HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: jerzy62 w 02 Listopad 2009, 20:44:40
-
?? czy Wam się zapala lampka rezerwy paliwa , bo przy odbiorze od razu zatankowałem ( 47l ON) nie czekając aż się zapali, zresztą <glupek2> za sugestią pracownika salonu i teraz też tankuję patrząc na wskaźnik paliwa nie czekając na zapalenie się lampki i stąd moje pytanie <glupek2>
-
... no comment :]
-
:shock:
Nam jak Nam może i sie zapala... ale nie wiem czy TOBIE sie zapali <co?>
Dam Tobie dobrą radę... spróbuj, a będziesz wiedział czy masz pomarańczową kontrolkę z rezerwą paliwa. :lol:
-
... sprubuj ...
GRZECHu, chyba Ci się "kontrolka" sprawdzania pisowni w Firefoxie zepsuła. :mrgreen:
-
echh... to tak jest jak sie nie ma kontrolki... tylko bagnecik - jak w trampku ]:->
-
tylko bagnecik - jak w trampku
Miły Grzechu !
w trampku raczej nazwałbym ten "bagnecik" miarką , którą nieraz mierzyłem poziom paliwa w baku, ale wcześniej trzeba było przełączyć jak w motorowerze kranik na rezerwę !!!,
a miałem tego trampka kombi ok. 20 lat. wdzięczne autko w którym wszystkie naprawy robiłem sam łącznie z malowaniem i spawaniem .
a o zapalanie kontrolki pytam bo po odbiorze auta z niskim poziomem paliwa nie widziałem "zapalonej rezerwy ", wiem natomiast , że odpowietrzanie diesla jest kłopotliwe i należy utrzymywać odpowiednio wysoki poziom paliwa w baku ( chyba w każdym aucie ) bo właśnie dzisiaj zawoziłem 20 l synowej , która nie mogła zapalić swojej Meganki gasnącej po włączeniu zapłonu i przekręceniu . dzięki za maile i do poczytania :-D
-
jerzy62, oprócz wskaźnika paliwa, kontrolki rezerwy niektóre wersje mają też komputer pokładowy, który podaje ilość kilometrów do przejechania na posiadanym paliwie. Inna sprawa, że po wyjechaniu z salonu, gdzie przebieg wynosi raptem parę kilometrów to ta wartość pewnie byłaby mocno niedokładna.
-
jerzy62, oprócz wskaźnika paliwa, kontrolki rezerwy niektóre wersje mają też komputer pokładowy, który podaje ilość kilometrów do przejechania na posiadanym paliwie. Inna sprawa, że po wyjechaniu z salonu, gdzie przebieg wynosi raptem parę kilometrów to ta wartość pewnie byłaby mocno niedokładna.
Dzięki za odpowiedź, oczywiście, że mam tzw "komp. pokł." , ale jak wspomniałem wlałem 47 l ON i nic mi się nie świeciło - stąd moje może trochę infantylne pytanie .
-
wiem natomiast , że odpowietrzanie diesla jest kłopotliwe i należy utrzymywać odpowiednio wysoki poziom paliwa
u mnie jak zgasl z braku paliwa to pare razy pokrecilem kluczykiem i odpalil, wiec jednak nie jest to jakos strasznie klopotliwe
-
wiem natomiast , że odpowietrzanie diesla jest kłopotliwe i należy utrzymywać odpowiednio wysoki poziom paliwa
u mnie jak zgasl z braku paliwa to pare razy pokrecilem kluczykiem i odpalil, wiec jednak nie jest to jakos strasznie klopotliwe
dzięki za informacje i szerokiej drogi !!
-
Ja ostatnio przy zapalonej kontrolce rezerwy wlałem 47,5 l ON. Ale jest duża różnica między "wlać" a "wlać". Chodzi o to, że bardzo trudno jest zalać i30 pod sam korek. Podejrzewam, że "przełyk" jest bardzo długi i szybko wypełnia się spienionym paliwem. Jeżeli chciałoby mi się "cykać" to wlałbym może jeszcze litr lub dwa. Jeżeli zakończyłbym tankowanie po drugim czy trzecim wybiciu to wlałbym może 46 l.
Brak paliwa przećwiczyłem dwukrotnie w Xsarze i nic złego się nie stało. Oczywiście nie podważam opinii, że jest to wysoce niepożądane i grozi uszkodzeniem pompy paliwa, zapowietrzeniem itd.
-
jak chcialoby Ci sie cykac to wlalbys jeszcze przynajmniej 5tke jak nie wiecej :)
-
Dzięki za odpowiedź, oczywiście, że mam tzw "komp. pokł." , ale jak wspomniałem wlałem 47 l ON i nic mi się nie świeciło - stąd moje może trochę infantylne pytanie .
Wg mnie masz coś uszkodzone.
U mnie w dieselu najpierw zapala mi sie lampka (tak mniej wiecj gdy komp pokładowy przewiduje paliwa na 60 km.
A następnie po około 10 kolejnych km komp pokładowy nagle z 50 km do przejechania zmienia się na "-". Kreskę.
To takie ubezpieczenie Hyundaia, że gdybyś zamiast 50 km przejechał 40 i zabrakło Ci paliwa, rozwaliłbyś przy tym auto (a w dieselu, ale nie tylko bo zdarza się też benzynkach - jest to prawdopodobne) mógłbyś miec do Nich pretensje. A tak masz kreski.
W każdym bądź razie - skoro wlałeś 47 litrów a lampka sie nie paliła - spodziewam się, ze się nie pali.
-
W kwestii kontrolki, dzis zapalila mi sie rezerwa i jakos przypomnialem sobie ten post, szybko nacisnalem guzik komputerka i pokazal mi,ze paliwa jest na 69km,
a w kwestii ile wejdzie od momentu "odbicia" do pelna, jutro powiem, bo akurat musze nakarmic bydlaka, ale temat przerabiam za kazdym razem , bo zalewam pod korek.
nigdy nie sprawdzilem ile jeszcze wejdzie, ale na pewno jest to wiecej niz 5 litrow.
Jutro dokladnie popatrze na licznik dystrybutora.
-
Witam
Zgodnie z obietnicą wynik "zalewania", który zaskoczył mnie trochę.
W momencie tankowania komputer pokazywał,że paliwa jest jeszcze na 63km.
Dystrybutor "odbił" kiedy zatankowane zostało 46,03 litra.
Odczekałem spokojnie chwilę aż piana opadnie i powoli zacząłem dolewać, pieni się diabelstwo niesamowicie,ale chciałem sprawdzić ile wejdzie jeszcze pod sam korek i postanowiłem przetrzymać.
Wynik: kiedy niespieniona ropa podeszła pod sam korek licznik dystrybutora pokazał 56,52litra. Wynika niezbicie,weszło jeszcze 10,49 litra i myślę,ze jest to możliwe biorąc pod uwagę,że zbiornik ma zdaje się 53 litry plus te kilka litrów w "rurę".
Tak czy inaczej dzisiejsze tankowanie zakończyło się takimi wynikami.
Cała akcja dobijania trwała jeszcze prawie 5 minut,więc jest to zajęcie raczej dla cierpliwych ;-)
-
licznik dystrybutora pokazał 56,52litra.
dziękuję za informacje i za słowność :!: !!!,
doczytałem się w którejś informacji nt danych technicznych Hyundaia i30 , że bak ma pojemność 55 litrów, więc te 56,52 jest potwierdzeniem tej informacji i trzeba przyjąć te liczbę 55ltr jako pojemność znamionową .
ale rezerwa zaczyna świecić 10 l wcześniej !
-
Czasem zdarza mi się tankować po 52 lub 60 litrów po zaświeceniu się rezerwy paliwa.
Być może, że mój to benzyna, ale 5 minut nie dolewam do korka... no chyba nigdy nie dolałem tyle by widzieć poziom paliwa w korku :)
-
Grzech spokojnie, to byl test :lol: , poza tym ropka sie pieni,a w benzynce to zjawisko raczej nie wystepuje.
Z drugiej jednak strony 10 litrow dolane do oporu pozwoli dieslem podjezdzac rzadziej pod dystrybutor, bo jakby nie patrzyl to dodatkowe ok. 200km.A,ze ja jestem cierpliwy,ale raczej leniwy wole chwile postac i dolac niz podjezdzac wczesniej na stacje :mrgreen:
Nie jezdze zbyt duzo ok 1000km miesiecznie,uzywam tez komunikacji publicznej jako alternatywy dla auta w poruszaniu sie po miescie, tak wiec jak widac zalanie pod korek pozwala mi byc gosciem na stacji benzynowej w zasadzie 1 w miesiacu :-D
-
po 52 lub 60 litrów po zaświeceniu się rezerwy paliwa.
Witaj Grzechu ! :roll:
60 l tankowanie, to jaki jest w końcu ten bak w i30 ? bo można dolać 2 l ale 5 powyżej nominalnej , to zaskakujący wynik. :?:
-
Na forum KIA CEED (blizniaka i30, wiec bak prawdopodobnie taki sam) jest ciekawy wątek dlaczego nie tankować pod korek -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=2016
do mnie szczególnie przemówił ten post -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?p=62563#p62563
-
Dzieki za informacje, daje do myslenia i uczy czegos nowego.
Na pewno przyda sie taka wiedza do wlasciwego uzytkowania auta.
-
Na forum KIA CEED (blizniaka i30, wiec bak prawdopodobnie taki sam) jest ciekawy wątek dlaczego nie tankować pod korek -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=2016
do mnie szczególnie przemówił ten post -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?p=62563#p62563
proszę podaj jakieś szczegóły bo muszę się specjalnie rejestrować w KIA !- a zapewne nie należy tankować pod korek zwłaszcza w lecie kiedy paliwo się nagrzewa i zwiększa swoją objętość
-
Generalnie nie należy tankować pod korek.
Jednak dla testów od czasu do czasu, pewnie można. Czasem tak robie jak gdzieś jade w daleką trasę poza śląsk (bo tu najtańsza benzyna w polsce - chyba ;] ).
Zresztą jest instrukcja obsługi i tam pisze do kiedy tankować :>
Co do pienienia... benzyna też lubi sie pienić ;-)
-
Nie chodzi o rozszerzalność, ale o to że:
1. Można zalać układ odpowietrzający - podobno niezbyt zdrowe dla auta
2. Przy "cykaniu" paliwem w małych ilościach z dystrybutora liczniki maja duże błędy, stad wychodzi czasami że wlewamy paliwo grubo ponad pojemność zbiornika deklarowana przez producenta. Oczywiście dochodzi pojemność rury doprowadzającej paliwo do baku, ale napis na dystrybutorze "minimalna ilość odmierzonego paliwa 2l"(czy jakoś tak) po coś jest :-P
-
napis na dystrybutorze "minimalna ilość odmierzonego paliwa 2l"(czy jakoś tak) po coś jest :-P
To jest po to by ktoś do PIH'u nie zgłosił iż błąd pomiędzy odmierzonym paliwem a jego faktyczną ilością jest większy od dopuszczalnego.