HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: tomalo_t0 w 27 Czerwiec 2014, 23:07:06
-
Witam! Moja santa 2,0 CRDI w czasie jazdy (niezależnie od prędkości i obrotów) niespodziewanie gaśnie (wrażenie jak by się odcinał zapłon) i aby ją ponownie odpalić muszę wyciągnąć kluczyk, zamknąć centralny i otworzyć. Byłem już u dwóch mechaników i nic. Może miał już ktoś taką sytuację i podpowie co to może być?
Proszę o pomoc, bo urlop się zbliża, a tak się nie da jeździć.
Z góry serdecznie dziękuję.
-
mnie elantra gasła ale glównie gdy wchodziła na wyższe partie obrotów, uszkodzony był czujnik położenia wału
-
Witam, sprawdziłbym: immobiliser, czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu (czujniki położenia są pod tym samym kodem).
-
Witam serdecznie,
jestem Tu nowy a więc wypada się przedstawić.
Rafał z Pruszkowa (tego Pruszkowa :-) ).
Obecnie jeżdżę dwoam Hyundaiami Santa Fe I z roku 2006 2.0 CRDi 4x4 oraz i40 1,7 CRDi 136 KM. Moje doświadczenia z Hyundaiem zaczęły się od i30 115 KM CRDi - bardzo dobre doświadczenia.
Ale do rzeczy.
W moim Santa Fe problem wyglądał podobnie - sugerowano czujniki, wtryski itp, itd.
Na szczęście nikomu nie udało się mnie naciągnąć.
Problem okazał się po stronie zbiornika paliwa. Była tam łuszcząca farba. Dwa lata temu czyszczenie ręczne pomogło doraźnie - po roku problem wrócił. Oddałem do profesjonalisty do łodzi - rozciął zbiornik, oczyścił. zaspawał, pomalował na zewnątrz. Na wszelki wypadek wymieniłem pompkę paliwa - tak aby było ciszej. Problem nie istnieje.
Nie wiem czy nie warto od tej strony sprawdzić - u mnie pomogło.
Pozdrawiam
Rafał
tel. 509 557 836
P.S. w razie potrzeby możesz dzwonić i pytać o szczegóły.
-
Być może to regulator cisnienia na listwie, u mnie tak było.
-
Rafixxxxx witamy serdecznie wszystkich tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=56775#56775
-
Witam.
tomalo_t0 czy rozwiązałeś problem???
Ja wymieniłem czujnik wału, wałka rozrządu, filtr powietrz i paliwa i nadal to samo.
Zauważyłem że silnik gaśnie tylko w upalne dni oraz czuć jakby był trochę słabszy.
Na dodatek ciężej odpala jak jest ciepły (dłużej trzeba kręcić) jak jest zimny nie ma problemu.
Rano lub w nocy albo chłodniejsze dni z autkiem mogę robić co chcę, jeździ normalnie, nie gaśnie i ma moc ;-)
Jestem prawie pewny że jest to związane z temperaturą.
Myślałem sobie że czujnik temperatury szwankuje i silnik się przegrzewa lub coś w tym stylu, więc też go wymieniłem.
Niestety bez zmian, wskazówka dojdzie na swoje miejsce i ani drgnie.
Dodam tylko że części oryginalne, nie jakieś zamienniki.
W ASO ręce rozkładają, wszystko jest cacy, zero błędów (podpinałem dwa razy).
Nie wiem czego się chwycić.
Pozdrawiam.
-
Sprawdź jak kolega sugeruje zbiornik paliwa. U mnie w acc 2 razy padl czujnik na listwie a następnym razem okazało się że w zbiorniku paliwa jest masakra! Zawsze tankuje na tej samej stacji (na Orlenie) a faktycznie w baku było pełno rdzy , a ropa miała konsystencje oleju. Wymieniłem również pompkę paliwa bo była skorodowana. Wszystko śmiga do dzisiaj. U mnie także ASO rozkładało ręce , a objawy były takie same, wymieniłem w międzyczasie chyba wszystkie czujniki na silniku :)
Pozdrawiam
-
Ale jeżeli byłby syf w zbiorniku to gasłby cały czas, dobrze rozumuje?
Tak jak pisałem, mogę jeździć całą noc i nic, nawet się nie zająknie, to samo rano, zero problemów.
Za to w dzień to muszę uważać bo jest jakby słabszy i nie wiem kiedy mu odbije i zgaśnie.
W sumie walczę z tym od czerwca i powiem tak:
Ile razy zgasł w nocy lub rano albo chłodniejsze dni – nigdy.
Ile razy zgasł w upalne dni – przestałem liczyć.
I to jest właśnie dziwne, gaśnie tylko jak jest gorąco.
-
Ale jeżeli byłby syf w zbiorniku to gasłby cały czas, dobrze rozumuje?
Niekoniecznie. Syf zatyka filterki w zbiorniku, a im cieplej, tym łatwiej się farfocle przyklejają do siatki, oraz bardziej "krążą" po zbiorniku, a na dodatek rozrzedzonego w cieple paliwa potrzeba odrobinę więcej do silnika dostarczyć. Jeśli się te kilka faktów nałoży na siebie, to możliwe, że komputer odcina wtrysk, dostając sygnał o zbyt niskim ciśnieniu paliwa. (tak będzie, jeśli gaśnie przy dodawaniu gazu)
Jeżeli natomiast gaśnie na wolnych obrotach, lub po puszczeniu gazu, to winne będą jakieś czujniki, albo za mało powietrza w silniku.
-
Kolego, u mnie objawy byłe podobne, na zimnym silniku odpalał bez problemu, po sekundzie, jak silnik się zagrzał to kręciłem 10-15s. Przy dodawaniu gazu gasł, za chwilę odpalałem i jechałem dalej. Powodem był regulator ciśnienia paliwa na listwie, wymieniony i po problemie. Sparwdź u Ciebie, może pomoże, z tym że u mnie wyskakiwał błąd.
-
Macie jakiś sposób aby sprawdzić ten regulator ciśnienia? Czy tylko podmiana?
-
Ekspertem nie jestem ,a le wydaje mi się , że nie sprawdzisz czujnika tak w aucie jesli nie ma bledów ECU. Można ewentualnie patrzeć na ciśnienie paliwa manometrem ale to zabawa. najlepiej podmienić. Może masz jakiegoś kolegę w pobliżu z 2.0Crdi
-
U mnie mechanik wpiął się w komputer i była różnica ciśnień jakie powinny być .
-
Mój zaczął gasnąć i coraz częściej nie chciał odpalić. W czasie pracy wszystko na komputerze dobrze, brak błędów, sprawdzone wtryski. Postawiłem na regulator ciśnienia. Miałem zainstalowany 0281002732, ale zaryzykowałem i włożyłem 0281002483 (Iveco i inne). Jeżdżę kilka dni i bolączki ustąpiły. Podobno regulatory od włoskich i francuskich CR to to samo. postawiłem na dostawcze, bo mogą mieć większe przepływy, ale to tylko przypuszczenie. Dużo niższa cena zachęca do eksperymentu a wymiana jest banalna.
-
Witam.
Sorry że tak długo nie odpisywałem. Jakoś brakuje czasu :mrgreen: .
Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się regulator ciśnienia na listwie.
Słuchając mechaników powinienem wymienić pół silnika.
Forum to dobra rzecz!!! Dzięki chłopaki!!!
-
Witam
Potrzebuję pomocy
Mój santek gaśnie przy próbie przyśpieszania(zapala się kontrolka check),przy spokojnej jeżdzie wszystko jest ok.Po zgaśnięciu podczas próby uruchomienia przez kilkanaście sekund nie słychać pompki paliwa po chwili można odpalić bez problemu.nie wiem czy ma to znaczenie,ale problemy zaczęły się od wymiany uszczelnienia pokrywy zaworów oraz wtryskiwaczy,wcześniej nie było najmniejszych problemów(chodził idealnie)
Przed chwilą sprawdzałem błędy wyskoczyło P 1181 co to oznacza?
Po poszukiwaniach w internecie odkryłem,że może być winny czujnik temperatury cieczy chłodzącej,wiecie może gdzie się znajduje(może jakieś fotki rys.),jak ewentualnie można go sprawdzić
-
Błąd ciśnienia paliwa.
Problem opisywany tutaj (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2122545.html) , tutaj (http://hyundai.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18919) , tutaj (http://www.racingforum.pl/Hyundai-Santa-Fe-20-CRDi-problem-Pomoecie-t71976.html) - generalnie problem albo z czujnikiem, albo regulatorem ciśnienia paliwa.
-
Tez to miałem poszedł regulator cisnienia paliwa
-
Dzięki za odpowiedzi te tematy ,które podałeś czytałem,mam pytanko jaki może być koszt regulatora ciśnienia paliwa i gdzie najtaniej kupić może być na PW
[ Dodano: 2015-06-22, 20:27 ]
Okazało się ,że pompa paliwa była na wykończeniu wymieniłem pompę i santek śmiga jak wcześniej błąd który wcześniej się pojawiał P 1181 skasowany za pomocą emulatora Hi-scan.
-
Witam,problem znowu powrócił błąd P1181,wymiana regulatora cisnienia nic nie dała,co dalej układ paliwowy sprawdzony sitka w baku czyste filtr ok,czujnik cisnienia na listwie cr wymieniony i nic,zastanawia mnie czujni który jest pod pompą cr na wezyku powrotu z listwy i wezyku z pompy cr cos w kształcie litery H,przykrecone na dwie srubki jakby łącznik i tam jest ten czujnik,co tojest.Ok juz wiem czujnik temp, paliwa, czy on moze cos mieszac,a moze nowy regulator jest wadliwy ,nowy nie znaczy dobry?
-
39220S
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
http://www.fox.rzeszow.pl/CZUJNIK-TEMPERATURY(4,251417,250664).aspx
-
Witam wymiana filtra na lepszy na nic,dalej to samo,opiłki nie znalezione na sitku i filtrze,jakies pomysły jeszcze,a czy ten nowy reg moze byc padniety,miał ktos taki przypadek?
-
-
Witam pompa uszczelniana jakies 3000km temu,czysto sucho,diagnozowałem cascade z forum,system paliwowy szczelny,olej 2T dodaje od dawna,wtryski suche na zewnatrz,wszystko przeswietlone niemam pomysłów,ostatnio zgasł i pokazało P1180 czujnik cisnienia w listwie CR.
-
Miałem takie same objawy i ten sam błąd mi wyskakiwał.Wymieniłem pompkę paliwa było lepiej,ale tylko jakiś czas,Okazało się,że w paliwie były jakieś kawałki foli przezroczystej i kawałki papieru.Zobaczyłem je dopiero jak wsadziłem do środka małe sitko kuchenne.Po wyciągnięciu całego tego syfu jak ręką odjął santek chodzi jak potrzeba
-
Bak tez sprawdzony zmierze jeszcze cisnienie pompki paliwa w baku,tak na marginesie ile bar powinna podawac minimum?
-
U mnie pompka była sprawdzana najprostszym sposobem.Zdjęty wężyk napływowy do filtra paliwa i podstawiona butelka plastikowa ,wystarczy przekręcić kluczyk przytrzymać i widać ile paliwa weszło do butelki(u mnie była to butelka 1,5 litra i nalało się około 150 ml)
bardzo mało
-
Apropo ile powinno sie nalac,ja po przekreceniu 3x kluczyka uzyskalem około 0,5litry
-
Mój mechanik stwierdził że powinno nalecieć przynajmniej pół butelki paliwa.Ponieważ jak pisałem było znacznie mniej kupiłem nową pompkę podróbka za około 150 zł wymieniłem i śmiga aż miło
-
-
Witam odpiąłem przeplywomierz i teraz nie gasnie przy wyzszych obrotach,auta troche zmulone ale narmalnie pracuje,wychodzi nato ze padłe,nieodpowiednio dobieroło mieszanke paliwa.
-
Witam borykalem sie z podobmym problemem ze silnik gasl mi niespodziewanie pozniej mial problemy z odpaleniem . sugerowalem sie paliwem syf w baku zapchany filtr okazalo sie ze to byl zawor egr ktory sie blokowal a wkoncy zie calkowicie zablokowal i niemoglem odpalic auta pomogla kapiel zaworu w nitro i czyszczenie oraz dawka WD40 ;D mam nadzieje ze pomoglem
-
-
Mam podobny problem ze swoim autem. Gaśnie przy obrotach powyżej 2 tys. niezależnie czy ciepły czy zimy. Wystarczy odczekać 1-2 min i odpala. Nie pokazuje błędów, dwa razy wyskoczył check, i błąd niskie ciśnienie paliwa. Pierwsza diagnoza zapchany filtr lub pompa. Filtr paliwa wymieniony, pompa ok. Nadal to samo. Teraz podejrzany jest zawór EGR który ewidentnie jest uszkodzony, dmucha spalinami i na wyższych obrotach coś w nim grzechocze. Czy może być on przyczyną gaśnięcia ?
-
Witam -i mnie dopadła ta przypadłość,od jakiegoś czasu również gasnął w czasie jazdy ,ale zawsze potem odpalał.Przedwczoraj chcę odpalić a tu kicha-dopiero z pomocą samostartu odpalił jednak nie wchodzi na obroty,jak zimny faluje i nie ciągnie powyżej 2000obr.Check świeci i błąd P0190,który za chiny nie da się usunąć,usuwa na chwilę ,ale po ponownym odpaleniu wraca.I tu mam pytanie ,czy błąd jest związany tak jak wskazuje komputer,czyli czujnik ciśnienia listwy CR ,czy również obwód w/w czujnika.Czy do wymiany sam czujnik,czy szukać jeszcze gdzie indziej usterki.Dodam,że czujnik i regulator wyczyszczone,przedmuchane etc.
Sitko w baku wyczyszczone,w sumie nie było z czego czyścić,filtr nowy.
-
Może być też za niskie ciśnienie w listwie - czyt. wtryskiwacz ma otwarty przelew i spuszcza ciśnienie z listwy. Miałem dokładnie to samo - przy czym po drugim zgaśnięciu (pierwsze na autostradzie przy prędkości rzędu 170 km/h, drugie na mrozie około -20 stopni - po uruchomieniu samochód jechał bez problemu, po czym nagle osłabł i zgasł) auto trafiło na regenerację wtryskiwaczy - po której po pierwsze okazało się, że diesel wcale nie musi dymić, po drugie ogólnie praca silnika się znacznie wyrównała, zmniejszyły się wibracje jednostki napędowej w czasie pracy itd.
-
Witam temat powraca blad P1181,teraz gasnie mi jadac np na 5 biegu dodam nagle gazu silnik stop,stacyjka na off pare sekund i pali jade dalej,jesli jade na wysokich obrotach na kazdym biegu nie przydusze go gazem jest okjedzie narmalnie,wymienilem uszkodzony wczesniej regulator cisnienia na listwie CR i samochod zachowuje sie tak samo na wysokich obrotach jest ok,gdzie wczesniej na tym regulatorze odcinki dostawalpo okolo 2000rpm,dziwne,zrobilem test przelewowy
1 cylinder-50ml
2-44ml
3-44ml
4-40ml
co o tym myslicie,dodam ze przy tescie na cascade czujnik plynu pokazuje raz temp silnika raz -40,tak samo przeplywomierz raz dawke jaka podaje za chwile np3276mg/st,oraz przepustnica polozenie 0% za chwilke np 30% i 15132mV,wyczytalem jeszcze z zamrozonych ramek cos takiego
CALCULAT.LOAD.VALUE
COOLANT TEMP.SENSOR
INTAKE MAP
ENGINE SPEED
VEHICLE SPEED SNR.
Dodatkowo pojawiajace sie bledy jakby w tle przez chwile
P0110INTAKE AIR TEMP. SENSOR
P0115 ECT SENSOR CIRCUIT MALFUNKTION
moze ktos z lepiej obeznanych sie wypowie,dodam ze blad P1181to podstawowy ktory wywala po odcince silnika,sprawdzane dwoma urzadzeniami diagnostycznymi.dzieki ipozdrawiam
-
Witam mam prosbe moze zechcialoby sie komus zmiezyc cisnienie na listwie cr progr cascada,ile ma i np przy 2000rpm tez,bo cos misie wydaje ze mam za niskie,lub ile powinno byc,dzieki