HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 23 Czerwiec 2014, 10:50:39
-
Witam.
Podczas jazdy do 120 i powyżej 140km/h jest wszystko w porządku natomiast w tym wąskim zakresie drży mi kierownica w kierunku góra-dół. Czym może to być spowodowane ? Końcówki nowe i drążki, poduszki amortyzatorów, wahacze, tak samo zawieszenie silnika. Przed jego wymianą (zawieszenia silnika) było tak samo.
Zbieżność jest ustawiona. Opony są nowe, na poprzednich taki sam był objaw.
Hamulce sprawne, tarcze są w porządku - zresztą chyba by już dawno wywoływały drżenie prawo-lewo.
Nie czuć też takiego metalicznego albo głuchego walenia jakby np. łożyskowanie kolumny padło, po prostu kierownica drży w rękach. Na wolnych zwłaszcza z włączoną klimatyzacją też drży ale to może być wina tego że czynnika mało już i sprężarka stawia duży opór. Obroty w porządku, ale mam problem z cewką - tzn. ma przebicia i wydaje mi się, że może dawać takie znaki, świec też jakiś czas już nie sprawdzałem, ale auto podczas jazdy i w szerokim zakresie prędkości jedzie i ma moc.
O co chodzi ?
-
Ja mam podobnie, powyżej 120 mam drżęnie kierownicy, wyczuwalne. Kiedy miałem założony dławik, było to bardziej odczuwalne. Nie wiem jak powyżej 140, bo przeważnie jadę 120-130, raz kiedyś rozpędzę się do 140.
-
No właśnie, hmmmm czyżby fabrycznie auto specjalnie miało jakiś luz ? :) hahahaha :)
Na badaniu wszystkie amortyzatory wypadły bardzo dobrze 75% praktycznie obie osie. Co do samej propozycji dotyczącej sprawdzenia czy opona nie ma balona itd.
To nie występuje cyklicznie a wraz ze wzrostem prędkości coraz bardziej by się nasilało aż do momentu gdy byłoby to nie do zniesienia przy wyższych prędkościach. Tak nie jest.
-
Muszę się rozpędzić do 150 i dam ci znać, czy przy 150 kierownica przestaje dance'ować^^(czyt. densować).:)
Co do fabrycznego luzu wątpię, u mnie dodatkowo występuje szmer z okolic kierownicy. Zaczyna się powyżej 2k obrotów.. i potrafi radio zagłuszyć. Nie mam pojęcia co to...
-
Witam
Ja obstawiam wyważenie kół. Typowy objaw. Wyważarki stosowane przeważnie w zakładach oponiarskich są hmmm lipne. Najlepiej wyważać koła założone na samochodzie, ale to kosztuje :).
Pozdrawiam
-
No tak ale skoro na poprzednim komplecie opon było to samo a zakład zmieniłem, i na zimowych też ?????
-
Witam
Pisząc koła miałem na myśli : felga + opona. Pozamieniaj stronami, jak odczujesz różnicę, "to to je to". A i zrób prosty test: podnieś samochód na podnośniku, przyłóż do zderzaka np. linijkę możliwie blisko koła i nim zakręć, wtedy będziesz mógł zauważyć "jajowatość" opony. Ja tak miałem, czterech gumiarzy tego nie zauważyło, a zwykły mechanior wyczaił od razu :).
Pozdrawiam
-
:) Sprawdzę ale raczej wątpię...
To już by były wszystkie opony syfiate mimo że nowe a przecież i felgi były zamieniane, czyli powinno w razie czego przestać tak bujać, drżeć lub powinno się coś zmienić....
-
Po zdemontowaniu dławika z przepustnicy, drżenia zmalały, jednak u mnie przy 140-150 dość mocno czuć drżenie silnika w aucie, czy to wina poduszek silnika?
-
Czułbyś już na postoju.
-
No to kij wie, co powoduje takie drżenie silnika^^ na pewno nie obroty, przy 140 jest to ledwo 4k... Dla przykładu przy 4k obrotów na 4 tego nie ma^^