HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: javelin w 25 Czerwiec 2014, 12:03:36
-
Czy ktoś może podać mi numer Sondy Lambda jaka ma być zamontowana w moim samochodzie?
Teoretycznie wg katalogu wychodzi sonda o numerze 0 258 986 602. Jednak ma ona cztery piny o kolorach: dwa białe, szary i czarny. Natomiast okazuje się że u mnie zamontowana sonda ma jeden pin żółty. No i generalnie już zgłupiałem :(
-
Na pewno nie może to być sonda bosha uniwersalna. Ułatwiłbyś sprawę, gdybyś napisał czy padła Ci sonda sterująca czy kontrolna? Jaki masz błąd, jakie objawy, może to nie sonda powoduje problem?
Co do kolorów kabli to ważne "co nimi idzie" a nie tyle jakie mają kolory. 2 białe to grzałka, szary i czarny to masa i sygnał do ECU.
-
kod OBD P0031
Bank 1 Sensor 1
Świeci się Check Engine
Podejrzewany był pęknięty kolektor, ale po wymianie nadal błąd się pojawia.
-
Ok teraz to coś mówi. Wygląda na problem grzałki, czyli faktycznie sonda ALE! może być to problem elektryczny. Sprawdź jak masz czym czy sonda faluje po nagrzaniu silnika i najlepiej sprawdź czy sonda w B2S1 faluje znacznie szybciej po odpaleniu zimnego silnika niż ta w B1S1 - to potwierdziłoby trafioną grzałkę sondy. Sprawdź też wtyczkę tej sondy może są zaśniedziałe styki.
Pęknięty kolektor powodowałby raczej błędy slow response, lub fałszywe odczyty i ubogą mieszankę.
Mała uwaga - to sonda sterująca, więc zapomnij o wsadzaniu bosha - jakiegokolwiek! Musi być sonda NTK/NGK lub inna do aut azjatyckich - mają one ECU z mniejszą tolerancją szybkości falowania sondy.
-
Witajcie, pragnę podłączyć się pod temat, gdyż znalazłem wypiętą sondę. Sonda posiada 6 pinową końcówkę, niestety w okolicy intercoolera i osłony silnika nie ma żadnych gniazd do wpięcia. Co ciekawe nie wyświetlają się żadne problemy, check engine również. Bardzo proszę o pomoc.
-
Sonda lambda ma 4 przewody. Dodaj wyraźne zdjęcia wtyczki (widoczne piny) i do jakiego elementu jest przyczepiona (co jest na jej drugim końcu).
-
a w CRDi nie ma szerokopasmowej? mogłoby być 5 kabli na przykład...
Nie pomogę z dieslem niestety. Ale wygląda na drut. Podłącz się jakimś czytnikiem OBD i zobacz, bo to, że na blacie kontrolka nie świeci - nie znaczy że błędów nie ma.
-
dziękuję za odzew, poniżej zamieszczam fotografie:
tutaj końcówka
(http://images63.fotosik.pl/1126/3da274bdfa08623fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3da274bdfa08623f)
czujnik
(http://images62.fotosik.pl/1130/f395ca0be93cff57m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f395ca0be93cff57)
ostatnia fotografia z wyjściem czujnika oraz kolorem zielonym zaznaczone inne wyjście z dwiema końcówkami kabli. Niestety nie jestem w stanie określić co to jest.
(http://images65.fotosik.pl/1130/372677f17f0b151fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=372677f17f0b151f)
-
Podaj numer vin.
-
KMHSC81VP4U838401
-
Jak możesz to odczytaj z silnika dane z tabliczki znamionowej.
(http://images61.fotosik.pl/1129/a50ff79640e2148cm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a50ff79640e2148c)
[ Dodano: 2014-07-02, 20:02 ]
Ten drugi czujnik bez kabelka to czujnik temperatury spalin http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38468/engine/elektronniy_blok_upravleniya_dvigatelem-28390C11/datchik_temperaturi_vozduha-39220F/
-
Nadszedł czas zabrania się za tą sondę o której pisałem. Niestety na chwilę obecną nie stać mnie na nową, więc zastanawiam się nad używką. Na jakiś czas powinna wystarczyć aż uzbiera się na nówkę sztukę. Na znanym portalu aukcyjnym jest ich trochę i to w dość przyzwoitych cenach. Problem w tym że niektóre są z dłuższymi kablami inne z krótszymi a każda ma inny numer.
Czy ma ktoś może numery fabryczne oryginalnych sond i ewentualną rozpiskę gdzie która siedzi?
-
Wpisujemy numer vin na stronie http://epc.japancars.ru/hyundai/ i klikamy obok запрос następnie klikamy na pasek z danymi samochodu i dalej Двигатель/Выпускной коллектор/zakładka страница 2
Klikamy na numery części na rysunku
39210F 39210D bank 1
39210G 39210E bank 2
W tabelce poniżej na niebiesko podświetli się numer OEM części sonda lambda.
np. 39210F to 39210-37160
-
Z tego co widzę po katalogach NGK/NTK, pomimo 4 różnych numerów fabrycznych to jest to jedna i ta sama sonda w 4 miejscach. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
-
Wymieniałem u siebie na nową NTK i jako sterująca u mnie działa dobrze. Dłuższy kabel jest do sterujących sond - krótszy do kontrolnych za katalizatorami. Nówka NTK nie kosztowała majątku i u nas jest niemal jedynym wyborem, chyba, że masz kartę w USD i chcesz ściągać oryginał z Korei.
-
siemanko :)
odkopuję troszkę temat bo mam to samo :) Jechałem dłuższą trasę i po ponownym odpaleniu dostałem Check engine na starcie. Podpiąłem pod kompa i mam błąd P0031 czyli wiadomo...
I teraz moje pytanie - którą sondę wymienić? rozumiem, że są w tym banku 2 sztuki. Czy błąd Sensor 1 mówi nam, że chodzi o sondę górna? Będę kupował używkę z demontażu bo za tydzień mam przegląd i nie uśmiecha mi się wywalić parę stówek na nówkę ot tak. I kolejne pytanie... czy wymiana jest skomplikowana?
-
W V6 są 4 sztuki. Po dwie na każdą głowicę. Dwie górne i dwie dolne.
Bank 1 Sensor 1 to górna od strony grodzi. Z wymiana nie wiem, sam nie robiłem.
-
jaclawpl sprawdz czy nie polecial bezpiecznik, czy nie zasniedzialy kable wtyczki. Dojscie jest srednie. Wymiana sondy to trudne dojscie i prawdopodobnie jest mocno zapieczona - moze byc problem. Z góry marne szanse, a z dolu raczej demontaz czesci wydechu, zeby kluczem miec ruch. Sprawdz dokladnie elektryke. Skoro masz sie czym podlaczyc to sprawdz czy sonda pracuje po nagrzaniu. Moze byc ze faluje dopiero przy wyzszych obrotach. Skoro nie dziala grzalka to bedzie to widac.
-
W V6 są 4 sztuki. Po dwie na każdą głowicę. Dwie górne i dwie dolne.
Bank 1 Sensor 1 to górna od strony grodzi. Z wymiana nie wiem, sam nie robiłem.
od strony grodzi czyli po stronie bardziej od kabiny? jeżeli tak to faktycznie problem z dojsciem bedzie.
jaclawpl sprawdz czy nie polecial bezpiecznik, czy nie zasniedzialy kable wtyczki. Dojscie jest srednie. Wymiana sondy to trudne dojscie i prawdopodobnie jest mocno zapieczona - moze byc problem. Z góry marne szanse, a z dolu raczej demontaz czesci wydechu, zeby kluczem miec ruch. Sprawdz dokladnie elektryke. Skoro masz sie czym podlaczyc to sprawdz czy sonda pracuje po nagrzaniu. Moze byc ze faluje dopiero przy wyzszych obrotach. Skoro nie dziala grzalka to bedzie to widac.
a który to jest bezpiecznik? ostatnio szukałem co mi zjada prad na postoju i jest taka opcja, że jakiś bezpiecznik się poluzował i teraz może coś nie stykać... tylko który to?
Jak objawia się pracująca prawidłowo sonda? ma falować na każdych obrotach? generalnie ze sprawdzeniem to nie powinno być problemów ale z odpowiednią interpretacją wyników to może być dla mnie wyzwanie...
-
od strony grodzi czyli po stronie bardziej od kabiny? jeżeli tak to faktycznie problem z dojsciem bedzie.
Zgadza się.
-
Nie pamiętam który dokładnie bezpiecznik, ale jest w manualach dostępnych tu: http://www.newtonnet.co.uk/coupe/GK-HMA-WorkshopManual/frameindex.htm i schematach w dziale download dostępnych. O ile kojarzę w skrzynce pod maską i masz tam też bezpieczniki od ECU i pamiętam, że MAIN RELAY czyli przekaźnik który powinien załączać grzanie tam jest - sprawdź.
Prawidłowo sondy powinny pracować przy każdych obrotach i falować od 0,1V do 0,9V ALE jeśli kuleje grzałka to tak jak pisałem, może falować np. bardzo wolno, w niepełnym zakresie albo przy wyższych obrotach. To dotyczy oczywiście sond sterujących. Sondy za katalizatorami powinny niemal stać na 0,7V mniej więcej i najwyżej delikatnie zmieniać się napięcie chyba, że dany katalizator umiera/nie żyje.
Skup się na tej S1B1 - powinna falować. Jak nie to albo zdechła, albo tylko nie dogrzewa się.
-
a który to jest bezpiecznik?
Strona bezpieczniki 17, 18 schemat podłączenia sond 113, 114 http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=83
To nie jest wina bezpieczników bo wtedy nie działają cewki i wtryskiwacze.
-
Dzięki, sondę już mam... Jutro działam. Jak zadziałam to dam znać czy wymiana pomogła. trzymajcie kciuki:)
-
Jak sonda będzie działać to napisz jakiej marki i jaki typ.
-
Po wielkich trudach wymiana zakończyła się sukcesem. założyłem OTK8n - 5A5 i działa bez problemu. dostęp mega ciężki bo od spodu tylko praktycznie jedną rekę można włożyć. Niezgędny jest długi (im dłuższy tym lepiej) klucz 22. Robiłem to ze znajomym i on od góry (po demontażu zespołu filtra powietrza) ja od dołu trochę bo sonda w niektórych pozycjach nie pozwala na ruszenie klucza bo za mało miejsca tam jest na jakikolwiek ruch. Generalnie robota ciężka i trzeba czekać aż silnik ostygnie bo można się nieźle poparzyć. Ale satysfakcja duża i parę groszy zostało w kieszeni bo za sondę dałem 40 zł z przesyłką + flaszka po robocie. W serwisie poleciałoby kilka stówek. Jakby ktoś miał problem w przyszłości to służę pomocą.
-
jaclaw ja oba kolektory wydechowe demontowałem i wspawywałem uniwersalny katalizator w obu a potem ponowny montaż. To dopiero byś poznał co to jest "mało miejsca" :D
Dobrze, że się udało i że to jednak wina tylko sondy. Elektryka bywa kapryśna stąd moje uwagi na ten temat wyżej.
-
Ja u siebie wymieniałem 3 sondy, dwie przednie i tylną sterującą... jak dla mnie to miejsca dużo do zrobienia tego... założyłem używane... bo takie miałem pod reką... i też wszystko żyje i bez kontrolek pomarańczowych... poprzedni właściciel wydał prawie 900 eur za te same sondy... założyli uniwersalne bosche żabojady...
-
Wymieniałem u siebie na nową NTK i jako sterująca u mnie działa dobrze. Dłuższy kabel jest do sterujących sond - krótszy do kontrolnych za katalizatorami. Nówka NTK nie kosztowała majątku i u nas jest niemal jedynym wyborem, chyba, że masz kartę w USD i chcesz ściągać oryginał z Korei.
odgrzebuje temat też potrzebuje sondy sterującej bank 1 sensor 1 czyli dostęp mega ciężki i górna. Gdzie kupowałeś sondę ntk i jaki symbol założyłeś? bo u mnie z przodu na górze (sterująca) jest ntk 588 h13. czy z tyłu też będę miał taką sondę czy już będzie inna?? co się stanie jak zamienie je miejscami (bank 1 sensor 1 z bank 2 sensor 1) z przodu mam łatwiejszy dostęp może jak zamienie to będzie mi łatwiej dobrać używki z allegro?
-
W Twoim roczniku auta B1S1 ma numer 39210-37510 NTK 588 H2.
http://allegro.pl/hyundai-santa-fe-2004r-sonda-lambda-39210-37510-i5103786781.html
-
Sondy w BxS1 są te same i byle nie bosh bo mogą być za wolne. Boshe pasują jako sondy za katalizatorem, choć koszt podobny...
-
Witam,
jestem posiadaczem autka od 9- ciu tygodni, a w domu mam go 2 tygodnie ponieważ pierwsze 7 spędził u mechanika, który w sumie skasował 1300, a nic nie naprawił, no oprócz wymiany świec :)
Problem jest taki, że autko odpala i przerywa, traci obroty i pali grubo ponad 20l benzyny i w sumie tak samo lpg na 100km. Czasami po odpaleniu zgaśnie i ogólnie dość długo trzeba go kręcić. Byłem w ASO i wynik to zepsute sondy i naprawa 4000 z częściami- odpada.
Piszę w tym temacie bo być może znajdzie się ktoś kto pomoże- potrzebuje wszystkie sondy ( najlepiej używane) bo za nowe 3200zł raczej nie dam ;)
W załączniku informacje o aucie, będę wdzięczny za wszelką pomoc
-
Rozpocznij od porządnego sprawdzenia wtyczek i przewodów które do nich dochodzą, szczególnie tych Sensor 1 z obydwu stron.
Nie idź na łatwiznę temat o sondach w G6BA już istnieje http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5793&postdays=0&postorder=asc&highlight=sonda&start=15
Tutaj https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24HToPW1d0BwcEBgVcVUlMRWtYW1d0A1NUSUxsdHZ7R1l1DRZIbVEAFA%24&vid=5810&cid=&uid=95190 po kliknięciu na numer koło części wyświetlają się też numery zamienników.
-
Pomoże ktoś z numerem sondy lewej górnej? bo nie wiem, jak to sprawdzić na tych rysunkach. Z góry wielkie dziękuję. pozdrawiam
-
Trzeba kliknąć na numer przy szukanej części.
(http://images76.fotosik.pl/742/ff3ff6cf58b3c2f0.png)
-
Dziękuję, tylko jak sprawdzam na aukcjach to mam jakieś numery np. 0TK8N-8A1 albo A3 itp. i nie wiem, które oznaczenie odnosi się do lewej górnej.
-
Z tego co ja zaobserwowałem przy szukaniu dla siebie sond to ta powinna być ok OTK8N-8A2(góra)
-
Dzięki, ja już zamówiłem tylko bez demontażu starych (więc na chybił trafił) i mam numery 0TK8N-5A2, 5A3, 5A5 i właśnie nie wiem jakie ma być to ostatnie oznaczenie. Gorzej jak okaże się, że ma być właśnie 8 zamiast 5. No chyba, że jest to tylko gra symboli. Zobaczymy. Teraz się umawiam z mechanikiem na wymianę i zobaczymy. pozdrawiam
-
Pisząc lewa ma na myśli stronę gdy stoisz na przeciw silnika od strony rozrządu czy skrzyni biegów.
-
Nie wiem, tak mi powiedział sprzedawca, że w zestawie brakuje lewej górnej, jak na razie to zamówiłem 0TK8N-5A6, jutro odbieram ostatnią. Jak mój mechanik wymontuje to pewnie się wszystko okaże, gorzej jak to jakiś sterownik silnika czy coś, a nie sondy ;)
Mam nadzieję, że taki zestaw sond:
0TK8N-5A2
0TK8N-5A3
0TK8N-5A5
0TK8N-5A6
będzie dobry :)
-
czy wymienione wyzej sondy beda pasowaly do silnika 2,4 ????
-
Nie pasują.
Górna 39210-38005 http://www.sklep-kia.pl/szukaj.html/szukaj=39210-38005/opis=tak/nrkat=tak
Dolna 39210-38015 producent : NTK: OZK341-H2
-
Witam,
jestem posiadaczem autka od 9- ciu tygodni, a w domu mam go 2 tygodnie ponieważ pierwsze 7 spędził u mechanika, który w sumie skasował 1300, a nic nie naprawił, no oprócz wymiany świec :)
Problem jest taki, że autko odpala i przerywa, traci obroty i pali grubo ponad 20l benzyny i w sumie tak samo lpg na 100km. Czasami po odpaleniu zgaśnie i ogólnie dość długo trzeba go kręcić. Byłem w ASO i wynik to zepsute sondy i naprawa 4000 z częściami- odpada.
Piszę w tym temacie bo być może znajdzie się ktoś kto pomoże- potrzebuje wszystkie sondy ( najlepiej używane) bo za nowe 3200zł raczej nie dam ;)
i jak zakonczyla sie ta batalia z problemem przy aucie?
-
koledzy czy ktoś może mi potwiedzieć oznaczenie sandy.
Według srony/katalogu japancars.ru oznaczona jest numerem 39210-37125 czyli 39210G - górna przed katalizatorem przy ścianie grodziowej.
Nowej raczej nie kupie bo w serwisie hyundaja kosztuje 800zł. Zastanawiam sie narazie nad używką z allegro i teraz tak:
OTK8a-5A5 lub NTKS86-H2. Czy te oznaczenia są dobre jezeli chodzi o tą konkretną sonde?
I czy ktoś miał styczność z sondą marki Deplhi?
Serdeczne dzięki za odpowiedź.
-
Co do sondy - zamontowałem używke OTK 5A5 - chodzi dobrze błąd sam się skasował, splanie spadło. Od dołu było za ciasno - zaszedłem ją od góry demontując obudowę filtra powietrza i wąż dochodzący do przepustnicy - przygotowałem zwykły klucz 22 i skróciłem go gumówką aby było można go wyprostować. Tyle - pozdrawiam
-
Mam sygnał slow response z sondy sensor 1 bank 1.
Zastanawiam się jaką sondę mógłbym kupić bez strachu że nie będzie działać.
Rocznik 2003 2.7 w automacie 4x4.
Vin KMHSC81DP2U344753.
Będę niezwykle wdzięczny za pomoc.
-
A mógłbym zamiast tej do santka zastosowac taka 0tk8n-8a1 z coupe i tiburona?
-
Okazało się że sonda jednak jak ta co kupiłem 0tk8n-8a1.
Po wymianie chceck zniknął i.
Średnie spalanie po trasie 2x Tychy Oświęcim. Ze szwedaniem się po mieście itp. 115km 14.7litra/100
A ostatnio na niecałe 300km z czego 200 trasy na ostrawe było 18, po mieście 20-21. Więc póki co super. Zobaczymy jak dalej będzie.