HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: piter1777 w 24 Lipiec 2014, 12:21:03
-
Czy stosowaliście żarówki H4 60/55W COOL BLUE albo Żarówka LED H4 w lampach przednich
[ Dodano: 2014-07-25, 10:47 ]
a jakie koledzy mają doświadczenie z xenonami
-
Przedwczoraj na próbę założyłem taką (H7) jedną,aby mieć punkt odniesienia. Już na ścianie widać że do dupy. Starą zwykłą żarówkę widać światło nawet w dzień na ścianie,te niebieskie są lipne. Może powodem są lampy soczewkowe,nie wiem.
-
a ja jednak wsadziłem te Philips BlueVision Ultra H4 w nocy jeszcze nie testowane ale w dzień jest inaczej jak nowe lampy i w kąplecie są postojowe fajne białe światło tamte były żółte
-
piter1777, mozesz dać fotkę lampy z tymi światłami? Swiatlo jest niebieskie czy białe? Postojowki są w komplecie, a jak świecą? Myslalem o Philips colorvision, niebieskie
[ Dodano: 2014-07-26, 15:22 ]
Gdzie kupowałeś? Jaka dokładnie temperatura barwowa? Bo widzialem, ze są 3200K, 4000K i nawet 5000K
-
wieczorem zrobię zdięcie
[ Dodano: 2014-07-27, 21:50 ]
zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest białe na oryginalnej było żółte
-
Dzięki za fotke, widac róznicę gołym okiem. Duże klosze lampy też robią swoje.
Czy komplet, który zakupiłeś to dokładnie ten:
http://www.motointegrator.pl/produkty/283898-zestaw-2xh4-2xw5w-philips-blue-vision-ultra#mi (http://www.motointegrator.pl/produkty/283898-zestaw-2xh4-2xw5w-philips-blue-vision-ultra#mi)
-
tak ten
-
a ja jednak wsadziłem te Philips BlueVision Ultra H4 w nocy jeszcze nie testowane ale w dzień jest inaczej jak nowe lampy i w
kOMplecie - popraw orta ;)
Inna rzecz - zobacz sobie teraz jak świecą, zrób zdjęcie i za jakiś czas (nie wiem jak często jeździsz na światłach mijania) zrób ponownie zdjęcie w tych samych okolicznościach i ustawieniach aparatu. Ja u siebie miałem wrażenie, że philipsy na początku świecą bielutko, ale po dość krótkim czasie ich światło żółknie. Przesiadłem się na osramy i może ich początkowe światło nie jest aż tak białe, ale nie żółkną tak szybko jak philipsy i mam wrażenie, że ich żywotność jest znacznie dłuższa niż philpsów. A i jeszcze najważniejsze - co nawet moja żona potwierdza - "te nowe żarówki (osramy) w nocnym deszczu lepiej widać na drodze".
[ Dodano: 2014-07-28, 21:46 ]
Postojowki są w komplecie, a jak świecą?
W5W blue vision są całe niebieskie jak są wyłączone. Jak włączasz światłą pozycyjne, to świecą światłem białym. Wygląda to zdecydowanie lepiej niż światło z tradycyjnych, zwykłych W5W.
-
piter1777, miałeś może okazję sprawdzić jak się sprawuja wieczorem, na mokrym asfalcie? Podobno narzekają ludziska na widoczność...
stalowiak, wersja ultra "podobno" jest wersja poprawiona, temperatura to 4000K, zamiast 3200 poprzednio. Efekt białego światła jest tez podobno trochę dłuższy... jakbym mi 12 m-cy wytrzymały to byłbym zadowolony. w końcu to H4, a nie H7...
Odstająć od tematu, to w sumie dziwne, że w miarę swieże auto, a w tucsonach ładowali H4...
Podwójne H7, albo w połączeniu z H1 może i drożej, ale efekt trochę lepszy...
-
waszek_rmc, mi philipsy H4 wytrzymywały dłużej niż H7. Roku ani na jednych, ani na drugich nie udało się mi przejeździć... Osramy jak pisałem są, przynajmniej u mnie, żywotniejsze i jakoś lepiej świecą na mokrym w nocy.
-
Powiedzcie mi jak wymienic zarowki przednie i tylne, jak zdemontowac klosz aby byl dostep do zarowek, bardzo prosze o pomoc
-
stalowiak, podpowiedz mi tylko proszę jaki masz model tych żaróweczek.
-
waszek_rmc, na 99,9% te: http://www.motointegrator.pl/produkty/1215459-zarowki-h4-osram-night-breaker-unlimited-110-2-sztuki podaję dla przykładu. Jak poszukasz znajdziesz w lepszej cenie moim zdaniem...
-
To super, dzięki. Zalezy mi na białym świetle, ale skoro mówisz, że świecą biało :)
-
waszek_rmc i coś robiłeś z żarówkami? Jakie spostrzeżenia?
-
Jeszcze nie, na razie mam w planach...
Zakupię chyba OSRAMy H4 i postojówki philipsa. Zalezy mi na białym świetle, ale też aby było coś widać... a philipsy z opini na mokrym asfalcie kiepsko wieczorami... a zbliża się jesień :)
-
A ja do kompletu wstawiłem do jazdy dziennej ładnie dają
-
Udało się dostać philipsy bluevision za pół ceny (znajomy omyłkowo H4 kupił zamiast h7).
Założone... zdjęć nie mam, ale szału ni ma :) Jest białe ale z odległości na wprost. Zaraz przy lampach też żółte. Ale sprawdzimy po nocach.
[ Dodano: 2014-09-22, 18:08 ]
Po zmroku, w nocy. Efekt super. Wiec jednak polecam. Następne zakupie osramy, teraz te za 30 zl to nie był majątek.
-
Dzis przepalila mi sie zarowka od swiatla mijania lewa lampa i mam pytanie jakie tam podchodza modelowo? Czy to normalne ze na mijania ta zarowka nie swieci a na dlugich swieci? - wiem glupie pytanie ale nie wiem. I jeszcze jedno pytanie jak sie dostac do tej zaroweczki. Bede wdzieczny za pomoc z waszej strony.
-
Ja poprostu ściągałem lamy - tak jest najłatwiej - a zdjęcie lamp jest dziecinnie proste. ale gdyby na drodze mnie trafiło... to bym kombinował. Chociaż w zestawie kluczy mam taki co podpasuje by wykręcić lampę :)
H4 mają 2 żarniki - długie i krótkie. Tak się chyba dzieje, że żarnik od zwykłych się przepala bo częściej jest uzywany
-
czyli trzeba zdjac caly klosz ????? jak sie je zdejmuje-bardzo prosze o pomoc???? zauwazylem ze jest takie kółko z napisem lock wykreciłem go i pojawily sie przewody od swiatla
-
Inaczej, ja nie próbowałem inaczej niż zdejmując lampy. Tam są tylko 2 wkręty i klosz jest na wcisk. Naprawdę prosta robota i do wszystkiego doskonały dostęp - oczywiście trzeba tylko 2 wtyczki odpiąc - zasilanie od silniczków i samych żarówek.
-
to pewnie te wtyczki są umiejscowione w tym plastikowym kółku co pisałem tak?
-
W tym "kółku" jest żarówka. Wtyczki są w obudowie klosza. Ściągnij sobie instrukcje do Tuska z działu download, tam z fotkami będziesz miał jak się do tego zabrać.
-
ok. powiedz mi jak w tyk odkręciłęm to "kółko plastikowe czarne to pojawiła się biała kostka z podpiętymi kabelkami i powiedz mi jak ją odpiąć z dołu jest na drucik i puściło ale trzyma górę. proszę o szybką odpowiedź:) z góry dzięki.
-
Czy da się wymienić żarówki w lampach przednich bez rozkręcania klosza lampy???
odręciłem czarne kółko w którym jest wtyczka i przewody ale nie mogę jej jakoś zdjąć aby się dostać i wymienić zarówkę. Czy ktoś coś pomoże, z góry dzięki
-
Czemu boisz się te lampy zdjąć :)
Ten drucik przytrzymuje żarówkę. Maksymalnie go odegnij, tak jakbyś otwierał. Jak coś haczy to może kabelki
-
Chce uniknąć rozkrecania klosza-jesli jest mozliwosc zrobienia tego w inny sposób.
A ten drucik z dolu odpiolem tylko z gotu jest podlozony pod śrubę i nie wiem wlasnie co zrobic.
-
Powinien lekko chodzić. Jak nie to poluzuje trochę śrubę.
Nie wiem czemu się tak tego bronisz... Tylko 2 śruby i po kłopocie. Producent przewidział wymianę żarówek zdejmując lampy, więc to nie może być trudne.
-
Tylko ze ta kostka biala nie chce sie odpiac i tu jest problem.
-
W lampie nic nie musisz odpinać. Drucik odginasz, wyjmujesz żarówkę razem z gniazdem i kablami.
Zanim cos urwiesz... Odkręć 2 wkręty, pociągnij za lampę i jak ją będziesz miał w ręce to wszystko będzie łatwiejsze.
-
To normalna wtyczka i zsuwa się z żarówki bez problemu, aż się dziwię że masz problem.
Chociaż znam gościa co potrafił włożyć żarówkę do środka lampy.
-
Skoro producent w instrukcji pisze o zdejmowaniu lampy, to po co to kombinowanie? Ja robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to maks 10 min. Wymieniałem h4 i w5w w obu lampach...
[ Dodano: 2014-10-05, 21:29 ]
Czy da się wymienić żarówki w lampach przednich bez rozkręcania klosza lampy???
To pytanie mnie trochę nurtuje... Wykręcenie lampy a rozkręcenie lampy to 2 rożne rzeczy..
-
To normalna wtyczka i zsuwa się z żarówki bez problemu, aż się dziwię że masz problem.
Chociaż znam gościa co potrafił włożyć żarówkę do środka lampy.
Czyli ta wtyczkę biała to trzeba siła pociągnąć tak?
-
Nie miałem jeszcze potrzeby wymieniać żarówki od kupna samochodu, ale czytając Waszą wymianę zdań załamałem się. Odkręcać lampę do wymiany żarówki ? Musiałem to sprawdzić. Sprawa przedstawia się następująco:
1 trzeba odkręcić plastikowa nakrętkę
2 ściągnąć białą kostkę z wsuwek od żarówki - w stronę tyłu samochodu (niewielka siła - trzyma się na trzech wsuwkach)
3 sprężynę z drutu (odstający łuk) nacisnąć w stronę przodu samochodu, a następnie odciągnąć do góry
4 żarówka jest już wolna - można ja wyciągnąć
Bardzo łatwa praca.
-
Wszystko jest trudne dopóki nie staje się proste - ktoś mądry kiedyś tak powiedział.
Jako uzupełnienie mogę powiedzieć,że ciekawa dopiero jest regulacja ustawienia świateł.Regulacja w poziomie- "pikuś" - dostępna śruba regulacyjna bez większego problemu, natomiast regulacja w pionie wymaga za każdym razem wyjmowania lampy. Śruba regulacyjna jest tak umiejscowiona,że normalnie nie ma do niej dostępu.
Musiałem wymienić lampę przednią po jej przypadkowym uszkodzeniu i samemu regulować. Ciekawe i żmudne zajęcie.......
-
Czy możecie polecić jakies białe podświetlenie tablicy, chodzi o c5w. Czy są problemy z can busem w przypadku ledowego podświetlenia w tucsonie? Pada mi jedna żarówka myślałem o czym ładniejszy.
Jesli chodzi o philipsy to są super, polecam. Aczkolwiek teraz są juz whitevision, z barwą 4300 K
-
Witam -
jak sądzicie panowie, czy wytrzymają mi standardowe bezpieczniki, kiedy zamiast H4 60/55 założę H4 100/90.
-
Dodam jeszcze że przewody do lamp mają przekrój 0,85 mm², a bezpiecznik na jedną żarówkę to 15A.
-
teraz są juz whitevision, z barwą 4300 K
fajnie świecą w i20. Najbielej ze wszystkich jakie miałem. Zobaczymy jak z trwałością. Używam co prawda świateł do jazdy dziennej, więc test trwałości nie do końca może być miarodajny, ale zobaczymy.
jak sądzicie panowie, czy wytrzymają mi standardowe bezpieczniki, kiedy zamiast H4 60/55 założę H4 100/90.
bezpieczniki wytrzymają, ale: może nie wytrzymać Twój dowód rejestracyjny przy spotkaniu z policją, którą oślepisz tymi żarówkami, a przede wszystkim mogą nie wytrzymać odbłyśniki w Twoich lampach i jeśli też masz plastikowe "szkło", to szybciej zmatowieje, i od zewnątrz, i od wewnątrz. Kostki też lubią się nadtopić przy takim zestawie. Opisuję to z własnego doświadczenia (policji tylko nie przerabiałem - nie zdążyłem). Dobrze, że do dajEwo lampy były i są łatwo i tanio- dostępne. :)
[ Dodano: 2014-12-02, 09:23 ]
Czy możecie polecić jakies białe podświetlenie tablicy, chodzi o c5w.
szukaj żarówek z diodą cree. Jak jest z canbusem w tucsonie nie wiem, ale dla bezpieczeństwa żeby się nie żarzyły żarówki po wyłączeniu weź z can. Nie zaszkodzi, a możesz uniknąć dublowania zakupów.
-
ZESTAW XENON HID albo podobne zakładał ktoś
-
Jakbym latał tylko po lesie, nie po drogach publicznych to bym założył :)
szukaj żarówek z diodą cree.
- kupiłem epistar i jestem zadowolony z efektu :)
Idąc dalej, wnętrze.
Nad tylna kanapą i w bagażniku są chyba też c5W - czyli 3 sztuki, a nad lusterkiem z przodu? Co to za żarówki? Podświetlenie podłogi?
-
- kupiłem epistar i jestem zadowolony z efektu :)
możesz wkleić linkę do żarówki, albo coś, zeby wiedzieć jaka to żarówka?
-
Kupiłem z tej aukcji:
http://allegro.pl/c5w-36mm-3w-rurka-can-bus-tablica-hyundai-tucson-i4840370768.html (http://allegro.pl/c5w-36mm-3w-rurka-can-bus-tablica-hyundai-tucson-i4840370768.html)
(http://images69.fotosik.pl/433/86c6afe208b1d1b8m.png) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86c6afe208b1d1b8.html)
[ Dodano: 2014-12-07, 07:45 ]
A co z pozostałymi żarówkami? Jakie powinny być we wnętrzu?
-
A co z pozostałymi żarówkami? Jakie powinny być we wnętrzu?
zależy jakie masz w swoim aucie. Ja dla przykładu założyłem wszędzie cabusy z diodą cree i jest o wiele jaśniej. D bagażnika dałem dwa panele świetlne, nie pamiętam teraz ile jest diod, ale też też mam widno w bagażniku, nawet w największą ciemność.
Dzięki za linkę do Twoich żarówek.
-
A ile zapłaciłeś za swoje z diodą cree?
-
żarówka c5w cree kosztuje około 20zł. Robiłem różne zakupy u sprzedawcy i dwie żarówki dostałem prawie że gratis.
-
dokładnie, cena odgrywa ważną rolę :) Bo za 3,20 też można kupić diody c5w z canbusem, tyle że jest tam z 8 diod na jednej żarówce :)
-
waszek_rmc, a po tym, co ja zaobserwowałem i miałem porównanie z panelem led, to chyba teraz bym odżałował te dwie dyszki i zakupił cree'da. Tylko, że to moje subiektywne zdanie.
-
Nikt z forum nie zakładał jeszcze ksenonów?
-
Wracając do tematu co zamiast h4 jakeś propozycje
-
Z H4 ja bym nie kombinował, alternatywą jest xenon ale tu więcej można stracić niż zyskać - strata oscyluje pomiędzy wypaleniem kloszy a utratą dowodu rejestracyjnego z mandatem w gratisie albo co gorsze oba tematy w pakiecie.
H4 w wersji LED z tego co wiem stosuje się tylko w halogenach- szperaczach
-
Wracając do tematu żarówki LED czytałem na forum jeep,, i bardzo je polecają a ktoś to testował ,,,
http://allegro.pl/zarowka-zestaw-led-h4-8000lm-philips-luxeon-zes-fv-i6577009502.html
-
Pozostaje jeszcze w takim wypadku kwestia homologacji.
Bodajże od lipca zeszłego roku weszły nowe regulacje odnośnie przeglądów pojazdów.
Jeśli dany model samochodu nie ma homologacji na żarówki LED - zapomnij o pieczątce w dowodzie rejestracyjnym, już wcześniej na przeglądach robili problemy z LEDami w postojówkach.
Mam znajomego który w tym siedzi, w styczniu zeszłego roku był na specjalnym szkoleniu w tym temacie, nie pytałem czy w końcu to weszło bo jeszcze nie miałem potrzeby robić przeglądu ale w czerwcu jak będę z Tucsonem to się dowiem czy będę musiał postojówki wymieniać na miejscu :)
-
tak kolego Arni71, weszło i bardzo dobrze ;-) zobacz jakie ludzie szopki odstawiają z tymi żarówkami,
albo lampami dziennymi, już nie chodzi mi o wiejski wygląd tego czegoś ale o bezpieczeństwo!
Świeci to tak że oślepia wszystkich dookoła albo tak że wcale tego nie widać.
Jeżeli chodzi o oświetlenie zewnętrzne to powinno być takie jak przewidział to producent.
Jakiś czas temu pojawiły się żarówki W5W Osrama LEDriving po 70-80zł i nie zmienia to faktu że skoro tyle kosztują
to będą z homologacją, na każdym takim produkcie jest adnotacja że nie wolno tego używać na drogach publicznych.
Co do alternatywnych lamp "made in china" z alledrogo sprawa ma się tak samo - lampy są bez homologacji,
a więc diagnosta czy misiek w czasie kontroli nie dopuści auto do ruchu.
Myślę że nie muszę wspominać o spryskiwaczach lamp czy automatycznej regulacji lampy względem poziomu auta.
I warto powiedzieć o jakości tego gównianego plastiku, matowieje, żółknie i od strony maski to porażka, kto ma ten wie o czym mówię.
https://www.youtube.com/watch?v=SwcdXY8poCs (https://www.youtube.com/watch?v=SwcdXY8poCs)
Nasze reflektory są bardzo dobrze skonstruowane, gdyż mają gładki klosz, wystarczy dobrej jakości żarówka
(sam mam OSRAM CoolBlue v.GOLD) i nie potrzebuję niczego więcej jestem bardzo z nich zadowolony,
kolejny plus że nasze przody są ciut wyżej od standardowych aut a więc znów większa powierzchnia oświetlona.
Chyba że komuś zależy tylko na wyglądzie światła al'a xenon bo i tego ludzie pragną
to proponuje poszukać żarówek H4 z barwą powyżej 5000 kalwinów, mam gdzieś jakieś supermarketowe lampy 5900
i powiem szczerze że każdy da się zrobić w konia że to palnik xenonowy. A tu niespodzianka H4 z homologacją Luksemburga :-P
Ale żaden szanujący się producent nie zrobi takich lamp, bo jednak ich właściwości przy deszczowej pogodzie są słabe.
(http://static.pokazywarka.pl/y/2/i/6a26c6484a82ed7e4a2fbad659d288c2_orig.jpg?1487719628)
Wracając do tego co piszecie że ledy macie z Can-Busami a mogę wiedzieć po co?
Skoro w naszych Hyundai'ach nie ma kontrolek odnośnie spalonej żarówki?
Jeżeli często wam się przepalają to kupcie jakieś lepsze typu, philips, narva czy osram,
może koszt będzie koło 20-30zł za sztukę ale kupicie raz i koniec a nie jak to bywa z chińczykami co dwa tygodnie wymiana.
Szczególnie teraz gdy jest większa wilgoć na zewnątrz.
Prosty przykład Osram daje 5 lata gwarancji na swoje "nie homologowane" ledy! :mrgreen:
Dodatkowo na korzyść jest jakoś świecenia nie ma co porównywać z żaróweczkami za 5-10zł.
Na koniec dodam że nie jestem wrogiem ledów, jeżeli jest to zrobione z głową i nie po taniości!!!
(zenonów jednak nie strawię :-P )
(http://static.pokazywarka.pl/t/f/b/895753988c7c557c9c13d1f7a0a62446_big.jpg?1487720811)
A led'y mam tylko na tablicy, drugi rok już idzie i świecą jak talala... na przodzie mała elektrownia ale używana tylko po za drogami publicznymi :mrgreen:
-
I ta tablica świeci ci 5x za jasno. Też tego nie lubię, podobnie do źle zamontowanych i tandetnych świateł do jazdy dziennej.
-
I ta tablica świeci ci 5x za jasno. Też tego nie lubię, podobnie do źle zamontowanych i tandetnych świateł do jazdy dziennej.
Zgadzam się jednakże jadąc za autem nie widać źródła światła tylko jego poświatę.
A to nie powinno przeszkadzać.
Gorzej jak świecąca żarówka jest widoczna wtedy daje po oczach,
zazwyczaj tak jest gdy żarówka zamontowana jest pod tablicą w zderzaku i świeci do góry.
-
Jeśli chodzi o postojówki LED w naszych Tucson'ach:
Lampy mają specyficzną budowę i postojówki nie są umieszczone standardowo w odbłyśniku lampy tylko w oddzielnych "kanalikach" co powoduje słabsze odprowadzanie ciepła i LEDy się grzeją i zaczynają migotać - przerabiałem ten temat jesienią.
Dobrze że mam znajomego w sklepie i pozwolił mi wymienić na inne, odporniejsze na wysoką temperaturę - do dzisiaj spokój.
No i tyle się naświeciły wypaliły się obie - 3 miesiące - przechodzę na zwykłe bańki - konstrukcja reflektora nie daje zbyt dużej żywotności LEDom