HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 25 Styczeń 2012, 14:45:49
-
Jak w temacie. Pewnie czytaliście już że chciałem założyć do swojej lantry halogeny. Nakręcony faktem i opiniami innych kierowców że lantra posiada kompletną instalację elektryczną nawet pod to czego nie ma zająłem się tym - ale coś mnie podkusiło żeby najpierw sprawdzić czy rzeczywiście mam wtyczki pod halogeny. Naszukałem się i znalazłem jedną - szukam drugiej a tu nic - nigdzie, Wymontowałem dwa zbiorniczki, nawet pompę ABSu i nigdzie nie ma. Przewęszyłem całe wiązki w poszukiwaniu czy czasem nikt nie uciął sobie kabli i cześć - ale nie. Kompletnie nie ma tego a instalacja wygląda tak jak fabryka ją wydała w takim stanie jakim była. Zdemontowałem konsolę i szukałem wtyku do przełącznika. Nigdzie tego kompletnie nie ma, ani uciętego ani zesztukowanego. Zauważyłem ze do złączki gdzie idą przewody od wtyczki przeciwmgielnych tylnych i przełączników konsoli (awaryjne, podgrzewanie szyby) brakuje - ale fabrycznie kilku pinów - ale nie wygląda to jak fabryczna instalacja podciągnięta do wszystkiego. Podobnie ma się sprawa kontrolek zapięcia pasów - przewodów brak pod dywanikami i pod fotelami.
Chciałem zamontować tempomat - amerykańskie CRUISE. Doczytałem ze nie ma modułu i etc. Ale jak jest instalacja jak myślałęm to kilka gratów i jazda - ale gdzie tam - po pierwsze nie ma kostki w okolicach prawego kielicha którą podłączyć trzeba do silniczka tempomatu poruszającego linką. Nie mówię nawet o braku kostki do której należałoby podłączyć moduł sterujący tym tempomatem. Brakiem manetki i odpowiedniej przepustnicy która musiała mieć miejsce do zamontowania linki tempomatu - nie wspominam bo to szło dostać.
Teraz pytanie - to jak to jest z tą instalacją ? Posiadam wersję GLS. Instalację kompletną posiadały/posiadają lantry J2 ale chyba tylko te po lifcie po 99r. tak czy nie ?
W sytuacji braku tak prozaicznego elementu jak kostka do głupiego przełącznika - sprawa montażu halogenów padła bo za dużo roboty na to - głównie ze względu na to że, potrzebowałem się podpiąć pod instalację fabryczną - przepisy jakoś określają sposób montażu na warunkach możliwości włączenia tylko po włączeniu pewnych świateł chyba czy jakoś tak :(
-
Instalacja pod halogeny to max 2 godzinki roboty z kilkoma piwami.
Poszukaj na necie.
-
No tak - tylko ja chciałem to zrobić szybko - łatwo i przyjemnie a tu widzę padaka cholerna bo człowiek się naszuka a efekt marny niestety.
Może ktoś wie jak się podłączyć, może chociaż zostawili przekaźnik w kabinie, ponoć jest nad pedałem gazu.
-
Yyyyyy nie znalazłem na necie nic na temat Lantry a trochę ciężko mi jest narazie opanować schemat podłączenia tego:
Czy moz emi ktoś przetłumaczyć tą stronkę: Niby jest tu opisane jak podłaczyć te halogenki, gdzie przekaźnik itd. Będę wdzięczny.
http://www.hyundai-forums.com/148-car-audio-video-electronics/68314-lantra-sportswagon-fog-light-installation.html
-
Witam ponownie, mądre głowy z zagranicznych forów piszą że podłączali się pod sterowanie przekaźnika przeciwmgielnych tylnych lub bezpośrednio pod przełącznik przeciwmgielnych tylnych lecz w Polsce użycie przeciwmgielnych przednich na krętej drodze nie następuje z włączeniem tylnych bo nie o to tu chodzi więc włączniki muszą być osobne i wydaje mi się że jeśli w lantrze przeciwmgielne tylne włączają się już po włączeniu pozycji to można wykorzystać sterowanie na wzór przeciwmgielnych tylnych a sygnał do wysterowania przekaźnika halogenów pobrać właśnie stamtąd. Doposażyć zamontowaną instalację w bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika w 10 lub 15A w wolnym miejscu i resztę pociągnąć już do wtyczek do lamp halogenowych.
Jedno pytanie - halogeny do lantry mają ramkę montażową - blaszkę z dwoma otworami, gdzie to przykręcić ? Do wzmocnienia zderzaka czy bezpośrednio do zderzaka gdzieś ? Bo nie zauważyłem otworów i mam nadzieję że nie trzeba ich wiercić i gwintować pod śruby :( ????
-
Tutaj masz najprostszy schemat:
http://forum.opel24.com/topic/25475-Montaz-halogenow-uniewersalnych-jestem-zielony/
85 - pozycyjne
30 - zasilanie z akumulatora (przez bezpiecznik 10A)
87 - zasilanie halogenów
86 - masa przez wyłącznik
-
Witam. Natrafiłem na jeszcze jeden problem - i niewiem czy mnie on też nei dotyczy - chociaż co prawda sprawa jest opisywana dla lantry po lifcie - a mianowicie - tzw. BRACKETS dla haloegnów do lantry - innymi słowy mocowanie ramki tych halogenów do pasa auta.
Tak jak tutaj jest ten element:
http://www.motormoor.co.uk/I-00/11/80/Item.htm
(http://www.motormoor.co.uk/I-00/11/80/m01180_003.jpg)
A tutaj przedstawiony problem gdy go nie ma:
Halogeny które zamierzam zamontować wyglądają tak:
(http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/42/98/78/2042987821)
A do wersji po lifcie tak:
(http://www.motormoor.co.uk/I-00/11/80/m01180_005.jpg)
Jak się przyjżeć to trafiamy na identyczny problem. Gdzie teraz dostać taki element ? W ASO spróbuję zadzwonić ale cena mnie napewno rozwali całkowicie bo za sam przełącznik chcieli ponad 100zł netto !!!
/DODANO 13:20/
Odpowiedź od ASO - jest to element 86541-29000 cena jednostkowa to 130zł netto !!!
Super - nazywa się to wzmocnienie zderzaka i wygląda dokładnie tak:
(http://www.moto-land.pl/allegro/hyundai/h18/2.jpg)
(http://www.moto-land.pl/allegro/hyundai/h18/1.jpg)
Ale oczywiście - pod halogeny - ten element napewno nie spasuje - to ma każdy.
-
HEJ oglądając zdjęcia widać ,że po lifcie lantra też niema fabrycznej wiązki kabli ( na zdjęciu są zapakowane w osobnym woreczku przewody )więc z tego wynika, że chyba żadna wersia J2 nie miała wiązki.
-
No dobra wiązkę przeboleję jeszcze - to zrobię sam - ale kwestia jeszcze montażu halogenów - bo może ktoś nei zrozumiał - wzmocnienie zderzaka czyli ten kawałek blachy - ma każde auto - w sensie Lantra. Ale - i tu UWAGA bo można doznać szału - aby umocować halogeny - należy - UWAGA - wymienić standardowe wzmocnienie zderzaka na takie - właśnie jak na zdjęciu:
(http://www.motormoor.co.uk/I-00/11/80/m01180_003.jpg)
Jak widać jest dospawany element z dwoma otworami pod ramkę halogenu - wszystko spoko - pomijam już fakt że zapewne do demontażu wzmocnień - należy zdemontować zderzak - ale druga sprawa to to że wzmocnienie zderzaka to nie blaszka wielkości 5zł tylko porządny kawał złomu którego wielkości nie oddają te zdjęcia.
W realu to taki kloc i poniżej halogen:
(http://img822.imageshack.us/img822/7592/wzmocnieniehalogen.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/wzmocnieniehalogen.png/)
Ten proces jest utrudniony na każdy sposób - mozna by było to idealnie rozwiązać nie dając żadnych zaślepek i wtedy można mieć pretensje do samego siebie lub po prostu - uwaga - lampy takie jak np. do getza - wszystko mocowane na czterech wkrętach do zderzaka na których trzymają się zaślepki. Co za cholerstwo - już mi się odechciewa.
-
Yyyyyy nie znalazłem na necie nic na temat Lantry a trochę ciężko mi jest narazie opanować schemat podłączenia tego:
Czy moz emi ktoś przetłumaczyć tą stronkę: Niby jest tu opisane jak podłaczyć te halogenki, gdzie przekaźnik itd. Będę wdzięczny.
Sory że tak póżno
-
To wiem kolego - kwestia gdzie się podłączyć w skrzynce by wsadzić oryginalny przekaźnik - i żeby działało to tak jak fabryka przewidziała - reasumując - kwestia który kabel do czego w sensie kolor i skąd pociągnąć itd.
Druga sprawa - tam masz napisane - przełacznik lamp tył - chodzi o przeciwmgielne tylne - przełącznik tego samego typu co halogenów na konsoli między ogrzewaniem szyby tylnej a awaryjnymi ?
-
Również mam wersje GLS tylko po lifice i faktycznie mam instalacje pod przednie przeciwmgielne nawet włącznik jest na konsoli środkowej jak również pod dywanikiem mam kable do pasów.
-
Również mam wersje GLS tylko po lifice i faktycznie mam instalacje pod przednie przeciwmgielne nawet włącznik jest na konsoli środkowej
czy jesteś tego pewien?
Bo ja mam tę samą wersję co ty i nie widziałem żeby gdzieś była przygotowana instalacja pod halogeny a już na pewno nie ma na konsoli przycisku od włączania tych świateł. Jest tylko jeden przycisk do włączenia oczywiście tylnych. Drugiego przycisku nie ma.
Jeśli jesteś pewien na 100% że ty to masz to być może po prostu miałeś fabrycznie halogeny a ktoś je zdemontował lub ja mam dziwną wersję :-> . Co do kostek pod siedzeniami też takowe mam. I nawet mam dodatkowe kostki przy wiązce kabli pod tapicerką drzwi przednich - domniemam że to może być do podgrzewania lusterek bądź podłączenia tweeterów.
-
A co myślicie Panowie w sprawie mocowania tego halogenu ? Może jakieś propozycje ? Wstępnie myślę na przymiarkę wsadzić jakiś kątownik dużej miary i dociąć odpowiednio, wywiercić otwory, przymocować w miejscu gdzie mocowany jest ten wspornik zderzaka i wywiercić z drugiej strony otwory pod ramkę na halogenie. Nie idzie dostać tego wspornika zderzaka akurat takiego z tym mocowaniem pod halogen. Chyba że macie może taki na zbyciu i chętnie opchniecie - ja przyjmę z chęcią.
-
Ja niestety takowego na zbyciu nie mam :-) a jeśli chodzi o to mocowanie, to myślę że faktycznie szukać i wywalić tyle kasy na taką pierdołkę się nie bardzo opłaca. Lepiej faktycznie przymierzyć halogen i spróbować go na własny sposób przymocować ;). Może dobrze by było podjechać np. do jakiego marketu budowlanego i pooglądać jakieś mocowania. Może akurat byś coś dopasował.
-
Tak też myślę - dzięki kolego. Pooglądam i napewno coś wybiorę i dobiorę ale póki co realizacja tych halogenów odwlecze się w czasie - no ale trudno - co do ceny - swoją drogą ale demontować cały zderzak i całe mocowania - fabryka naprawdę pomyślała - damy zaślepki a jak ktoś będzie chciał halogeny to przecież żadne problem rozebrać pół auta.
Hahaha
A co do reszty - nie po to tu piszę by później to zostało bez odzewu po montażu gdyż napewno zrelacjonuję cały montaż i sposób montażu halogenów by było dla chętnych później i napewno łatwiej z tutorialem niż na świeżo - ja niestety mam ciężej ale.... damy radę.
//DODANO//
Po dzisiejszych przymiarkach wychodzi że będzie lepiej niż w przypadku Lantry po lifcie, ramka wypada akurat nad otworem w belce do którego jest przykręcane masowanie z instalacji bodajże kondensatora wilgoci klimy. W każdym razie mały kątownik poziomy rozwiąże sprawę. Co do samego montażu i spasowania - oczywiście w tym przypadku też jest tak jak myślałem - jako że halogen nie jest przykręcany do zderzaka to oczywiście nie jest spasowany idealnie a otwory są fabryczne :) No cóż :)
Co do instalacji - wykorzystam pomysł od kolegi BartBarteza - spoglądałem trochę na schemat fabryczny - ale koreańcom walnęło całkiem po głowach bo wymyślili sterowanie dwoma przekaźnikami i podpinanie się pod kostki przełącznika wielofunkcyjnego sterowania światłami - osobna kostka dla świateł - off/pozycje/mijania - osobna kostka dla świateł drogowych - drogowe-sygnał/off/drogowe-stałe. Obie kostki należałoby wykorzystać według schematu a zasada działania ta sama co jak wepnę się w przewód sterujący pozycjami. Sygnał do zasilania halogenów wezmę z pinu okolic przekaźnika alternatora - chodzi o to by nie podłączać się na żywca pod akumulator lecz wszystko skrzętnie ukryć w skrzynce przekaźników i wykorzystać wolne miejsca i dla przekaźnika i bezpiecznika. Instalacja do halogenów poleci wiązką w peszlach prosto w dół reflektora lewego - dallej pod chłodnicą tak jak oryginalna instalacja - aż do drugiego halogenu - oba będą ze sobą podłączone rónolegle - nie widzę sensu ciągnąć z obu stron osobnych kabli - przewód masowy z wtyczki pociągnę bezpośrednio tam gdzie znalazłem mocowanie masowania owego elementu klimy w belce - tak więc tylko dwa przewody polecą do halogenów i super :)
Do kabliny przewody polecą również wzdłuż oryginalnej wiązki i tym samym przejściem aż do przełącznika - wykorzystam przełączenie poprzez żarówkę sygnalizacyjną stanu włączenia. Podświetlenie pociągnę równolegle z przycisku obok. :) Najwięcej roboty będzie żeby pobawić się przy skrzynce przekaźników bo trzeba powyjmować aku, filtr powietrza i jego obudowę i wtedy można łączyć i lutować na całego. :)
Pozdrawiam - fotorelacja za kilka dni.