HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Kermit w 15 Czerwiec 2014, 20:50:15
-
Witam Was,
Mam takowy problem. Jakiś czas temu wysypało P1033. Wiadomix. Nurek pod auto i widzę nieszczelność w plecionce. Z racji, że ktoś tam już był i spaprał robotę przyspawując plecionkę przy samym gnieździe sondy, byłem zmuszony kupić całą ryrę z plecionką. Tredżedi nie ma bo za 240zł udało się znaleźć bosala.
Wszystko wymieniłem i teraz wysypało dwa inny błędy:
P0141 -- Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0141 -- Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Pending DTC (S) Detected During Current or Last Completed Driving Cycle
P0136 -- Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Błąd zaraz wraca po skasowaniu.
Pytanie za tysiąc punktów o którą sondę chodzi. Domyślam się że o drugą, ale wole się upewnić. Mam nadzieje że tylko jest źle wpięta, a nie klękła.
-
Jeżeli od razu wbija się błąd, to podejrzewam uszkodzenie sondy, spróbuj podmienić od kogoś na chwilę i sprawdź. Aha, sensor 2, czyli sonda druga.
Miałem te błędy, zamontowałem tuleję dystansową, taką z zakrętem, niektórzy na to mówią emulator, pomogło wyeliminować te błędy. pozdrawiam.
-
Jeżeli dystans pomaga i sprawdziło się takie rozwiązanie to raczej od razu się w niego zaopatrzę. Cena nowej sondy z pewnością będzie wyższa niż taki patent. Kwestia tylko czy pomoże to również na błąd grzałki? (wątpię)
-
Dodaj tag do tematu.
P0136,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
Na takie błędy tulejka raczej nie wystarczy sprawdź przewody, wtyczkę i rezystancję grzałki (pin 3 i 4 na wtyczce).
(http://images64.fotosik.pl/1081/0b1ebf35e46ba982m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0b1ebf35e46ba982)
-
Emulator sprawdza się wtedy jak jest kat zajechany lub częściej na LPG jak jest zła mieszanka i kat nie "wyrabia" ale wtedy prędzej sypie P0422.
Emulator/przedłużka oddala wtedy sondę od strumienia spalin i oszukuje wskazania.
-
Tagi wpisane. Wtyczka jest idioto odporna i wszystko z nią ok. Żeby wyjąć zapieczoną sondę z gniazda trzeba było użyć sporo siły perswazji więc nie wykluczone, że nie przeżyła tej operacji.
Gaz w aucie jest, ale akurat błąd wysypało tuż po wymianie pierwszej rury ukł wydechowego za katem (ta z plecionką i gniazdem II sondy), więc tutaj bym szukał winnego.
Przy okazji: Cena 4 żyłowej Denso jakieś 139 zł. Całkiem znośnie.
-
Dodaj do profilu u Administratora "+LPG". Zmierzyłeś grzałkę sondy ?
-
W profilu mam wypełnione etylina + lpg. Mówisz, że gdzieś jeszcze trza uzupełnić?
Grzałki jeszcze nie zmierzyłem i też nie za bardzo czaję co mi pomiar da. Na 99% sonda nie wytrzymała "odkręcania" itp. działań
-
Teraz doczytałem że pytałeś tylko o którą sondę chodzi pierwszą czy drugą. W tej sytuacji moja próba pomocy Tobie jest bezzasadna i niech mój post w tym temacie pozostanie dla użytkowników szukających przyczyn pojawiających się błędów P0141 i P0136.
-
No dokładnie. Odpowiedz została udzielona - sonda druga więc temat można zamknąć. :lol:
-
Sonda leży i czeka do wtorku na montaż. Założę, dam znać i topic do zamknięcia.
-
Kermit, i jak?