HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: javelin w 14 Czerwiec 2014, 18:00:01
-
Czy istnieje jakaś procedura związana z gaszeniem silnika mając automat?
Pytam, bo np u kolegi w S-Maxie obowiązkowo trzeba gasić silnik gdy lewarek jest na P, mrugają mu kontrolki i w ogóle. Czy u nas też tak trzeba czy nie ma to znaczenia?
-
Generalnie należy gasić na P, choć na początku zdarzało mi się również na D. Jak dotąd nie stwierdziłem żadnych usterek, ale jakież było moje zdziwienie, gdy samochód nie chciał odpalić( dźwignia na D). W pierwszej chwili przerażenie, potem wielka ulga gdy zorientowałem się w czym tkwi problem. Żona też złapała się na tym :mrgreen: . Teraz zawsze gaszę na P. :-)
-
To że muszę odpalać na P to wiem :D Zastanawiam się jakie konsekwencje może mieć gaszenie na innym przełożeniu.
-
W instrukcji nic na ten temat nie znalazłem. Napisane jest tylko, żeby nie wrzucać P przed całkowitym zatrzymaniem się pojazdu, a skoro gasimy zatrzymany pojazd ..... .Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem.
-
Nie ma konsekwencji w gaszeniu na innym niż P. Według moich obserwacji:-)
-
Panowie,co wy za głupoty wypisujece.auto z konwencjonalną asb zawsze nalezy wyłączac tylko gdy wybierak trybu asb jest w pozycji d lub n.w przeciwnym wypadku sami prosicie sie o awarie skrzyni,bo w pozycji d panuje w skrzyni cisnienie i nagłe wyłączanie silnika nie jest zalecane.miałem to napisane w instrukcji obsługi octavii I 1.8t z konwencjonalną asb własnie.teraz oprócz santka mam fabie z dsg i stosowac należy ten sam sposób.
-
Jeżeli by tak było to by było tak napisane w instrukcji Santa Fe. Od zawszę gaszę na D i potem przełączam na P i nigdy nie miałem problemów. Co do ciśnienia to przełączenie na N też powoduje wyrównanie ciśnienia więc bez różnicy... jak dla mnie to przy skrzyni automatycznej trzeba trzymać się dwóch zasad... nie zmieniać biegu z D na R jak samochód jest w ruchu. Dodatkowo nie można przełączać na N w trakcie jazdy.
-
A co jeśli silnik Ci zgaśnie na D? nic się nie stanie, tylko do odpalenia musisz zmienić na N lub P. Jakoś skutki nie są opłakane. A co to jest konwencjonalna ASB wg Ciebie? Automat ma zasadę działania zbliżoną w każdej wersji czy DSG czy nie. Nikt nie twierdzi, żeby gasić np na D, ale chodzi o to, że jak się tak zdarzy (jak napisałem - sam zgaśnie) to nie ma tragedii.
-
martinez98, jak może automat sam zgasnąć?
-
jak dla mnie to przy skrzyni automatycznej trzeba trzymać się dwóch zasad... nie zmieniać biegu z D na R jak samochód jest w ruchu. Dodatkowo nie można przełączać na N w trakcie jazdy.
Od siebie dodam żeby nie zmieniać w czasie jazdy z D na P. Jechałem z kolegą który ma Audi A4 ktory przy hamowaniu z ok 80km/h chciał wrzucić na P (wtedy powoli hamował i mial już niewiele ponad 40km/h). Dźwięk zgrzytu był taki że wydawało się że skrzynia się cała posypała, ale chwile potem gdy wysiadłem jakby nigdy nic pojechał dalej i jeździ do dzisiaj, a było to ponad rok temu.
-
Od zawszę gaszę na D i potem przełączam na P i nigdy nie miałem problemów.
Róbta co chceta.Pisze tylko jak sie powinno robic.
A co jeśli silnik Ci zgaśnie na D
Silnik w automacie nie może zgasnąć,chyba że ci paliwa braknie,lub elektryka siądzie.
Jechałem z kolegą który ma Audi A4 ktory przy hamowaniu z ok 80km/h chciał wrzucić na P (wtedy powoli hamował i mial już niewiele ponad 40km/h).
No,to już jest mistrzostwo świata.
W pozycji P koła są mechanicznie blokowane i nigdy sie tego nie robi podczas jakiegokolwiek ruchu samochodu.
Automat ma zasadę działania zbliżoną w każdej wersji czy DSG czy nie
1.Konwencjonalna asb to ta ze sprzęgłem hydrokinetycznym
2.CVT-to bezstopniowa o innej zasadzie działania
3.A DSG to zmechanizowana skrzynia z dwoma sprzęgłami o jeszcze innej zasadzie działania.
Wszystkie te rodzaje skrzyń nazywane są automatami,bo nie zmienia sie tam biegów ręcznie,a o różnicach w budowie i szczegółowych zasadach działania można poczytać w necie.
-
Oczywiście, że zgasnąć może jak się zadławi silnik, lub skrzynia stawia opór. Skrzynia to skrzynia, a silnik to silnik. Zasprzęglenie następuje w automacie pod wpływem ciśnienia oleju, ale musi nastąpić i zgasnąć może, a wtedy odpalić na D nie da rady i trzeba wyrzucić na N lub P.
A wrzucenie na P podczas jazdy... P to nic innego jak "dzyndzel" blokujący zęby. Czyli mechaniczna blokada trybów, więc na upartego można nie używać ręcznego.
Człowiek uczy się całe życie ;)
-
Dalej nie wiem jak można zdławić silnik w automacie :shock:
Jeżdżę nimi jak do tej pory 10 lat i jeszcze w żadnym mi silnik nie zgasł,ani skrzynia nie stawiała oporu.
A "zasprzeglenie" w Naszych automatach nastepuje po wrzuceniu D lub R,bo za sprzęgło służy olej.
-
A "zasprzeglenie" w Naszych automatach nastepuje po wrzuceniu D lub R,bo za sprzęgło służy olej.
Chyba to właśnie napisałem?
No więc jak widać można. Silnik potrafi zgasnąć. Co tu tłumaczyć?
-
Napisz prosze,w jakim momencie ten silnik moze zgasnac,bo nadal nie kumam :shock:
-
W byle jakim. Masz niesprawny silnik - gaśnie. Masz na D - nie odpalisz bo masz na D. Co tu nie jest jasne? To jeden z wielu przykładów.
-
Ahaaa :-D
No to teraz żeś mi to dopiero konkretnie wytlumaczył-dzięki
P.S.
Na trzech garach (czyli niesprawnym silniku) przyjechałem Octavią z ASB z pracy bez problemu,a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB.
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam
-
Ahaaa :-D
(...)a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB. (...)
co do odpalania to się zgodzę...
co do wyłączania silnika na P to nie jest to żaden elementarz i reguła. Można wyłączać na P/R/N/D itd itp... tylko żeby zapalić trzeba przełączyć na N lub P bo tak jest zaprojektowana instalacja w samochodach z ASB.
Przełączenie z D/R na N/P powoduje w skrzyni praktycznie to samo co wyłączenie silnika czyli spadek ciśnienia w układzie. Nie ma ciśnienia - nie ma biegu. Potem odpalasz na N/P to ciśnienia też nie ma.
A te wszystkie pseudo poradniki o tym, że trzeba gasić na P są po to żeby przypadkiem nie zostawić samochodu na D/R lub N tak samo jak nie gasimy i zostawiamy samochodu na luzie z manualem.