HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: lotharus w 21 Sierpień 2014, 09:25:57
-
Wstęp:
Odnowie trochę temat, ponieważ wiem że nie jestem sam, a rozwiązania potwierdzonego brak.
Temat/Objawy:
Chodzi o silnik crdi 2.0 - podczas przyspieszania na 1/2 biegu auto czasami ma delikatna czkawkę.
Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia kiedy przyspieszamy powoli,
czasem wogólę prawie nie występuje, bez względu na to jak przyspieszamy.
Z tego co zauważyłem w moim przypadku nie zależy to również od ciepłego/zimnego silnika.
Historia:
Byłem w kilku warsztatach ale nic nie znaleźli.
Komputer nie pokazuje błędów.
A że wyjaśnień "ten typ tak ma" nie przyjmuje, zacząłem sam szukać podobnych zdarzeń.
Jeżdze autem dość rozważnie i staram się dbać o turbinę i silnik.
(włączam i wyłączam przy wciśniętym sprzęgle, czekam aż turbina ostygnie kiedy pogonie auto itd.
biegi utrzymuje przy ok. 1800-2000 obrotów itd.)
Potencjalne przyczyny ..na które mi wskazano:
Paliwo - wyjechane ponad 5000 km.
różne rodzaje od zwykłego do premium różne markowe stacje
Orlen , BP, Shell, Statoil
= bez zmian
Dodatek czyszczący wtryski - wlany , wyjechany
Przegoniony w trasie , na optymalnych i podwyższonych obrotach
== bez zmian
Olej, wymieniony
== bez zmian
Filtry - wymiana powietrza , paliwa
== bez zmian
Klimatyzacja - jazda z włączoną lub nie
== bez zmian
Przepływka - wyczyściłem a nawet założyłem inna
== bez zmian
EGR - sprawdzony, czysty reaguje dobrze
== bez zmian
Pozostały mi takie diagnozy do sprawdzenia:
Kolo dwumasowe - raczej nie , ale wymiana dopiero wymiana jest w stanie potwierdzić tą diagnozę
Układ EGR - pozostałe wężyki , może gdzieś jest nieszczelność
Czujnik ciśnienia DPF EGR - (Delta Pressure Feedback EGR sensor.) nie mylić z filtrem DPF :)
Zaślepienie EGR - co pewnie pokrywa powyższe przyczyny.
Na tą chwilę najbardziej prawdopodobną przyczyną o której doczytałem
jest zmiana firmware ECU w niektórych przypadkach rozwiązuje problemy
pytanie teraz jak sprawdzić jaka wersję mam i ew. jaka jest dostępna.
Nie to żebym nie wierzył ASO, ale wiecie jak jest :)
Jeśli ktoś ma inne pomysły uwagi to proszę wpisywać w temat.
-
Brud w baku? To może też powodować podobne objawy. Ja też tankowałem ACC na dobrych stacjach itp, a w baku okazało się że syf. Po czyszczeniu baku wszystko wróciło do normy, auto szarpało i gasło przy mocnym daniu gazu. Gdy lekko cisnąłem to jechało oki.
-
Jednak EGR , kolektor, czujnik i przewody po przeczyszczeniu lepiej. :)
-
Witam
Do Lotharusa
Wyslalem Ci na priva zapytanie, ale nie wiem czy doszlo bo jestem nowy na forum i mam ograniczone konto narazie. Jesli nie to daj porsze znac.
W kazdym badz razie, na ile czyszczeenie EGR pomoglo?
Bo u mnie n aok 4 tys.km i znowu to samo. Wymienilem na nowy EGR chwile pochodzil i znowu to samo.
Dzieki
-
Sprawdźcie jeszcze regulatory ciśnienia paliwa pod kątem współpracy z pompą wtryskową.
Tam jest jakiś zawór, który zależy od współpracy tych dwóch elementów.
Z jakim ciśnieniem zostaje wtryskiwane paliwo.
-
Ja poleciłbym jeszcze sprawdzić akumulator i ewentualnie alternator.
U mnie na mocno sfatygowanym aku po nocy auto potrafiło pracować bardzo nierówno, bądź w ogóle nie wchodzić na obroty. Na czujnikach widziałem skoki powietrza na przepływce i dawce wtryskowej, a ECU lekko głupiał. Po wymianie akumulatora jak ręką odjął.
-
Marhorej w profilu masz silnik benzynowy w którym nie ma EGR. Jak to błąd to napisz na PW do Administratora o poprawę.
-
Dzieki za info w sprawie silnika - napisze do admina.
Mam 2.0 CRDi 150 koni, wiec EGR jest.
W piatek poszedl na serwis do ASO, bo oprocz szarpania nie dalo sie autem jezdzic - obroty max 2-2.5 tys. i zmulony.
Dzisiaj telefon z ASO i info, ze podpieli komputer i stwierdzaja brak bledow, tylko informacje ze 50 km temu nastapilo wypalanie filtra czastek stalych. Przejechali sie i twierdza, ze wszystko w porzadku z autem. Odmawiaja wyczyszczenia ukladu dolotowego.
Jezdzilem na krotkich trasach, wiec moze nie mial sie jak wypalic, ale czy to znaczy, ze az byl taki zmulony i szarpal? Nie swiecila kontrolka od dpf-a.
Jesli bym wiedzial, ze to dpf to bym w cholere to wycial, ale bez pewnosci to szkoda, bo auto ma dopiero 87 tys. przejechane.
Rece mi juz opadaja bo zaliczylem juz 4 wizyty w ASO, w tym raz laweta i dalej mam watpliwosc, czy temat naprawiony. Bylem w 2 innych warsztatach w Rzeszowie, ale widze, ze nie bardzo chca sie dotykac tego silnika.
[ Dodano: 2015-02-04, 11:12 ]
Widze, ze cisza w temacie wiec dam info bo sprawa szarpania jest rozwojowa. Odebralem wczoraj auto z ASO. Przejechalismy sie razem samochodem i szarpanie ustalo - wogole auto jezdzilo jak rakieta.
Niestety problem pojawij sie znowu po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow. Zauwazylem, ze jak auto jest zimne, np. po nocy to jezdzi normalnie, a szarpanie pojawia sie dopiero jak Sonata sie porzadnie nagrzeje i pojezdzi troche w korkach. Jesli macie jeszcze jakies pomysly to jestem otwarty na propozycje.
Jutro jade znowu do ASO, wiec nagrzeje auto porzadnie, zeby pokazac problem. Ustalilem, ze przerzyszcza uklad dolotowy.
[ Dodano: 2015-02-12, 14:41 ]
Dolot przeczyszczony. Byl strasznie zasyfiony. Auto jezdzi lepiej, ale szarpanie nie ustalo. Nie wiem co robic dalej. Pomozcie bo w ASO nie maja pomyslu.
-
Witam czy ktos juz moze rozwiązał problem dławienia na 1 i 2 biegu. MAM dokladnie to samo z tego co zauważylem to objawy te pojawiają sie tylko podczas gdy jest ciepło. W zime problem praktycznie nie wystepuje. Stawiałem na przepływomierz ale jego wymiana nic nie zmieniła. Pomocy!!!
-
Witam,
U mnie jest dokladnie to samo, mam auto jakies 2lata przebierg ok100tys i ASO wymienil kompletne sprzeglo (szarpanie jak bylo tak jest), przeplywomierz sie sam rozsypal wiec zostal wymieniony na nowy (szarpanie bez zmian) akumulator obecnie jest nowy i na szarpaniu tez nie zrobil zadnego wrazenia. Paliwo tankowalem na roznych stacjach i tez bez zmian.
Jakby ktos mial jakies konstruktywne pomysly to bede dzwieczny.
Pozdrawiam
-
Witam,
mam pytanko: czy te szarpnięcia są mocne i przeszkadzają w jeździe, czy tylko takie lekkie i nieznaczące. A pytam, ponieważ w mojej Soni na jedynce czasami delikatnie szarpnie, ale poza tym wszystko ok.
-
Witam,
mam pytanko: czy te szarpnięcia są mocne i przeszkadzają w jeździe, czy tylko takie lekkie i nieznaczące. A pytam, ponieważ w mojej Soni na jedynce czasami delikatnie szarpnie, ale poza tym wszystko ok.
W moim przypadku, na początku szarpania były prawie niewyczuwalne, niestety im się robi cieplej tym objaw staje się bardziej wyczuwalny. Auto czasem potrafi zrobić tzw. "kangurka".
Także jak ktoś ma jakiś pomysł lub zwalczył u siebie temat, będę bardzo wdzięczny za informację.
-
Ja miałem szarpania do 2000 obrotów.
Początkowo padło podejrzenie na ASB i konwerter ale dwóch niezależnych fachowców powiedziało, że skrzynia jest ok.
Następnie spec od układu zasilającego w paliwo tez nic nie znalazł.
Miałem rezerwowego EGR'a z rura zasilająca. Postanowiłem go kompletnie przeczyścić i wymienić. Pomogło. Samochód tak jakby nowego życia dostał i odpukać na razie nic się nie dzieje.
Podczas szarpania miałem wrażenie jakby się samochód dławił spalinami.
-
Potwierdzam u mnie również wymiana egr-u na inny dokładnie wyczyszczony pomogło. Nie ma śladu po szarpaniu auto pięknie przyspiesza bez "kangurkowania".
-
Polecam temat
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5945
-
Witam
Piszę na forum, bo już jestem zdesperowany. Mam ogromny problem z autem i nikt nie może mi pomóc.
Otóż mój samochód to Hyundai Sonata z roku 2008 (po liftingu), slinik 2.0 CRDi, skrzynia manualna.
Problem polega na tym, że auto szarpie na niskich biegach. Tzn. tak to wygląda jakby momentami nie dostawał paliwa.
Komputer kiedyś tylko raz pokazał, że jest problem z zaworem EGR. Wymieniłem go na nowy, a problem nadal występuje. Robiłem też regenerację wtrysków, wymieniłem rozrząd, był czyszczony kolektor, wymieniony filtr paliwa oraz czyszczona była ssawka w zbiorniku paliwa. Nic te naprawy nie zmieniły. Dziś odebrałem samochód od magika komputerowego i po tygodniu napraw nic nie znalazł. Już nie mam siły a co najgorsze cały czas muszę za to wszystko płacić a samochód jak był zepsuty tak jest.
Może ktoś miał podobny problem i jakoś udało się to rozwiązać.
Bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam
-
Witam. Niech no kolega powie jedną rzecz : obroty skaczą od niskich do wysokich i czy zdarza się, że auto zgaśnie? Jeśli tak to może być do wymiany przepustnica + ewentualnie silnik krokowy. Miałem podobną sytuację w vw polo kiedyś. W polówce występowało to razem, tzn silnik krokowy z przepustnicą. Nie wiem jak tutaj jest. Pozdro
-
Witam, podepnę się pod temat ponieważ mam bardzo podobne objawy w mojej sonacie 2007 2.0crdi 140k.Manowicie auto mam od stycznia problem zaczął się gdy zrobiło się cieplej, auto podczas spokojnego ruszania na jedynce i dwójce od 1500 do 2000obr szarpie(kangurek) tak jak by nie dostawał paliwa gdy tepmperatura otoczenia spada poniżej 15 stopni wszystko jest wporządku,komp. nie pokazuje żadnych błędów, wymieniłem filtr paliwa,powietrza, wyczyściłem przepustnice i przepływomierz, egr ale bez chłodnicy.Podmieniłem wtryski i pompę od znajomego z takiego samego auta ,regulator na pompie i listwie plus czujnik ciśnienia na listwie i dalej to samo.Układ paliwowy szczelny żadnych wycieków nie ma. Auto ma pełną moc.Irytuje mnie już ciągłe ruszanie pełną parą. Próbowałem go odmulać i to konkretnie,dolewałem środków LM do diesla -żadnej poprawy. Jutro postaram sie wymontować cały układ egr z chłodnicą i tym elastycznym kolankiem Może tam jest przytkany plus dożucę zaślepkę z trzema otworkami 5mm. Chodź bardzo zastanawia mnie dlaczego ma na to wpływ temperatura otoczenia. Może jest tam gdzieś jeszcze jakiś czujnik który warto sprawdzić a o którym nie mam pojęcia ?? Ma ktoś jakieś sugestie?? dodam że dwumase wymieniałem odrazu po zakupie, moj zaprzyjazniony mechanik rozkłada ręce...
[ Dodano: 2015-07-18, 14:38 ]
Egr wyczyszczony razem z chłodnic, elektro zawor znowu miał zaklejony ten mały otworek,, dodatkowo wsadziłem tą zaślepke i nawierciłem w niej dwa otwory 5.5mm,.Efekt- silnik napewno ciszej pracuje dużo fajnie wkręca się na obroty no i najważniejsze narazie nie szarpie chodź trzeba wiecej testów które zrobie jutro. :-)
[ Dodano: 2015-07-18, 14:43 ]
Dodatkowo wstawiłem takie ustrojstwo które wyraźnie zmniejszyło turbo dziurę,auto na 3 biegu d€żo szybcuej zbiera się z niskich obrotów.
-
Polo
No i jak tam Sonatka? Dalej chodzi z tą zaślepką?
Ja też ją założyłem ze dwa tygodnie temu, ale nie zrobiłem tych otworów. Samochód przestał kaszleć, ale przy prędkosci około 100km/h tracił moc. Tzn. jechał ale nie reagował na pedał gazu, a po chwili znowu wracał do formy. Poza tym ciągle wyskakuje błąd, że problem z EGR (P0401).
Mam pytanie. Z jakiej blachy robiłeś tę zaślepkę, bo podobno trzeba to zrobić z grubszej blachy ze względu na wysokie temperatury. Czy mógłbyś coś bliżej powiedzieć o tym ustrojstwie, które zamontowałeś? Tzn. gdzie to się montuje, czy trzeba jakieś zmiany w komputerze robić itd.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Grzesiek
-
Witam , zrobiłem już z dobry 1000km i auto śmiga aż miło nic nie szarpie i nie przerywa,przeczyść dobrze też ten mały otwór w elektro magniesie(ja po mechanicznym wydlubaniu przczysciłem dodatkowo breakecleanerem tak że aż pociekło przez ten ruchomy pin co dociska zawór)) zaślepkę kupiłem na ebay i wywierciłem w niej dwa otwory właśnie aby nie wywalało błędu i nie tracił mocy bo też tak miałem( dwa otwory 5-6 mm spokojnie wystarczą) to ustrojstwo ty chipbox który podnosi ćiśnienie w układzie (jedni mówią że to szkodzi ja ryzykuje.Mój znajomy jezdzi na czymś takim juz z dwa lata i tylko chwali, ja też jestem zadowolony a podłącza się to pod czujnik cisnienia na listwie i nic nie trzeba przestawiać w kompie).
link do blaszki
http://www.ebay.ie/itm/50-EGR-valve-blanking-block-plate-KIA-CARENS-CEED-SPORTAGE-HYUNDAI-i30-2-0-CRDI-/181216019039?hash=item2a3151025f
Pzdr
-
Ja poddałem się z czyszczeniem EGRu...
Ostatnio na Allegro pojawiły się zawory EGR w sensownych cenach - jakieś zamienniki za 300zł i oryginały za 400zł.
Kupiłem oryginał, zmieniłem i problemy z szarpaniem się skończyły.
PS. Zauważyłem że dolot za przepływką i przepływkę mam dosyć uwaloną w sadzy/oleju - ktoś z was też coś takiego miał może?
-
Uroki diesla :-) , odkręć przepustnice a zobaczysz co się dzieje w kolektorze jeśli nigdy nie był czyszczony :-) ja oczyściłem układ dolotowy, a do przepływki kupiłem specjalny Spray do przepływomierzy i po sprawie.
-
Do samego kolektora to ja się boję zaglądać... Pewnie tyle tam węgla że nowa cywilizacja już się rozwija.
Trochę dziwi mnie po prostu że przy kształcie przewodu od filtra i panującym tam podciśnieniu coś i tak "pluło" olejem w górę.
Być może to turbo (które zrobiłem ostatnio) albo odma.
W sumie odmę i jej zawór też by wypadało kiedyś przeczyścić :)
Ponadto zastanawiam się w jakim stanie jest chłodnica EGR...
-
Poddaje sie drodzy panowie. Po roku napraw tego badziewa wciaz szarpie. Wydalem prawie 5 tys. i nic. Mam dosc. Sprzedaje ten syf. Hyundai i jego serwis to pomylka. Nigdy w zyciu nie kupie juz samochodu tej marki. To koreanskie gowno wypilo ze mnie zbyt duzo krwi. Nie chce syfu wiecej widziec. Musze wam powiedziec ze odkad podjalem decyzje o sprzedazy tego wozu drabiniastego moja psychika wrocila do normy. Polecam. Hyundai srundai. Boze chron nas od wojen, glodu i hyundaia. Ludzie nie kupujcie tego dziadostwa bo psuje sie bardziej od trabanta. Pozdrawiam.
-
Witam,
przeglądam różne fora, również zagraniczne i nie znalazłem dokładnego rozwiązania mojego problemu.
Objawy są podobne jak w przypadku innych (lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na 1,2 czasem 3 biegu).
Samochód:
- Sonata 2.0 CRDI VGT 2008(rocznikowo 2009) 150KM
- kupiona w tym roku (jak było zimno)
- przebieg 101 000 - oryginalny, samochód krajowy(wszystkie blachy oryginalne)
- co dziennie pokonuję trasę 50 km w jedną stronę do pracy 20% średni korek reszta trasa S8
- dbam o auto - czekam aż się nagrzeje, chłodzę turbo ale nie jeżdżę jak emeryt, 6 od 120km/h
Główne objawy:
- lekkie szarpanie (2-5 razy), tak jakby nagle silnik się przyduszał
Poboczne objawy - mniej denerwujące:
- czasem ma wrażenie jakby silnik był "przymulony", słaby dół, szczególnie jak jest zimny
- podczas jazdy z prędkościami powyżej 120km/h czuć lekkie (bardzo delikatne) powtarzające się wibracje
- czasem (powyżej 80km/h na wysokich biegach 80-4, 100km/h -5 120km/h -6) mam wrażeni jakby silnik buczał- wpadał w rezonans przenoszący się na karoserię
Kiedy:
- podczas delikatnego przyśpieszania najczęściej 2, czasem 1 sporadycznie 3 bieg (jak się mu depnie to żadnych objawów nie ma)
- zakres obrotów 1500 - 2300
- temperatura na zewnątrz 3-4 stopni i więcej, czasem po jeździe w korku jak się nagrzeje, sporadycznie jak jest zimniej - raz na miesiąc
Co zostało zrobione (a objawy nie ustąpiły):
- nowy EGR (wraz z czyszczeniem chłodnicy - stary nie był aż tak bardzo zasyfiony)
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr paliwa
- uszczelniona pompa delikatnie się pociła
- nowe sprzęgło
- nowe koło dwumasowe
- diagnostyka w Hyundaiu - oczywiście zero błędów wszystko idealnie
Kilka dni temu podoiłem sobie czytnik OBDII na bluetooth, błędów oczywiście nie ma ale...
Jest taki parametr jak EGR_ERR, pływa on u mnie od -100% do 100% mały błąd pokazuje jedynie gdy samochód stoi na jałowym przez kilka minut i wartość zadaną dla EGR pokazuje 4% (podczas jazdy parametr zadany dla EGR wynosi ok 40%, przy puszczaniu gazu ponad 90% a przy depnięciu 4%).
W teorii wygląda to jakby był walnięty EGR, ale jest nowy oryginalny Hyundai, stary też nie wyglądał na bardzo brudny, sadza jest ale da się ruszyć palcem zawór i widać że pracuje.
Dla porównania podpiąłem czytnik pod 1,6 CRDI kolegi i tam EGR_ERR jest koło 0%.
Zacząłem się zastanawiać czy to może nie przepływomierz ale sporo ludzi mających 2.0 CRDI w innych modelach też je wymieniali i nic to nie pomogło...
Jakoś nie chcę m i się wierzyć, że ten typ tak ma, może ma jakąś usterkę która się powtarza?
W związku z powyższym Mam do szanownych forumowiczów pytanie, czy poza wymianą EGRu komuś udało się rozwiązać problem w inny sposób?
Nie jestem fanem ekologii, ale raczej nie będę zaślepiał EGRu i wycinał DPFa, dlatego wolał bym to rozwiązać w inny sposób.
Czytałem gdzieś jeszcze, że niektórym pomogła wymiana czujnika położenia wału, ale mam wątpliwości, jaka tu może być zależność?
Może ktoś z forumowiczów ma Sonatkę bez tego problemu i jest z Warszawy, może za dobrą flaszkę zgodziłby się podmianę przepływomierza - żeby wykluczyć ten element?
PS:
Mam logi z prędkości obrotowej, wskazań przepływomierza, zadanej wartości EGR i EGR_err - jakby kogoś interesowało mogę podesłać.
Update kwiecień 2017:
- wyczyszczony bak i filtr baku
- wymieniony czujnik położenia wału
Powyższe nie dało żadnych rezultatów nadal szarpie, a teraz gdy jest ciepło jeszcze mocniej.
Ciekawe spostrzeżenie, szarpanie występuje prawie zawsze po skręcie w prawo lub przy szybkiej jeździe po łuku w prawo - IV bieg ok 1800-2100 obrotów.
Czy ktoś może poradził sobie z tematem szarpania?
Pozdrawiam:
M