HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: 21mariusz03 w 18 Lipiec 2014, 21:44:14
-
Witam
Hyundai coupe 2005r 2.0
Gdy auto sie toczy(porusza sie) silnik na luzie ma jakies 950/980 obr i ladowanie w okolicach 14V. Gdy sie zatrzymuje obroty spadaja do 690/700 na oko a ladowanie spada do 13.3V. Tak czy siak wszystko dziala ok. W momencie wlaczenia klimy(klimatronik) obroty na luzie przy poruszaniu sie tez sa na poziome 980 i ladowanie w okolicach 14V. Gdy sie jednak zatrzymuje to obroty spadaja do okolo 800 a ladowanie spada do ok 12,3V i w tym momencie klima co jakis czas sie wylacza na 2sekundy. Czy to normalne zachowanie auta ? Obroty przy postoju nie sa za male ze ladowanie przy klimie tak spada i powoduje jej wylaczanie ? Dodam ze poprzedni wlasciciel mial filtr stozkowy wiec moze cos kombinowal z regulacja obrotow ? Trzeba cos wuregulowac czy wyczyscic ? Jak tak to co i jak ?
-
A szczotki na alternatorze ktoś tam oglądał. Może czas a zmianę regulatora.
Regulator jak szwankuje to się dziwne rzeczy dzieją z elektroniką.
-
Sprężarka klimatyzacji załącza się cykliczstkich włączonych odbnie gdy spada ciśnienie - więc to normalne;
Jak kolega proponuje też sprawdziłbym regulator ze szczotkami i stan bieżni...
Przy wszystkich włączonych odbiornikach napięcie nie może spaść poniżej 14V...
Sprawdzałeś napięcie miernikiem czy ze wskazań zegara na konsoli?
-
stanu nie sprawdzalem jeszcze.. miernikiem tez sprawdzalem i wskazuje to samo co zegar na konsoli