HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: matik1673 w 09 Listopad 2009, 17:49:21

Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 09 Listopad 2009, 17:49:21
Witam wszystkich! Posiadam lantre 1.5 8v z 93 roku. Problem z moją landrynką polega na tym że pali pomiędzy 12 a 14 litrów na 100km, a dodatkowo ma dziwne przydławienie przy dodaniu gazu na wolnych obrotach silnika. Przy próbie diagnozy komputera wyskoczył kod 9999. Potem wymieniłem komdesatory w ecu i nadal nic! Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: radeek23 w 09 Listopad 2009, 21:54:40
Ale to benzyny ci tyle pali?????Moja lantra(2.0 16v) łyka mi 9 litrów gazu w trasie, w cyklu mieszanym ok 11.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 09 Listopad 2009, 22:39:32
Tak, benzyny. Nie mam założonego gazu.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 09 Listopad 2009, 23:23:43
Kolega ma ciezka noge...
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: jasiuekonom w 09 Listopad 2009, 23:24:52
Nie martw się, ja mam ten sam problem w s-coupe, mimo, że ostatnio delikatnie jeżdżę to i tak nie zeszło z 12/100 ;(
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: radeek23 w 10 Listopad 2009, 00:28:32
Kurcze panowie to wyrazy współczucia składam-12l benzyny?To wy chyba w rajdzie barbórki jedziecie,heheh. Mi benzynki to tak do 9 litrów łykała lantra dopóki nie przerobiłem na lpg
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: mklukasz w 10 Listopad 2009, 09:44:11
Do sprawdzenia.. sonda lambda i czujnik temperatury płynu z chłodnicy.. to na dobry początek.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 10 Listopad 2009, 09:49:43
Cytat: "mklukasz"
Do sprawdzenia.. sonda lambda i czujnik temperatury płynu z chłodnicy.. to na dobry początek.

I dodałbym wymianę filtra powietrza.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: wtom w 10 Listopad 2009, 16:56:04
kiedyś w moim fordzie sierra przyczyną był padnięty czujnik VSS w skrzyni (czujnik prędkości pojazdu)paliła wtedy 20l/100km, sprawdź u siebie na wszelki (o ile w hultaju takowy występuje)
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 10 Listopad 2009, 19:18:32
Filtr powietrza jest prawie nowy. Czy ktoś mógłby powiedzieć jak sprawdzić sondę i czujnik temperatury cieczy? Temperatura na wskaźniku podskakuje troszkę powyżej pierwszej białej kreski. I ani ciut więcej. Czy to normalne?
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: spicia w 10 Listopad 2009, 19:20:13
zaczoł bym od lambdy bo ona się zwyczajnie zużywa i ma duży wpływ na ilość spalanego paliwa
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: spicia w 10 Listopad 2009, 19:22:48
Cytat: "matik1673"
Temperatura na wskaźniku podskakuje troszkę powyżej pierwszej białej kreski. I ani ciut więcej. Czy to normalne?

jak masz silnik niedogrzany do ci na ssaniu cały czas śmiga .
spadają ci obroty po nagrzaniu silnika?
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 10 Listopad 2009, 20:11:16
Tak. Na zimnym jest 1100 a na rozgrzanym 900. a dlaczego ecu wymigał kod 9999?
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: spicia w 10 Listopad 2009, 20:20:21
9 to nie błąd tylko oznaka że wszystko jest w porządku kod sie zapętla i wychodzi tak jak u ciebie
a obroty książkowo 800+- 100 przy wyłączonej klimie a wiedz u ciebie górna granica
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 10 Listopad 2009, 20:26:14
Fajnie. Tylko jak teraz sprawdzić co poszło?
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: spicia w 10 Listopad 2009, 21:02:04
zmierz sobie napięcie na sądzie to bedziesz mógł wykluczyć jedną ewentualna przyczyne
Można voltomierzem na benzynie to wartość0,2 -0,98v Wartości te to silnik nagrzany obroty około 900 -- 2000 . Jeśli sonda nie zmienia wartości , lub zmienia w małym zakresie to do wymiany
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 10 Listopad 2009, 21:43:23
Dzięki kolego. Jutro sprawdzę.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 10 Listopad 2009, 22:24:28
Sonda raczej odpada gdyz ona sluzy do KOREKTY spalania a nie jest jej glownym regulatorem. Dodatkowo sonda moze nie zmieniac wartosci przez kilka minut od odpalenia bo do pomiarow musi sie nagrzac. Z twojego opisu wyglada na 99% ze masz zaciety lub brak termostatu. Auto chodzi na duzym obiegu wody i jest wiecznie niedogrzane. Czujniki temperatury "widzac" niedogrzane auto zwiekszaja dawke paliwa czyli zalaczaja cos co w gaznikach nazywano ssaniem poprostu zwiekszaja dawke paliwa by szybciej ugrzac silnik i by jego praca byla prawidlowa. Temperature na wskazniku musisz miec w okolicach polowy wskaznika. Jak masz ciagle na 1 kresce masz za zimny silnik. VSS (Vechicle Speed Sensor) raczej odpada bo jest to czujnik predkosci.
Termostat mozesz sobie sprawdzic w prosty sposob. Odpal auto rano i niech chodzi a ty sprawdzaj czy w miare nagrzewania oba przewody w chlodnicy maja podobna temperature czy sie podobnie nagrzewaja. Jezeli robia sie oba cieple i chlodnica tez to masz otwarty duzy obieg wody wiec auto sie nie dogrzewa. Na pocieszenie powiem ze termostat jest tani i wymiana bezproblemowa a dodatkowo zimne okresy to dla nich ulubiona pora na awarie.
Pozdrawiam
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: wtom w 11 Listopad 2009, 12:08:52
Cytat: "Carexpert"
Sonda raczej odpada gdyz ona sluzy do KOREKTY spalania a nie jest jej glownym regulatorem. Dodatkowo sonda moze nie zmieniac wartosci przez kilka minut od odpalenia bo do pomiarow musi sie nagrzac.

sonda jest podgrzewana i zaczyna działać po 30s od odpalenia, wbrew pozorom może istotnie wpływać na dawkę paliwa
Cytat: "Carexpert"
VSS (Vechicle Speed Sensor) raczej odpada bo jest to czujnik predkosci.

wskazania czujnika mają bezpośredni wpływ na dawkę paliwa, odepnij a zobaczysz
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 11 Listopad 2009, 16:18:43
I chyba mam problem a raczej 2. sonda przy odłączonym ecu ma napięcie pomiędzy 0.01 a 0.02v . termostat też walnięty.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: wtom w 11 Listopad 2009, 16:30:46
sondę sprawdza się zapiętą w układ! odpięta nie działa i będzie miała 0V :-P
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 11 Listopad 2009, 17:01:31
przy podłączonym ecu ma jeszcze mniej...
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 11 Listopad 2009, 17:08:18
Ale wpiąłeś się kolego igłami w przewody na uruchomionym silniku czy jak ? Wpinasz się igłami wprzewody, lub zdejmujesz kawałek izolacji zeby się krokodylkami z miernika podpiąć. W ukąłd sondu wpinasz sięrównolegle gdy jest podłaczona złączka i uruchamiasz silnik.
Do testowania sondy najlepszy byłby miernik analogowy.
Przegazowując silnik na przepustnicy miernik powinien wskazywać napięcie od ok. 0.1V do ok.0.98V zależnie od dawki powietrza na przepustnicy.
Analogowy miernik pozwala lepiej sprawdzić działąnie sondy gdyż wychylenie wskazówki jest wprost proporcjonalne do wartości napięcia na sondzie. Miernik cyfrowy też nie najgorszy, ale ma dużą bezwładność.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: matik1673 w 11 Listopad 2009, 17:27:30
wbiłem w przewód sondy igłe o podpiąłem jeden przewód miernika, natomiast drugi do klemy minusowej. po odpaleniu i zagrzaniu włączyłem miernik na badanie napięcia stałego na zakres 2v. pokazywało 0.01 . przełączyłem na zakres 200mV i dokładnie 12mV do 19mV. sonda 1 przewodowa.
Tytuł: Mega spalanie!
Wiadomość wysłana przez: wtom w 11 Listopad 2009, 17:59:29
sondy 1 przewodowe są do bani, brakuje często z czasem styku masy, ponieważ wszystko koroduje. zapnij się miernikiem na gwint/obudowę sondy a nie na (-)aku. jak dalej nie pokaże to dołącz dodatkowy przewód masowy od (-) do gwintu sondy i zmierz ponownie, jak nie drgnie to sonda do bani.