HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: vanhelsing w 15 Sierpień 2014, 23:21:29
-
W zimie często bywam w górach i samochód stoi wtedy pod chmurką.Temperatura nierzadko jest w granicach-20 do nawet -30.W związku z tym chciałbym ulżyć mojemu Santa Fe(SM,2.0 CRDI) i założyć grzałkę/podgrzewacz płynu chłodniczego.Chodzi o to,żeby łatwo odpalić ciepły silnik i przy okazji od razu mieć ciepły nadmuch do środka.Szukałem w sieci i lider w produkcji takich urządzeń-firma Defa ma do Santa Fe tylko grzałkę oleju,a to mi nie odpowiada.W sieci jest kilka uniwersalnych grzałek: grawitacyjne a nawet z pomocniczą pompką wymuszającą obieg płynu.Czy ktoś z kolegów posiada taki sprzęt i może coś doradzić,podrzucić link do zakładu montującego lub jakiejś dyskusji lub forum.Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w temacie,bo np.Webasto to zbyt duży wydatek moim zdaniem i chciałbym się zmieścić w max.kilkuset zł z montażem.
-
Musiałbyś szukać podgrzewania typu Webasto ale silnika, takie rozwiązanie stosuje/stosowało Volvo w np: V70/XC70 - kiedyś chciałem kupić w/w i dużo czytałem na jego temat i zwróciłem uwagę na to że Webasto może być stosowane dwojako, ogrzewanie kabiny i/lub ogrzewanie silnika
-
Takie rozwiązania mamy w ciężarówkach. Ogrzewanie "suche",ogrzewa tylko kabinę. Ogrzewanie "mokre",podgrzewa kabinę,ale też silnik. Nie przepadamy za "mokrymi" ogrzewaniami,gdyż zużywają od cholery prądu i paliwa. Oprócz pracującego ogrzewania pracuje dmuchawa i dodatkowa pompa płynu. Przy temperaturze -20 czy -30 chyba mało prądu zostanie na rozruch. Stojąc pod domem,mając dostęp do prostownika "mokre" ogrzewanie jest idealne.
-
Kolego w Santa Fe masz już i tak dodatkowe podgrzewanie płynu chłodzącego,mój bardzo szybko się nagrzewa. Popatrz bo może masz te świece spalone, są to trzy świece wkręcone w okolicach EGR. A może coś i z tym można pokombinować żeby tam się jakoś podłączyć z jakąś grzałeczką dodatkową. A jeżeli zależy ci na ciepłym nadmuchu od razu to chyba najlepsze będzie webasto.
-
Santa Fe ma wymiennik temperatury olej / płyn chłodzący (pod filtrem oleju), więc podgrzanie oleju da już jakiś efekt. Oczywiście płyn zacznie się nagrzewać od ciepłego już oleju dopiero po uruchomieniu samochodu - ale zawsze to kilka stopni więcej na starcie.
O podgrzewaniu fabryczną elektryczną grzałką (ze świecami żarowymi...) Kolega już wyżej napisał :) Dodam tylko tyle, że nie jestem co prawda pewien w 100% tej informacji, ale AFAIK niektóre wersje SM (przeznaczone na ciepłe rynki) nie miały tego podgrzewacza (a raczej miały - jednak bez zamontowanych świec) - chyba, że była to inwencja mechaników lub użytkowników tnących koszty napraw 8-)
-
Koledzy, mam ten podgrzewacz. To fajne rozwiązanie przy temperaturach np.0 do-5, bo płyn dosyć szybko się podgrzewa ale nie o to mi chodzi. Nawet z tym podgrzewaczem przy minus 20 nagrzewanie do temperatury roboczej trwa długo. Poza tym to urządzenie pobiera sporo prądu i przy krótkich dystansach potrafi w szybkim tempie rozładować akumulator. Nie zapominajmy że włączają się też inne odbiorniki np. Podgrzewacz paliwa,światła itp. Wiem, że Webasto byłoby najlepsze ale montaż kosztuje około 4000 za nowe lub 3000 za używane. To dla mnie za wiele. Jedyna alternatywa to grzałka elektryczna z zasilaniem zewnętrznym z gniazdka i szukam osób które mogłyby powiedzieć coś na ten temat.
-
Witam mam pytanko w jakiej sytuacji powinien włączyć sie ten podgrzewacz płynu? czy o tym decyduje komputer i po iluś tam stopniach na minusie podgrzewacz sie włącza a później wyłącza? czy to działa z jakimś przyciskiem może podgrzewanie szyb i lusterek? jest jakiś przekaźnik od tego podgrzewacza? bo przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki i wszystkie dobre świece ok grzeją jak się im poda napięcie bezpośrednio z aku. a tak same z siebie to nie chcą się włączyć- brak napięcia mimo mrozów (-14) jakie obecnie sa. pomorze mi ktoś zglebić ten temat? 8-)
-
Podgrzewacz płynu nie ma osobnego fizycznego włącznika. Włącza go elektronika ale nie wiem czy załączaniem steruje czujnik temperatury zewnętrznej czy czujnik temperatury płynu. Wyłącza się również sam. Najlepiej widać działanie tego podgrzewacza jak się ma elektroniczny wskaźnik napięcia/ładowania taki do gniazda zapalniczki.
-
(http://images75.fotosik.pl/206/9dbe5657714b7a52.png)(http://images75.fotosik.pl/206/6e9af1d6e2bbbdcc.png)
-
ten 3 przekaźnik obok tych od podgrzewacza płynu jest od podgrzewacza paliwa przy filtrze? on tez może nie działać?
jutro posprawdzam jeszcze raz te bezpieczniki od ecu i te przekaźniki i zobacze. ale dalej nie rozumie z jakiego czujnika to sa pobierane dane o tym czy włączyć czy nie.
-
Czy widzisz ten przekaźnik na schemacie?
Koło akumulatora powinno być pudełko z bezpiecznikami od podgrzewacza.
(http://images77.fotosik.pl/207/96f1970e497782cc.png)
-
te bezpieczniki koło aku. sa ok na pewno, bo wszystkie sprawdzałem te od ecm fuse #1 #2 i #3 tez sa dobre
-
(http://images77.fotosik.pl/207/64b1911b97b65fd7.png)
-
łopatologia jest najlepsza. jutro sprawdzę na przekaźnikach czy jest tam jakiś sygnał i jeszcze raz wszystkie bezpieczniki.
dzieki juz chyba wszystko rozumie :)
-
Na alledrogo i innych stronkach ( http://www.podgrzewaczesilnika.pl/) moża kupić takie ustrojstwo jak podgrzewacz wody. Jest to małe pudełko wpinane w mały obieg chłodzenia, chyba przed nagrzewnicą. jest w opisie jak podłączyć. Podgrzewacz jest wyposażony w grzałkę elektryczną i silniczek, który wymusza przepływ. Zasilanie 230V, więc potrzebny prąd. Podobno w ciągu 30 min podnosi temperaturę płynu 40 ok. 50 C. Cena 200-400 w zależności od mocy urządzenia. Montaż był pokazany w TVN Turbo 101 napraw...chyba. Ja mocno się nad tym zastanawiam...
-
u mnie już działa podgrzewacz, gdzieś zaśniedziały styki i nie było przejścia tylko gdzie to nie wiem bo ruszyłem wszystkie przekaźniki ni bezpieczniki od podgrzewacza i gniazdo kolo świec żarowych no i grzeje :)
-
Witam! Chciałbym odświeżyć temat. Mam zamiar zamontować podgrzewacz, grzałkę 230 V, do Tucsona 2.0 CRDI (ten sam silnik jest w Santa Fe lub pewnie i w innych modelach) i tu pytanie czy któryś z użytkowników posiada doświadczenie w montażu i obsłudze ? Pytanie czy grzałka płynu czy oleju (np. DEFA) ? Sposób montażu? Zakładam że montuje się je szeregowo miedzy silnikiem a nagrzewnicą i taki sposób najbardziej by mi odpowiadał ! Ale pytanie czy któryś z kolegów który montował lub zna dobrze ten model i wie jaki typ zaworu sterującego nagrzewnicy tam jest zamontowany? Czy po wyłączeniu silnika zawór pozostaje w ostatnim ustawieniu ? Mam climatronik. Dziękuję i Pozdrawiam!