HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 11 Listopad 2009, 12:56:04

Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 11 Listopad 2009, 12:56:04
Witam Panowie - mam zgryz a ciekawość mnie żre.
Czym się różnią silniki 4G61 a G4GR ? (1600 cm3 84kW 114KM)
Ta sama pojemność, ta sama moc ? Jak to się ma dos iebie ? Bo w katalogach części i podzespołów często podawane są dwa rodzaje silników właśnie dla danego modelu z tą samą pojemnością i mocą ?
Jakieś fotki, wskazówki > Będę wdzieczny :)
Tytuł: Re: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 11 Listopad 2009, 18:29:52
Witam.

Mam książkę serwisową 4G6.. sohc i DOHC

http://www.freeautorepairmanualz.com/service-manual-mitsubishi-engine-4g61-4g63-4g64-1992/


Zobaczcie str. 36-37.

Co tu jest prawdą z tymi silnikami ?
Tytuł: Re: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 11 Listopad 2009, 18:31:35
http://www.austarion.com/tech/4g63.pdf
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 11 Listopad 2009, 18:52:08
Kolego to jest rocznik 1992 niewiem czy potem też tak było.
Ja mam ten silnik:
(http://img213.imageshack.us/img213/6500/4g61.th.jpg)
Wszystkie części dobierałem jako do G4GR włacznie z paskiem rozrządu, więc to chyba to.
Ale czym się różni od 4G61 hmmm
Możliwe z tego co patrzę po necie - to to że 4G61 to silniki adaptowane od Mitsubishi które kiedyś blisko współpracowało z Hyundai'em.
Różnica jaka na dzień dobry się narzuca to sposób napędu wałków rozrządu.
W 4G61 masz dwa koła pasowe, po jednym na każdym wałku - a więc oba wałki są napędzane bezpośrednio przez pasek rozrządu.
W G4GR masz 1 koło pasowe zamocowane na głownym wałku (ssącym). Drugi wałek (wydechowy) jest napędzany przez wałek głowny poprzez łańcuszek rozrządu - z drugiej strony silnika pod pokrywą zaworów.
Tu masz silnik: 4G61:
(http://photos01.allegroimg.pl/photos/400x300/808/96/03/808960347)
Jak widać rozrząd jest wogóle z drugiej strony, tak samo jak napęd i umieszczenie skrzynii, sprzęgła itd...
Wydaje mi się ze po tym głównie rozpoznasz oba typy silników i będziesz wiedział jaki masz silnik. :) Pozdrawiam :)

// Kolego Joseph - SOHC - silnik z jednym wałkiem rozrządu, DOHC - z dwoma wałkami... o to ci chodzi ?
Tytuł: g4gr i 4g61
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 11 Listopad 2009, 19:45:05
Kolego ! To Ja od maila eu21 przecież !

Nie jestem polakem dlatego może nie piszę wyraznie !

O to mi chodzi, że w internecie w mnóstwo miejscach (przy części)

piszą tak:

COUPE (RD) 1.6 16V G4GR RD 1599 85 4 Coupe 98.03 - 02.04
COUPE (RD) 1.6 i 16V 4G61 RD 1599 84 4 Coupe 96.12 - 02.04

a Ja nigdy nie widzałem Coupe z silnikem 4G61.

Ja mam Coupe 97, a ma G4GR z łańcuchem miedzy walkami.

Czy w ogóle faktycznie byli Coupe z tym silnikem co na kolorowym fotce ?

Jeżeli nie, to dlaczego piszą sklepy to co jak wyżej.

A w tedy jeżeli Coupe 96-97 miał 4G61, to jak w moim jest G4GR ?


To jeden duży czarodziejstwo.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 11 Listopad 2009, 19:59:15
No to sorki kolego, niewiedziałem ze to TY a głownie ejstem zawsze nastawiony an to żeby pomóc komuś. Niewiedziałem ze to tylko ot taka informacja dla Ciebie czemu tak jest itd.
Odpwoeidź brzmi - niewiem :) hehe
Sam czasem zastanawiam się co za cuda ludzie wypisują - ja mam silnik 1.6 16V DOHC a z niektórych katalogów wychodzi z enie mam 1.6 ale 1.5 :) hehehe
Czy były silniki 4G61 w Coupe ? Chyba były ale czy akurat w tych rocznikach... ? Niewiem.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 11 Listopad 2009, 20:54:36
Było sporo juz na ten temat na forum. Do któregoś roku Hyundai chyba montował silniki Mistu potem miał juz zmodyfikowane własne silniki eeech szkoda bo bylo by można zrobić swap na 4G63T od Lancera EVO.
4G61 były chyba w s-coupe. Najlepiej wypytać na forum "Mitsumaniaki"
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 11 Listopad 2009, 21:00:50
Kolego !

Ale piszą sklepy (a niektóre forumowiczów też) o 4g61 w Coupe RD od 96 !!!

Np.:

COUPE (RD) 1.6 16V G4GR RD 1599 85 4 Coupe 98.03 - 02.04
COUPE (RD) 1.6 i 16V 4G61 RD 1599 84 4 Coupe 96.12 - 02.04


To że Mitsu 4g61 był w starszych Hyundaiach, to OK.

Ale dlaczego piszą i mówią że Coupe od 96- z silnikem 4g61

O tym jest mowa
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 11 Listopad 2009, 21:21:28
no jak tak piszą to jest jakiś błąd bo silniki w coupe były identyczne jak w lantrach G4GR tym bardziej 96 rok. Ktoś sie pewnie pomylił albo jeszcze pierwsze coupe (bo zaczeto je robic od 1996) mialy silniki mitsu czyli 4G61 w co wątpię.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: ociec w 12 Listopad 2009, 00:48:56
Nie od dziś wiadomo że w katalogach zamienników jest pełno błędów. Czasami zdarza się że dana część występuje w kilku różnych modelach silników a nawet producentów. O kompetencjach osób tworzących te katalogi i na jakiej podstawie są one tworzone nie będę się wypowiadał :evil:
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 12 Listopad 2009, 08:21:58
Jeden z silników jest SOHC, jeden wałek rozrządu w głowicy 8V, drugi to DOHC, dwa wałki rozrządu w głowicy 16V. To główna różnica.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 12 Listopad 2009, 09:13:41
Witam. Silnik 4g61 to silnik Mitsubishi. Silników Mitsubishi nie montowano do Coupe RD i jego następców. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: 4g61
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 12 Listopad 2009, 09:56:04
Cezary !

Proszę zobacz to:

http://www.austarion.com/tech/4g63.pdf

np. porównaj str. 3 a 5. ! Potem zob: 36-37
Tytuł: 4g61
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 12 Listopad 2009, 10:04:18
Igoreczek !

Pytanie było: dlaczego w milionie stronach www piszą tak:


HYUNDAI COUPE (RD)

2.0 16V (1996.08 - 2002.04), 1975 ccm - 139 KM/102 kW; Silnik: G4GF

1.6 16V (1998.03 - 2002.04), 1599 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: G4GR

1.6 i 16V (1996.12 - 2002.04), 1599 ccm - 114 KM/84 kW; Silnik: 4G61 !!!!!!

Lub:

Coupe 1.6 16V 1.6 L (Mot G4GR) 116 4 98 » 02
Coupe 1.6i 16V 1.6 i L (Mot 4G61) 114 4 96 » 00

a nawet :
Coupe 1.6i 16V 1.6 i L (Mot 4G61) 114 4 00 » 02 !!!

z:
http://www.sentech.pl/index.php?kat=1694


itp
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: dzafik w 12 Listopad 2009, 10:59:09
Witam. Moim zdaniem na tego typu wykaz nie ma się w ogóle co wzorować bo są po prostu błędne. Każdy katalog jeżeli chodzi o Hyundaia mówi co innego. Inne oznaczenia jedno drugie eliminuje. Już nie raz o tym się przekonałem kupując części do Hyundaia dostałem od jakiejś innej marki ale oczywiście katalogowo sprzedawca zapewniał bankowo, że to są te części. Najlepsze są serwisówki.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 12 Listopad 2009, 11:09:17
Cytat: "ociec"
Nie od dziś wiadomo że w katalogach zamienników jest pełno błędów. Czasami zdarza się że dana część występuje w kilku różnych modelach silników a nawet producentów. O kompetencjach osób tworzących te katalogi i na jakiej podstawie są one tworzone nie będę się wypowiadał :evil:

Witam ponownie. I to jest kwintesencja odpowiedzi na Twoje pytanie Joseph. Spędziłem kilkadziesiąt godzin analizując takie dane w internecie i mimo, że większość stron wygląda wiarygodnie, to ja jeszcze nie spotkałem w rzeczywistości Coupe RD napędzanego silnikiem typu 4g6 :roll: , a Ty? Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Joseph w 12 Listopad 2009, 21:14:57
Właśnie o to chodzi, że nie widziałem i nie słyszałem że Coupe po '96
z silnikem Mitsu. !

Lecz w internecie i w katalogach części wszędzie jest tak pisany !


Więc katalogowy dane brać na serio nie zalecane, tak ?

Słuchajcie !
1. Jak może być poduszka wyszczelona, jeżeli nic nie widać ani zewnątrz
na kerownicy ani ze strony wewnętrznej ?
Wszystko wygląda OK, czuć ciężar, (masę) ,
a komputer mówi że nie ma !

2. Czy ten senzor (sterownik airbag) na bank że trzeba wymienić
jeżeli poduszka poszła ? Bo słyszałem ,ze
wcale nie zawsze !


Pozdr.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 12 Listopad 2009, 21:32:45
Jeżeli wystrzelona była to najbezpieczniej wymienić, w starym zapisany jest już fakt ze był wystrzał poduchy.
Jeżeli poducha ok a komputer mówi z enie ma to albo sterownik własnie jest po wybuchu albo nie ma styku/kontaktu, najcześciej na taśmie przy kierownicy lub jest bład zapisany w sterowniku, np. wymianie bezpiecznika poduszki na właczonym zapłonie.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: Hants w 12 Listopad 2009, 22:00:40
Lantry z silnikiem 1,6 roznia sie od Lantr z silnikiem 1,8 i - choc na pierwszy rzut oka silnik wyglada tak samo - to roznia sie od Silnikow Sonat 2,0 (oslona zaworow mozna stosowac zamiennie)

Oprcz pojemnosci roznia sie przede wszystkim pompa oleju - niektore to tzw '6 bolt' inne to '7 bolt'

Jest jeszcze sporo innych niuansów typu pompa wody z 'dziurkami' w innym miejscu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Beta_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/4G63
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 13 Listopad 2009, 12:28:58
To nie jest temat o AirBag`ach !!
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 13 Listopad 2009, 12:42:14
(nomenklatura Mitsubishim,rodzina Sirius) 4g61 == G4CR (nomenklatura Hyundai)

Tak naprawdę to G4CR jest licencyjnym silnikiem Mitsubishi wytwarzanym przez HMC.
G4CR jest 6-boltowy. Niektóre G4CR były z balansem inne bez tegoż wałka.

4g61/G4CR nie były montowane w żadnych kupetkach; natomiast napędzały Lantrę I-szej generacji.

4G61 miał cos koło 125 KM w Colcie GTi a G4CR 114 KM w Lantrze J-1.
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: brix w 19 Listopad 2009, 21:52:43
Zgadzam sie z kolegą e-gen diabeł tkwi w nazewnictwie 4G61 to nazewnictwo mitsubischi natomiast analogiczny silnik w hyundai'u nazywał sie G4CR i jak podaje autodata występował w wersjach z wałkiem wyrównoważającym jaki i bez niego. Silnik o pojemności 1.6 występował w 2 odmianach o mocy 106 KM jak i o mocy 114KM więc może któryś z nich otrzymał nazwę G4GR ale tego nigdzie niestety nie znalazłem
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: dzafik w 19 Listopad 2009, 22:00:39
1.6 G4GR bez wałeczka...
Tytuł: Silniki - 4G61 a G4GR - to to samo ?
Wiadomość wysłana przez: szk3 w 19 Listopad 2009, 23:19:18
Cytat: "brix"
Silnik o pojemności 1.6 występował w 2 odmianach o mocy 106 KM jak i o mocy 114KM więc może któryś z nich otrzymał nazwę G4GR ale tego nigdzie niestety nie znalazłem


W mojej Lantrze jest G4GR i jest 114 KM