HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: nokia520 w 30 Lipiec 2014, 12:19:41
-
Witam
Posiadam Getz – 2003 – silnik 1.3 benzyna + LPG
Auto posiadam od 1 miesiąca.
Pojawiły się dwa problemy.
Pierwszy – po całej nocy, auto odpala bez problemu na benzynie, silnik pracuje równo przez około 3 – 5 s , potem zaczyna się dławić, spadają obroty, trwa to około 3 – 5 s ( dodawanie gazu nie pomaga ), później wszystko wraca do normy. Wszystko dzieje się cały czas na benzynie. Później załącza się LPG i nie ma żadnych problemów. Sytuacja ta zawsze powtarza się po bardzo długim postoju. Jeżeli auto stoi 1 – 8 h, problem ten nie występuje.
Drugi problem to dziwny dźwięk silnika. Niestety nigdy wcześniej nie miałem z nim
do czynienia wiec nie wiem czy to normlany objaw pracy. Dźwięk występuje praktycznie od razu po odpaleniu. Dźwięk przypomina BZYCZENIE – jest to bardzo irytujące i męczące podczas długiej jazdy. Byłem dziś u mechanika, jego diagnoza to zbyt mocno naciągnięty pasek rozrządu. Wymieniał go poprzedni właściciel ( około pół roku temu ).
Wrzucam dwa filmiki na youtube.pl
Link:
Jeden to nagranie pracy silnika zaraz po odpaleniu ( bzyczenia nie słychać tak bardzo ).
Drugi filmik nagrany podczas jazdy, wyraźnie słychać bzyczenie silnika.
Dziękuję za pomoc !
-
Witamy się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=57596#57596
Drugi film "prywatny"
Na pierwszym słychać "cykanie" wtryskiwaczy.
-
Witam
Rozumiem że w filmiku numer 1 nie ma niczego nadzwyczajnego ?
Filmik numer 2 nie jest prywatny - nagrałem go podczas jazdy aby było słychać dźwięk silnika ;) Tylko tyle.
Pozdrawiam
-
Film nr 2 nie jest udostępniony. Musisz zmienić jego status i go udostępnić.
-
Aaaa przepraszam - mój błąd !!!
Wszystko poprawione :)
-
Pierwsze jak wyżej cykanie wtryskiwaczy też tak mam głośno.
Drugie u mnie jest przy przyśpieszaniu taj jakby turbina chodziła. A to może jakieś łożysko alternator, pasek itp Pewnie nie łatwo znaleźć przyczynę ale jak nie ma tego efekty przy przygazówkach na postoju to wtedy odpada alternator i paski. Może skrzynia ma mało oleju?
-
Na skrzyni zero wycieków. Hałas, bzyczenie jest na postoju oraz podczas jazdy ;/
Mechanik umówiony dopiero na przyszły piątek - ma sprawdzić paski - tak jak pisałem ;)
Czy macie jakieś rady związane z porannym startem i duszeniem silnika - moim pomysłem jest wymiana filtra paliwa oraz czyszczenie przepustnicy ;)
-
(http://images66.fotosik.pl/46/7290aac4bcc5db45m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7290aac4bcc5db45)
Żeby dostać się do zaworu trzeba demontować plastikowe podszybie (tam gdzie są zamontowane wycieraczki) http://hyundai.epcdata.ru/getz/25406/trim/vetrovoe_steklo-8686111/nakladka_paneli_kapota-86150B/
Zawór jednokierunkowy PCV (odpowietrzenie skrzyni korbowej) numer na rysunku (26740) http://koreacat.ru/hyundai/parts/EUR1C0PA/107096/2022412/?year=2003®ion=EUR&0201=null&0202=null&0203=null&0204=null&0205=null&02DT=null# zdemontować (wraz z gumowymi rurkami) i sprawdzić drożność.