HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Valdi4320 w 18 Lipiec 2014, 14:02:23
-
Witam niedawno kupiłem Santa Fe 2005 r 2,0 CRDI Automat 4x4 2005 r wymieniłem pięknie płyny i po wymianie oleju w ASB , dynamicznej , na którą to pojechałem do Gdańska ponieważ w Toruniu tylko statycznie wymieniają i przejechaniu po tym akcie około 1000 km zaczęło auto szarpać ... W momencie kiedy zmieniam położenie dźwigni zmiany biegów ,najbardziej z P na R na D z kolei jest ok i jeździ Normalnie . Czy mogli mi wlać olej nieodpowiedniej klasy i od tego się to zrobiło ?
Wlano mi ravenol ATF MMSP III Hmm właściwy ?
Dodam że rano i jak olej nie jest mocno rozgrzany wszystko odbywa się poprawnie .
-
może nalali za dużo? i to nie jest olej tylko specjalistyczny płyn hydrauliczny.
Po pierwsze i najważniejsze czy sprawdziłeś poziom płynu na ciepłej skrzyni?
I popraw post bo nie można tego zrozumieć... zjadasz całe słowa i przecinki stawiasz nie tam gdzie trzeba i ciężko się domyśleć co autor miał na myśli.
Po co jechałeś specjalnie z Torunia do Gdańska? w Toruniu nikt nie wymienia płynu? Jak będzie coś nie tak z ich winy to będziesz na reklamacje na lawecie jechał?
-
Myślisz że od zbyt wysokiego poziomu oleju mogą być takie objawy ? Szarpie jak stoi przy zmianie pozycji drążka z P na R najbardziej . słychać też jak skrzynia zmienia dość głośno przełożenie na rozgrzanym . Zimny jest ok .
na rozgrzanej skrzyni wskazanie oleju jest między hot a cold na załamaniu miarki .
A opowiadając na pytanie w Toruniu nie ma maszyn do dynamicznej wymiany oleju ot taka wioska .
-
W ASB w Santa Fe znajduje się wewnętrzny filtr,który należy wymieniać co kilka wymian oleju.Nie pamiętam dokładnie interwału wymiany.Niestety trzeba do tego wyjąć skrzynię,bo filtr znajduje się w środku.Z reguły nikt tego nie robi bo to spory kłopot i koszt.Wymieniłeś fluid dynamicznie,czyli jak trzeba,ale mógł on wypłukać jakieś syfy z filtra jeśli był zawalony.Być może to jest przyczyna.
-
Valdi witamy się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=57239#57239
Pewnie przed rejestracją na forum śledziłeś je jako gość, a wtedy czytałeś na pewno tematy o olejach do ASB. Więc dlaczego nie zakupiłeś (może serwis taki zaoferował tylko że to Twoje auto) oleju przetestowanego tylko półsyntetyk (oryginał lub sprawdzony zamiennik to syntetyk) i do tego jego normalna cena trochę spora. Jeśli chodzi o parametry to zbliżone do parametrów oryginału.
-
Dowiedziałem się dziś od mechanika który moje auto miał na warsztacie zanim je nabyłem że .... ten mój Santa Fe miał pękniętą chłodnicę i on mu wcześniej wymieniał olej w skrzyni biegów bo był wymieszany z płynem chłodniczym , ja teraz zrobiłem wymianę bo mi się tamto wydawało jakoś dziwnie zasyfiałe i w mało klarownym kolorze także chyba będzie poważniejszy problem .
Hyundai u mnie to całkowity przypadek zamieniłem się Hmm .
Auto mi się spodobało bo jest spore wygodne 4x4 co na wsi zimą się przydaje ... Sam nie wiem już co robić :( ... A według was co teraz ?
[ Dodano: 2014-07-19, 09:56 ]
Valdi witamy się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=57239#57239
Pewnie przed rejestracją na forum śledziłeś je jako gość, a wtedy czytałeś na pewno tematy o olejach do ASB. Więc dlaczego nie zakupiłeś (może serwis taki zaoferował tylko że to Twoje auto) oleju przetestowanego tylko półsyntetyk (oryginał lub sprawdzony zamiennik to syntetyk) i do tego jego normalna cena trochę spora. Jeśli chodzi o parametry to zbliżone do parametrów oryginału.
Nie śledziłem - hyundaia mam przez przypadek wcześniej A6 jeździłem .
[ Dodano: 2014-07-19, 18:51 ]
Widzę że skupiliście się na ortografii :) Ma ktoś jakiś pomysł ? Czy zwyczajnie oddać auto na warsztat .
-
Olej w skrzyni biegów wymieszany z płynem chłodniczym :shock: A skąd ten płyn mógłby się wziąć w ASB? I skąd pomysł,że to akurat płyn chłodniczy? Mechanik przeprowadził jakiś test chemiczny?Czy mi się wydaje,czy ktoś tu bajki opowiada?
-
Olej w skrzyni biegów wymieszany z płynem chłodniczym :shock: A skąd ten płyn mógłby się wziąć w ASB? I skąd pomysł,że to akurat płyn chłodniczy? Mechanik przeprowadził jakiś test chemiczny?Czy mi się wydaje,czy ktoś tu bajki opowiada?
... Otóż widzisz olej z ASB przepływa przez chłodnicę cieczy która chłodzi silnik , w wyniku uszkodzenia w niej doszło prawdopodobnie do wymieszania się tych substancji , wywalał olej z ASB do zbiorniczka płynu chłodzącego a chłodnica faktycznie jest nowa . Nie mam zresztą podstaw by mu nie wierzyć . Hm ?
Widzę że nie bardzo znasz swoje auto .
-
Valdi,dzięki za wyjaśnienie.Co do znajomości swojego auta,to znam je doskonale. Tak się składa,że mam skrzynię manual. Automatem jeździłem przez krótki czas,więc znam budowę i działanie skrzyni.Nie wiedziałem tylko,że chłodzenie skrzyni i silnika jest zintegrowane.
-
Valdi,dzięki za wyjaśnienie.Co do znajomości swojego auta,to znam je doskonale. Tak się składa,że mam skrzynię manual. Automatem jeździłem przez krótki czas,więc znam budowę i działanie skrzyni.Nie wiedziałem tylko,że chłodzenie skrzyni i silnika jest zintegrowane.
Niestety :( ...
-
... Otóż widzisz olej z ASB przepływa przez chłodnicę cieczy która chłodzi silnik , w wyniku uszkodzenia w niej doszło prawdopodobnie do wymieszania się tych substancji , wywalał olej z ASB do zbiorniczka płynu chłodzącego a chłodnica faktycznie jest nowa . Nie mam zresztą podstaw by mu nie wierzyć . Hm ?
Widzę że nie bardzo znasz swoje auto .
Otóż niestety nie jest. Jak może się olej automatu chłodzić w chłodnicy z płynem? Chyba, że diesel ma inny patent jakimś cudem? Ponadto wymiana dynamiczna "maszyną"? to też jakaś historia niestworzona. Wymiana dynamiczna odbywa się bez bulbulatorów, maszyn i magii przez - właśnie - chłodnicę oleju automatu, która jest przed skrzynią i prowadzą do niej 2 przewody hydrauliczne - i nic więcej! już na pewno nie przewody z płynem chłodniczym z silnika.
-
Martinez, to nie do konca tak. Przewody do chlodnicy plynu ASB przechodza przez dolna czesc chlodnicy plynu chlodzacego, ale czy maja kontakt z plynem chlodzacym to nie wiem. A dynamiczna wymiane plynu ASB to faktycznie mozna wykonac samemu bez zadnych maszyn, wiem bo sam robilem.
(Do Tekli)Przepraszam za ortografie, pisze z tableta bez polskich znakow
-
Chłodnica płyny w ASB jest osobnym elementem i nie przepływa przez nią płyn chłodniczy silnika.
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/20872/engine/sistema_ohlajdeniya-2525611/masloohladitel-25460/
-
Popytałem naszych mechaników na temat skrzyni biegów.Wszyscy twierdzą,że jeżeli nic się nie dzieje,nie powinno się wymieniać oleju w skrzyni.Nowy olej wypłukuje różne syfy i potem robią się takie wynalazki.Dziwna teoria,ale ponoć sprawdzona.Druga sprawa to to,czy na pewno mechanik zastosował taki sam olej ?
-
KOSMOS masz rację- płyn chłodniczy nie przepływa przez chłodnicę ASB. To przewody od ASB przechodzą przez chłodnicę. Doskonale to widać na linku który podałeś. Ponadto ja również zalałem ASB płynem Ravenol ATF MM SPIII przy przebiegu
150 000km i jak do tej pory, po ponad 5000 km nie wystąpiły żadne niepokojące objawy, tym bardziej, że ten właśnie płyn jest polecany do ASB Hyundaia i Mitsubishi.
-
... Otóż widzisz olej z ASB przepływa przez chłodnicę cieczy która chłodzi silnik , w wyniku uszkodzenia w niej doszło prawdopodobnie do wymieszania się tych substancji , wywalał olej z ASB do zbiorniczka płynu chłodzącego a chłodnica faktycznie jest nowa . Nie mam zresztą podstaw by mu nie wierzyć . Hm ?
Widzę że nie bardzo znasz swoje auto .
Otóż niestety nie jest. Jak może się olej automatu chłodzić w chłodnicy z płynem? Chyba, że diesel ma inny patent jakimś cudem? Ponadto wymiana dynamiczna "maszyną"? to też jakaś historia niestworzona. Wymiana dynamiczna odbywa się bez bulbulatorów, maszyn i magii przez - właśnie - chłodnicę oleju automatu, która jest przed skrzynią i prowadzą do niej 2 przewody hydrauliczne - i nic więcej! już na pewno nie przewody z płynem chłodniczym z silnika.
Widzisz ... Mnie uczono że gdy nie ma się wiedzy w temacie to , czasem , nie warto buzi otwierać ? jestem mechanikiem i takie bzdury jakie mi tu panie wypisujesz dają sprytnym i spostrzegawczym tylko powody , by nas użytkowników forów opisywano w rubrykach z kawałami o ,, psudospecjalistach" z forów , którzy wszystko wiedzą i na wszystkim znają a w rezultacie gówno wiedzą i piszą rzeczy które faktycznie śmieszą zorientowanych w temacie .
Dynamiczna wymiana oleju transmisyjnego, z podaniem wcześniej detergentu by syfy wypłukać ,w cywilizowanym warsztacie odbywa się za pomocą przyrządu do tego stworzonego ,który dawkuje środek umożliwiający płukanie ASB i wymianę we właściwych warunkach przy odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju . A to co Ty opisujesz to sposób Józka z podwórka który nie ma sprzętu i robi to jak potrafi może i skutecznie ja wolę tak jak powinno to być zrobione .
Dodatkowo w Santa fe 2005 r 2,0 CRDI Automat jak moi przedmówcy napisali olej chłodzony jest w chłodnicy cieczy ma tam komorę w której wytraca temperaturę . W wyniku być może uszkodzenia komór w chłodnicy ( może korozja może mechanicznie doszło do połączenia owych substancji ) nieważne ... A chłodnicę oleju ma dodatkowo extra . A w temacie skrzynia się uspokoiła więc chyba jakiś syfek zapchał coś i puściło bo na razie jest ok .
-
We właściwych warunkach, przy odpowiednich ciśnieniach... znów szukasz magii albo próbujesz wykazać, że nie mam racji i nie wymienię oleju w skrzyni inaczej niż "specjalistyczną maszyną". Ponadto schematy przytoczone wcześniej IMHO nie wykazują, że "ciecze się mogą połączyć" bo gdybyś zamiast próbować mnie zdyskredytować ruszył głową to wiedziałbyś, że węze ze skrzyni do chłodnicy oleju tej skrzyni przechodzące przez chłodnicę silnika gdyby miały magicznym sposobem pobrać ciecz chłodzącą i się wymieszać to wiedziałbyś co by się wydarzyło w tej sytuacji kiedy w hydraulice skrzyni ciśnienie oleju by na to nie pozwoliło. A wyciek miałbyś taki, że daleko byś nie dojechał (czy to wyciek oleju czy płynu chłodniczego). Więc nie wiem do czego dążysz w powyższym poście.
-
tak czytam i czytam... i nie obraź się Valdi4320, ale dla mnie to jesteś bajkopisarz a nie mechanik...
-
Jestem zwolennikiem wymiany oleju i filtra. Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy wymienic filterek i zalać nowy olej.
Lepiej tak wymienić częściej olej niż wgl.
Widać że sposób pana Józka w moim wykonaniu jest lepszy niż cyt: ,, wymianę we właściwych warunkach przy odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju" mi żaden syfek nic nigdy nie zapchał.
Co do chłodnicy to jest możliwość zmieszania się ATF z płynem silnika właśnie przez rozszczelnienie rurek wewnątrz chłodnicy.
Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.
Co do niewymieniania oleju w ASB to np producent audi wgl. nie ma takiego wariantu w przeglądach serwisowych. tam skrzynia wg producenta jest jednorazowa. Ja w swoim 20letnim aucie mam wymiany ATF co 2 lata i mam już 370tyś nalatane bez remontu. Nic mi nie szarpie, a przy takiej mocy auta to skrzynia bardziej dostaje po tyłku niż w Santa Fe.
-
Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.
Jeżeli faktycznie tak jest to i silnik i skrzynia szybko mogą wyzionąć ducha. Silnik się ugotuje, a skrzynia zatrze, chyba, że ktoś szybko zareaguje.
Jednak wciąż mam wrażenie na podstawie
Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy wymienic filterek i zalać nowy olej.
Że piszemy jednak o różnych skrzyniach.
Co do wymiany oleju to producenci twierdzą faktycznie, że olej jest dożywotni, bo nie doceniają, że w Polsce ludzie złomują auta jak już ciężko coś z nich zrobić, a nie jak mają 10 lat. Bo wielu nadal nie stać na nowe auto.
-
Co do wymiany oleju to producenci twierdzą faktycznie, że olej jest dożywotni, bo nie doceniają, że w Polsce ludzie złomują auta jak już ciężko coś z nich zrobić, a nie jak mają 10 lat. Bo wielu nadal nie stać na nowe auto.
Nie ma co się oszukiwać coraz częściej robiąskrzynie gdzie filterek jest w środku i to w takim miejscu że trzeba targać całą skrzynie. Niektóre auta 4-5 letnie mają przebieg ponad 300-400tyś producent wychodzi z założenia że zwykły Kowalski nie robi więcej jak 30-40tys rocznie i daje gwarancje na 100tys bądz 3 lata.
Jest na forum użytkownik który kupił z komisu moją byłą Sonatę i właśnie jemu poszła chłodnica i płyn wymieszał się z olejem ostatni jego post to był że skrzynia gubi biegi i nie ciągnie.
-
że się wtrącę w innej sprawie...Kolego Martinez...jaką masz instalkę lpg? Mam auto takie jak Twoje i szykuję się do montażu. Sypnij garść wiedzy, może być na priv...THX
-
tak czytam i czytam... i nie obraź się Valdi4320, ale dla mnie to jesteś bajkopisarz a nie mechanik...
Szczerze mówiąc mam to w ... :)
-
A jaki to środek chłodzący jest według ciebie w chłodnicy ASB? :lol:
Następny bajkopisarz - pseudomechanik na forum... A może po prostu tatuś ma Santa Fe a twoi koledzy z klasy w gimnazjum nie potrafili podpowiedzieć rozwiązania? :mrgreen:
-
A jaki to środek chłodzący jest według ciebie w chłodnicy ASB? :lol:
Następny bajkopisarz - pseudomechanik na forum... A może po prostu tatuś ma Santa Fe a twoi koledzy z klasy w gimnazjum nie potrafili podpowiedzieć rozwiązania? :mrgreen:
Mądralo chłodnica asb chłodzona jest powietrzem ale ... 2,0 CRDI ma jeszcze doprowadzony olej do Chłodnicy cieczy :) Jak na rysunku na 1 stronie , ma komorę w chłodnicy w której dodatkowo się schładza :) PSEUDOSPECJALISTO z podwórka :)
Moja 14 letnia córka pewnie ma ostrzejszy dowcip od Ciebie :) ... .
[ Dodano: 2014-08-03, 19:36 ]
A tak w ogóle to zamiast pomocy z waszej strony dorobiłem się tylko wielu złośliwości jeżeli myślisz volcan że jesteś aż taaak zajebisty to cóż :) ... Nie jesteś :) ... Podziękował tym którzy starali się pomóc , żegnam tych którzy nic nie potrafią poza głupim pierdzieleniem , to nie miejsce dla mnie .
Mam to auto bo służy mi do pracy mam lać olej i jeździć , zrobi 160 tys przez dwa lata i się skończy , nie pucuję go 6 dni by wyjechać w niedzielę jak pewnie taki volcan :)
Takie pedalskie odzywki w stylu tatuś coś ma lub czegoś nie ma świadczą o autorze :) widocznie zna to z autopsji , ja nie mam ojca bo zmarł zanim się urodziłem i za jeszcze eden taki text znajdę kolesia i załatwimy sprawę inaczej .
Normalnym powodzenia .
Proszę moderatora o zamknięcie tematu .
A mnie może usunąć z forum nie zaboli :)
Pozdrawiam
-
Ludzie opanujcie się. Ktoś szuka pomocy, ktoś coś wie to odpowiada na ile ma wiedzę lub się spotkał z przypadkiem, a tu już kolejny temat gdzie niektórzy próbują udowodnić innym swoją wyższość jakimiś durnymi tekstami. Albo faktycznie smarkacze tu się rejestrują albo poziom dorosłych ludzi spada do tego stopnia. Może faktycznie czas zamknąć temat.
-
Proponuję spot gdzieś na neutralnym terenie, jak się uda to rozkręcić auto, sprawdzić jak jest naprawdę i ten kto nie miał racji stawia wszystkim po piwie...
Nie róbmy z forum SEJMU.