HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: piwi w 08 Sierpień 2014, 16:25:31
-
Witam,
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy nowej i30, w której jest funkcja zmiany pracy kierownicy na tryby sport/normal/comfort. Miałem dzisiaj wymienianą kolumnę kierowniczą na gwarancji z powodu stuków, i po tej wymianie kierownica nie chodzi już tak jak wcześniej. Po pierwsze, chodzi strasznie lekko. Po drugie, zmiana trybów nie daje żadnego efektu, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Wcześniej miałem tak, że na postoju przełączenie między trybami dawało bardzo wyraźne zmiany, w comforcie można było lekko ruszać kierownicą, a w sporcie już z wyczuwalnym, wyraźnym oporem. W czasie jazdy do pewnej prędkości też dało się te różnice odczuć. Teraz nie ma zupełnie nic. Tak jakby to nie działało.
Oczywiście po odbiorze auta od razu ten problem zgłosiłem i sprawdziłem jak to działa w nowych salonowych i30, i co ciekawe, tam kierownica na postoju również chodzi tak samo niezależnie od trybu :shock: . Co więcej, w testówkach ta kierownica chodzi wyraźnie ciężko, a u mnie bardzo leciutku, mimo, że mam większe koła (225/45/17), a w testówkach były jakieś małe 15 czy 16.
Nie wiem sam już co mam o tym myśleć. Serwis również rozkłada ręce, bo teoretycznie tak ma być. Pytanie tylko czemu po wymianie kierownica tak lekko chodzi mimo sporych kół, no i czemu tryby kierownicy kompletnie nic w jej pracy nie zmieniają.
Jeśli macie jakieś doświadczenia lub posiadacie i30 z taką funkcją to proszę Was pomóżcie mi, napiszcie jak to u Was wygląda...
Z góry dziękuję,
Pozdrawiam,
Piotr
-
Przykra sprawa, że musieli ci wymieniać kierownice :-? . W moim vehicle jest dokładnie tak, jak było to przed wymianą u ciebie. Nie ważne czy podczas jazdy, czy postoju tryb zmiany pracy kierownicy jest wyraźnie odczuwalny. Jeśli nie ma odczucia w rękach między trybami pracy kierownicy, to na pewno nie działa to prawidłowo.
Sam często korzystam z tego dobrodziejstwa :). Na autostradzie jazda w trybie comfort jest szalenie niebezpieczna. Nawet "normal" przy dużych prędkościach działa zbyt dynamicznie :-/ .
Możesz mi zdradzić z jakiej firmy masz opony na twoich 17" ?
-
Wymieniali mi kolumnę kierowniczą, nie kierownicę. Wielkie dzięki Lucressi za odpowiedź! Powiedz mi jeszcze, z którego rocznika masz auto?
Co do opon, mam Barumy Bravuris 3HM
Zastanawiam się, dlaczego nowe egzemplarze w salonie nie miały odczuwalnego też tego trybu... Może nowe kolumny montowane od jakiegoś czasu mają to inaczej rozwiązane? Czytaj gorzej... No i pytanie jak podejść do Hyundaia, żeby te tryby działały jak wcześniej...
Pozdrawiam!
-
Mój jest z 2013 roku i nie sądzę by w tak, krótkim czasie zaszły różnice w tym systemie.
W którym ASO byłeś? Jak jesteś z DG to na śląsku troszkę tych salonów mamy. Ja serwisuje auto na Roździeńskiego w Katowicach. Jedyne co mogłem zrobić to powiedzieć ci jak to działa u mnie.
Co do opon, to pytałem ponieważ szukam kogoś, kto nie jeździ na fabrycznych Hankookach aby mógł się rzetelnie odnieść do tego tematu.
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5290
Byłbym wdzięczny gdybyś przeanalizował ten temat i się wypowiedział jak to jest u ciebie z tymi "szumami " :-/