HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: pitu90 w 30 Lipiec 2014, 20:59:14

Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 30 Lipiec 2014, 20:59:14
Witam serdecznie. Mam pewien problem z Hyundaiem, otóż po ostatniej wizycie u mechanika  (wymianie zaworu EGR [ORGINAŁ], czyszczeniu geometrii turbiny, wymiany kompletnego rozrządu[ORGINAŁ]) Tucson podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1500 - 2200 zaczyna szarpać, natomiast jak przyspieszam agresywnie dodając gazu, szarpania nie ma. Podmieniałem już przepływomierz ale nic nie dało, może ktoś z forumowiczów mi pomoże, co może być przyczyną szarpania?
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 30 Lipiec 2014, 22:09:11
Sonda lambda, nieszczelność w dolocie lub wydechu? Trochę loteria. Jakieś błędy są?
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 30 Lipiec 2014, 22:26:36
Błędów nie ma żadnych, auto przyspiesza bez problemu, nie ma żadnej utraty mocy, tylko to denerwujące szarpanie..
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: dareczekw w 31 Lipiec 2014, 08:11:02
Miałem taki przypadek w moim Tucsonie a winą były różnej wielkości opony (różnica wysokości pomiędzy przód a tył jakieś 1 - 1,5 cm) i wtedy podczas jazdy w zakresie 1,5 - 2 tys obr. załączał się ASR i to powodowało uczucie szrpania. Gdyby nie przypadek to wymieniłbym połowę samochodu i dalej nikt by nie wpadł na przyczynę.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kwkojot w 01 Październik 2014, 18:42:52
Witam
Mam dokładnie ten sam objaw od dłuższego czasu, a zaczęło sie po czyszczeniu egr u mechanika niestety nikt nie potrafił określić w czym problem, więc wybrałem sie do serwisu wywaliłem 300 zł i stwierdzili, że musieli zaktualizować sterownik silnika a jak usterka będzie się ponownie objawiać, wtedy trzeba wymienić zawór egr- 1900 zł. Usterka objawiła się po kilku dniach  :-(
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: zyga42 w 15 Październik 2014, 08:53:56
Witam . Mam  problem z Hyundaiem, otóż po ostatniej wizycie u mechanika (wymianie zaworu EGR [ORGINAŁ], , wymiany kompletnego rozrządu[ORGINAŁ]) Tucson podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1500 - 2200 zaczyna szarpać, natomiast jak przyspieszam agresywnie dodając gazu, szarpania nie ma. Wymieniłem filtr paliwa i powietrz prosze o pomoc. silnk 2.0crdi 103 kw  :-(
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Październik 2014, 21:59:04
To nie lepiej było napisać mam ten sam problem co pitu90 proszę o pomoc lub zacytować część pierwszego postu.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kaczywd w 19 Październik 2014, 14:46:48
Witam Wszystkich.
Szukam tematu ,pod który mogę się podpiąć i wybrałem właśnie ten.Mam problem bardzo podobny ,z tym że mój Tucson przy wejściu na 1500 obr. spada do 1200 albo i mniej. Czasami z 1700 spada jak jest ciepły,tak jak by go coś dławiło
Zaznaczam że to na postoju,bez obciążenia. Powyżej 2000 obr. jakby było ok,ale wyrażnie jego praca nie jest równa.Wrażenie jest takie  jak by nie pracował na wszystkich wtryskach równo. Może któryś z Was jest w stanie mi coś zasugerować.
 ;-)
Tytuł: szarpanie
Wiadomość wysłana przez: zyga42 w 27 Marzec 2015, 18:12:55
Cytat: "kosmos2011"
To nie lepiej było napisać mam ten sam problem co pitu90 proszę o pomoc lub zacytować część pierwszego postu.

jak nie masz co napisać to nie pisz
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: bobek310 w 27 Marzec 2015, 19:50:06
Cytat: "zyga42"
Witam . Mam  problem z Hyundaiem, otóż po ostatniej wizycie u mechanika (wymianie zaworu EGR [ORGINAŁ], , wymiany kompletnego rozrządu[ORGINAŁ]) Tucson podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1500 - 2200 zaczyna szarpać, natomiast jak przyspieszam agresywnie dodając gazu, szarpania nie ma. Wymieniłem filtr paliwa i powietrz prosze o pomoc. silnk 2.0crdi 103 kw  :-(


Może jest to problem mechaniczny, ale zacząłbym od następującej czynności:
napompowania wszystkich kół do jednakowego ciśnienia
Przy napędzie 4x4 komputer przy różnicy ciśnień = różnicy obrotów kół odczytuje to jako uślizg kół i dołącza chwilowo tylną oś - powodując szarpnięcia. Ja miałem podobne objawy - dopompowałem po ok 0,3 atm i temat umarł śmiercia naturalna.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kaczywd w 01 Kwiecień 2015, 22:01:28
Witam.
Co ma znaczy odpowiedz,jeśli nie masz co pisac to nie pisz.
Czy ktoś przeczytał,że mój problem nie jest taki sam jak kolegi.
Obroty mi spadają, a nie (szarpie).
Wydaje mi się że lepiej opisac swój problem niż pisac coś ,na co i tak nikt nie odpowiada.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: Hinek w 10 Kwiecień 2015, 14:05:02
Cytat: "kaczywd"
Witam.
Co ma znaczy odpowiedz,jeśli nie masz co pisac to nie pisz.

Nikt nic takiego do Ciebie nie napisał. Chyba że czytasz jakieś inne forum :shock:
Problemu który opisujesz nie rozumiem. Co znaczy że spadają obroty? Po uruchomieniu zimnego silnika obroty są wyższe, potem spadają w miarę nagrzewania się - czuwa nad tym komputer i tak ma być.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 12 Kwiecień 2015, 10:17:26
witam!również mam podobny problem ze swoim Tuskiem... :-(
przeczytałem cały ten temat i niestety nie znalazłem tu rozwiązania problemu.
samochód odpala,jeździ i sprawuje się bez zarzutu.podczas gwałtowniejszego przyspieszania i jazdy w trasie ta usterka nie występuje.problem pojawia się gdy chcemy pojechać delikatnie lub wolno na drugim,trzecim i czwartym biegu.pojawia się szarpanie,przerywanie tak jakby zaczynało brakować paliwa,jest to bardzo irytujące.
czy jest ktoś na tym forum kto rozwiązał ten problem?

pozdrawiam!
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: szok83 w 13 Kwiecień 2015, 19:45:13
Witam,
mam ten sam problem co kolega andrzej351, do tego po 2tyg szarpania zaczęło mocno trzęś autem. W środę jadę do mechanika na diagnozę, zobaczymy.
Tytuł: szarpanie
Wiadomość wysłana przez: amrys w 16 Kwiecień 2015, 11:07:05
I co z tym szarpaniem?
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: szok83 w 18 Kwiecień 2015, 11:12:16
Mechanik przeczyścił egr i przepustnice nic więcej nie znalazł, żadnych błędów. Zasugerował ze mogą to być przytkane wtryski, we wtorek daje do sprawdzenia. Problem szarpania występuje w cieple dni +15'C, całą zime było ok.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: empi w 19 Kwiecień 2015, 18:23:03
a może poprostu dwumasa Ci się kończy ? a przypadek chciał że się to zbiegło w czasie z wymianą egr.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 19 Kwiecień 2015, 23:08:05
witam ponownie!koledzy sukces  :-D !!! w moim tusku problem szarpania rozwiązany.poszperałem tu i tam w sieci i dowiedziałem się iż za problem szarpania przy wolnej jeździe odpowiedzialny jest zawór EGR.zakupiłem więc odpowiednią zaślepkę do zatkania tego ustrojstwa.

niestety żeby zamontować zaślepkę jest przy tym trochę rozkręcania.dodam iż przy okazji wyczyściłem sam zawór oraz chłodnicę spalin.sam zawór nie był mocno zasyfiony i działał bez zarzutu.
poprawiła się dynamika auta a szarpanie zniknęło bezpowrotnie.
jest jednak małe ale...

po jednym dniu jazdy zaświecił się check engine  :-( ,następnego dnia kontrolka zgasła żeby kolejnego znowu się zaświecić.
pojeżdżę jeszcze kilka dni bez żadnej ingerencji bo mam jeden pomysł jak tą sytuację obejść...

c.d.n...
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: szok83 w 23 Kwiecień 2015, 13:21:04
Witam, a ja dalej walcze z szarpaniem. wtryski ok równiutko dawkują, podmieniłem czujnik ciśnienia paliwa od znajomego co też ma Tuscona ale dalej szarpie. Brakuje już pomysłów co to może być. Przepływomierz, pompa paliwa????


Cytat: "empi"
a może poprostu dwumasa Ci się kończy ? a przypadek chciał że się to zbiegło w czasie z wymianą egr.


dwumasa byla wymieniana w grudniu, całą zimę auto jeździło ok,  w cieplejsze dni objawy są mocniej odczuwalne.
Ciężki Temat  :evil:

zapomniałem dodać, ze po odłączeniu wtyczki od przepływomierza auto o dziwo nie szarpało możne trochę brakowało mocy, po ponownym podłączeniu auto zaczęło szarpać a komputer pokazał ze były błędy z przepływką
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 24 Kwiecień 2015, 06:27:19
U mnie objawy są identyczne, zastanawiam sie czy to przypadkiem nie jest wina turbiny, a dokładnie zmiennej geometrii którą miałem czyszczona zanim zaczęło się szarpanie...
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: szok83 w 24 Kwiecień 2015, 15:11:53
To już ten problem trochę u ciebie trwa. Daj znać jak się uporasz z tym szarpaniem, bo mój mechanik ręce rozkłada.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 03 Maj 2015, 11:31:09
witam!napiszę kilka słów o spostrzeżeniach jakie dały się zauważyć podczas jazdy z zaślepką EGR.
tak jak wyżej wspomniałem całkowite zaślepienie egr poskutkowało ustąpieniem szarpania ale zaświecił się check i silnik zaczął się mulić na wyższych biegach.tuskiem nie dało się więcej jechać niż setką a wyprzedzanie to prawdziwa męka.
zdemontowałem więc tą zaślepkę i dorobiłem inną z trzema otworami (fi 5mm).tym razem zamontowałem ją pomiędzy chłodnicą spalin i kolankiem wychodzącym z kolektora.
błędy wykasowane,nic się nie świeci,dawna dynamika auta powróciła.niestety szarpanie też się pojawiło ale nie jest już tak intensywne jak przed montażem zaślepek.

na czwartek mam umówioną wizytę w serwisie CM Toruńska,będę chciał żeby wgrali mi aktualizację oprogramowania silnika.
Tytuł: Szarpanie
Wiadomość wysłana przez: amrys w 06 Maj 2015, 09:59:14
U mnie szarpanie pojawia się na 2 i 3 biegu w momencie delikatnego dodawania gazu przy ok 1800 1900 obrotów! co ciekawe jak mam włączoną klimatyzacje to zanika!!! Ma ktoś jakiś pomysł>
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 07 Maj 2015, 21:38:06
faktycznie,jak klima jest włączona to nie szarpie  ;-) .
dziwny ten samochód...
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: Nuna w 07 Maj 2015, 23:40:57
Miałem takie same objawy, później jeszcze doszły "dziury" w gazie, tzn. chwilowe braki reakcji na pedał gazu.  Winowajcą okazał się zacinający się EGR. Własnoręcznie go wyczyściłem i problem zniknął (aż znowu zaczął się zacinać). Wtedy kupiłem nowy, ale chyba zbyt ciasno był spasowany, bo skubany też się raz zaciął. Znowu rozbiórka i czyszczenie i od tamtej chwili właściwie spokój. Z informacji z różnych źródeł wynika, że zawór EGR starcza na ok. 50-60 tys. i po tym czasie zaleca się jego wymianę.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kejzer w 17 Maj 2015, 08:58:25
Ja mogę się podzielić moim doświadczeniem z benzyny 2.0, zaraz jak go kupiłem zorientowałem się że między 1500-2000 obr w trakcie przyspieszania szarpie. Po przeczytaniu tego wątku pojechałem sprawdzić ciśnienie w oponach, dopompowałem jednak szarpanie nie ustąpiło całkowicie. Przyczyną okazała się maleńka dziurka w fajce świecy zapłonowej, którą znalazł instalator od gazu. Od tamtej pory zrobiłem ponad 2 000 km i żadnego szarpania.
Tytuł: szarpanie
Wiadomość wysłana przez: amrys w 17 Maj 2015, 12:03:54
Niestety nie da się zastosować rozwiązania z benzyny do Diesla!
Ja zauważyłem, że szarpanie ustaje zarówno w przypadku działania klimatyzacji jak i przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok 12stopni. Z racji niskiej wiedzy na temat mechaniki samochodowej poproszę kogoś o wyczyszczenie EGR! Jeśli ktoś znalazł przyczynę to baaaardzo proszę o podzielenie się!!! Pozdrowienia dla wszystkich!!!
Tytuł: Re: szarpanie
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 18 Maj 2015, 22:18:52
U mnie to samo, jeżeli temperatura jest niższa to nie szarpie. Egr mam nowy oryginalny i cały czas szarpie. wiec to raczej nie wina egr' u.
Tytuł: Szarpanie-rozwiązanie problemu!!!
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 18 Maj 2015, 22:43:46
witam!po czasie szukania rozwiązania problemu w internecie związanego z szarpaniem silnika i grzebania przy osprzęcie silnika udało mi się definitywnie rozwiązać problem  :-D  :-D  :-D .
początkowo zamontowałem taką przesłonę-zaślepkę pomiędzy chłodniczką spalin a karbowanym kolankiem wychodzącym z kolektora wydechowego.patrz zdjęcie:

szarpanie zmniejszyło się w nieznacznym tylko stopniu.po tym zabiegu umówiłem się w serwisie Hyundaya C.M.TORUŃSKA w Warszawie na wizytę celem aktualizacji oprogramowania sterownika silnika.
wgrali mi najnowsze aktualizacje dla sterownika EGRu i chyba sterownika wtrysków,koszt 119zł.

po tym zabiegu silnik chodzi trochę ciszej i stał się jakby bardziej dynamiczny,szarpanie jednak nie ustąpiło.dodam iż egzaminer pokazał tylko błąd EGR który został skasowany.

wyjąłem więc zamontowaną zaślepkę i dorobiłem inną którą zamontowałem tuż za zaworem EGR na wejściu do bloku silnika.patrz zdjęcie:

zaślepka jest tak zrobiona żeby do jej montażu nie trzeba było rozbierać całego osprzętu.wystarczy tylko poluzować dwie nakrętki na klucz 12 które mocują zawór do podstawy i wsunąć podkładkę-zaślepkę.

zaślepka jest zrobiona ze zwykłej blachy stalowej 0,8mm i są w niej nawiercone trzy otwory wiertłem 6mm.

z zamontowaną zaślepką samochód jeździ drugi tydzień i przez ten czas ani razu silnik nawet na moment nie szarpnął.kontrolka silnika też się nie pojawiła.

można też kupić zaślepkę na allegro:

http://allegro.pl/50-zaslepka-egr-kia-ceed-hyundai-i30-2-0-crdi-i4918034205.html

zaślepka ta owszem zlikwiduje czkawkę silnika ale spowoduje zaświecenie check engine i samochód stanie się bardzo mulasty.można spróbować nawiercić w niej otwory i dopiero zamontować.moja zaślepka kupiona na innej aukcji była zbyt gruba (około 2 mm grubości) dlatego swoją zrobiłe sam  ;-) .

myślę że opisałem wszystko w miarę jasno i to by było tyle w temacie  :mrgreen:

pozdrawiam!
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: szok83 w 21 Maj 2015, 18:52:22
Witam,
po długich poszukiwaniach przyczyny szarpani w końcu poprawa. Zaślepiłem egr blaszka (bez dziur) jak andrzej351,  komputer tez został przeprogramowany. Auto od 3 dni jeździ bez zarzutów.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: fireman w 22 Maj 2015, 10:50:40
Cytat: "szok83"
Witam,
po długich poszukiwaniach przyczyny szarpani w końcu poprawa. Zaślepiłem egr blaszka (bez dziur) jak andrzej351,  komputer tez został przeprogramowany. Auto od 3 dni jeździ bez zarzutów.


Mógłbyś sprecyzować na czym polegało dokładnie przeprogramowanie komputera ?

dzięki
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 22 Maj 2015, 17:10:50
również z chęcią się dowiem na czym polegało to "przeprogramowanie"...
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: kerad w 25 Maj 2015, 08:02:16
Najprawdopodobniej standardowa procedura przy zaślepianiu, czy usuwaniu całkowitym zaworu EGR, należy go programowo usunąć, każdy tuner, który zajmuję sie chip tuningiem zrobi to bez problemu. Mówię z własnego doświadczenia tylko że w grupie VAG gdzie przy robieniu "programu" tuner od razu sugeruje wycięcie EGR.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 25 Maj 2015, 20:32:45
teraz wszystko się wyjaśniło...
na temat EGR również rozmawiałem z tunerem,owszem jest możliwe programowe usunięcie zaworu i problemu nie będzie jeśli auto nie posiada filtra DPF.
schody zaczynają się wtedy gdy samochód ma DPF.powiedziano mi że po eliminacji EGRu w niedługim czasie DPF szlag trafia i wtedy zaczynają się problemy.dlatego tunerzy proponują od razu kompleksowo eliminację EGR i usunięcie DPF.na taką usługę jest gwarancja a cena też jest w miarę przystępna.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: bobek310 w 25 Maj 2015, 22:36:01
... z innej mańki: wymieniłem filtr paliwa - auto zdecydowanie ożyło.

andrzej351 - jaki masz przebieg?
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: fireman w 26 Maj 2015, 11:15:18
Za wypalanie DPF odpowiedzialny jest prawidłowo działający układ wtryskowy oraz pokonywane odcinki.

Egr obniża temperaturę spalin, czyli jego zaślepienia będzie sprawiało, że DPF będzie się częściej wypalał.

Ja całkowicie nie zaślepiłem EGR'a musiałem przewiercić dziurki (pokazywał się check).

Dalej jesteście zdania, że w takim przypadku trzeba usuwać DPF'a ?
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: andrzej351 w 26 Maj 2015, 19:21:02
kolego fireman mam wrażenie że nie przeczytałeś wcześniejszej strony,opisałem tam dokładnie wszystko co zrobiłem przy tusku. teraz ty napisałeś podobnie...

według mnie w takiej sytuacji DPFu nie trzeba usuwać bo zawór EGR nadal funkcjonuje.

odkąd mam tucsona DPF jeszcze się nie wypalał,samochód ma obecnie przebieg 160 tyś. km a kupiliśmy go gdy miał przejechane 156 tyś. km.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: fireman w 26 Maj 2015, 22:02:47
czytałem, czytałem

EGR nadal pracuje tylko w innych zakresach.

Jak na razie przejechałem około 200km i jest wszystko ok.
Wcześniej przerabiałem czyszczenie EGR'a które na chwile pomogło.

Zawsze jak będzie później coś nie tak z DPF'em można go wyciąć i wgrać program.

Dziś sprawdzałem koszt nowego EGR'a z Korei - około 100 USD plus przesyłka.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: Stachhu w 06 Kwiecień 2016, 08:57:30
Cytat: "andrzej351"
kolego fireman

odkąd mam tucsona DPF jeszcze się nie wypalał,samochód ma obecnie przebieg 160 tyś. km a kupiliśmy go gdy miał przejechane 156 tyś. km.


DPF Ci się sam jeszcze nie wypalał? Jak to sprawdziłeś? DPF sam się wypala po max 600km. Komputer podnosi dawkę paliwa i wzrasta temperatura spalin w układzie wydechowym. Jeżeli po 4 tys km nie wypalił ci się DPF, to albo jechał na lawecie, albo masz problem.
Tytuł: [Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania
Wiadomość wysłana przez: bluekris w 17 Sierpień 2016, 22:50:37
Koledzy miałem podobny problem z autem , brak błędów ale przyczyną u mnie był czujnik położenia wału do wymiany .