HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: DrVenom w 25 Czerwiec 2014, 11:15:28
-
Witam,
Kupiłem SM-a z uszkodzonym silnikiem G6EA (189 KM) korbowód wyszedł bokiem... Nie chcę kupować drugiego używanego silnika bo nie wiadomo co tam w nim siedzi więc padło na remont... Teraz potrzebuje dostać blok do tego silnika i tu zaczyna się zabawa... Nie idzie znaleść silnika G6EA... natomiast wszędzie jest dostępny G6BA (173 KM). I tu jest pytanie... Czy są jakieś różnice w budowie pomiędzy tymi silnikami (oba to 2,7 V6), czy różnią sie tylko elektroniką/sterowaniem??
-
Co z różnic zewnętrznych: filtr oleju poziomo (G6BA) i inny kolektor
-
Mi bardziej chodzi o różnice wewnętrzne... czy był inny wał, średnica/skok tłoka... generalnie czy blok od g6ba można złożyć z głowicami i osprzętem od g6ea i czy bedzie to jakoś ze sobą żyło??
-
Witamy się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/index.php . W profilu masz 2.7 4WD skrzynie masz automatyczną więc powinien być jeszcze dopisek ASB.
G6BA 2000.08-2005.12
http://koreacat.ru/hyundai/sgroups/EUR260PA/107096/?year=2002®ion=EUR&0001=null&0002=null&0003=null&0004=null&0005=null&00DT=null
G6EA 2005.11-2006.12 http://koreacat.ru/hyundai/parts/EUR2B0PA/107096/2021512/?year=2006®ion=EUR&0601=null&0602=null&0603=null&0604=null&0605=null&06DT=null#
Uszczelka pod głowicę z różnicami, pasek rozrządu innej długości i szerokości raczej to się nie uda złożyć w całość.
(http://images62.fotosik.pl/1115/84e60aecf4e514e1m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=84e60aecf4e514e1)
-
To w takim razie dobra zagadka... kto i po co już przekładał silnik w tym aucie... bo powinien być według wszystkich znaków na niebie i ziemi g6ba... Już teraz wiem co mi potrzeba...
Dizękuję za pomoc...
-
No właśnie też się zastanawiałem dlaczego jest EA. Sprawdź i podaj numer jaki jest na komputerze szukaj coś podobnego do tego 39108-37520.
-
Zamiast grzebać w aucie, pogrzebałem wczoraj w fakturkach na naprawy autka... i tak jest fakturka z września 2008 na nouveau moteur... Więc za telefon i do mojego francuza co to było... I tak dowiedziałem się że silnik był wymieniany bo coś na drodze rozdarło miskę olejową on tego nie zauważył :shock: silnik się zatarł... silnik był założony nowy... a swoją drogą to ciekawe jak można czegoś takiego nie zauważyc czy poczuć... :roll:
-
Witam,
Wymieniłem silnik w swoim czarnuchu bo korba mu bokiem wyskoczyła... Zasadziłem mu sinik z COUPE z 2005 (pracował z automatem) roku i mam problem z odpaleniem. Problem jest tego typu że nie mam iskry i wtryskiwaczy... Nie czyta mi obrotów silnika... wymieniłem do tej pory cały komplet do odpalenia 2 razy i cały czas to samo... bezpieczniki, przekaźniki wszystko sprawdzane w razie potrzeby wymienione, jak robie test cewek kompem iskra jest... nie wiem już czego się czepić... Pytam więc was czy były jakieś różnice fizyczne różnice między silnikami 2,7 v6 (g6ba) montowanymi do SANTA FE i innych modeli?? jeśli nie, to kolejne pytanie... Czy między rocznikiem 2002 a 2005 wprowadzono jakieś modyfikacje do silnika (mam tu na myśli np. inne koło na wale dla czujnika położenia)?
na moich czujnikach auto kolegi odpala...
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
-
A komp przekładany czy tylko silnik?
-
był i to dwa razy tyle tylko że cały czas z santa fe... z coupe nie próbowałem sie podczepić ze sterownikiem...
[ Dodano: 2014-12-30, 11:14 ]
Obdzwoniłem chyba wszystkie pracujące dziś serwisy... i żaden nie pomógł... przyprowadzić auto to naprawimy... Pomógł FOX Rzeszów, u nich dowiedziałem się że 07-06-2005 w silnikach G6BA zmieniły się koła zębate z których czytany jest sygnał położenia wału, i choć silnik jest z auta datowanego na 2004 rok to na komputerze od tej coupety jest data 11-08-2005, czyli już po zmianie... a ja cały czas próbowałem podsadzić komputery datowane przed zmianą, teraz będę próbował zestroić sterownik silnika z coupe z resztą gratów z santafe... trzymajcie kciuki, a o wynikach już niedługo...
-
DrVenom tylko post #4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisałeś 30.12.2014 o 11:14 nikt nie przeczyta.
-
Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem, korbowód bokiem mu wyszedł... Dokupiłem do niego silnik z 2004 roku z anglika, przełożyłem i zaczęła się zabawa bo nie odpalił... Zrobione było wszystko wymieniony czujnik położenia wału bo taki błąd wskazywał komputer, komputery wymieniane (całe komplety żeby nie było że nie odpala bo się nie zgrywa) wiązka cała sprawdzona i auto dalej nie odpalało, zorganizowałem więc komputer z auta z którego miałem silnik i dalej nie pomogło ale była mała wskazówka, auto niby z 2004 roku a sterownik miał datę produkcji 11-08-2005... wyczytałem numer VIN ze sterownika silnika i obdzwoniłem chyba wszystkie serwisy w Polsce i NIKT nie chciał pomóc... jako że auto z anglii to za tel i dzwonimy do UK, tam dowiedziałem się że w 10-2005 auto miało wymieniony silnik, sterownik i wiązkę silnika, a od 07-06-2005 w silniku G6BA były małe zmiany (za info o tym dziękuję firmie FOX z Rzeszowa rzeczowi i pomocni) zmieniło się koło z którego sygnał czytał czujnik położenia wału (przed zmianą było 39190-37104, a po zmianie 39190-3E001) oraz śruby do płyty usztywniającej blok. Wymontowałem koło ze starego silnika (trzeba wyjąć wał żeby go odkręcić) i na 9 godzin zamknąłem się z bratem w garażu, w tym czasie wyciągneliśmy silnik z auta, rozebraliśmy (UWAGA stopy korbowodów są łamane i trzeba pilnować ich kolejności żeby się nie pomieszać bo sami sobie narobimy problemów) wymieniliśmy koło sygnałowe złożyliśmy to do kupy wrzucili do auta i wyjechał hultaj z garażu o własnych siłach... Duży sukces po postoju od czerwca 2014 kiedy go kupiłem... Kilku mechaników dwóch elektroników i jeszcze wiele innych osób do konsultacji... nikt nic nie wymyślił... ale długie śledztwo pomogło... w załączniku foto kół (po prawej to przed zmianą po lewej po zmianie) oraz silnik i miejsce montażu koła sygnałowego...
Mam nadzieje że komuś oszczędzi to niepotrzebnych koszów... Mnie to nie ominęło ale przynajmniej dużo nauczyło i wiem że silnik jest super stanie, panewki zdrowe cylindry bez progów i rys... tylko jeździć...
-
Podziwiam i szanuję takich ludzi
[ Dodano: 2015-03-04, 20:02 ]
zrobiłeś kawał dobrej roboty
-
zmieniło się koło z którego sygnał czytał czujnik położenia wału (przed zmianą było 39190-37104, a po zmianie 39190-3E001)
Rzeczywiście takie zmiany miały miejsce.
Na rysunku cześć z numerem 39190A
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Dziękuję, choć przychodziły momenty że chciałem go sprzedać to cieszę się że się nie poddałem bo to naprawde wygodne auto, byle tylko teraz jeździło bezawaryjnie i wynagrodziło te wszystkie brzydkie słowa jakie zmuszony byłem skierować do tej maszyny;)
-
Witam,
Przejdę od razu do rzeczy. Jako że jestem posiadaczem autka KIA OPTIMA z silnikiem hyundai G6EA, i niestety silnik padł bo się tłok wypalił to czy bez dokonywania większych zmian można wykonać swap na silnika G6BA. Dodam, że autko jest w automacie. A jeżeli trzeba dokonać jakichś zmian to jeśli mogę poprosić o informację jakich. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
-
G6BA http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5840&highlight=panewki
Podaj vin Kia.
Jaki model będzie dawcą G6BA vin?
-
Witaj,
numer vin mojej KIA - KNAGE127065022627.
Co do vin modelu G6BA to właśnie nie wiem z jakiego skorzystać i to jest główny problem.
-
Jest jakiś błąd w vin.
-
Tak przepraszam Cię Kosmos mój błąd.
VIN: KNAGE124065022627
Kia Optima 2006 2.7 EX V6 sprowadzona ze stanów w 2007r.
-
Straciłem dostęp do info technicznych Kia, ale co na szybko sprawdziłem to w przypadku silnika G6BA trzeba dodatkowo wymienić komputer i całą wiązkę silnika (np. czujnik położenia wału korbowego ma inną ilość pinów).
-
Witam. A czy ktoś myślał o zmianie silnika na 3.5 i skrzyni at 5 biegowej? Czy to do zrobienia?