po chwili odpalam bez problemu jadę i problem znowu się pojawia.
Ostatnia sprawa przy sprawdzaniu wszystkich połączeń zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki zaglądając po maskę słychać brzęczenie silniczka krokowego - bez uruchomionego silnika - czy tak ma być?
Dziś w nocy zauważyłem, że obie cewki iskrzą widocznie pomiędzy korpusem a uzwojeniem - chyba nalezy je wymienić - nie wiem tylko czy na podróby, używki czy oryginały?
-
Numer części fajko-cewka zapłonowa 27301-38020
http://hyundai.epcdata.ru/sonata/28253/engine/svechi_i_kabel-3927311/obmotka_zajiganie-27301/
Kup oryginalne fajko-cewki używki to loteria, a zamienniki nie zawsze pasują.
Tutaj jest w zaskakująco niskiej cenie jak na ten sklep i nawet są na stanie 2 sztuki.
http://www.fox.rzeszow.pl/CEWKA-ZAPLONOWA-HYUNDAI-SONATA-EF-2-0I-2-4I-SA(4,253799,8856).aspx
-
Dzisiaj dotarły do mnie cewki i kable WN z poleconego przez kosmos2011. (Wcześniej też od nich kupowałem ale do lantry).
Części oczywiście oryginalne.
Jak na razie po przejechaniu - sprawuje się ok. Dodam, że od marca zaczął mi trochę szarpać przy przyspieszaniu - później skończyło się błędem P0350 i P0300 - praca silnika koszmar.
Obecnie płynność jazdy zaskoczyła mnie.
Mam nadzieję, że problem zniknie.
Jakby coś się zmieniło - oczywiście wszytko opiszę.