HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Piotrek1985 w 13 Sierpień 2014, 10:27:06

Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1985 w 13 Sierpień 2014, 10:27:06
Witam!
Mam problem ze swoim Hyundaiem Santa Fe. Problem dotycz brakiem mocy, nie przyśpiesza tak jak bym tego oczekiwał. Jego maksymalna prędkość to 120KH.
Poczynione naprawy to: Wymieniłem przepływomierz, zawór N75 czy N70 podciśnienia, nowy filtr paliwa, i przeprowadziłem diagnozę turbiny, która jest sprawna.
Nie mam już pomysłów co może być przyczyną takiego zachowania. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Chcę nadmienić iż samochód pali bardzo ładnie od razu odpala, nie dławi się, nie dusi, spaliny są jasne nic nie cieknie, obroty nie skaczą praca silnika jest przyjemna dla ucha, no ale nie ma mocy i te 120KM i ani bata więcej. Jest jeden objaw ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Gdy jechałem na autostradzie i wcisnąłem pedał na maksa to jechał bardzo topornie ale gdy lekko odjąłem pedał gazu to zaczął przyśpieszać.  Proszę o jakąś pomoc, sugestie co może być.
Dane pojazdu: 2,0 Dizel CRDI 4x4 2002r. 113KM

Mam jeszcze jedno pytanie muszę wymienić olej ale nie wiem na jaki  -
full syntetyk, pół syntetyk czy mineralny, no i jaka lepkość. Mam tyko etykietę że był wymieniany jak miał 185 000 teraz mam 200555 km.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 13 Sierpień 2014, 20:24:15
Np:brudny filtr paliwa,zawór EGR,pompa paliwa,wtryskiwacze.W sumie to potencjalnych powodów może być sporo.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: kamil3239 w 14 Sierpień 2014, 06:22:15
Ja miałem podobnie, Auto staciło moc, tylko że u mnie podczas jazdy był jeszcze lekki wystrzal, (myślałem że wtrysk) Okazało się śmieszna sprawa,tłumik końcowy w środku rozwaliło i zapchało wylot spalin,kompletnie był słaby. No to do dzieła, tłumik wymieniłem, a przy okazji wyciołem katalizator i u mnie obecnie autko śmiga aż miło jest o wiele śilniejsze. I co mnie zdziwilo,myślałem że bedzie głośny,a wcale nie jest, może delikatnie głośniej powyżej 120 km/h.  nadmienie że mam tylko końcowy wydech bo poprzedni właściciel wstawił zamiast środkowego tłumika strumienice  ;-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1985 w 29 Październik 2014, 08:36:31
Witam Po długim męczeniu się i zmaganiem z wieloma problemami mój santek już lata jak odrzutowiec. Podstawa to diagnostyka Komputerowa jak nie podłączysz pod kompa to będziesz się tułał po silniku jak obłąkany. Pobrałem sobie program HI-Scan, podłączyłem pod kompa i okazało się że mam błąd P1181 który oznacza uszkodzenie czujnika regulator wysokiego ciśnienia. Udało mi się go wymienić no i przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia i czujnik wałka rozrządu i co się okazało auto lata nie muli odpala pięknie na biegu 3 dochodzi do 100 km, na 4 ce mam spokojnie 120 i ciągnie dalej, a kiedyś na 5 nie mogłem osiągnąć 120 km tylko z górki.
Tak więc uszkodzeniem brakiem mocy był czujnik regulator wysokiego ciśnienia. Nie turbina jak wiele osób sądzi.
Tytuł: Błąd P1181 Fuel Pressure Monitoring
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 16 Styczeń 2015, 16:55:18
Witam mi dzis na trasie wóz wysiadł,jade nagle stop odcinka jakby paliwa i tyle,zatrzymałem sie po chwili odpaliłem normalnie i samochód normalnie jechał,po paru kilometrach to samo,jakos dojechałem do domu,podpiąlem pod kompa i błąd P1181 Fuel Pressure Monitoring,wiem ze to regulator cisnienia paliwa,ale czy napewno,dwa dni wczesniej robiłem pompe CR bo ciekła zołożyłem org bosch uszczelki i juz OK,czy moze to od tego dwa dni jezdziłem nic sie nie działo,Hi-Scan pokazuje na wolnych obrotach 753rpm,Fuel Pressure 265,8bar czy to prawidłowe dane,na wyzszych nawet do ponad 1000bar,prosze o rady ew.uz doswiadczonych tym błedem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1985 w 16 Styczeń 2015, 17:32:03
Drogi kolego dziki1971 dla poprawy twojego humoru napiszę ci iż mi też zgasł i już w ogóle nie chciał mi odpalić. Ale przed tym incydentem miałem właśnie zamulony samochód wcale nie szedł max 120 i koniec. Po tym jak mi zgasł i nie chciał odpalić zrobiłem mu diagnostykę programem i wywalił mi błąd ten sam co opisujesz. Wymieniłem regulator wysokiego ciśnienia i czujnik i przy okazji czujnik wałka rozrządu. Auto odpaliło i co mojemu zdziwieniu auto odzyskało siłę moc.

Powodzenia w diagnozie mi się udało. :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: lukasek101 w 16 Styczeń 2015, 22:06:56
kolego dziki1971, miałem bardzo podobne objawy u mnie winny był czujnik położenia wału. Przestawał podawać na chwile sygnał jak silnik osiągał określoną temperature. Czasem jak miałem wysokie obroty w tym momencie to szarpnął i po chwili jechał dalej, a czasem jak na przykład auto stało to gasł i wtedy nie odpalał dopóki nie ostygł. Wykazał ten defekt prosty test - opalarka i miernik do wypiętego czujnika, sprawdzasz opór jaki daje w trakcie podgrzewania. Jak zacznie wariować, to do wymiany. Uważaj tylko, żeby nie przegrzać. U mnie też pompa ciekła, zawiozłem do serwisu i oprócz uszczelek wymienili także tłoczki, bo podobno same uszczelki jak tłoczki wyrobione są to potrafi wydmuchać po paru miesiącach.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 17 Styczeń 2015, 17:33:29
Witam no wszystko Ok ale czy Hi-scan się myli pokazując ten błąd,  P1181 Fuel Pressure Monitoring,jesli uszkodzony by był czujnik położenia wału to powinien pokazac inny błąd?
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: lukasek101 w 19 Styczeń 2015, 07:39:31
Ja przy czujniku błędu żadnego nie miałem. Poprostu auto gasło, albo nie odpalało. Więc może błąd przy okazji bo głupieje (nie wie jakie są obroty) i źle dozuje. A sprawdzenie czujnika to chwila
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: Zibi.S68 w 19 Styczeń 2015, 11:53:38
kolego dziki1971 nie wiem czy masz to co ja ale mnie też gasł z biegiem czasu coraz częściej okazało się, był zatkany smok w baku oraz filtr paliwa wytrąciła się parafina. Także podawał ten sam błąd z ciśnieniem a naprawa kosztowała wymiana fitra paliwa 100 zł i czyszczenie baku, które zrobiłem we własnym zakresie. Gdzieś czytałem na forum, że regulator ciśnienia paliwa pasuje od IVECO  podaje jakby ktoś potrzebował nr 0281002483 ważne 200 zł tańszy. Powodzenia w naprawie bo wiem co ja przeżywałem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 19 Styczeń 2015, 16:27:35
Witam,filtr dopiero ma 1 miesiąc,smoka czysciłem tamtego roku był czysciutki wiec niewiem,czujniki na listwe obydwa zamówiłem,zobacze co po wymianie,jak co to wipiernicze jeszcze raz filtr paliwa,dzieki wszystkim dam znac jak sie to skonczyło,bedzie pomocne innym.

[ Dodano: 2015-01-22, 17:36 ]
Witam, i po problemie,uszkodzony był regulator cisnienia w listwie CR,przy uszkodzonym czujniku pokazuje inny błąd P0190,wypiąłem go w trakcie pracy silnika,co ciekawe to to ze regulator o symbolu 0281002732 nie pasuje do listwy CR o symbolu 31400-27000 taka była w moim aucie,wczesniej był umnie o symbolu 0281002445 i ten był ok nie miał z przodu tego siteczka,wszystkie inne z siteczkiem nie podejdą do listwy o której pisałem wczesniej ma ona wyfrezowane inaczej wejscie i regulator jest jakby za długi,mósiałem zmienic też listwe CR na 31400-27001 od Tucsona i juz jest ok,pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: brave w 10 Kwiecień 2015, 14:29:14
testował ktos ten rehulator od iveco pasuje bo nowke mozna wychaczyc juz za 350 zl moze by bylo warto tylko zeby pasował i auto dobrze chodziło
a moze wie ktos czym te relulatory tak napeawde sie roznia ze maja inne koncówki w numerze
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 10 Kwiecień 2015, 18:04:33
Post#15 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5802&highlight=0281002483
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: brave w 13 Kwiecień 2015, 15:54:24
dzięki kosmos2011 ale sam sie juz dowiedziałem do listwy 31400-27000 a w takiej listwie siedzi zawór o numerze 0281 002 445 nie podejdzie żaden inny zawór ponieważ nie ma na niego miejsca wiec ten zawór od iveco z końcówka 483 nie pasuje.
ja juz kupiłem ten dobry zawór założyłem i zobaczymy czy nie będzie gasł.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 13 Kwiecień 2015, 17:10:53
Witam a pisałem  o tym w poscie #11 jaki czujnik do jakiej listwy  pasuje.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 13 Kwiecień 2015, 19:24:52
No tak wielkimw ma auto z 2004 i wtedy zmieniono listwę na 31400-27001.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: Grosz w 05 Październik 2017, 09:24:06
U mnie problemem był zapchany katalizator, który musiałem wymienić na nowy. Po wymianie problem znikł więc polecałbym sprawdzić, czy u siebie nie masz tego samego problemu. Stary katalizator możesz też zawsze sprzedać na skupie, przez co cena nowego będzie nieco niższa.
Tytuł: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia 120KH MAX
Wiadomość wysłana przez: marpol w 05 Październik 2017, 19:22:19
Witam, u mnie był podobny problem. Gaśnięcie silnika podczas jazdy, podczas próby odpalenia brak było pracy pompy paliwa, auto nie odpalało. Po kilkudziesięciu sekundach pompa pracuje, auto odpala. Następnie po kilku kilometrach znowu stop. Powolutku do domu, podpięcie skanera, i co się okazało? Podczas pracy silnika ciśnienie na listwie rosło do wartości przy której system wyłączał silnik. Diagnoza to zatkany lub uszkodzony regulator ciśnienia paliwa na listwie. Demontaż, ocena stanu. Okazało się że powoli złuszczająca się farba w baku została przemielona przez pompę i podana dalej, niestety filtr siatkowy na regulatorze nie przepuścił tego 'kitu' dalej, i bardzo dobrze! Czyszczenie baku, czyszczenie regulatora, ponowny montaż i wszystko gra aż miło. Nie zawsze regulator jest do wymiany, nie bójmy się sami robić napraw. Satysfakcja bezcenna. Pozdrawiam.