HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: ololysy w 05 Lipiec 2014, 22:33:46
-
Witam kolegów. Na jednym z forów internetowych LPG wyczytałem, że lekarstwem na podobno często zacierające się panewki w silniku 2,7 V6 jest usunięcie wałka wyrównoważającego, bo obniża ciśnienie oleju i stąd problemy z panewkami...Czy ktoś coś słyszał w temacie? Dzięki za każde info bo zamierzam właśnie kupić sanciaka z takim motorem. Dzięki za każdą informację...ololysy
-
Wałka balansowego raczej w silniku 2.7 nie ma.
-
no to chyba ktoś na forum lpg pisze bajki....Dzięki...
-
Odkopuję temat.
Forumowicze, czy przez ostatnie 2 lata dowiedzieliście się czegoś nowego o panewkach w 2.7?
Jeżeli są felerne, to z czego to wynika?
Czy profilaktyczna wymiana (jak np. w dCi) jest opłacalna i ma sens?
-
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=11165&p=148522&hilit=panewki#p148522
-
Słuchajcie, a czy w tych silnikach profilaktyczna wymiana panewek ma sens?
Tak się robiło z dCi, ale czy tu to coś da? Ktoś macał temat?
Jaki może być koszt w warsztacie? Wystarczy zdjąć miskę, czy trzeba wywalać cały silnik?
Próbowałem dopytać u mechaników, ale te silniki są chyba za mało znane.
-
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=7596
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=11794
-
W jakim DCi profilaktycznie panewki się zmieniało? :)
Chyba w takim po 300k km z Niemiec i upolskowieniu przebiegu.
Już drugie Dci w domu i tylko sie oleju pilnuje co 10k.
-
W starszych dCi, nie tylko tych sprowadzanych. Np. 1.5 dCi.
Ale owszem, robiono tak głównie w przypadku samochodów z kręconym licznikiem, co jest chyba logicznie uzasadnione.
W przypadku hyundaia 2.7 też mamy do czynienia głównie z autami z importu, gdzie najstarsi górale nie są w stanie określić przebiegu - więc analogia jak dla mnie pełna.
Pytanie tylko, czy taka operacja ma sens.
-
Mam santka już ponad 3 lata, przebieg (udokumentowany)zbliża się do 200 kkm, jak do tej pory żadnych problemów z silnikiem i mam nadzieję, że tak pozostanie :mrgreen: Olej wymieniam co 10 kkm.
-
Jeździsz na syntetyku czy półsyntetyku? Ile zużywa oleju między wymianami?
Zwłaszcza po jakichś dalszych przelotach...?
-
Mój santek na liczniku ma 212 tyś a myślę że faktycznie ma więcej. Mam go od 6 lat i jeżdżę na półsyntetyku. Wcześniej był to elf 10W40 a od dwóch lat Valvoline 10W40. Olej zmieniam raz w roku lub co 10 tyś km. Nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów. Silnik nie bierze ani 1ml oleju od wymiany do wymiany. I oby tak dalej:-)
-
Kurczę, trudny temat. Z lektury tego i innych forów wyciągam wniosek, że trzeba po prostu szczęśliwie wcelować z zakupem...
-
Leję Shell Helix Ultra 5W40, wymiana co 10 000km. Od wymiany do wymiany dolewam jakieś 0,3L, ale mam mały wyciek spod miski olejowej :-( . Trasa 800 km nie wpływa na zużycie, tak więc myślę, że to przez wyciek te niewielkie ubytki.
-
No i stało się. Niestety panewka powiedziała bye :( Wałem się obrócić nie da. Więc pozostaje szukać silnika :(
No właśnie ale gdzie? Macie jakieś znajomości, kontakty, doświadczenie? Na allegro są dwa silniki z czego jeden w cenie z kosmosu a drugi ze stukającą panewką :/
-
Jak dla mnie najpierw zadaj sobie pytanie czy ten twój był ok, czyli przebieg, stan czy brał olej czy nie poszukaj warsztatu gdzie robią silniki i zadaj pytanie o cenę, z doświadczenia wiem, że lepsze zło które znamy. Na alle ...drogo najczęściej mamy do czynienia albo z nówka nieśmigana lub stan nieznany. Jedyna dobra opcja jak jest jeszcze wsadzony do samochodu i możesz go diagnozować i pojeździć, ale takie to rzadkość. Jak widzę na alle oba są w mojej okolicy od tego z Włodawy brałem jakieś graty dobrze się handlowało tego drugiego nie znam nie brałem nigdy nic u niego.Cena 2600 nie tragedia jak z osprzętem.
-
Silnik G6BA był montowany również w Coupe, Trajet, Sonata EU4.
-
Widzę że ten w Niedrzwicy jest koło mojej działki ale nie kojarzę gościa wcale. Za to wiem gdzie to jest.
-
Po świętach ma podjechać go obejrzeć zaufany mechanik, ale czy jest szansa żebyś go niezależnie obejrzał również? Jechać z Krakowa specjalnie to trochę się nie kalkuluje.
Rozumiem że ten z Sonaty podejdzie bez problemu? Gdzieś mi się obiło o uszy że były jakieś różnice między tymi w sanciakach i mniejszych modelach.
-
21101-37C00 Coupe, Trajet, Sonata
21101-37E00 Santa Fe
Według numerów były jakieś różnice lecz blok, głowice są takie same czyli po przełożeniu osprzętu musi wszystko pasować.
Czy przed wymianą będziesz otwierał "nowy silnik"?
-
jest szansa żebyś go niezależnie obejrzał również?
Rozumiem ze było to pytanie do mnie byłem wczoraj na działce ale pod podanym adresem nikogo na placu nie3 było będę zaraz po niedzieli tak w okolicy 3-4 wcześniej się z gościem umówię telefonicznie...