HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Bociek w 17 Lipiec 2014, 17:28:07
-
Witam,
Koledzy pomóżcie proszę i podzielcie się swoją wiedzą. Borykam się z piskiem kół. Odpalam autko rano do pracy i przez ok 10 km jest cicho i przyjemnie, niestety później przy mniejszych prędkościach do ok.50 km/h jest nasilający pisk, najczęściej jak lekko skręcę w prawo, nacisnę na pedał hamulca i przestaje, puszczam hamulec i ponownie piszczy.
Dzisiaj zauważyłem że pisk zaczyna się nasilać bo pojawia się już również przy większych prędkościach. Pod bramą z przednie lewego koła ulatniał się niebieski lekki dymek. Pomóżcie proszę.
-
Zapieczony zacisk, prowadnica zacisku, częściowo rozklejony klocek - generalnie hamulce do przeglądu.
-
Wydaje mi się, że to może być luźny klocek hamulcowy. Powinieneś zdjąć koło i sprawdzić próbując poruszać klockami lewego koła. Jak swobodnie jedziesz, to klocek delikatnie dotykając tarczy piszczy. Jak hamujesz, to mocno dociskasz klocek i ustaje pisk. Napisz, co ustaliłeś po zdjęciu koła.
-
Wydaje mi się, że to może być luźny klocek hamulcowy. .
Klocki mają luźno chodzić w prowadnicy. Sprężynka odpycha je na ogół od tarczy jak się nie hamuje. Chyba, że prowadnica przytarta, albo tłoczek nie wraca.
Tak czy siak trzeba rozebrać i to lepiej pilnie, bo może zagotować płyn hamulcowy.
-
witam , miałem taki pisk na tylnym prawym kole , klocki się nagrzewają - u mnie mechanik przetaczał tarcze bo nie były gładkie ( tarcza miała na brzegu krawędź od klocków ) , jezeli by to nie pomogło to radził mi wymiana klocków ale na szczęście pomogło przetoczenie :-)
-
Bociek - jak tam sprawy? Czy usunąłeś usterkę? Napisz co było przyczyną?
-
U mnie też były takie piski. Były zapieczone szczęki hamulca ręcznego. Pomogła wymiana traczo-bębnów z tyłu z klockami i szczękami od ręcznego.
-
walczę z problemem nadal, po zdjęciu koła w jarzmie, okazało się ze na prawym jak i lewym kole po jeden sztuce prowadnica w ogóle się nie ruszała, na prawym była tak zapieczona że młotkiem była wybijana, na tyle ile mogłem oczyściłem gniazdo prowadnicy posmarowałem prowadnicę smarem miedzianym, oczyściłem tarcze z nagaru i krawędzi, ale niestety to pomogło tylko na krótki czas, ponieważ sytuacja się powtórzyła, dzisiaj idę z hultajem do mechaniora, zobaczymy jaką diagnozę postawi i ile sobie policzy za naprawę.
-
U mnie też były takie piski. Były zapieczone szczęki hamulca ręcznego. Pomogła wymiana traczo-bębnów z tyłu z klockami i szczękami od ręcznego.
U mnie to samo powodowało drgania całej karoserii powyzej 60 km/h.
-
I stało się :-) przepraszam że tak długo ale przez pewien czas byłem u kilku "mechaników" a później był okres sprawdzenia. Tak więc :) byłem u w wielu warsztatach, w wielu też chcieli robić z hultaja królika doświadczalnego, na szczęście na sam koniec pojechałem do młodego, ale lotnego chłopka który choć pomimo wieku ok. 20-23 lata czuje klimat aut i zamiast krwi ma benzynę :) trzeba było posmarować prowadnice smarem miedzianym zmienić gumki na prowadnicach, następnie, lekko pilnikiem do metalu przytrzeć farbę która była na gniazdach do klocków i też lekko użyć na gniazdach klocków smar miedziany, wcześniej oczywiście sprawdził czy tarcza nie jest krzywa jakimś urządzeniem. Sprawa miała miejsce 1,5 miesiąca temu, Hultaj 2 tyg temu przeszedł obowiązkowy przegląd techniczny, bez zająknięcia, hamulce brzytwa i używane autko codziennie. Całość operacji 150 PLN części i 20 PLN usługa a satysfakcja i lojalność do warsztatu do grobowej deski. :-)
-
Dziś zauważyłem a raczej usłyszałem buczenie podczas jazdy, okazało się że od strony pasażera klocek w jakimś stopniu tarł o tarczę. Drogą dedukcji zauważyłem grzanie się tarczy i jarzma. Dodam że zdarzało się słyszeć dźwięk metalicznego szlifowania(jak toczenie metalu na tokarce). Moje pytanie jest następujące Ile płynu hamulcowego wchodzi do układu? Bo pewnie wymiana będzie konieczna być może z klockami. Zapewne czyszczenie hamulców czyli zacisków też. Może macie inne sugestie. Pozdrawiam
-
Ile płynu hamulcowego wchodzi do układu?
1 Litr płynu hamulcowego DOT 4 powinien wystarczyć.
-
Ok dzięki. A wlać K2 czy może lepiej droższy?
Dodam że po chwili wszystko wróciło do normy, hamulce też dobrze działają ( nie męczyłbym auta na hamulcu). Ale grzebnąć trzeba.
-
http://organika.com.pl/produkt/chemia-motoryzacyjna/plyny-hamulcowe/organika-dot-4-lv/
-
Dzięki.
-
Dziś zauważyłem a raczej usłyszałem buczenie podczas jazdy, okazało się że od strony pasażera klocek w jakimś stopniu tarł o tarczę.
Myślę, że sama wymian płynu niewiele pomoże.
Trzeba rozebrać, wyczyścić i co ważne odpowiednio nasmarować prowadnice.
-
Tak myślałem. Dzięki
[ Dodano: 2016-01-26, 14:35 ]
Zrobione. Prowadnice wyczyszczone i przesmarowane, płyn i klocki wymienione.
[ Dodano: 2016-01-26, 14:47 ]
Ostatnia kwestia jaka jest trwałość koła pasowego kompresora klimy?, bo rok temu zmieniałem a jak jest zimny to coś ćwierka(jak się rozgrzeje to już nie) dźwięk dochodzi z okolic paska wielorowkowego. Dodam że jak wjadę w kałużę to chwilę piszczy.
-
Przepraszam to się więcej nie powtórzy.