HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Halakm1 w 21 Czerwiec 2014, 20:17:12
-
Witam , poiadam Santa FE 2005r 2.0 CRDI 125 KM . Autko super do czasu. Mianowiceie moja pompa paliwa przy baku była bardzo głośna , kupiłem nową ( 2004 r ) wymieniłem i okazało się że dalej jęczy i buczy. Wobec powyższego wyjąłem siedzenia z tyłu i dostałem się do baku. Tam okazało się że jest wstępny filtr całkowicie zapchany . Po wyczyszczeniu i poskładaniu pompka praktycznie nie daje odgłosów ale :
1. Samochód stracił moc - na starcie do 2000 obrotów jakby maluchem się jechało , przedtem potrafił zakręcić kołami na piasku czy żwirku.
2. Powyżej 2000 obrotów dostaje kopa. ( tylko po tankowaniu )
3. Jak nie zatankuje rozwija obroty do 3000 ( 120 km/h )
4. Proszę kogoś uprzejmego o podanie warsztatu z Katowic lub okolicy aby oddać autko. , sam już nic nie będę robił , byle by autko odżyło.
Jeśli ktoś z forumowiczów zna się na tych CRDI , oddam do naprawy ( oczywiście za przyzwoitą cenę ) , POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Najgorsze jest to że od poniedziałku may urlop z żoną i muszę wypożyczyć auto na tydzień aby jechać w góry. . Bardzo proszę o pomoc.
-
Wszem i wobec polecane są na forum dwa miejsca w Katowicach:
- MM Cars, czyli oficjalne ASO (jeśli mnie pamięć nie myli to klubowicze mają jakiś delikatny upust na części i robociznę)
- Dariusz Misiek (więcej info: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=169 )
-
Wymień filtr paliwa (ten pod maską)!
-
Witam , dziękuję wszystkim za pomoc. Po rozmowie jednym z klubowiczów ustaliliśmy że : prawdopodobnie wężyki z podciśnień są pozamieniane miejscami i nie ma prawidłowego sterowania.
- wężyki sprawdzone , są wszystkie prawidłowo
- filtr paliwa ( pomimo że miał dopiero miesiąc ) wymieniony na nowy BOSCH , ze starego wylał się żur.
- po odpaleniu objaw dalej ten sam . Zauważyłem że jak rozgrzeję auto do prawidłowej temperatury , potem zgaszę i odpalę ponownie POJAWIAJĄ SIĘ PEŁNE OBROTY .
- niestety dalej na niskich obrotach samochód nie umi się pozbierać , dopiero powyżej 2000 dostaje troszkę mocy . ( tylko troszkę )
-
Masakra!Co miałeś w baku,skoro filtr wstępny był zapchany a z prawie nowego filtra głównego "wylał się żur" ? Ja bym pojechał do serwisu diesla i sprawdził wtryski i pompę wysokiego ciśnienia.
-
Witam ponownie , rozmawiałem znowu z kolegą z forum. Jutro będę czyścił czujnik ciśnienia paliwa + staram się o nowy zbiornik. Dam znać co i jak po czyszczeniu czujnika + zaślepiam EGR. Wieczorem jutro się odezwę. Pozdrawiam wszystkich Santa maniaków.
[ Dodano: 2014-06-26, 23:14 ]
Jeszcze jedna uwaga dla znajomych z okolic Katowic. Pan Misiek nie naprawia CRDI tylko benzynkę. Natomiast poleca serwis z Mikołowa , ale tam niestety tylko klocki wam wymienią , nie chcą słyszeć o wtryskach czy pompie CR. Więc szukajcie na forum znawców tematu. Są jeszcze ludzie , którzy nawet przez gg mogą wam pomóc w wielu sprawach. Ja jestem w kontakcie z kolegą z forum ( na razie nie zdradzę godności )ale widzę że chce mi pomóc , i robi to z czystej przyjemności . Za to mu dziękuję ( a na wakacje skoczymy nad jeziorko i tam porozmawiamy :)
[ Dodano: 2014-06-27, 13:42 ]
Witam ponownie. Zbiornik zamówiony od starszego Santa Fe ( ale praktycznie nie bujał się po Polsce , smok jest czyściutki ) W tej chwili autko ma czyszczony czujnik paliwa na listwie CMR + EGR .Jeśli będzie dalej problem to kolega ( Piotr ) z forum może wZIĄŚĆ auto w swoje ręce. Przerobił już kilka Santa Fe i zna się na rzeczy. Pozdrawiam i dam znać cO i jak PO CZYSZCZENIU egr I CZUJNIKA PALIWA.