HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: beazee w 23 Styczeń 2012, 15:44:49
-
Czy wy też macie wrażenie, że chwila musi upłynąć zanim silnik zareaguje na naciśniecie pedału gazu?
Jakiś ułamek sekundy, który jednak jest zauważalnie dłuższy niż w prostszych samochodach.
Zastanawia mnie czy to ogólna konstrukcja tego auta czy trafiło akurat na mój egzemplarz? Czy może chodzi o silniczek 1.4?
Jak jest u Was?
-
a pedał gazu jest elektroniczny? czy mechaniczny ?
-
Próbując ruszać bardzo delikatnie mam takie właśnie wrażenie. Nawet jeśli delikatnie nacisnę pedał gazu będąc na postoju to mam wrażenie że obroty w pierwszej chwili odrobinę spadają . Nauczyłem się z tym żyć/jeździć i w niczym to mi nie przeszkadza. Wychodzę z założenia że każde auto ma własną specyfikę. I tak dla przykładu największy problem miałem z załączeniem pierwszego biegu, siła przyzwyczajenia z poprzedniego auta. ;-)
-
A nie macie przypadkiem w autach systemu start-stop?
-
Witam u mnie nic takiego sie nie dzieje .
-
Ja mam automat nawet jak wrzucę na 1 bieg to niema żadnego opóźnienia
-
a pedał gazu jest elektroniczny? czy mechaniczny ?
Podejrzewam, że elektroniczny tylko potwierdzenia nie mogę znaleźć
Próbując ruszać bardzo delikatnie mam takie właśnie wrażenie. (...) Nauczyłem się z tym żyć/jeździć i w niczym to mi nie przeszkadza.
Też jeździłem nie żaląc się :)
Tak dzisiaj do mnie dotarło gdy musiałem szybciej się zwinąć skręcając w lewo*.
Jednak trzeba auto znać by dobrze oszacować swoje możliwości.
A nie macie przypadkiem w autach systemu start-stop?
z całą pewnością - nie.
*faktycznie to skręcając w prawo przecinałem pas przeciwległy ale postanowiłem już "przetłumaczyć"na polskie :)
-
No to skoro nie ma start-stop i nie macie automatu to ciężko stwierdzić co może być problemem. Te dwie rzeczy byłyby prostym wytłumaczeniem. Jak nie to to zostaje pewnie dziesiątki innych możliwości.
Od nowości taki problem u Was występuje?
Może popytajcie o to na jakimś większym Forum samochodowym - tak na szybko w google sprawdziłem i wyników dla zapytania o taki problem jest dużo.
-
Z całą pewnością ruszanie tym autem, czy to 1,4 czy 1.6 z manualem wymaga pewnego przyzwyczajenia. Odbyłem dokładnie sześć jazd próbnych w różnych konfiguracjach auta i zawsze było podobnie. Na początku zdarzyło mi się kilkakrotnie go zdusić, co nie miało miejsca w poprzednich dwóch autach od wielu lat...
Długi skok sprzęgła i krótki gazu utrudnia właściwe dobranie obrotów do płynnego ruszenia bez wrażenia nadmiaru mocy. Zbyt delikatne dodanie gazu rusza autem bez problemu, po czym zdarza się dziura i następuje szarpnięcie w końcowej fazie.
Odnoszę wrażenie, że "gaz" w początkowej fazie zbyt mocno podnosi obroty, nieproporcjonalnie do siły z jaką go naciskamy i do zakresu jego pracy. Może część z nas instynktownie go odejmuje jednocześnie puszczając sprzęgło i stąd takie reakcjie auta?
Analogowy działał bardziej płynnie i przede wszystkim bardziej proporcjonalnie.
A może to tylko przyzwyczajenia z innych aut... :roll:
Sądzę, choć nie mogę to potwierdzić w 100% w tej chwili, że "gaz" jest elektroniczny. Analogowego co prawda nie miałem już dawno...ale mogę się mylić... ;-)
-
Może część z nas instynktownie go odejmuje jednocześnie puszczając sprzęgło i stąd takie reakcjie auta?
Ciekawe i bardzo możliwe, trzeba to sprawdzić.
Będę się musiał bardziej na sobie skupić niż na reakcji auta :)
-
Ja też odnoszę takie wrażenie.
Może powoduje to HAC?
-
A jak ruszycie bez dodawania gazu i po puszczeniu sprzęgła wciśniecie gaz do końca to od razu reaguje?
-
U mnie w i20 z silnikiem 1.4 cvvt nie ma problemu z szybkim ruszaniem;) gorzej jeśli chcę być delikatny - wtedy operowanie sprzęgłem i gazem musi być naprawdę wirtuozerskie;) i przeprowadzone z wyczuciem.
-
a pedał gazu jest elektroniczny?
Jest. System składa się z czujki położenia pedału gazu, Accelerator Position Sensor (APS), a w zasadzie dwóch, wzajemnie się kontrolujących:
(http://i.imgur.com/ER6e0.jpg)
A po drugiej stronie jest silniczek Electronic Throttle Control (ETC) razem z dwoma czujkami położenia przepustnicy, Throttle Position Sensor(TPS), też wzajemnie się sprawdzającymi:
(http://i.imgur.com/K8r02.jpg)
Podejrzewam, że zwłoka którą odczuwamy to czas spotrzebny na porównanie odczytów pierwszego zestawu czujek z wynikami sczytanymi przez drugi zestaw czujek podającymi napięcie wynikowe o połowę niższe.
A poniżej przykładowy wykres odczytu sensora położenia pedału gazu / obrotów silnika / pracy wtryskiwaczy / pracy silniczka ETC:
(http://i.imgur.com/3iE6g.jpg)
Najwidoczniej tak ma być. I kropka. :)
-
Najwidoczniej tak ma być. I kropka. :)
beazee Świetna robota ! ;-)
-
czyli tak jak mówiłem, opóźnienie jest spowodowane stratami w elektronice ;) musicie sie nauczyć z tym żyć :D
-
No i wiele się wyjaśniło...
beazee; Pełen szacun za dociekliwość popartą konkretami... :-)
-
a pedał gazu jest elektroniczny?
Jest. System składa się z czujki położenia pedału gazu, Accelerator Position Sensor (APS), a w zasadzie dwóch, wzajemnie się kontrolujących:
Obrazek (http://i.imgur.com/ER6e0.jpg)
A po drugiej stronie jest silniczek Electronic Throttle Control (ETC) razem z dwoma czujkami położenia przepustnicy, Throttle Position Sensor(TPS), też wzajemnie się sprawdzającymi:
Obrazek (http://i.imgur.com/K8r02.jpg)
Podejrzewam, że zwłoka którą odczuwamy to czas spotrzebny na porównanie odczytów pierwszego zestawu czujek z wynikami sczytanymi przez drugi zestaw czujek podającymi napięcie wynikowe o połowę niższe.
A poniżej przykładowy wykres odczytu sensora położenia pedału gazu / obrotów silnika / pracy wtryskiwaczy / pracy silniczka ETC:
Obrazek (http://i.imgur.com/3iE6g.jpg)
Najwidoczniej tak ma być. I kropka. :)
beazee jestem pod wrażeniem.Pełen profesionalizm :-o
Pozdro ;-)