HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: maciaszek w 06 Lipiec 2014, 08:39:11

Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: maciaszek w 06 Lipiec 2014, 08:39:11
Witam.Ostatnio jadąc autostradą zauważyłem że przy 120km/h wskazówka od temp.przekroczyła środkową kreskę i ustawiła się między środkową a kreską wyżej.Jednocześnie przestała działać klima.Temperatura na zewnątrz ok 30st.Czy to jest problem z układem chłodzenia,czy z klimą?
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 06 Lipiec 2014, 19:04:39
Raczej jest to problem układu chłodzenia. Najprawdopodobniej zmniejszona drożność chłodnicy(kamień,szlam itp.)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 07 Lipiec 2014, 10:30:28
Albo termostat się zacina. Zacząłbym od niego i płukanie układu chłodzenia.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: maciaszek w 07 Lipiec 2014, 13:55:27
W którym miejscu się znajduje?
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Lipiec 2014, 23:39:53
Opisz czy po włączeniu klimatyzacji zaczyna działać wentylatora od niej i czy po osiągnięciu temperatury roboczej uruchamia się wentylator od chłodnicy silnika.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: maciaszek w 09 Lipiec 2014, 22:08:34
Oba wentylatory chodzą.Silnik nie przegrzewa się gdy jeżdżę po mieście.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 10 Lipiec 2014, 07:03:47
A kiedy wymieniany rozrząd i pompa wody? Może pompa już ma dość. Termostat i płyn itak bym sprawdził i wypłukał układ.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura silnika
Wiadomość wysłana przez: DriverOpolskie w 13 Lipiec 2014, 22:45:13
Miałem podobną sytuację w ciężarówce.Powodem była zabita (na zewnątrz) chłodnica.Po dojeździe na serwis pan mechanik włożył specjalnie skonstruowaną rurkę,pospawaną w kształt litery "T".Na końcu wąż ze sprężonym powietrzem.Najpierw włożył pomiędzy chłodnice a intercoler,potem pomiędzy intercooler a chłodnicę klimy.To co stamtąd wylatywało,to szok.Problem znikł.